Ståle tilbage til FCK

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af oros »

Tjae... Tænk engang - Ståle angler efter det manglende held. Han håber på, at EL, SL og pokalturnering er for meget for FCM på én gang....
Han klynker over skader igen ved starten af denne sæson. Han mangler bare lige Verbic(?)

Der er byttet om på rollerne, er der ikke?

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af DenStolteJyde »

PH1978 skrev:Rødglødende ligefrem. Han skal jo fyre sig selv så ;-)
Og så alligevel ikke..

Bestyrelsen for FCK (eller PSE) kan vel også fyre ham.? Han er trods alt kun Træner og Sportsdirektør og ikke bestyrelsesformand oven i hatten..

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af tubbe93 »

Lige ved skader har Ståle vel tildels ret. De har Verbic, Stadsgaard, Nilsson og Kadrii ude lige nu. Derudover er Cornelius lige kommet tilbage på rekordfart, og derfor skal han lige i gang.
De mangler altså 3 startere + en der lige er kommet tilbage. Det er altså slemt for alle SL hold, hvis de mangler fire spillere fra starteren. Hvis vi sammenligner med os, vil det svare til, at Erik, Sparv, Rilwan og Royer ikke er klar til kamp, så ville vi heller ikke have fået en lige så god sæsonstart!

Dermed ikke sagt, at der ikke er kæmpe krise i FCK, for det er der. Det er slemt, at de er røget ud af EL og at de igen har fået en katastrofestart. Det minder vel lidt om det, der fik Ariel Jacobs og CV fyret. Derfor må det vel også betyde Ståle er mere end bare almindelig presset som træner i FCK. Det er dog et problem for dem, at han også sidder som sportsdirektør, og han havde hele ledelsens opbakning, da han tog over på sportsdirektørposten også. Derfor kommer ledelsen også til at se utrolig dumt ud, hvis de fyrer ham, og derudover skal de ansætte en helt ny sportslig sektor. Igen for sammenligningens skyld ville det svare til, at CS også skulle stoppe i sommers, og vi skulle finde erstatning for både CS og Glenn. Desuden ville det også være dumt at fyre Ståle i slutningen af transfervinduet og her efter det lukkede, da en ny træner/sportsdirektør ville være meget låst med de spillere Ståle skal bruge til hans koncept, derfor kan en ny træner heller ikke sætte et nyt præg på truppen.

Jeg tror at Ståle ryger til sommer, hvis han ikke bliver mester. Hvis de er langt efter os til vinter og er ude af pokalen, kan det også blive der, da man så har mulighed for at bygge op frem til næste sæson.
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af Kent »

FCK har tre hjemmekampe på en uge efter landskampspausen. Hvis de rydder bordet i disse, så tror jeg presset aftager - hvis de ender med under 6 point, og vi fortsætter høsten, så stiger presset i den grad.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af oros »

tubbe93 skrev:Lige ved skader har Ståle vel tildels ret. De har Verbic, Stadsgaard, Nilsson og Kadrii ude lige nu. Derudover er Cornelius lige kommet tilbage på rekordfart, og derfor skal han lige i gang.
De mangler altså 3 startere + en der lige er kommet tilbage. Det er altså slemt for alle SL hold, hvis de mangler fire spillere fra starteren. Hvis vi sammenligner med os, vil det svare til, at Erik, Sparv, Rilwan og Royer ikke er klar til kamp, så ville vi heller ikke have fået en lige så god sæsonstart!

Dermed ikke sagt, at der ikke er kæmpe krise i FCK, for det er der. Det er slemt, at de er røget ud af EL og at de igen har fået en katastrofestart. Det minder vel lidt om det, der fik Ariel Jacobs og CV fyret. Derfor må det vel også betyde Ståle er mere end bare almindelig presset som træner i FCK. Det er dog et problem for dem, at han også sidder som sportsdirektør, og han havde hele ledelsens opbakning, da han tog over på sportsdirektørposten også. Derfor kommer ledelsen også til at se utrolig dumt ud, hvis de fyrer ham, og derudover skal de ansætte en helt ny sportslig sektor. Igen for sammenligningens skyld ville det svare til, at CS også skulle stoppe i sommers, og vi skulle finde erstatning for både CS og Glenn. Desuden ville det også være dumt at fyre Ståle i slutningen af transfervinduet og her efter det lukkede, da en ny træner/sportsdirektør ville være meget låst med de spillere Ståle skal bruge til hans koncept, derfor kan en ny træner heller ikke sætte et nyt præg på truppen.

Jeg tror at Ståle ryger til sommer, hvis han ikke bliver mester. Hvis de er langt efter os til vinter og er ude af pokalen, kan det også blive der, da man så har mulighed for at bygge op frem til næste sæson.
Åh ja - men hvis Ståle tæller Stadsgaard med, så tæller jeg Hedi med.. I samme regnskab skal vi vist huske 32 og Jim Larsen. De har skader, og vi har ben, der skal spares. I min optik går det nogenlunde lige op. De er i hvert fald ikke hårdere ramt end, vi var i foråret '14.

FCK har sat sig selv i en situation, hvor træner og sportsdirektør er en og samme person. Hvis jeg ikke tager fejl - og det tror jeg ikke, jeg gør - så var det Ståle, der ønskede den position. Bestyrelsen for PS&E kan så spørge sig selv om, det var den rigtige beslutning.

Det er vel ikke forkert at sige, at succesen indtil videre har været begrænset, når man tager PS&Es forventninger i betragtning.

FCK har skadede spillere, ja. Men det har andre også..

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af TrueWolfMidt »

Han er godt nok en spøjs starut ham Ståle. Fck er helt klart efter Malmø FF og og også efter Fcm, især set over de sidste 2 1/2 år.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... nt-til-fck

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af Ravnen »

Godt nok vandt FCK over Aab, men det er ikke med indtryk af et styrket FCK.... http://www.bt.dk/fodbold/ekspert-om-sta ... lille-barn
Ledelsesrådgiver Joachim Sperling mener, at kritikken fra FCK-træneren er dårlig kommunikation overfor fansene. Han mener, at FCK’s størrelse i dansk fodbold naturligvis medvirker til, at fans er meget kritiske ovenpå flere skuffende sæsoner:

»Det er direkte barnagtigt af Ståle Solbakken. Han burde rose publikum og vise forståelse frem for at kritisere dem. FCK’s fans betaler mange penge for at følge holdet, og han burde kunne forstå, at fansene bliver sure, når holdet er bagud. Jeg tror, han kommer med kritikken for at høste nogle billige point ovenpå sejren, og det skulle han have holdt sig fra. Jeg er overbevist om, at han helt sikkert ikke havde nævnt pibekoncerten, hvis FCK havde tabt kampen. Selvom jeg generelt synes, han håndterer det store pres i FCK godt, vidner hans kritik om manglende overskud, og han virker for alvor presset i øjeblikket,« siger han.

Brugeravatar
pr0j3ct
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 13. apr 2010, 20:03

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af pr0j3ct »

Deres offensiv begynder altså at se rigtig stærk ud, ikke fordi deres nye stjerne er meget værd efter min mening. Men de skaber rigtig meget offensivt også en del mere end os. men deres defensiv er skidt og der står vi noget stærkere for tiden og det kan godt blive til vores fordel.

Treco
Indlæg: 241
Tilmeldt: 30. apr 2011, 16:15

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af Treco »

Det kan da godt være Ståle har fået huk her i starten men hvis de vinder i weekenden og vi taber så ligger de altså nummer 1.
To hjemmekampe er selvfølgelig lige lidt nok til at vurdere om de er kommet i gang men det ligner nu at deres offensiv begynder at score mål. Forsvaret er stadig ikke stabil. Men hvis vi ikke begynder at score mål så tror jeg ikke vi holder førstepladsen ret længe.

Brugeravatar
pr0j3ct
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 13. apr 2010, 20:03

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af pr0j3ct »

http://www.bt.dk/superligaen/brugte-sta ... inden-celt

Interessant læsning omkring hvordan fodbold i Danmark også udvikler sig.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af Ravnen »

Ja det er lidt skørt, men mon ikke Erik var kommet af sted alligevel?

Jeg synes Stålbakken pudser sine fjer på noget som Erik Sviatchenko og FCM har præsteret, at udvikle et ungt talent hele vejen til at blive solgt til en storklub.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk
Indlæg: 585
Tilmeldt: 20. maj 2009, 13:48

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af bobthebuilder_dk »

FC Mindreværdskompleks?
Den var alligevel ny.... børnehaveniveau hvis du spørger mig?
Det er sgu en presset mand :lol:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... dskompleks
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af Jakla »

bobthebuilder_dk skrev:
4. aug 2020, 14:09
FC Mindreværdskompleks?
Den var alligevel ny.... børnehaveniveau hvis du spørger mig?
Det er sgu en presset mand :lol:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... dskompleks
Jeg vil tro en masse FCK-fans kan se hvor tåkrummende pinligt Ståle fører sig frem...I gamle dage var det direktør Jørgen Glistrup, der fandt på FC Midtafrika...Er han i øvrigt kommet ud af fængslet for ulovlig aktiehandel?

Nej - FCM har ingen mindreværdskompleks overfor en klub man stort set altid besejrer.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af Danand123 »

Jakla skrev:
4. aug 2020, 17:16
bobthebuilder_dk skrev:
4. aug 2020, 14:09
FC Mindreværdskompleks?
Den var alligevel ny.... børnehaveniveau hvis du spørger mig?
Det er sgu en presset mand :lol:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... dskompleks
Jeg vil tro en masse FCK-fans kan se hvor tåkrummende pinligt Ståle fører sig frem...I gamle dage var det direktør Jørgen Glistrup, der fandt på FC Midtafrika...Er han i øvrigt kommet ud af fængslet for ulovlig aktiehandel?

Nej - FCM har ingen mindreværdskompleks overfor en klub man stort set altid besejrer.
Har lige set klippet...jamen i guder, hvor ligner han en rystet og færdig mand sidst i interviewet. Det han nævner om Fcm er netop klasseløst. Hvis de har klasse holder de deres meninger internt.

Men på den anden side er begge klubber vel også interesseret i lidt omtale og hype for at holde fokus på rivaliseringen. Der skal jo også sælges sponsorater i den kommende sæson.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af Steffen am »

Men faktisk meget sjov tråd at læse igennem.

Må indrømme jeg havde glemt FCK før har været i en situation hvor vi snakkede om at Ståle skulle fyre sig selv, og de klagede sig over at de havde mange skader.
Der kan man bare se, historien har det med at gentage sig selv ;)

Besvar