HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Indlæg af Ravnen »

Jeg håber FCM Håndbold taber, ikke at kvindehåndbold på nogen måde interesserer mig. Men efter den her dybt pinlige kommentar fra sportsdirektøren (se linket).
Tænk at blande sport sammen med politik, det er for langt ude, pinligt og meget usympatisk.

Frank Henriksen glemmer rent at FCM som fodboldhold - det vigtigste af FCM.. - er hele regionens hold. Jeg tror ikke hans udtalelser er særligt velsete i mange af de nordlige FS Midtvest klubber. En tåbelighed ud over alle grænser, som modarbejder FCMs arbejde i regionen.

http://dagbladet-holstebro-struer.dk/ho ... og-sygehus

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Indlæg af 974 »

Ravnen skrev:Jeg håber FCM Håndbold taber, ikke at kvindehåndbold på nogen måde interesserer mig. Men efter den her dybt pinlige kommentar fra sportsdirektøren (se linket).
Tænk at blande sport sammen med politik, det er for langt ude, pinligt og meget usympatisk.

Frank Henriksen glemmer rent at FCM som fodboldhold - det vigtigste af FCM.. - er hele regionens hold. Jeg tror ikke hans udtalelser er særligt velsete i mange af de nordlige FS Midtvest klubber. En tåbelighed ud over alle grænser, som modarbejder FCMs arbejde i regionen.

http://dagbladet-holstebro-struer.dk/ho ... og-sygehus
Det er da åndsvagt at pigerne skal tabe fordi en iøvrigt afgående direktør siger noget der ud ad til kan virke lidt åndsvagt.......
Nu kender du eller jeg heller ikke ret meget til konteksten i kommentaren - måske det bare er en stående "joke" imellem klubberne, eller det verbale niveau de "bekriger" hinanden på - vi ved det jo ikke
Ud ad til medgiver jeg dog da at det helt sikkert virker lidt lamt!

Brugeravatar
Hekler
Indlæg: 980
Tilmeldt: 20. maj 2009, 16:54

Re: HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Indlæg af Hekler »

Nu da Håndbold bestyrelsen har smidt håndklædet i ringen, så er der vel kun to muligheder tilbage. Holding bestyrelsen overtager for at :
a) Lukke butikken Yeah....Nok usandsynligt pga. det dårlige image det ville gi i Ikast, men en neddrosling er også ok.
b) Da det nu er dem med nøglen til kassen der sidder med ansvaret så åbner de den og formøbler endnu flere mio. på det skide bastard boldspil!
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Thomas Lund
Indlæg: 113
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Indlæg af Thomas Lund »

Det bedste ville næsten være, hvis alt blev vundet, og butikken stadig giver underskud. Det vil være det ultimative bevis på, at der bare ikke kan skabes et overskud på det lort.

Jeg krydser fingre for, at den næste sæson bliver den sidste for FCM håndbold.

Lund

Skovmand
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. maj 2010, 19:36

Re: HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Indlæg af Skovmand »

Thomas Lund skrev:Det bedste ville næsten være, hvis alt blev vundet, og butikken stadig giver underskud. Det vil være det ultimative bevis på, at der bare ikke kan skabes et overskud på det lort.

Jeg krydser fingre for, at den næste sæson bliver den sidste for FCM håndbold.

Lund
Godt gået Piger, i har sq vinder instinktet

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Indlæg af jonas386 »

Det må vel være på plads med et tillykke :)

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Indlæg af DenStolteJyde »

Og så har FCM-håndbold igen vundet DM. I denne sæson har de vundet både pokalen og danmarksmesterskabet.. En ting jeg lagde mærke til i forbindelse med den smule jeg så af kampen var at det blev nævnt at FCM-håndbold har ligaens største budget.

Hvordan kan FCM-håndbold have ligaens største budget når FCM fodbold (som vel fortsat er det primære??) absolut ikke har ligaens største budget hvilket betyder at vi fx ikke kan forlænge med Danny.? Kunne man ikke flytte lidt af pengene fra håndbold til fodbold?

Eller dvs ret beset burde man vel bare skære ned på håndbold budgettet så det kan løbe rundt.? Det er for mig at se det man forsøger at gøre i fodbold-afdelingen...

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: Sv: HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Indlæg af PH1978 »

Omvendt kan man vel sige, at håndbolden præsterer og henter pokalen i reelle turneringer, mens fodbolden underpræsterer og kun henter pokaler i træningsturneringer.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Sv: HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Indlæg af Acebone »

PH1978 skrev:Omvendt kan man vel sige, at håndbolden præsterer og henter pokalen i reelle turneringer, mens fodbolden underpræsterer og kun henter pokaler i træningsturneringer.
Og så er vi tilbage ved hele grundfilosofien om, hvad man vil satse på. Jeg er sikker på, at FCM for relativt få penge kunne stable et rigtig godt dart- eller crickethold på benene og vinde Danmarksmesterskaber på stribe. Det handler jo bare om prioriteringer. Så hvis det er kvantiteten af medaljer, det går på, er fodbold nok den værste sportsgren overhovedet at satse på, fordi der rent faktisk er hård konkurrence.

Jeg interesserer mig ikke for håndbold, ergo kan jeg ikke bruge "reelle" mesterskaber i noget, jeg finder ligegyldigt.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Sv: HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Indlæg af 974 »

Acebone skrev: Jeg interesserer mig ikke for håndbold, ergo kan jeg ikke bruge "reelle" mesterskaber i noget, jeg finder ligegyldigt.
Tror simpelthen ikke på at du er SÅ indskrænket Acebone :shock:

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Sv: HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Indlæg af DenStolteJyde »

974 skrev:
Acebone skrev: Jeg interesserer mig ikke for håndbold, ergo kan jeg ikke bruge "reelle" mesterskaber i noget, jeg finder ligegyldigt.
Tror simpelthen ikke på at du er SÅ indskrænket Acebone :shock:

Jeg synes da det giver god mening. Lad os sige at FCM begyndte at konkurrere i dressurridning. Uanset om FCM så havde Danmarks bedste dressurrytter 5 år i træk så ville det stadig sige mig lige lidt.

På samme måde hvis man overhovedet ikke interesserer sig for håndbold så er man også ligeglad med om "FCM" vinder 17 håndboldmesterskaber.

Det ligger vel også lidt i klubbens navn at fodbolden er det primære? FC = Football ikke Håndbold, ikke racerløb men fodbold.

Hvis Fodbolden ikke er det vigtigste i klubben så kan man ligeså godt skifte navn til "Midtjysk sportsforening" eller noget i den stil.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Sv: HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Indlæg af 974 »

DenStolteJyde skrev:
974 skrev:
Acebone skrev: Jeg interesserer mig ikke for håndbold, ergo kan jeg ikke bruge "reelle" mesterskaber i noget, jeg finder ligegyldigt.
Tror simpelthen ikke på at du er SÅ indskrænket Acebone :shock:

Jeg synes da det giver god mening. Lad os sige at FCM begyndte at konkurrere i dressurridning. Uanset om FCM så havde Danmarks bedste dressurrytter 5 år i træk så ville det stadig sige mig lige lidt.

På samme måde hvis man overhovedet ikke interesserer sig for håndbold så er man også ligeglad med om "FCM" vinder 17 håndboldmesterskaber.

Det ligger vel også lidt i klubbens navn at fodbolden er det primære? FC = Football ikke Håndbold, ikke racerløb men fodbold.

Hvis Fodbolden ikke er det vigtigste i klubben så kan man ligeså godt skifte navn til "Midtjysk sportsforening" eller noget i den stil.
Det jeg mener har principielt ikke lige noget med FCM at gøre..
Acebone hævder at hvis det ikke interesserer ham, så er det fuldstændigt ligegyldigt

De fleste ting der foregår rundt om os har en konstant betydning, UAGTET at vi måske ikke lige interesserer for os det - dét er ikke min forståelse af Acebone bare tager så indskrænket på det.

Håndbold er nok tæt på at være noget af den mest eksponerede sportsgren herhjemme, bortset fra fodbold naturligvis, og så evt. cykling og enkelte større sportsbegivenheder som eksempelvis boksekampen iaften

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Sv: HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Indlæg af Acebone »

974 skrev:Det jeg mener har principielt ikke lige noget med FCM at gøre..
Acebone hævder at hvis det ikke interesserer ham, så er det fuldstændigt ligegyldigt

De fleste ting der foregår rundt om os har en konstant betydning, UAGTET at vi måske ikke lige interesserer for os det - dét er ikke min forståelse af Acebone bare tager så indskrænket på det.

Håndbold er nok tæt på at være noget af den mest eksponerede sportsgren herhjemme, bortset fra fodbold naturligvis, og så evt. cykling og enkelte større sportsbegivenheder som eksempelvis boksekampen iaften
Ah, så tror jeg alligevel, du misforstår mig lidt.

På et personligt plan er jeg voldsomt ligeglad med, om FCM vinder DM i håndbold - deraf brugen af ordet "ligegyldig". Jeg er godt klar over, at det har betydning for virksomheden, og at håndbolddelen ikke reelt er ligegyldig. Alt hænger jo sammen.

Forstå mig ret, det er da fint for pigerne, at de har vundet, men for mig er det egentlig bare en reminder om, at håndboldklubben stadig æder livsvigtige kroner ud af fodboldklubben. En fodboldklub, som man må håbe stadig betegnes som det primære aktiv i FC Midtjylland.

Thomas Lund
Indlæg: 113
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Indlæg af Thomas Lund »

Her ser vi så at politikerne i Ikast-Brande Kommune også er klar over at lortet ikke holder.
http://aoh.dk/artikel/politikere-fcm-var-ved-ramle

Det grænser til korruption..

Lund

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Indlæg af Acebone »

Thomas Lund skrev:Her ser vi så at politikerne i Ikast-Brande Kommune også er klar over at lortet ikke holder.
http://aoh.dk/artikel/politikere-fcm-var-ved-ramle

Det grænser til korruption..
Det sejler jo. Det er fint nok, at politikerne har ambitioner omkring et håndboldhold i Ikast, men jeg er sgu ærgerlig over, at FCM skal stå for det.

Jeg tvivler på, at det sidste ord er sagt i dén sag, og det skulle da ikke undre mig, om hele klubben nu også bliver miskrediteret pga. dette.

Hurra for synergi!

Besvar