Debatside.dk

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Havde skrevet et længere indlæg til Steffen, men det forsvandt da min browser crashede. Skal prøve at gengive det senere.
Og tro mig: alle i og omkring FCM er ligeglade med dine udgydelser!
Yes, det er derfor i er nødt til at hive citater fra andre foras ind på jeres eget. Det virker logisk.

Skiftede iøvrigt navn på bold da jeg fik ny mail, og havde glemt mit kodeord. Andet var der nu ikke i det. Jeg mener stadig FCM har lavet en dårlig forretning med Dembo, jeg er dog enig i det nok nærmere er Dempo der er blevet bondefanget, og ikke FCM.
Jeg har iøvrigt efterfølgende talt pænt til jer både på bold, og herinde, det siger også alt i er nødt til at hente citater fra et helt 3. forum for at finde ud af jeg siger nogle ting om jer i en hårdere tone end andre.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Debatside.dk

Indlæg af Acebone »

oros skrev:Jeg har før haft 'sammenstød' med den unge Jonas - på Bold.dk. Jeg har besluttet at ignorere ham, andet er han simpelthen ikke værd.
Det er egentlig også det mest rationelle at gøre. Jeg kan bare ikke lade være, for jeg finder det så pokkers underholdende!

Det lykkedes at lokke jonas ud af busken, lad os se:
jonas386 skrev:Lokalrivaler rager mig et langt stykke, AaBs rigtige rivaler ligger alligevel langt væk, rent geografisk . Den der ser ud til at være tættest på er dog Hobro, men de siger mig ikke noget, og jeg håber sgu ikke AaB prøver med samme retorik som FCM omkring VFF kampene.
Det anede mig, at lokalrivalisering ikke er dit speciale. Hvis noget ikke kan overføres til AaB-termer, så er det som bekendt ikke værd at beskæftige sig med. Et sandt jonas386-faktum!

Ét er, at du ikke forstår det. Den slags kunne man rette op på. Noget andet er, at du ikke vil forstå det, fordi du ikke kan lide FCM.
jonas386 skrev:Jeres spillere aner jo ikke engang hvorfor hadet eksisterer, og det gør i jo heller ikke selv, vurderet ud fra indlæggende her på graven.
De, der har været med siden Viborg lå regelmæssigt i suppen, vil vide hvorfor. Sjovt nok har de fleste af spillerne ikke været med siden den gang, men hvis du spørger Frank Kristensen, Kristian Bak eller Erik Sviatchenko, så ved de nok hvorfor.

Rivalisering er jo først og fremmest en fan-ting. Jeg forventer ikke, at Petter Andersson skal kende historien, men han må selvfølgelig gerne vide, at det er en kamp med noget ekstra på spil. Det burde så også stå rimelig klart, når man ser kulisserne til kampene.

Der var allerede en vis rivalisering mellem Ikast og Viborg (det skal siges, at dén rivalisering er fra før min tid). Spændingerne steg så betydeligt, da FC Midtjylland opstod. Pludselig var Viborg ikke den logiske storebror i området, og FCM var en trussel. Dertil kommer hele diskussionen om navnet (som Silkeborg også har forsøgt at hægte sig på, dog uden samme gennemslagskraft).

Somt helt ny klub med hjemmebane på Ikast Stadion, var tilskuertallene naturligvis ikke voldsomme, og rivaliseringen var ikke noget, Fodbolddanmark kunne eller skulle anerkendte som noget særligt.

I tiden med Ikast Stadion kom der allerede en del sammenstød og provokationer fra begge lejre. Meget af det foregik over nettet - den gamle version af Ulvegraven var lidt af en krigszone, når FCM-VFF var på tapetet. Episoderne med de to maskotter er meget sigende for den barnagtige stemning, der var omkring kampene. Det handlede om at overgå de andres provokationer hele tiden. Jeg husker også et banner med en hængt krokodille på Ikast Stadion.

Som de første sæsoner skred frem, stod det hurtigt klart, at FCM var ved at have indtaget Viborgs territorium. FCM endte konsekvent over Viborg, nogle gange kun med det yderste af neglene. Også en legendarisk pokalkamp, hvor Christian Magleby endte med at slå VFF ud med et drømmemål i de døende minutter var et sportsligt slag i hovedet på de grønne.

Retorikken fra FCM (bl.a. gennem Ørgaard) var naturligvis også en rød klud foran øjnene af Viborg. Man førte sig frem og ville det ene og det andet - selvfølgelig dybt irriterende for lokalrivalerne (den slags, der også er faldet AaB'ere for brystet). Da al snakken så manifesterede sig i form den første store, kontroversielle transfer mellem klubberne, gik det for alvor løs. Thomas Frandsen blev hentet til FCM og blev lagt for had i Viborg. VFF'ere vandaliserede i løbet af natten Frandsens have og smed VFF-bannere og bitre budskaber. Siden da har ingen af lejrene set sig tilbage, og tifoer og smædesange har altid kørt ekstra meget i de indbyrdes opgør.

Du kan med en vis rimelighed argumentere for, at det er Viborg, der har startet opgøret, men der stopper det logiske i din tankegang så også, jonas. VFF-fans angreb FCM ved enhver given lejlighed - på et tidspunkt kommer der en modreaktion, når sådan noget finder sted. Viborg var dem, man ville lukke munden på. Sæsonen 05/06 var således et sort kapitel, fordi VFF for første - og hidtil eneste - gang sluttede over FCM i tabellen. Dér var VFF'erne ikke sene til at erklære FCM for døde og begravede og en klub uden hverken fortid eller fremtid.
jonas386 skrev:Men ja, jeg kan godt se det må være sindsygt vildt at man endelig vinder over Viborg, det var jo også 3. forsøg efter 2 uafgjorte, så det må virkelig have været en vild oplevelse endelig at kunne slå rivalen fra Viborg efter så mange år uden succes. Jeg mener, seriøst, 6 år siden sidste 6 over den store rival fra domkirkebyen. Samme rival har jo så ikke vundet over jer i 8 år.
VFF's nedrykning var i første omgang en stor fryd, men det var med tiden lidt underligt at se dem rode så meget rundt i 1. division. Sangene havde dog bidt sig fast, og der kommer næsten altid et "Hader Viborg" undervejs i FCM's kampe - også selvom vi ikke spiller mod Viborg. Deres oprykning er noget, man har ventet længe på i begge lejre.

På nettet har det også været ret tydeligt, at Viborgs had til FCM ikke er blevet formindsket af, at de rykkede ned. Det morer mig i øvrigt, at FCV rykkede op sammen med Viborg, for i Viborg-terminologi hedder vi faktisk FCV (V for Vestjylland)! Det giver anledning til stor moro at se dem kludre rundt i det "ægte" og "falske" FCV.
jonas386 skrev:Jeg kunne forstå det hvis i havde et kompleks mod Viborg i AaBs parken kompleks hvor man ikke har vundet i jeg ved ikke hvor mange forsøg, og det er endda på trods af begge holdene har været i suppen hele tiden. Eller hvis FCM endelig vandt pokalfinalen efter utallige mislykkede forsøg, lidt ligesom vi har. Men come on, der er tale om et hold som har været i 1. division halvdelen af FCMs levetid, og som FCM forlængst har overhalet.
Det er netop her, du udstiller dig selv som komplet ignorant. Det handler ikke om, at vi skulle have et kompleks mod Viborg (selvom vi faktisk har spillet for mange uafgjorte mod dem for min smag - og de var de første til at bryde sejrsstimen på SAS Arena). Kernen ved hele rivaliseringen er, at den er gensidig. Det er det, du ikke forstår, for sådan en rival har AaB ikke. Jovist, AaB og AGF er et traditionsrigt opgør, men det er ikke det samme. Jeres forsøg på at genopfinde det som noget særligt er faktisk noget af det mest kunstige, jeg har set længe.
jonas386 skrev:Men nej, jeg syntes stadig det er lamt i forsøger at køre det op som Danmarks næst største opgør når der absolut intet er at have det i :) - I hader jo ikke engang Viborg, i vil gerne, for det siger Claus i skal, men udover det så har jeg ikke set en eneste FCM'er forklare hvor hadet stammer fra. Jeg kan forstå Viborg hader FCM, af en hel række grunde, men i hader dem jo kun fordi i hader jer.
Det forklarer jo også hvorfor der i fredags var næsten dobbelt så mange på lægterne ifht sidst i spillede mod VFF på viborg stadion.
Vi forsøger netop ikke at køre det op som Danmarks næststørste opgør, for det er ikke det, det handler om. Det er faktisk ret ligegyldigt, hvad københavnske journalister på Tipperen eller i BT rangerer opgøret som. Det handler om to fangrupperinger, der ikke kan fordrage hinanden, om lokal ære og om to klubber, der er hinandens store modsætninger.

Hvis du tror, Claus Steinlein har noget med noget som helst at gøre, er du simpelthen uden for rækkevidde. Rivaliseringen går længere tilbage end ham, og hans opgave er sådan set bare at lukrere på den i PR-øjemed, så klubben kan sælge flere billetter. Det bør være et incitament, der er til at forstå, også for en AaB'er.

Opgøret i fredags var storartet. Det var det, vi havde ventet på i de år, hvor VFF tumlede rundt.

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Debatside.dk

Indlæg af Noe »

Flot indlæg, Acebone. Du ridser fantastisk skarpt op, hvad det handler om. Kan man ikke forstå det, er det ganske rigtigt fordi man ikke vil.

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Acebone skrev: Det anede mig, at lokalrivalisering ikke er dit speciale. Hvis noget ikke kan overføres til AaB-termer, så er det som bekendt ikke værd at beskæftige sig med. Et sandt jonas386-faktum!
Du læser det som du vil. Jeg forstår sagtens lokal rivalisering, og ser det egentlig som værende noget meget charmerende, men det er ikke noget jeg er bitter over vi ikke har i AaB. Det betyder ikke det store.
Ét er, at du ikke forstår det. Den slags kunne man rette op på. Noget andet er, at du ikke vil forstå det, fordi du ikke kan lide FCM.
Vrøvl. Jeg vil super gerne forstå hvor hadet stammer fra, for jeg kan godt se hvorfor Viborg har et had til FCM, men jeg aner ikke hvor hadet kommer fra den anden vej. Og det virker heller ikke til i selv gør.
De, der har været med siden Viborg lå regelmæssigt i suppen, vil vide hvorfor. Sjovt nok har de fleste af spillerne ikke været med siden den gang, men hvis du spørger Frank Kristensen, Kristian Bak eller Erik Sviatchenko, så ved de nok hvorfor.
Det er 5 år siden, det er jo ikke ligefrem fordi vi snakker flere generationer tilbage. Som en eller anden på debatsiden skrev så startede kamptråden her på siden også med. Jeg kan forstå Viborg er holdet vi bare skal slå.
Rivalisering er jo først og fremmest en fan-ting. Jeg forventer ikke, at Petter Andersson skal kende historien, men han må selvfølgelig gerne vide, at det er en kamp med noget ekstra på spil. Det burde så også stå rimelig klart, når man ser kulisserne til kampene.
Naturligvis. Det er vi enige i. Og jeg indrømmer gerne i lavede en god præstation i fredags, noget af det bedste jeg har set fra jer overhovedet. Men før det har i jo aldrig gjort noget særligt ud af VFF kampene. Der var noget med jeres maskot der overfaldede en eller anden 14 årig dreng i krokodille kostume, og noget med nogle VFF fans der lavede noget hærværk mod en spiller, mener det var Thomas Frandsen. Ellers har der jo ikke rigtigt været gang i det store i de opgør.
Der var allerede en vis rivalisering mellem Ikast og Viborg (det skal siges, at dén rivalisering er fra før min tid). Spændingerne steg så betydeligt, da FC Midtjylland opstod. Pludselig var Viborg ikke den logiske storebror i området, og FCM var en trussel. Dertil kommer hele diskussionen om navnet (som Silkeborg også har forsøgt at hægte sig på, dog uden samme gennemslagskraft).
Ja, den er jeg med på, og jeg er med på VFF føler sig ramte af at i kalder jer FC Midtjylland nu hvor der også ligger andre fhv store klubber i regionen.
En masse mere eller mindre fonuftigt
Jeg siger skam ikke at der slet ikke er en rivalisering mod Viborg, jeg siger at jeg synes det er blevet kørt op, navnligt af Steinlein. Og at langt de fleste FCM fans, og spillere ikke engang aner hvorfor Viborg er den store rival. Som en anden skrev, på debatsiden tror jeg, prøvede man fra FCMs side sig jo også at gøre Silkeborg til denstore rival. Det fungerede jo bare desværre ikke.
jonas386 skrev:Men ja, jeg kan godt se det må være sindsygt vildt at man endelig vinder over Viborg, det var jo også 3. forsøg efter 2 uafgjorte, så det må virkelig have været en vild oplevelse endelig at kunne slå rivalen fra Viborg efter så mange år uden succes. Jeg mener, seriøst, 6 år siden sidste 6 over den store rival fra domkirkebyen. Samme rival har jo så ikke vundet over jer i 8 år.
VFF's nedrykning var i første omgang en stor fryd, men det var med tiden lidt underligt at se dem rode så meget rundt i 1. division. Sangene havde dog bidt sig fast, og der kommer næsten altid et "Hader Viborg" undervejs i FCM's kampe - også selvom vi ikke spiller mod Viborg. Deres oprykning er noget, man har ventet længe på i begge lejre.
Det giver anledning til stor moro at se dem kludre rundt i det "ægte" og "falske" FCV
Hehe, du er ikke uden humor, det må jeg give dig.
jonas386 skrev:Jeg kunne forstå det hvis i havde et kompleks mod Viborg i AaBs parken kompleks hvor man ikke har vundet i jeg ved ikke hvor mange forsøg, og det er endda på trods af begge holdene har været i suppen hele tiden. Eller hvis FCM endelig vandt pokalfinalen efter utallige mislykkede forsøg, lidt ligesom vi har. Men come on, der er tale om et hold som har været i 1. division halvdelen af FCMs levetid, og som FCM forlængst har overhalet.
Det er netop her, du udstiller dig selv som komplet ignorant. Det handler ikke om, at vi skulle have et kompleks mod Viborg (selvom vi faktisk har spillet for mange uafgjorte mod dem for min smag - og de var de første til at bryde sejrsstimen på SAS Arena). Kernen ved hele rivaliseringen er, at den er gensidig. Det er det, du ikke forstår, for sådan en rival har AaB ikke. Jovist, AaB og AGF er et traditionsrigt opgør, men det er ikke det samme. Jeres forsøg på at genopfinde det som noget særligt er faktisk noget af det mest kunstige, jeg har set længe.
jonas386 skrev:Men nej, jeg syntes stadig det er lamt i forsøger at køre det op som Danmarks næst største opgør når der absolut intet er at have det i :) - I hader jo ikke engang Viborg, i vil gerne, for det siger Claus i skal, men udover det så har jeg ikke set en eneste FCM'er forklare hvor hadet stammer fra. Jeg kan forstå Viborg hader FCM, af en hel række grunde, men i hader dem jo kun fordi i hader jer.
Det forklarer jo også hvorfor der i fredags var næsten dobbelt så mange på lægterne ifht sidst i spillede mod VFF på viborg stadion.
Vi forsøger netop ikke at køre det op som Danmarks næststørste opgør, for det er ikke det, det handler om. Det er faktisk ret ligegyldigt, hvad københavnske journalister på Tipperen eller i BT rangerer opgøret som. Det handler om to fangrupperinger, der ikke kan fordrage hinanden, om lokal ære og om to klubber, der er hinandens store modsætninger.

Hvis du tror, Claus Steinlein har noget med noget som helst at gøre, er du simpelthen uden for rækkevidde. Rivaliseringen går længere tilbage end ham, og hans opgave er sådan set bare at lukrere på den i PR-øjemed, så klubben kan sælge flere billetter. Det bør være et incitament, der er til at forstå, også for en AaB'er.

Opgøret i fredags var storartet. Det var det, vi havde ventet på i de år, hvor VFF tumlede rundt.[/quote]

EDIT - Min browser har en træls dag, den cutter en del af mine indlæg når jeg poster dem. Andre der har samme problem, eller nogen der ved hvad det kan skyldes.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Debatside.dk

Indlæg af oros »

Flot og sagligt indlæg, Acebone!

Jonas vil så gerne have een bestemt grund til rivaliseringen mellem VFF og FCM. Den findes ikke! I Bjerringbro er det meget vigtigt at bo på den 'rigtige' side af åen, i Aalborg/Nr Sundby på den rigtige side af Fjorden. Men hvem ved hvorfor?

Men i hvert fald: Rivaliseringen stammer tilbage fra dengang verden var betydeligt større end i dag. Jeg husker tilbage fra halvfjerdserne. Den største rivalisering fandt naturligvis sted mellem Herning Fremad og Ikast FS. Vi lå bare sjældent i samme række. Det samme gjorde sig gældende med Silkeborg i de år.

Så var der jo Viborg. Nej, det var ikke nogen 'hadeklub'. Sådan var retorikken ikke dengang. Men vi kunne ikke lide Viborgensere i al almindelighed. De var højrøvede, storsnudede og først af alt: nogle snobber, der troede, at de var bedre end 'os'! (Og sådan er det stadig!)

Vi havde dengang en 'stjerne' - Anders Bjerregaard. Han var topscorer en lang årrække. Det ville være interessant at høre ham berette om, hvordan det føltes, da han skiftede til Viborg.
Der er folk, der har frabedt sig at få ham som sagsbehandler alene af den grund! Det er ganske vist!

Hvor langt det ellers går tilbage? Tjae.... Det vides ikke. Men der er vel nogle Viborgensere, der har nedgjort vores uldkræmmere. De er jo nogle snobber i Viborg!

PS. Rivaliseringen kan i øvrigt uden videre overføres til håndbolden. Når FCM har vundet mesterskabet, kører bussen en tur omkring Viborg og 'fortæller' det.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Debatside.dk

Indlæg af Acebone »

jonas386 skrev:Vrøvl. Jeg vil super gerne forstå hvor hadet stammer fra, for jeg kan godt se hvorfor Viborg har et had til FCM, men jeg aner ikke hvor hadet kommer fra den anden vej. Og det virker heller ikke til i selv gør.
Hvis du nu tog min smøre om rivaliseringen, læste den og tog den til efterretning i stedet for at referere til den som "en masse mere eller mindre fornuftigt", så ville du måske kunne forstå det. Jeg prøver faktisk at forklare dig det netop dér. At du mere eller mindre quoter historien som "bla bla bla", bekræfter vel egentlig bare min teori om, at du ikke har tænkt dig at prøve at forstå.
jonas386 skrev:
De, der har været med siden Viborg lå regelmæssigt i suppen, vil vide hvorfor. Sjovt nok har de fleste af spillerne ikke været med siden den gang, men hvis du spørger Frank Kristensen, Kristian Bak eller Erik Sviatchenko, så ved de nok hvorfor.
Det er 5 år siden, det er jo ikke ligefrem fordi vi snakker flere generationer tilbage. Som en eller anden på debatsiden skrev så startede kamptråden her på siden også med. Jeg kan forstå Viborg er holdet vi bare skal slå.
Hvad enten du vil det eller ej, så sker der meget på fem år i fodbold. Tag gerne et kig på trupperne fra før VFF's nedrykning og se, hvor få der går igen i forhold til nu:

http://www.superstats.dk/kampe/3259

Hvad angår gutten, I citerer, blev han fan i ~2010. Så det er faktisk ikke så underligt. Der er en del nye på både fan- og spillerside, der havde god brug af den reminder, de fik tidligere på sæsonen i forbindelse med det første opgør.
jonas386 skrev:
Rivalisering er jo først og fremmest en fan-ting. Jeg forventer ikke, at Petter Andersson skal kende historien, men han må selvfølgelig gerne vide, at det er en kamp med noget ekstra på spil. Det burde så også stå rimelig klart, når man ser kulisserne til kampene.
Naturligvis. Det er vi enige i. Og jeg indrømmer gerne i lavede en god præstation i fredags, noget af det bedste jeg har set fra jer overhovedet. Men før det har i jo aldrig gjort noget særligt ud af VFF kampene. Der var noget med jeres maskot der overfaldede en eller anden 14 årig dreng i krokodille kostume, og noget med nogle VFF fans der lavede noget hærværk mod en spiller, mener det var Thomas Frandsen. Ellers har der jo ikke rigtigt været gang i det store i de opgør.
Nuvel, vi er ikke Brøndby og FCK med store tifobudgetter og mange hundrede frivillige. Men det er slet og ret løgn, at der ikke har været gang i opgørene. De har været vigtige siden det tog fart i starten af 00'erne, og det er nok de opgør, der er brugt mest krudt på at gøre noget særligt ud af mht. tifo, fansange og lignende.
jonas386 skrev:Jeg siger skam ikke at der slet ikke er en rivalisering mod Viborg, jeg siger at jeg synes det er blevet kørt op, navnligt af Steinlein. Og at langt de fleste FCM fans, og spillere ikke engang aner hvorfor Viborg er den store rival. Som en anden skrev, på debatsiden tror jeg, prøvede man fra FCMs side sig jo også at gøre Silkeborg til denstore rival. Det fungerede jo bare desværre ikke.
Steinlein prøver at slå mønt af det, præcis som han skal. Det er for pokker hans job. Hvis du tror, Steinlein er talerør for fansiden i FCM, tager du til gengæld fejl. Jeg må igen pointere, at rivalisering først og fremmest handler om fansene.

Dit eksempel med Silkeborg er faktisk fremragende for mit argument. Du siger det selv. Det fungerede ikke! Rivaler er ikke noget, man bare skaber med et par PR-ansvarlige. Silkeborg er rigtig nok at betragte som lokalrival nr. 2, men de er og bliver aldrig Viborg. Den slags kan man ikke bare skabe.

Jeg kan se, du har lidt quoting-problemer, fred være med det. Læs og forstå mine pointer. Prøv at se ud over næsetippen, jonas. Prøv.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Debatside.dk

Indlæg af 974 »

NÅ - så pyt da :-)

Er fra Sjælland af og har derfor ikke noget specielt kendskab til tidligere tiders evt. rivalisering mellem de to byer!
Kom dog som barn meget på ferie på Viborg-egnen, men for mig var det Ikast der gjorde stort indtryk ( og vi snakker altså start 80´erne...)
Selv om jeg bor på Sjælland og altid har gjort det, så var det meget naturligt for mig, at komme på Ikast Stadion især efter 1999, hvor det lige som fik det berømte nøk opad :-)

Og her har jeg så haft muligheden for i stor stil at følge med i alt omkring FCM på nærmeste hold, via tæt samarbejde med FCM, Fanklubben og via alle de ture jeg har været på til området

OG lad mig bare sige det rent ud ;-)

"hadet" til Viborg eksisterede OGSÅ på Sjælland dengang!

Der blev debatteret vildt med Viborgfans på her og på deres forum, og til kampene var der altid masser af lir.
Jeg kan huske at jeg selv fra Sjælland af medbragte en lille stofkrokodille - den brugte vi til at slå søm igennem med og den kom også op og dingle i en løkke til kampen osv osv

Vi havde dog også nogle gevaldige debatter kørende med Silkeborg-fans, og senere hen lige så med AGF-fans, og i en kort periode var det lige som det var AaB-fans der var noget kørende med (sikkert fordi både Viborg og AGF var nede)
Der har også været lidt kørende med Esbjerg de senere år :-)

MEN tro mig - det har altid været VFF rivaliseringen der har fyldt mest, dog med AGF skarpt i hælene et par år!

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Debatside.dk

Indlæg af Acebone »

I øvrigt interessant at følge udviklingen i FCM-hadetråden:

http://debatside.dk/viewtopic.php?f=11& ... start=1860

Der er jo faktisk næsten roser til opgøret, selvom det er solidt pakket ind. Men der er selvfølgelig også dem, der aldrig bliver klogere.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Debatside.dk

Indlæg af oros »

Du har ret, Acebone. Det er hylemorsomt. Haha... :lol:

Hvasser

Re: Debatside.dk

Indlæg af Hvasser »

Acebone skrev:Thomas Frandsen blev hentet til FCM og blev lagt for had i Viborg. VFF'ere vandaliserede i løbet af natten Frandsens have og smed VFF-bannere og bitre budskaber
Jonas386 skrev: ... og noget med nogle VFF fans der lavede noget hærværk mod en spiller, mener det var Thomas Frandsen.
Come on, Jonas! Læs dog hvad Acebone skriver...

Kan man evt. anbefale at du læser de indlæg du har intentioner om at svare på igennem to gange så du er sikker på at få det hele med?

Brugeravatar
pr0j3ct
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 13. apr 2010, 20:03

Re: Debatside.dk

Indlæg af pr0j3ct »

Acebone skrev:Der var allerede en vis rivalisering mellem Ikast og Viborg (det skal siges, at dén rivalisering er fra før min tid). Spændingerne steg så betydeligt, da FC Midtjylland opstod. Pludselig var Viborg ikke den logiske storebror i området, og FCM var en trussel. Dertil kommer hele diskussionen om navnet (som Silkeborg også har forsøgt at hægte sig på, dog uden samme gennemslagskraft).
Dertil kan jeg godt tilføre lidt fra før FCM. Rivaliseringen imellem Ikast og Viborg har i hele min levetid altid været der. Før Fcm var der det som stadig er her, omkring midtjylland. Vi har alle dage kaldt os selv midtjyder i Ikast/Herning, ligeså har Viborg og til dels Silkeborg. Da så Fc midtjylland opstod, var det som at putte brænde på det bål og vi i Ikast/herning, "vandt vel en lille sejr på det punkt", eftersom vi officielt bar navnet midtjylland. noget vore rivaler fra Viborg absolut ikke kunne lide. Derud over stammer meget af rivaliseringen fra før fcm, imellem Ikast og Viborg, fra sport generelt. Fodbold og ikke mindst håndbolden, hvor klubberne krigedes og ikke mindst så hinanden som nærmeste konkurrent, rivaler og dem man skulle overgå. Det galte i bund og grund om at være bedst i begge sportsgrene. Selv lokalradioerne var inde over denne rivalisering, fra den tid. Hvor Radio Viborg og Ikast radio stak til hinanden, med spydige kommentarer og andre "sjove" indslag om rivalen, når de 2 klubber mødtes i fodbold eller håndbold, alt imens radio Viborg, langede den ene pose Peter Larsen kaffe, efter den anden over bordet, i bedste bingo stil. Derud over rammer du ganske flot hovedet på sømmet.

Rivaliseringen har været der rigtig langt tid, imellem de 2 klubber. længe før Fcm og Claus Steinlein. Har været lidt i dvale nogle år, grundet vi ikke har haft de direkte konfrontationer, men aldrig glemt. Men er af mange grunde blomstret op igen, efter Viborg (længe ventet for mange), vente tilbage til superligaen.

Hvasser

Re: Debatside.dk

Indlæg af Hvasser »

Kommentaren "Stadig over Viborg..." har jeg i øvrigt ofte brugt når det er gået skidt i ligaen og alt har været lort med økonomi og almen midtjysk desperation...

Den holder jo i øvrigt stadig ;)

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

Først og fremmest: Fandme dejligt for dette forum at vi har en admin der ikke automatisk deler advarsler eller karantæner ud fordi en udebanefan (jonas) ytrer sig i kritiske FCM vendinger! Der kunne hans eget hjemmeforum lære meget.. Det ihvertfald gået op for mig (efter erfaring på egen hånd) hvorfor AaB fans generelt fremstår meget ukritiske og forherligende omkring alt hvad der hedder Lynge og Aalborg! -Det meget nemt når man ukritisk lader en admin. Styre "debatten" i samme linje som Kim jong il styrer Nordkorea! Censur af værste skuffe og dræbende for en regulær debat..
jonas386 skrev:
Acebone skrev: Det anede mig, at lokalrivalisering ikke er dit speciale. Hvis noget ikke kan overføres til AaB-termer, så er det som bekendt ikke værd at beskæftige sig med. Et sandt jonas386-faktum!
Du læser det som du vil. Jeg forstår sagtens lokal rivalisering, og ser det egentlig som værende noget meget charmerende, men det er ikke noget jeg er bitter over vi ikke har i AaB. Det betyder ikke det store.
Ét er, at du ikke forstår det. Den slags kunne man rette op på. Noget andet er, at du ikke vil forstå det, fordi du ikke kan lide FCM.
Vrøvl. Jeg vil super gerne forstå hvor hadet stammer fra, for jeg kan godt se hvorfor Viborg har et had til FCM, men jeg aner ikke hvor hadet kommer fra den anden vej. Og det virker heller ikke til i selv gør.

Nej Jonas du forstår så ikke lokal rivalisering? -Og din modsigelse her siger det hele. Det had du ikke kan finde bunder i at du netop ikke forstår værdien af at vinde over sine nærmeste naboer! Den klub som man kæmper med omkring sponsorer, geografisk opland herunder bla. talent massen i de omkringliggende klubber, tilskuer, håneretten på de arbejdspladser, hvor der arbejder tilhængere af de respektive klubber osv.

Det ting du ikke kan og vil forstå! Dit første, nuværende og endelige synspunkt er og vel nemlig altid være at FCM's had til Viborg er lige så kunstigt som dit syn på alt andet omkring klubben og det kan ikke ændres af alverdens synspunkter i denne lejr! For i din verden hader vi viborg fordi Claus siger det.. Fakta! -Det iøvrigt sjovt nok en gennemgåede og mange gange refereret holdning på netop debatside.dk, så det falder jo meget godt i tråd med min første udmelding om i bliver enige om rigtig meget fakta på det hjemmeforum så længe Kim jong (debatjunta) leder jer i samme retning:)

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Hvasser

Re: Debatside.dk

Indlæg af Hvasser »

Gad vide hvorfor Jonas ikke har svaret herinde...

Både Mike og Acebone kommer med lange saglige indlæg, men mon ikke særligt Mike har fat i den lange ende:
Mike80 skrev: Det (er) ting du ikke kan og vil forstå! Dit første, nuværende og endelige synspunkt er og vel nemlig altid være at FCM's had til Viborg er lige så kunstigt som dit syn på alt andet omkring klubben og det kan ikke ændres af alverdens synspunkter i denne lejr!

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Jeg har ikke set svarene før nu, er ikke på graven hver eneste dag. Prøvede at svare Acebone, efter hans indlæg, men om det er min browser, eller graven den er gal med ved jeg ikke. Mine indlæg bliver hvertfald cuttet hvis de har en vis længde. Eller så bliver de slet ikke oprettet.
Det (er) ting du ikke kan og vil forstå! Dit første, nuværende og endelige synspunkt er og vel nemlig altid være at FCM's had til Viborg er lige så kunstigt som dit syn på alt andet omkring klubben og det kan ikke ændres af alverdens synspunkter i denne lejr!
Det er iøvrigt så forkert som det næsten kan være, me jeg ved godt det er nemmest bare at slå det hen som at jeg hader FCM.

EDIT - Det er sgu ikke specielt sagligt at hive indlæg fra et andet forum herover for at få mig til at tage diskussionen her, ikke jeg har noget imod det, men hvis Acebone nu havde lidt balls havde han taget den på debatsiden. Det har Mike da i det mindste gjort. Hvorfor han blev banned ved jeg ikke, fulgte ikke med, men jeg der er da ofte folk på debatsiden, såsom Kent og ham OB tossen, der kommer med stikpiller til AaB uden der sker noget ved det.

Der er også folk, som er AaB fans der hyppigt kritiserede Lynge, og alt i og omkring AaB, lidt ligesom ham der FCM-real, de er der stadigvæk, så nej, der er ikke tale om censur.

Besvar