HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Thomas Lund
Indlæg: 113
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Indlæg af Thomas Lund »

Det bliver bedre og bedre:

http://aoh.dk/artikel/fcm-formand-pengene-giver-mening

Det viser sig at Sportsstar College med formand Claus Bertelsen (ringer det en klokke?) er afhængig af håndboldtalenterne. Vi taler om arbejdspladser og prestige her. Gad vide om Johnny Rune har haft en snak med politikerne?

Lund

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Indlæg af 974 »

Thomas Lund skrev:Det bliver bedre og bedre:

http://aoh.dk/artikel/fcm-formand-pengene-giver-mening

Det viser sig at Sportsstar College med formand Claus Bertelsen (ringer det en klokke?) er afhængig af håndboldtalenterne. Vi taler om arbejdspladser og prestige her. Gad vide om Johnny Rune har haft en snak med politikerne?

Lund

Jeg vil faktisk mene at Herning og Ikast havde været små ubetydeligt pletter på landkortet hvis der ikke var noget der hed FCM..
Jeg tror heller ikke at noget som Boxen var blevet til noget hvis ikke FCM havde "fået" stadionet lige ved siden af
Blandt andet derfor og også ud fra nogle af de andre emner nævnt i artiklen, som eks sportscollege og mere, så mener jeg, som jeg altid har ment, at SYNERGI effekten har en endog stor betydning!

Men også det er jo et af de evigt tilbagevendende emner :-)

Sylvester
Indlæg: 612
Tilmeldt: 30. dec 2010, 20:15

Re: HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Indlæg af Sylvester »

974 skrev:
Thomas Lund skrev:Det bliver bedre og bedre:

http://aoh.dk/artikel/fcm-formand-pengene-giver-mening

Det viser sig at Sportsstar College med formand Claus Bertelsen (ringer det en klokke?) er afhængig af håndboldtalenterne. Vi taler om arbejdspladser og prestige her. Gad vide om Johnny Rune har haft en snak med politikerne?

Lund

Jeg vil faktisk mene at Herning og Ikast havde været små ubetydeligt pletter på landkortet hvis der ikke var noget der hed FCM..
Jeg tror heller ikke at noget som Boxen var blevet til noget hvis ikke FCM havde "fået" stadionet lige ved siden af
Blandt andet derfor og også ud fra nogle af de andre emner nævnt i artiklen, som eks sportscollege og mere, så mener jeg, som jeg altid har ment, at SYNERGI effekten har en endog stor betydning!

Men også det er jo et af de evigt tilbagevendende emner :-)
Herning har stensikkert også en masse interesse i det går Vestas godt, da masser af herningensere arbejder derude. Det betyder dog ikke at de skal til at pumpe penge i Vestas og støtte dem økonomisk for at pleje egne interesser.

Private virksomheder må stå på egne ben og man skal lade være med at prøve at gribe det der ikke kan stå..

Er spændt på håndboldens regnskab. Efter endnu et mesterskab, kan man ikke forsvare på lade det overleve, hvis der igen er et dundrende underskud.

Min svoger fortalte mig at kommentatoren under DM-finalen sagde, at FCM har det største budget i håndbold herhjemme. Er der en der kan bekræfte det udsagn???

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Indlæg af DenStolteJyde »

Det er helt korrekt at det blev nævnt flere gange at FCM havde det største budget.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Indlæg af 974 »

Sylvester skrev:
974 skrev:
Thomas Lund skrev:Det bliver bedre og bedre:

http://aoh.dk/artikel/fcm-formand-pengene-giver-mening

Det viser sig at Sportsstar College med formand Claus Bertelsen (ringer det en klokke?) er afhængig af håndboldtalenterne. Vi taler om arbejdspladser og prestige her. Gad vide om Johnny Rune har haft en snak med politikerne?

Lund

Jeg vil faktisk mene at Herning og Ikast havde været små ubetydeligt pletter på landkortet hvis der ikke var noget der hed FCM..
Jeg tror heller ikke at noget som Boxen var blevet til noget hvis ikke FCM havde "fået" stadionet lige ved siden af
Blandt andet derfor og også ud fra nogle af de andre emner nævnt i artiklen, som eks sportscollege og mere, så mener jeg, som jeg altid har ment, at SYNERGI effekten har en endog stor betydning!

Men også det er jo et af de evigt tilbagevendende emner :-)
Herning har stensikkert også en masse interesse i det går Vestas godt, da masser af herningensere arbejder derude. Det betyder dog ikke at de skal til at pumpe penge i Vestas og støtte dem økonomisk for at pleje egne interesser.

Private virksomheder må stå på egne ben og man skal lade være med at prøve at gribe det der ikke kan stå..

Er spændt på håndboldens regnskab. Efter endnu et mesterskab, kan man ikke forsvare på lade det overleve, hvis der igen er et dundrende underskud.

Min svoger fortalte mig at kommentatoren under DM-finalen sagde, at FCM har det største budget i håndbold herhjemme. Er der en der kan bekræfte det udsagn???

Vestas får sammen med en masse andre virksomheder masser af stats/erhvervsstøtte,så der tager du nu fejl :-)

Du kan jo selv prøve at søge lidt på nettet - prøv evt statsstøtte eller erhvervsstøtte

Mon ikke stadig at fodbolden trækker det helt store underskud i koncernen?


Kunne lige give dig et enkelt eksempel

"Vestas kom ud af 2009 med et overskud på 4,2 milliarder. Alligevel mener pressechef i Vestas Michael Holm, at de 3,5 millioner kroner, som firmaet har modtaget i erhvervsstøtte, er givet godt ud for samfundet. Pengene er gået til at forske og udvikle vindmølleteknologien."

http://www.ugebreveta4.dk/da/2010/20104 ... oette.aspx

Sylvester
Indlæg: 612
Tilmeldt: 30. dec 2010, 20:15

Re: HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Indlæg af Sylvester »

974 skrev:
Jeg vil faktisk mene at Herning og Ikast havde været små ubetydeligt pletter på landkortet hvis der ikke var noget der hed FCM..
Jeg tror heller ikke at noget som Boxen var blevet til noget hvis ikke FCM havde "fået" stadionet lige ved siden af
Blandt andet derfor og også ud fra nogle af de andre emner nævnt i artiklen, som eks sportscollege og mere, så mener jeg, som jeg altid har ment, at SYNERGI effekten har en endog stor betydning!

Men også det er jo et af de evigt tilbagevendende emner :-)
Herning har stensikkert også en masse interesse i det går Vestas godt, da masser af herningensere arbejder derude. Det betyder dog ikke at de skal til at pumpe penge i Vestas og støtte dem økonomisk for at pleje egne interesser.

Private virksomheder må stå på egne ben og man skal lade være med at prøve at gribe det der ikke kan stå..

Er spændt på håndboldens regnskab. Efter endnu et mesterskab, kan man ikke forsvare på lade det overleve, hvis der igen er et dundrende underskud.

Min svoger fortalte mig at kommentatoren under DM-finalen sagde, at FCM har det største budget i håndbold herhjemme. Er der en der kan bekræfte det udsagn???[/quote]


Vestas får sammen med en masse andre virksomheder masser af stats/erhvervsstøtte,så der tager du nu fejl :-)

Du kan jo selv prøve at søge lidt på nettet - prøv evt statsstøtte eller erhvervsstøtte

Mon ikke stadig at fodbolden trækker det helt store underskud i koncernen?


Kunne lige give dig et enkelt eksempel

"Vestas kom ud af 2009 med et overskud på 4,2 milliarder. Alligevel mener pressechef i Vestas Michael Holm, at de 3,5 millioner kroner, som firmaet har modtaget i erhvervsstøtte, er givet godt ud for samfundet. Pengene er gået til at forske og udvikle vindmølleteknologien."

http://www.ugebreveta4.dk/da/2010/20104 ... oette.aspx[/quote]

Hvor tager jeg fejl?

Selv om du snakker meget om de omdiskuterede synergier, så må selv du erkende, at det er grotesk at vi åbenbart kører med ligaens største budget på kvindehåndbold.

Er vi kvindehåndboldens svar på Man. City? Er vi virkelig I en situation hvor vi kan tillade os det?

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: HOV... FCM håndbold i DM-finalen

Indlæg af 974 »

@ Sylvester

Jeg siger bare at der rent faktisk bliver pumpet masser af penge i private virksomheder rundt omkring :-)

Det gør man for at skabe og beholde arbejdspladser

Kommuner klargører også områder for masser af penge for at lokke virksomheder til at bygge op på disse områder.
Der gives masser af tilskud til foreninger der også tjener penge på deres aktiviteter, kurser osv

Så at man ønsker at støtte et lokalt håndboldhold er ikke helt så ualmindeligt endda

Prøv evt at spørge nogle af de spanske tophold i fodbold om de har fået støtte af deres lokale bystyrer/regioner :-)

Besvar