Brøndbys nedtur

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Steffen am »

Hov en tanke mere.

4. At Troels Bech og Ebbe Sand i overdragelsen har snakket om at Zorninger er kommet til at fylde for meget, har for meget magt, kritiseret akademiet osv. Hvor Ebbe gerne vil have lov til at sætte sig eget hold.
Men hvis hans første gerning var at fyre træneren, ville det blive en dårlig historie. Hvor efter 2 ret sølle kampe, er der ikke nogen der sætter spørgsmålstegn ved Ebbe for at fyre trænerne. Ikke sikkert at historien eller "fortællingen" er helt ligegyldig.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Ravnen »

Det er tanker jeg også har gjort mig, særligt den om talentdelen som ellers altid har været Brøndbys varemærke. Jeg tror simpelthen det sved langt ned i rækkerne da Zorninger så heftig kritiserede talentudviklingen i al offentlighed.

Der er ingen tvivl om at han er en mand som skiller vandene. Men Brøndby før Zorninger kunne bedst sammenlignes med AGF. Det store potentiale, den stolte fortid men ellers totalt kaos og Oscar-gate. Med de rammer kræver det noget helt særligt at få succes, og noget særligt det havde Zorninger altså.

Det næste store spørgsmål er så hvem hans afløser bliver. De virkelig gode trænere hænger ikke på træerne. Jeg tror vi i FCM har fat i noget med selv at skabe de kommende trænere, fordi stilen og den store røde tråd betyder så meget mens mange trænere kommer med deres egne ideer. Jeg læste et sted at Brøndby gerne vil fortsætte spillestilen, medmindre de har en mand i egne rækker som har luret på Zorninger længe, så tror jeg det bliver svært. Men spændende at følge.

Copenhagenwolf
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Copenhagenwolf »

Det er nok oldnews, men må lige genanbefale podcast med Troels Bech fra Brøndbylyd, for dem der er ligeså langsomme som mig. Har lige hørt den:
https://3point.dk/troels-bech-soelvmeda ... lesskabet/

Wauw, Troels Bech ud af fodbold fordi FCM snød dem (rettelse: var bedre et bedre hold) til sidst i 2018-mesterskabet. Det stikker dybt det her for Vestegnsklubben, og forklarer kaosset siden maj 2018 til i dag - langt mere end jeg forestillede mig: Hør podcasten fra 38:30

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Acebone »

Den blev linket på siden før, men ja, meget interessant snak fra Bech. Med den seneste udvikling kunne det godt gå hen at blive noget af et traume for Brøndby.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Ravnen »

Lidt humor. Brøndby har vundet en kamp 2-1 over Randers, og så går der nærmest "Solskjær" i den hos alle medierne :mrgreen:

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af oros »

Copenhagenwolf skrev:
23. feb 2019, 11:00
Det er nok oldnews, men må lige genanbefale podcast med Troels Bech fra Brøndbylyd, for dem der er ligeså langsomme som mig. Har lige hørt den:
https://3point.dk/troels-bech-soelvmeda ... lesskabet/

Wauw, Troels Bech ud af fodbold fordi FCM snød dem (rettelse: var bedre et bedre hold) til sidst i 2018-mesterskabet. Det stikker dybt det her for Vestegnsklubben, og forklarer kaosset siden maj 2018 til i dag - langt mere end jeg forestillede mig: Hør podcasten fra 38:30
Ja, det stikker dybt - i hele klubben. Også hos den fyrede træner tror jeg.
Det står i hvert fald i skarp kontrast til det, Riddersholm formåede i sommeren '14 - efter en voldsom nedtur for FCM. Så kan man mene om Riddersholm, hvad man vil.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af oros »

Ravnen skrev:
25. feb 2019, 14:59
Lidt humor. Brøndby har vundet en kamp 2-1 over Randers, og så går der nærmest "Solskjær" i den hos alle medierne :mrgreen:
Udskift "Solskjær" med AGF.... ;)

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Ravnen »

oros skrev:
25. feb 2019, 17:23
Ravnen skrev:
25. feb 2019, 14:59
Lidt humor. Brøndby har vundet en kamp 2-1 over Randers, og så går der nærmest "Solskjær" i den hos alle medierne :mrgreen:
Udskift "Solskjær" med AGF.... ;)
Ja det kan man også :lol:

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Steffen am »

Er sjovt at trænerskift shockreaktionen er en overraskelse hver gang.

Med det sagt, gjorde Brøndby det jo faktisk ikke engang særlig godt, og ville ikke have vundet uden dommerhjælp. Ud fra hvad jeg forstår. Har ikke set hele kampen.

Men nogen gange kan man ønske sig noget så meget, at man bliver blind af det.
Er vist det der også hedder confirmation bias.

Tror i øvrigt hverken Uniteds, AGFs eller Brøndbys problemer er ovre,
De 3 klubber har alle problemer, som ikke sidder på trænerbænken.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Steffen am »

Faktisk vildt nok at tænke over.

Hvad har LvG, Riddersholm og Thomas Frank til fælles?
De blev ansat til at tage det lange seje træk. Være med til at føre ungdomsspillere frem til førsteholdet,
blev offer for klubben blev utålmodig, hvorefter de blev fyret til fordel for en kortsigtet her og nu løsning med Mourinho, David Nielsen og Zorninger.
Nu er de kortsigtede løsninger Mourinho og Zorninger røget ud af vagten, hvor klubben nu skal have genfundet sine fødder og sin identitet. I mellemtiden er en caretaker blevet ansat, for at købe sig selv mere tid til at finde ud af om man er tro mod sin strategi, hvis man har en og finde ud af hvor stor en oprydning der skal ske i trupperne.
Lur mig om vi ikke også får det samme at se i AGF, hvor David Nielsen heller ikke ligefrem efterlod Lyngby i fin forfatning.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af 974 »

974 skrev:
1. nov 2018, 21:54
OBS OBS OBS :D

Vi har i Superligaen nu haft lige præcis så mange sejre som Brøndby - nemlig 296 -
ALL TIME i vores tid i den bedste liga :-)

Vi er nu kun 11 (overskydende) point fra at være Danmarks 2. bedste hold nogensinde i vores tid :fcm: :fcm: :fcm:

Vi har dog scoret flere mål end Brøndby

Det varer ikke længe nu :-)
Men der er desværre langt op til FCK endnu...

Men det kan vi sgu godt være stolte over alligevel :!: :!: :!:

https://www.superstats.dk/stilling/fra- ... 018%2F2019
SÅ fik vi sgu indhentet Brøndby pointmæssigt og har nu indsamlet 2 point flere end dem siden indtrædenen i Superligaen i 2000 :fcm: :!:

https://www.superstats.dk/stilling/fra- ... 018%2F2019

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Noe »

Alting er blevet så dyrt, kender i det?

F.eks. er Schwäbe, Gammelby, Radosevic og Erceg åbenbart væsentligt dyrere end Rønnow, Larsson, Nørgaard og Pukki. :)

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... er-i-minus

Av av, Brøndby har gang i en lorteuge.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk
Indlæg: 585
Tilmeldt: 20. maj 2009, 13:48

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Noe skrev:
21. maj 2019, 09:17
Alting er blevet så dyrt, kender i det?

F.eks. er Schwäbe, Gammelby, Radosevic og Erceg åbenbart væsentligt dyrere end Rønnow, Larsson, Nørgaard og Pukki. :)

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... er-i-minus

Av av, Brøndby har gang i en lorteuge.
Ingen kvaler, Jan Bech Andersen betaler! :lol:

... de slog da os igår, nu kan de spille sig i Europa med en sejr over OB i weekenden, så de har da fået lidt at glæde sig over igen.
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Ravnen »

Det er for mig en konstant undren at Brøndby ikke kan få en fodbold-forretning til at løbe rundt, med den baggrund fodboldmæssig, placering med virksomheder, antal fans og størrelse stadion osv.

Hvorfor holdt de ikke fast i det der virkede, talenterne. Nu trækker de sikkert en ny slags træner ud af ærmet, som vil noget helt andet. Hvor er jeg glad for at vi har en rød tråd i FCM.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af MFKM »

http://sport.tv2.dk/fodbold/2019-07-02- ... i-broendby

Galehuset ligger vidst ikke længere i Århus.

Jeg har dog mere tiltro til Carsten V Jensen som sportsdirektør end jeg havde til Ebbe Sand - men det var godt nok ikke længe han fik i stolen!

Besvar