Debatside.dk

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Debatside.dk

Indlæg af Acebone »

Synes også, FCM-tråden var sjovere uden indblanden. Nu er det bare en masse personfnidder mellem Mike og en håndfuld AaB'ere.

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

Acebone skrev:Synes også, FCM-tråden var sjovere uden indblanden. Nu er det bare en masse personfnidder mellem Mike og en håndfuld AaB'ere.
Jamen, det jeg da ked at hvis jeg tager toppen af isbjerget for dig i underholdningsværdi ved at deltage i debatten. Jeg tror personligt den personlige fnidder skal tages med et gran salt. Jeg med på, at jeg selv har en enkelt debattør på ignorer derinde, da jeg ikke synes hans valg af ord og formuleringer, er i linje med det jeg forventer af en debat.

Jeg også med på at Debatside.dk og specielt "hvorfor hade FCM tråden" er øretævernes holdeplads, hvis man som jeg naturligvis har et positivt og ikke derinde velset syn på FCM. Jeg har min holdning og kan godt lide at debaterer FCM, så den kommer naturligvis til udtryk, hvor jeg mener den mest hører hjemme, nemlig i et fodbolddebatforum og i emner som vedr. Min klub. Dette falder self. Mange for brystet og flere tager det nok også mere personligt end godt er.

Vi er på et forum hvor en hurtig gennemgang af faste debattører hurtigt viser et fælles træk: Doukas, Hajen, Buzz Kilington, Frygah, Jonas, sulakvelidzi m.f har nemlig alle det tilfælles, at de på trods af et AaB tilhørsforhold alle har været mest aktive i netop tråden om vores klub i deres forum! Det siger vel meget om hvor svær en balancegang det er at udtrykke sin positive FCM holdning uden den personfnidder, der naturligvis følger med i en tråd og et emne der ligger, så mange nært i Nordjylland.

Fodbold lever af at blive debateret! Jeg elsker fodbold og med alt den dårlige man kan sige om Debatside.dk er det nu engang et forum som lever, og et forum hvor bølgerne går højt... Den kredit skal de sgu have:)

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Debatside.dk

Indlæg af oros »

@ Mike80
Det står dig naturligvis frit at 'forsvare' klubben, hvis du føler for det.
Min anke er først og fremmest, at der ikke er tale om nogen debat. Det er en side, der er beregnet til at svine FCM til på enhver tænkelig måde. Det kan du ikke stoppe med argumenter - for argumenter tæller ikke.

Et eksempel: Man angriber FCMs ageren i forbindelse med Sly's transfer - eller mangel på samme. Man benytter anledningen til at sende ukvemsord en masse afsted mod FCM i almindelighed og Steinlein i særdeleshed.
Havde FCM nu solgt Sly og ikke fået nogen erstatning ind, havde man jo benyttet dén lejlighed til at sende stort set de samme ukvemsord afsted. Så havde 'argumenterne' bare været vendt om - og dine havde stadig ikke talt.

Jeg synes ikke, siden er underholdende. Jeg synes, den er en skamplet på AaB, som ikke kan være uvidende men stiltiende accepterer den.

I øvrigt vil jeg gentage mit håb om, at admin blokerer for jonas og hans lige, hvis de igen spreder deres gylle herinde. Og det vil jeg forvente, de gør i løbet af foråret uanset hvordan, det former sig for os!

Det var min lille bøvs!

Brugeravatar
ThygeM
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. maj 2014, 08:41

Re: Debatside.dk

Indlæg af ThygeM »

oros skrev:
LarsG skrev:Første gang jeg kom ind på debatside, må jeg indrømme at jeg tænkte: det er løgn. En virksomhed som AaB A/S kan da på ingen måde acceptere at blive associeret med et menneskesyn a'la det der. Det klinger ufatteligt hult, når man ser AaB A/S's spillere deltage i eksempelvis Giv racismen det røde kort, når man samtidigt ikke rent ud sagt tager afstand fra udgydelserne deroppe.

Det er jo "alt" de kan opfinde perfiditeter om: hudfarve, tandstilling, håret, boligforhold, ægteskab, navn...you name it. Og mon ikke også Pusic's erklærede tro også nok før eller senere skal få en sæk fækalier hældt ud over sig.

For min egen sindsros skyld surfede jeg lidt rundt på andre fanfora for at se, om det bare er mig der er for gammel (underforstået: ikke skriver noget, jeg ikke også vil sige ansigt til ansigt). Men det er det jo ikke.

Der er ingen andre steder, der er ingen andre grupperinger, hvor en så markant gruppe går så langt over grænsen. Der er fjolser alle steder, selvfølgelig er der det, men som oftest er der så meget selvjustits, at de pågældende hurtigt klappes på plads eller ties ihjel.

Men for at vende tilbage til starten: Hvor der er mennesker er der abnorm adfærd, og det kunne forekomme plausibelt at mene, at AaB's fangruppering har opslugt en forholdsvist stor andel af de abnorme nordjyder og vendelboere i forhold til fodboldhold i andre landsdele.

De det har det største problem er dog efter min mening Aktieselskabet Aalborg Boldspilleklub - for at tie stille er det samme som at acceptere.

/Lars
Jeg var første gang på debatside i aftes. Jeg er målløs! Simpelthen!!

Men jeg var også målløs i foråret over den Tsunami - med epicenter i Ålborg - af tilsvining af vores klub med Glen Riddersholm og Claus Steinlein i første række, som man tillod på bold.dk. Det har nærmest mejslet sig fast. Helt galt gik efter 0-0 i Esbjerg, hvor Riddersholm kom til at kalde EfB "forårets hold" - da deltog selv moderator i tråden!
Til sidst fik de endog taletid her i Ulvegraven..... Jeg håber Admin bremser det i år, hvis det gentager sig.

Du har ret. Det er AaBs problem. Men det er ingen køn historie om AaB, at de accepter sligt. Jeg synes vi ulve helt skal holde os helt derfra. Der er jo ikke tale om et 'debatforum' - snarere er det et forum, hvor man stiltiende accepterer udtalelser, der er tæt på (eller over) kanten af både racisme- og injurielovgivningen.
Tilsviningen af Glen har jeg aldrig forstået da jeg faktisk synes han er fornuftig og nøgtern at høre på samtidig med at han virker fagligt meget kompetent.

Steinlein derimod - han er nok den største klovn der er i ligaen. Lange og Såle har været klasseløse i deres udtalelser og ageren det sidste halve års tid - specielt angrebene mod jer - men Steinlein topper dem med længder med hans kluntede, perfide, personlige og mislykkede arrogante modangreb. Læg lige mærke til at ikke engang vores (BIF ) egen klovn, Rud, eller AaB's klovn Gaarde gider svare de to inde fra siloen når de har angrebet. Hvis først man fremstår som en større klovn end Rud eller Gaardeer er den sgu gal! Hvis Steinlein havde haft den mindste smule klasse havde han trukket overbærende på skuldrene - Ankersen kan da ikke undgå at overveje om direktøren nu også har den klasse der skal til for at drive jeres projekt fremadrettet....

Så jo - enhver latterliggørelse af Steinlein er berettiget - hvilket jeg ikke mener er tilfældet med Glen!
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Debatside.dk

Indlæg af oros »

Så jo - enhver latterliggørelse af Steinlein er berettiget - hvilket jeg ikke mener er tilfældet med Glen!
Nå! I min optik er det aldrig berettiget at latterliggøre eller tilsvine andre. Det var dog en besynderlig opfattelse!

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Debatside.dk

Indlæg af Saemala »

@Oros

Der skal sgu være plads til alle, også selvom man er fra Aab, så hvorfor er det lige Jonas skal bannes?
Du kunne evt. selv vælge bloker funktionen på Jonas, hvis du ikke har lyst til at læse de få indlæg han skriver herinde.

Meget kan man sige om Debatside, men der er sgu liv i forummet, noget der savnes herinde.
Og som Acebone siger, så var tråden en del sjovere uden indblandingen fra Mike80, nu er det bare blevet en omgang mundhuggeri fra begge sider ala FCM vs FCK i medierne i øjeblikket. Men fair nok han tager kampen op, har jeg sgu også haft lyst til længe, men det er sgu en mission impossible at få noget godt ud af det.
Høvdingen af Herning

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Debatside.dk

Indlæg af oros »

Saemala skrev:@Oros

Der skal sgu være plads til alle, også selvom man er fra Aab, så hvorfor er det lige Jonas skal bannes?
Du kunne evt. selv vælge bloker funktionen på Jonas, hvis du ikke har lyst til at læse de få indlæg han skriver herinde.

Meget kan man sige om Debatside, men der er sgu liv i forummet, noget der savnes herinde.
Og som Acebone siger, så var tråden en del sjovere uden indblandingen fra Mike80, nu er det bare blevet en omgang mundhuggeri fra begge sider ala FCM vs FCK i medierne i øjeblikket. Men fair nok han tager kampen op, har jeg sgu også haft lyst til længe, men det er sgu en mission impossible at få noget godt ud af det.
Jonas er den, jeg lige husker. Det er kun derfor, det lige er ham, jeg nævner. I øvrigt skal ingen bannes, hvis de kan tale i et ordentligt sprog. Sådan husker jeg det bare ikke...

Jamen, alternativt vil jeg da foreslå, at vi starter en tråd med det ene formål at svine AaB til. Så kan AaBerne holde sig til dén tråd, hvis de vil svine os til. Vi, der ikke gider svineriet, kan så tale til hinanden i almindeligt dagligdags, pænt og ordentligt sprog alle andre steder.

Brugeravatar
ThygeM
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. maj 2014, 08:41

Re: Debatside.dk

Indlæg af ThygeM »

oros skrev:
Så jo - enhver latterliggørelse af Steinlein er berettiget - hvilket jeg ikke mener er tilfældet med Glen!
Nå! I min optik er det aldrig berettiget at latterliggøre eller tilsvine andre. Det var dog en besynderlig opfattelse!
Det var måske også lige et uheldigt ordvalg... Steinlein er bare synonym med en jysk " Don Ø wanna be" bare uden resultaterne der til dels kan retfærdiggøre dennes opførelse ( ikke at der er noget der kan).
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

admin 3
Indlæg: 338
Tilmeldt: 25. maj 2009, 10:48

Re: Debatside.dk

Indlæg af admin 3 »

ThygeM skrev:
oros skrev:
Så jo - enhver latterliggørelse af Steinlein er berettiget - hvilket jeg ikke mener er tilfældet med Glen!
Nå! I min optik er det aldrig berettiget at latterliggøre eller tilsvine andre. Det var dog en besynderlig opfattelse!
Det var måske også lige et uheldigt ordvalg... Steinlein er bare synonym med en jysk " Don Ø wanna be" bare uden resultaterne der til dels kan retfærdiggøre dennes opførelse ( ikke at der er noget der kan).

Hvordan kan Steinlein nogensinde blive synonym for noget der er jysk, han er bornholmer. Bevares vi er da ved at have ham nogenlunde integreret. Kan ikke se hvorfor han skulle være speciel træls, manden er da bare glad og positiv, en rar afveksling i forhold til så mange andre.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Debatside.dk

Indlæg af oros »

Steinlein er bare synonym med en jysk " Don Ø wanna be" bare uden resultaterne der til dels kan retfærdiggøre dennes opførelse ( ikke at der er noget der kan).
Hmm... En "Don Ø wanna be"? Hehe... Den betegnelse kunne jeg da bedre have hæftet på Ørgaard, hvis det skal være. Og det er da uskyldigt i sig selv.
Men hvis dit eneste formål med at deltage i en debat er at få lejlighed til at kalde andre ved 'sjove navne', så er det, at det bliver for lavt. Har Steinlein en pointe, når han siger, at Ståle og FCK er pressede pga svigtende præstationer de seneste sæsoner? Det, tror jeg, han har. Præcis som Ståle og FCK har en pointe, når de taler om FCMs gummiben (desværre).
Men jeg kan ikke se nogen grund til, at vi skal lade udenforstående tilsvine klub, spillere, trænere, fans og ledelse som man gjorde det sidste år. Det er der rigeligt rum til på Bold.dk - der deltager selv moderator i festlighederne.
Sådan har jeg det med det....

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Hvad er det for en racisme der bare bliver accpeteret, Oros? Nu skal du passe på jeg ikke melder dig for injurier ;). Jeg har været mere eller mindre aktivt medlem af debatsiden i små 6 år, og jeg må indrømme det ikke er meget racisme jeg er stødt på. Det er selvfølgelig muligt jeg selv er et racistsvin og derfor ikke lægger mærke til den slags.

Mht flest indlæg i hvilke tråde hænger det jo sammen med at de fleste AaB relaterede tråde lever i den tid de nu er relevante (kamptråde, transfertråde, begivenheder) hvorefter de glider væk og overtages af næste kamp, eller næste transfervindue. FCM tråden er derimod en generel tråd om FCM der også holdes i live, især på det sidste, af at bl.a. Mike deltager. Det er der naturligvis ikke noget galt i, men det er selvfølgelgelig med til at den holdes i live. Du er iøvrigt selv betydeligt mere aktiv på debatsiden end på graven, Mike ;)

Personligt elsker jeg at debattere fodbold, og gør det gerne med både FCM, EfB, eller Brøndby fans, og det behøver da ikke være nogen specielt stor hemmelighed at jeg synes FCM er interessant at debattere især efter Benham er kommet til, for det rejser da nogle spørgsmål omkring hvilken retning vi vil se dansk fodbold bevæge sig henimod i fremtiden.

Mht Steinlein/Ståle kan der vel ikke være 2 meninger om at Steinlein er kommet betydeligt bedre ud af den "konflikt". Mest af alt fordi Steinlein ikke virker til at tage det så tungt, og har en eller anden form for glimt i øjet mens Ståle virker pisse tvær og bitter, og det giver sjældent point i min bog. Jeg forstår da sagtens hvorfor Ståle agerer som han gør forud for foråret, men han kommer godt nok skidt ud af det med sin fremtoning og sin "ingen grund til at gøre det personligt" nu når han selv starter.

Hvis admin, eller folk herinde generelt, synes jeg fordummer debatten forventer jeg da et ban, det kan ikke være meget anderledes, men jeg forsøger da så godt jeg nu kan at bidrage, og komme med et lidt andet syn. Jeg er dog ikke specielt aktiv herinde. Hvertfald ikke så meget længere.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Debatside.dk

Indlæg af Lund7400 »

Synes også det er unødvendigt at deltage i AaB'ernes ophøjelse af sig selv i FCM-tråden. I sidste ende er al den opmærksomhed, latterliggørelse og kritik blot et udtryk for interesse og i visse tilfælde blandet med en anelse misundelse. Desuden skal det retfærdigvis siges, at der ofte også kommer nuancerede indlæg fra AaB'ere, som rent faktisk formår at se de positive ting som hænder i Midtjylland.

Hvad angår fans af andre hold som agerer her på siden, så kan jeg kun være positivt bestemt for det, så længe de gør det med samme "stil" som Jonas, Thyge m.fl.

LarsG
Indlæg: 29
Tilmeldt: 2. maj 2010, 22:27
Geografisk sted: Gedved

Re: Debatside.dk

Indlæg af LarsG »

Jeg hører er jo en af dem, der har et problem med ordvalget blandt de nordjyske.

Det hvor det kammer over er, når det bliver personlige ubehageligheder om de enkelte personer/spillere. De har jo rent faktisk også et liv uden for banen. Det mest grelle eksempel jeg har set er en gang, jeg lavede en Google søgning - tror faktisk jeg ville finde ud af om "Bach Bak var en joke", fra Kr. Baks side, hvor jeg snublede over en hjemmeside, han og hans kone havde lavet til deres bryllup.

Mage til svineri i kommentarfeltet har jeg aldrig set !!!

Det er ikke rimeligt at hænge den op På AaB'erne, men tonen og ordvalget var og er meget lig den på debatside. Det jeg mener er, at debatside går over stregen og på den måde er den fremmeste eksponent for, at alt er tilladt.

Det er OK med mig at gå til stregen, og drille et hold og selskabet bag - også ganske tydeligt, og det er også med til at gejle en stemning op på stadion.

Men det at man er fodboldspiller, træner eller direktør er for mig ikke en blankocheck til, at man kan omtale den pågældende på en facon, som man aldrig ville acceptere i det virkelige liv.

Og det er der, grænsen går for mig. Grænsen overskrides der, hvor man i trygheden bag anonymiteten skriver ting, man ikke ville acceptere i den virkelige verden og som formodentlig ville medføre adskillige øretæver de fleste steder (ikke nødvendigvis fysiske).

Nu tror jeg i og for sig, at fodboldspillere m.fl. er forholdsvist tykhudede og ikke græder sig i søvn over ordsnot. Men hvad nu hvis deres børn finder siden? Skal de bare acceptere, af fordi far er en semi-offentlig person, så må vi omtale ham som det passer os? Næh gu skal de ej, og vi der har fået lidt anstændig opdragelse med os, bør faktisk slå et slag for dem.

Jeg ved godt, hvad den psykologiske forklaring er på AaB'ernes adfærd er: manglende selvværd og en tilstand der grænser til narcissistisk personlighedsforstyrrelse. Og jeg kan såmænd godt sidde og klukke, når de kører linen ud. Ligesom jeg i al min politiske ukorrekthed kan klukke over filmstumper på Youtube af folk, der kommer galt af sted og slår sig.

Men klukkeriet stopper, når det ikke længere er FCM eller et hvilket som helst andet hold, det går ud over - og det i stedet er personerne bag der bliver ofrene for en perfid kultur.

/Lars

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

jonas386 skrev: Mht flest indlæg i hvilke tråde hænger det jo sammen med at de fleste AaB relaterede tråde lever i den tid de nu er relevante (kamptråde, transfertråde, begivenheder) hvorefter de glider væk og overtages af næste kamp, eller næste transfervindue. FCM tråden er derimod en generel tråd om FCM der også holdes i live, især på det sidste, af at bl.a. Mike deltager. Det er der naturligvis ikke noget galt i, men det er selvfølgelgelig med til at den holdes i live. Du er iøvrigt selv betydeligt mere aktiv på debatsiden end på graven, Mike ;)
Ja, det muligt jer er mere aktiv på Debatside.dk end her på graven. Jeg tror forklaringen skal findes i det fakta jeg i mit sidste indlæg også gjorde klart! Man kan sige meget om Debatside.dk men forummet lever, hvilket ikke altid kan siges ditto om ulvegraven. Forskellen på mig og dig (plus andre i Nordjylland) ligger vil trodsalt stadig i, at jeg uantastet om det på Debatside.dk eller ulvegraven i størstedelen af mine indlæg debaterer min klub (FCM), da det nu engang er der min interesse ligger, modsat dig (plus andre) der jo tydeligvis jf. Antallet af indlæg også har en kæmpe interesse ud over AaB i netop FCM.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Debatside.dk

Indlæg af Kent »

LarsG skrev:
Det er OK med mig at gå til stregen, og drille et hold og selskabet bag - også ganske tydeligt, og det er også med til at gejle en stemning op på stadion.

Men det at man er fodboldspiller, træner eller direktør er for mig ikke en blankocheck til, at man kan omtale den pågældende på en facon, som man aldrig ville acceptere i det virkelige liv.

Og det er der, grænsen går for mig. Grænsen overskrides der, hvor man i trygheden bag anonymiteten skriver ting, man ikke ville acceptere i den virkelige verden og som formodentlig ville medføre adskillige øretæver de fleste steder (ikke nødvendigvis fysiske).

Nu tror jeg i og for sig, at fodboldspillere m.fl. er forholdsvist tykhudede og ikke græder sig i søvn over ordsnot. Men hvad nu hvis deres børn finder siden? Skal de bare acceptere, af fordi far er en semi-offentlig person, så må vi omtale ham som det passer os? Næh gu skal de ej, og vi der har fået lidt anstændig opdragelse med os, bør faktisk slå et slag for dem.
Du har faktisk fat i noget centralt, som jeg også har overvejet ift opførslen på Debatside.dk. Qua den store omtale af FCM er der sket et skred, hvor flere og flere har brug for i højere og højere grad at udtrykke deres 'had' til FCM. Der er gået mode i at tilsvine klubben samt enkeltpersoner fuldstændigt vilkårligt. Der er ingen stopklods for en række debattører derinde, og det går mest ud på, hvordan man kan udtrykke sig i de mest perfide vendinger. Det er kun fantasien, der sætter grænsen, og man må fuldstændig frit opfinde påstande. Dermed er vi langt væk fra alt, der hedder debat.

Et af problemerne er dog, at det er begyndt at brede sig. Tilsviningerne er så normale og accepterede på debatside.dk, at nogle af debattørerne ikke længere kan se, at det er helt ude i hampen. De kan simpelthen ikke længere skelne mellem fantasi og virkelighed. Og så begynder de at opføre sig på samme måder andre steder: først bredte det sig til andre sider (du kan være ret sikker på, at det AaB-fans, der står bag kommentarerne på Baks bryllupside) og efterfølgende ud på stadion, hvor man med stolthed beretter om pædofili-smædesange om Bak ifm vores sidste møde (heldigvis var der her enkelte debattører, der godt kunne se, at det måske ikke ligefrem var en demonstration af højere intelligens).

Og for mig, er det egentlig det, der er det skræmmende. Tilsviningen af FCM, har for nogle af brugerne derinde ekskaleret så meget, at de har mistet jordforbindelse. Det er naturligvis primært sig selv, de udstiller, men deres opførsel på både Debatside.dk og andre steder, er en skamplet på AaB s fanklub, og det undrer mig, at der ikke er mere selvjustits i gruppen.

De må hjertens gerne have en tråd på flere hundrede sider om dårlige ting ved FCM og man kan jo bare lade være med at læse den, hvis ikke man finder det underholdende. Men der må være nogle af debattørerne derinde, der krummer tæer over hvad der foregår i den tråd. Det ville jeg i hvert fald gøre, hvis noget tilsvarende foregik her på Graven.

Besvar