Debatside.dk

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Debatside.dk

Indlæg af Acebone »

Lucas Andersen kan måske få en pæn karriere, men ja, Helenius og Kusk ligner bare ikke folk, der har mentaliteten til mere. Der må man sige, at FCM'erne i større grad klarer sig derude.

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

Det ligner at AaB er ved at vinke farvel til Nicolaj Thomasen, som eftersigende er i Nantes for at handle de sidste detaljer på plads i en transfer, som angiveligt skulle indbringe AaB omkring 15mio kr.

Thomsen var IMO rigtig god i sidste sæson, hvor Kusk og Jøhnson skabte den plads, som skulle til at også Thomsen kunne udfolde talentet. Han peakede i deres 2-3 kamp mod os på MCH arena, hvor jeg synes han var fantastisk og tænkte at han kunne blive rigtig god på sigt. Han er dog gået meget ned i denne sæson, og kan AaB lande 15 mio for en offensiv spiller med 0 scorede mål i 27 kampe ligner det et rigtig godt salg i mine øjne. Som altid når AaB sælger har jeg min tvivl om hvorvidt talentet og ikke mindst mentaliteten rækker til mere end trygge Aalborg. Men det skal blive spændende at se om det er denne gang AaB for solgt næste international succes i rækken siden Jesper Grønkjærs skifte til Ajax.
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Danne
Indlæg: 59
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Debatside.dk

Indlæg af Danne »

Synes 15-16 millioner lyder af meget, så enig i det vil være et flot salg.

Han er en fin superliga spiller, men meget mere ser jeg nu ikke i ham.

Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: Debatside.dk

Indlæg af Sniper »

Det var først for nyligt jeg fandt ud af at N.Thomsen faktisk er blind på det ene øje. Han er da en habil suppespiller men tror hans handicap vil være en hæmsko i større ligaer hvor tingene går hurtigere. Men flot salg af Aab hvis den omtalte pris er korrekt.

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

Thomsens skifte til Nantes er øjensynligt gået i vasken. Klubben har i 11. Time erfaret at manden er blind på det ene øje, og efterfølgende forsøgt at lade det afspejle sig i prisen. Rimeligt amatør agtigt må man sige? Synd for Thomsen og ærgeligt for aab, som næppe formår at lande 15 mio bud igen IMO. Problemet med synet tiltrækker jo nok ikke en helt masse klubber (og frankrig er vel nu helt udelukket) ligesom et u21 EM som reserve til Sisto næppe sparker prisen i vejret heller.
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Debatside.dk

Indlæg af Acebone »

Hvis Thomsen pludselig bliver stemplet på grund af noget, der ikke lader til at hæmme ham overhovedet, så er det lidt synd.

Men altså, hvis vi nu står til sidst i transfervinduet og har solgt både Sisto og Sly, og AaB stadig brænder inde med Thomsen, såeh...

Denne tråd burde i øvrigt hedde AaB-tråden efterhånden.

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Debatside.dk

Indlæg af Noe »

Er I klar til SLAGET OM JYLLAND!!!!!?

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Debatside.dk

Indlæg af Jesper BW1100 »

Hvis nogen keder sig lidt mens der varmes op til torsdagens opgør kunne man smutte forbi debatsiden.
De kære nordjyder har så svært ved at holde deres "Hvorfor hade FCM-tråd" til udelukkende at omhandle had fremfor debat at deres Admin må indover og diktere.
Jeg ved ikke om jeg skal grine eller skraldgrine.....

Kongeren82
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. aug 2013, 13:40
Geografisk sted: Aalborg

Re: Debatside.dk

Indlæg af Kongeren82 »

Jesper BW1100 skrev:Hvis nogen keder sig lidt mens der varmes op til torsdagens opgør kunne man smutte forbi debatsiden.
De kære nordjyder har så svært ved at holde deres "Hvorfor hade FCM-tråd" til udelukkende at omhandle had fremfor debat at deres Admin må indover og diktere.
Jeg ved ikke om jeg skal grine eller skraldgrine.....
Sjovest er dog forsøget på at negligere vores talentarbejde - for det mener de ikke eksisterer - nej det er noget vi køber os til. Sjovt at det så går så godt for U17 & U19 - men det er selvfølgelig fordi har slaver og udlændinge på holdene (som lever under kummerlige vilkår).

Man så undre sig over at deres egen sportschef så fremhæver Lukas Spalvis som et resultat af deres talentarbejde http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gaar ... f-spalvis/

Dobbelmoralen og janteloven lever skam i bedste velgående heroppe!

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2017 ... netsk.aspx

Aab i en 4-1-4-1 og debatside.dk koger over i begejstring over en afrikaner!? Væk er pricipfaste formationer uden kompromier med spillestillen og væk er fordømmelser om afrikanske slavehandelerer. Så mangler vi bare at Gaarde får briller og lærer at snakke varm luft ala Steinlein:-/

Moralen lever! Hurra..
Mike80

Everybody hates us we don't care...

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Spillestil og formation har intet med hinanden at gøre. Formation er udelukkende en talkombination, det relevante er måden der spilles på. Det ved du godt, ikke? Jeg så ikke selv Shaktar kampen, men synes det er en spændende opstilling. Primært fordi 4-1-4-1 ikke behøver at være defensiv. Det handler udelukkende om hvordan holdet rent faktisk spiller. Den generelle spillestil behøver ikke at være ændret fordi man rykker en angriber ned, og spiller med en ekstra mand på midten.

Ift Bassogog, så er der ikke en eneste AaB fan der har sagt at det er et problem at have afrikanske spillere. Problemet er når man henter dem som 15 årige, og forsøger at skjule det under at de bare er her for at studere, og tilfældigvis kan noget med en bold. Bassogog var 19 da han kom til AaB. Måske skal du lade computeren være slukket næste gang du kigger for dybt i flasken sådan en ensom fredag.

Brugeravatar
Arff
Indlæg: 1080
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:54
Kontakt:

Re: Debatside.dk

Indlæg af Arff »

jonas386 skrev:Spillestil og formation har intet med hinanden at gøre. Formation er udelukkende en talkombination, det relevante er måden der spilles på. Det ved du godt, ikke? Jeg så ikke selv Shaktar kampen, men synes det er en spændende opstilling. Primært fordi 4-1-4-1 ikke behøver at være defensiv. Det handler udelukkende om hvordan holdet rent faktisk spiller. Den generelle spillestil behøver ikke at være ændret fordi man rykker en angriber ned, og spiller med en ekstra mand på midten.
Come on. Mener du seriøst ikke, spillestilen bliver ændret når man går fra to til en angriber?

Måske ændres filosofien ikke, men selvfølgelig ændrer det spillestilen når du pludseligt ikke har to angribere og skifter system. Når man spiller med én fremme skal han være opspilsstation, men han skal holde sig centralt, ellers ender man ofte uden nogen i feltet. Endvidere betyder det at de centralemidtbane folk skal foretage nogle andre løb end i en 4-4-2 da balancen pludseligt er en anden. 6'eren får en langt mere bundet defensivrolle (selv Würtz normalt har det).

Så selvfølgelig hænger spillestilen sammen med spilsystemet, uanset hvad du synes.
jonas386 skrev:Ift Bassogog, så er der ikke en eneste AaB fan der har sagt at det er et problem at have afrikanske spillere. Problemet er når man henter dem som 15 årige, og forsøger at skjule det under at de bare er her for at studere, og tilfældigvis kan noget med en bold. Bassogog var 19 da han kom til AaB. Måske skal du lade computeren være slukket næste gang du kigger for dybt i flasken sådan en ensom fredag.
Hvad er forskellen på at hente en 15 årig fra Afrika og Litauen?



Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi kan tabe, men aldrig besejres

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Arff skrev:
4. feb 2017, 15:02
Come on. Mener du seriøst ikke, spillestilen bliver ændret når man går fra to til en angriber?

Måske ændres filosofien ikke, men selvfølgelig ændrer det spillestilen når du pludseligt ikke har to angribere og skifter system. Når man spiller med én fremme skal han være opspilsstation, men han skal holde sig centralt, ellers ender man ofte uden nogen i feltet. Endvidere betyder det at de centralemidtbane folk skal foretage nogle andre løb end i en 4-4-2 da balancen pludseligt er en anden. 6'eren får en langt mere bundet defensivrolle (selv Würtz normalt har det).

Så selvfølgelig hænger spillestilen sammen med spilsystemet, uanset hvad du synes.
Det er lidt for forsimplet det her. Selvfølgelig har den enkelte spiller en anden rolle, men det betyder jo ikke at man går væk fra det overordnede princip med at holde på bolden, og spille offensiv fodbold.
Du skriver at når man spiller med en enkelt angriber, så skal han være opspilstation. Det er jeg ikke helt enig i. Sådan er der mange der gør det, det er rigtigt, men det betyder ikke at man spiller med et stort skur foran, og så losser bolden frem og håber på det bedste. I en sådan formation (hvis vi nu snakker taktik helt generelt), kan angriberen ligesågodt fungere som en offensiv playmaker der trækker ned og deltager i spillet. Dette giver plads til fløjene der istedet kan trække ind og fungere som mere klassiske angribere. Det er eksempelvis det "den falske nier", der var så populært for nogle år siden, bygger på.
AaB har ikke som mål at spille 4-4-2. Målet er at spille bolden tålmodigt rundt, og spille offensiv fodbold. Derfor er Mikes kritik med "Væk er pricipfaste formationer uden kompromier med spillestillen" i bedste fald mærkelig. Hverken AaB, eller fans af klubben, har nogensinde opstillet 4-4-2 som et krav til nogetsomhelst. De fleste fodboldfans er klar over at talkombinationer er rimeligt ligegyldige.

Derudover så er der altså heller ikke særlig langt fra 4-1-4-1 til 4-3-3.

Jeg kunne forstå kritikken hvis Wieghorst havde sagt noget i stil med at det nu skulle være slut med at afgive så mange mål, og at hans fokus ville være på det defensive

Arff skrev:
4. feb 2017, 15:02
Hvad er forskellen på at hente en 15 årig fra Afrika og Litauen?
Det må du vist hellere fortælle mig. Såvidt jeg ved henter AaB ikke 15 årige spillere i Litauen. Jeg går udfra du gerne vil sige et eller andet med Spalvis, men tjek evt lige efter igen inden det bliver for fjollet.

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

jonas386 skrev:
4. feb 2017, 13:28
Spillestil og formation har intet med hinanden at gøre. Formation er udelukkende en talkombination, det relevante er måden der spilles på. Det ved du godt, ikke? Jeg så ikke selv Shaktar kampen, men synes det er en spændende opstilling. Primært fordi 4-1-4-1 ikke behøver at være defensiv. Det handler udelukkende om hvordan holdet rent faktisk spiller. Den generelle spillestil behøver ikke at være ændret fordi man rykker en angriber ned, og spiller med en ekstra mand på midten.

Ift Bassogog, så er der ikke en eneste AaB fan der har sagt at det er et problem at have afrikanske spillere. Problemet er når man henter dem som 15 årige, og forsøger at skjule det under at de bare er her for at studere, og tilfældigvis kan noget med en bold. Bassogog var 19 da han kom til AaB. Måske skal du lade computeren være slukket næste gang du kigger for dybt i flasken sådan en ensom fredag.
Nå spillestil og formation har simpelthen intet med hinanden at gøre i Nordjylland?!

Hvordan gik det egentligt med jeres Akademi i Uganda? Altså efter Lynge og Jacob Larsen i 2011 var på tur for at se på mulighederne for at tilknytte udenlandske talenter til både u17 og u19 holdene såfremt man fandt dem dygtige nok? Blev projektet mon droppet igen efter Uefa satte en stopper for at hente spillere under 18år så et akademi ikke længere gav mening? Eller kom Lynge og co. Simpelthen lige efterfølgende i tanke om den stærke nordjyske moral der naturligvis skrinlægger sådan en ellers god nordjysk ide fra talentchefen..
Mike80

Everybody hates us we don't care...

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Mike80 skrev:
4. feb 2017, 16:39

Nå spillestil og formation har simpelthen intet med hinanden at gøre i Nordjylland?!

Hvordan gik det egentligt med jeres Akademi i Uganda? Altså efter Lynge og Jacob Larsen i 2011 var på tur for at se på mulighederne for at tilknytte udenlandske talenter til både u17 og u19 holdene såfremt man fandt dem dygtige nok? Blev projektet mon droppet igen efter Uefa satte en stopper for at hente spillere under 18år så et akademi ikke længere gav mening? Eller kom Lynge og co. Simpelthen lige efterfølgende i tanke om den stærke nordjyske moral der naturligvis skrinlægger sådan en ellers god nordjysk ide fra talentchefen..
Læs mit indlæg til Arff angående det taktiske.

Angående akademiet i Uganda, så er det et godt spørgsmål. Jeg ved ikke hvad der præcis skete og derfor googlede jeg. En ret væsentlig detalje, som du enten bevidst ignorerer, eller ikke er klar over er at det aldrig var planen at de skulle komme op som helt unge. I artiklen fra bold sluttes der af med:
Sportsdirektøren forestiller sig, at nogle af spillerne måske kan komme op til Danmark, når de er fyldt 18 år.
Ret væsentlig forskel ift de "studerende" i havde oppe.

Besvar