Brøndbys nedtur

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Steffen am »

CasperBW skrev:
6. sep 2018, 13:08
Steffen am skrev:
4. sep 2018, 15:05
974 skrev:
3. sep 2018, 18:50
Der er iøvrigt flere der stopper i Brøndby ved årsskiftet...

Krakelerer det stille og roligt?

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... by/7290654
Spændende om der også kommer tyskere ind på de pladser.
Nu er deres udlandskvote brugt op i 1. holdstruppen, men der er mig bekendt ikke nogen begrænsning i staben.

Hvilke begrænsninger findes der i dag for udlændinge i 1. Holdstruppen? Eller misser jeg ironien?
Både i dansk regi og UEFA regi er der den såkaldte 17+4+4 regel.
Dvs. du max kan have 25 spillere på din A-liste, og det er hvis det er opfyldt at 4 spillere er egen udviklet og yderligere 4 fra din eget forbund (altså danskere), hvorefter maks 17 kan være spillere købt udefra. Det max på 17 har Brøndby noget.
Brøndby har 2 egen regristeret spillere på A-listen, dvs. de har 23 spillere i alt.
https://www.dbu.dk/turneringer_og_resul ... llerlister

Det var i øvrigt det samme der ramte Viborg da de rykkede ned, fordi de ikke havde egen udviklede spillere kun havde 21 "A-liste" spillere,
og så ikke kunne håndtere de skader de havde i truppen. De sendte også 2 spillere afsted inden sæsonen gik i gang, pga. dette.

FCM er ikke i risiko, både fordi vi har flere egenudviklede spillere, men også fordi vi har flere der er så unge at de kan gå ind på B-listen hvor der ikke er nogen begrænsning.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af oros »

Nå, vi bør vel snart se lidt på det igen.
Skal vi møde Brøndby to gange mere i denne sæson - eller hvad? Er de gået over til el-biler, er det nok liiige tidligt nok.

Stakkels, stakkels Brøndby. ;-)

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Ravnen »

Det er lidt tankevækkende.

Da vi smed et mesterskab til allersidst i 2014, brugte vi det som en mental katapult ind i den næste sæson og tog så mesterskabet i 2015.

Brøndby, de smider det hele til allersidst i 2018 og ser ud til at veksle det til en rigtig gedigen nedtur...

Forskellen på to klubber? ;) :mrgreen:

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Brøndbys nedtur - FCMs storhed

Indlæg af 974 »

OBS OBS OBS :D

Vi har i Superligaen nu haft lige præcis så mange sejre som Brøndby - nemlig 296 -
ALL TIME i vores tid i den bedste liga :-)

Vi er nu kun 11 (overskydende) point fra at være Danmarks 2. bedste hold nogensinde i vores tid :fcm: :fcm: :fcm:

Vi har dog scoret flere mål end Brøndby

Det varer ikke længe nu :-)
Men der er desværre langt op til FCK endnu...

Men det kan vi sgu godt være stolte over alligevel :!: :!: :!:

https://www.superstats.dk/stilling/fra- ... 018%2F2019

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af mousebreaker »

Ækelt at skrive “FCMs storhed”
Jeg ville kaste op hvis en FCK mand skrev “FCKs storhed”

men ja, vi har gjort det fremragende i vores korte levetid som fusionsklub
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Ravnen »

Vi har slet ikke fået diskuteret Masterclass nedsmeltningen, skænderi mellem fans og træner. 11 udlændinge i startopstillingen.

Det er simpelthen vildt at Brøndbys talentafdeling, som har fostret så mange store danske spillere, nu åbenbart er nul og nix. De har i følge Zorniger hverken kvalitet eller mentalitet!

https://ekstrabladet.dk/sport/tv3sport/ ... 422390.ece

https://www.bt.dk/superligaen/kaos-efte ... endby-fans

Sjovt nok, har vi omvendt ingen problemer med at producere spillere fra talentarbejdet, med kvalitet og mentalitet. Men sådan kan tiderne jo skifte?

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Steffen am »

Hvis man ikke har hørt den,
skal man ikke snyde sig for at høre denne podcast med Troels Bech.

Hvis det ikke var fordi det var Brøndby, kunne man næsten ondt af manden.
At vi på den måde har været med til at skubbe ham ud af fodbold.

Men interessante refleksioner.
https://3point.dk/troels-bech-soelvmeda ... lesskabet/

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Acebone »

Steffen am skrev:
8. jan 2019, 16:58
Hvis man ikke har hørt den,
skal man ikke snyde sig for at høre denne podcast med Troels Bech.

Hvis det ikke var fordi det var Brøndby, kunne man næsten ondt af manden.
At vi på den måde har været med til at skubbe ham ud af fodbold.

Men interessante refleksioner.
https://3point.dk/troels-bech-soelvmeda ... lesskabet/
Han lyder virkelig som en, der trænger til en pause. Endnu mere selvudslettende end sædvanligt, synes jeg.

I øvrigt interessant indspark, han kommer med i forhold til alle de bøder, Brøndby får pga. visse fans' selviscenesættelse, som han siger det. Han siger, Brøndby måske kunne have forlænget med nogle af de spillere, der har forladt dem på fri transfer, hvis de ikke skulle have betalt bøderne. Lidt på spidsen, men det viser da, at det ikke er fuldstændig ligegyldigt og "pebernødder", som folk nogle gange vil gøre det til.

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Benzo »

Acebone skrev:
9. jan 2019, 11:15
Steffen am skrev:
8. jan 2019, 16:58
Hvis man ikke har hørt den,
skal man ikke snyde sig for at høre denne podcast med Troels Bech.

Hvis det ikke var fordi det var Brøndby, kunne man næsten ondt af manden.
At vi på den måde har været med til at skubbe ham ud af fodbold.

Men interessante refleksioner.
https://3point.dk/troels-bech-soelvmeda ... lesskabet/
I øvrigt interessant indspark, han kommer med i forhold til alle de bøder, Brøndby får pga. visse fans' selviscenesættelse, som han siger det. Han siger, Brøndby måske kunne have forlænget med nogle af de spillere, der har forladt dem på fri transfer, hvis de ikke skulle have betalt bøderne. Lidt på spidsen, men det viser da, at det ikke er fuldstændig ligegyldigt og "pebernødder", som folk nogle gange vil gøre det til.
Det kan godt være det er sat lidt på spidsen, men ifølge nedenstående artikel fra Tipsbladet, har Brøndby betalt 2.6 millioner kr i bøde for diverse "fans" hjerneblødninger. Det er da ikke udelukket at kunne de have tilbudt Larsson 2.6m mere i løn over en 3-årig kontrakt, at han så havde takket ja til den.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... aa-faa-aar

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Kent »

Dem der siger, at det handler om pebernødder, er jo aldrig de personer, der skal have pengene op af lommen. Det er altid let at mene, at det er småpenge, som andre skal af med - tonen er ofte anderledes, hvis det er en selv, der skal have muldvarpeskindet frem.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af 974 »

Som et slags "modpol" tror jeg til gengæld, at det bestemt ikke kan udelukkes at netop den stemning der bliver skabt på Sydsiden - også ved hjælp af pyroteknik - genererer en masse tilskuere, og derved tjener Brøndby jo også godt på deres fans :-)
Det er i hvert fald en fornemmelse jeg har herovre på Sjælland blandt visse af de BIF-fans jeg kender

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Steffen am »

974 skrev:
9. jan 2019, 23:32
Som et slags "modpol" tror jeg til gengæld, at det bestemt ikke kan udelukkes at netop den stemning der bliver skabt på Sydsiden - også ved hjælp af pyroteknik - genererer en masse tilskuere, og derved tjener Brøndby jo også godt på deres fans :-)
Det er i hvert fald en fornemmelse jeg har herovre på Sjælland blandt visse af de BIF-fans jeg kender
Må indrømme jeg også blev noget overrasket,
han lød virkelig som han mente det.

Synes ellers det har været ret fast at trænere, ledere og spillere har talt godt om det når der ikke var mikrofon på, og så bidt sig selv lidt i tungen når der var mikrofon på.

Kongeren82
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. aug 2013, 13:40
Geografisk sted: Aalborg

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Kongeren82 »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kae ... ger-fyret/

Hold da op. Jeg havde absolut troet at linen var længere. Der må være mere bag denne fyring end "bare" manglende resultater.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Ravnen »

Jeg er også overrasket. Han har været det bedste træner for dem i mands minde. De har en nedgang pt. men det er trods alt efter en sæson hvor de nærmest overpræsterede (før de dog tabte det til sidst), og man skal jo huske hvor notorisk elendige Brøndby har været i årevis før han kom og forandrede det hele.

Jeg kan godt lide manden, selv på dagen hvor han bliver fyret har han en Brøndby trøje på og er loyal. Respekt.

Set med FCM briller er det positivt at Brøndby fyrer den mand som mod alle odds genrejste dem. Det er et stort spørgsmål om de kan finde en ny træner som også kan præstere!

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Steffen am »

Tja.. Ebbe undgik vist at svare på om der var menneskelige spørgsmål også.
Og lidt sjovt at det lød som om at det vigtigste for Zorninger var at sige tak til sikkerhedsfolkene.

Men ja, sjovt tidspunkt. Havde nok også regnet med at det var mellem runde 26 og 27.
Som jeg ser det, kan der være 2-3 grunde.
1. At Ebbe Sand har set hvor modløst truppen har set ud. Hvis man så bænken mod Esbjerg var det godt nok også nogle tomme øjne.

2. Efter signende har Brøndby kigget efter træner i et stykke tid. Så måske man har fundet en.

3. At man ville give Zorninger vinter pausen til at få genstartet truppen, og indset at det ikke lykkedes. Og så kunne man lige så godt hive plastret af.

Tja.. Zorninger har helt sikkert givet meget til Brøndby og ligaen. I hvert fald på kort sigt. Men udadtil kunne det godt ligne en fejl at give sådan en mand så meget magt. Er meget spændt på at se hvordan oprydningsarbejdet bliver.
Han har vist aldrig været i en klub i mere end 3 år, og er også en mundfuld. Der var også snak om at han så lettet ud til pressemødet. Så det var måske det og den luft der var. Er meget imod klubber der fyrer til højre og venstre, som mange klubber nemt kan komme til i fodboldverdenen, men tror for Brøndby og desværre for os. At det var det rigtige at fyre Zorninger.

Men som Benzo skrev i den anden tråd. Vildt hvor kort der er fra at være en gud i Brøndby, til nu at blive fyret.

Besvar