Andre klubbers gøren og laden

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
Ravnen

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Ravnen »

Historisk succes er en sovepude og penge er kun nyttige hvis de anvendes fornuftigt. Det kan de nok også snakke med om i Brøndby, hvor pengene siver ud i større fart end de kan få dem ind.
Men jeg er også overrasket over det du skriver, at troen på klubbens drift er så dårlig i de engelske klubber. Måske hænger det sammen med at rigmænd har købt klubberne til deres personlige fornøjelse, og der dermed er blevet længere mellem klub og fans? Et scenarie der sagtens kunne være sket her i FCM også, hvis det ikke var fordi Ankersen har en solid fundering i vores klub og styrer det for Benham. Klubber var førhen mere sociale, det er blevet mere hard business. Spørgsmålet er om klubfølelserne vil overleve sådan noget i længden. Vi kan snakke Brøndby igen, dengang med Per Bjerregaard var det en KLUB som man kun kunne beundre, nu er det en rigmand som skalter og valter med hvad identiteten er og hvor det hele skal hen. Hvordan har Man. Citys fans det mon. Med de mange mange penge i moderne fodbold er vi måske ved at tabe noget sjæl i fodbolden? og hvis det først er væk, så vil fans pendle fra klub til klub?

974

Indlæg af 974 »

Nu er det jo også danske fans af engelske klubber.
Måske det bare er sådan en slags dansk ting at være/skulle stille sig utilfreds med ens favoritklubs situation?
Men altså jeg kan da godt se at af alle de klubber de repræsenterer, så kan der da sikkert findes flere negative ting :-)

Manchester United har jo været i suppedasen nogle år nu
Man. City er i år blevet gevaldigt overmatchet af Liverpool, og så hviler den her UEFA-dom over dem lige nu
Arsenal er jo nærmest blevet en bi-ting i engelsk fodbold på topplan (sorry Simon)
Spurs er efter flere gode år på vejen op lige som gået lidt i stå, og kan de komme op igen?
Chelsea kan vel heller ikke være tilfredse med 40 point efter 26 kampe

Tror i hvert fald at disse hold skal gøre noget radikalt for at komme op på toppen igen ( City er vel stadig forventeligt notorisk stærke)

Altså for pokker da; lige nu ligger hold som Sheffield United og Wolverhampton på stort set samme pointtal som de her store top6 hold :o

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

974 skrev:
19. feb 2020, 23:45
Nu er det jo også danske fans af engelske klubber.
Måske det bare er sådan en slags dansk ting at være/skulle stille sig utilfreds med ens favoritklubs situation?
Men altså jeg kan da godt se at af alle de klubber de repræsenterer, så kan der da sikkert findes flere negative ting :-)

Manchester United har jo været i suppedasen nogle år nu
Man. City er i år blevet gevaldigt overmatchet af Liverpool, og så hviler den her UEFA-dom over dem lige nu
Arsenal er jo nærmest blevet en bi-ting i engelsk fodbold på topplan (sorry Simon)
Kan I hvertfald sige med garanti, at det ikke kun er de danske Arsenal-fans der er efter ledelsen.
Siden David Dein stoppede i 2007, har det mildest talt sejlet i toppen af Arsenal. Stan Kroenke, ejeren i Arsenal, ser kun klubben som hans personlige pengemaskine. Han går mere op i at malke fansene for alt mønt, end at investere dem i truppen, og så er det klart man ikke kan følge med i toppen mere.

De andre klubber ved jeg ikke hvor utilfredse de er, men mit indtryk er i hvert fald, at Engelske United og Tottenham fans, heller ikke er gode venner med ledelsen.

Man skal også lige huske på, at der generelt er kommet så mange flere penge til klubberne i PL, at den økonomiske afstand mellem bunden og toppen, efterhånden er ved at svinde helt ind. Det giver et meget bredere topfelt, og så skal der lige pludselig ikke gå særligt meget galt, før man halter gevaldigt efter.
Høvdingen af Herning

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ravnen skrev:
19. feb 2020, 21:15
Men jeg er også overrasket over det du skriver, at troen på klubbens drift er så dårlig i de engelske klubber. Måske hænger det sammen med at rigmænd har købt klubberne til deres personlige fornøjelse, og der dermed er blevet længere mellem klub og fans?
Faktisk meget god pointe, jeg tror du rammer hovedet på sømmet.
Altså Chelsea blev købt, for at ejeren bliver kendt
Manchester City og PSG for sportswashing
Man. United, Arsenal og Tottenham blev vel alle købt med målet at om at tjene penge.
Ved ikke om jeg kvalificere mig som fan, men fulgte Man. United indtil Glazzer familien overtog. At starte med at fordoble billetpriserne, er bare ikke super sympatisk.

Så klart, når formålene ligger langt fra fansene, og summerne brugt, blive så store, giver det måske god mening at klubberne flytte sig fra fansene.
Der må man sige Leicesters nye ejer, som så desværre gik bort, havde en anden tilgang med et stærkt lokalt socialt arbejde, ja i øvrigt lidt ligesom vores Benham.

Synes det er meget interessant hvad der gør folk bliver fans af klubber. Tænker mange er fans af det lokale hold, hvor det så lidt giver sig selv.
(Medmindre man er født i Viborg.)
Men jyder der bliver fans af københavner hold, eller københavnere der bliver fans af jyde hold, eller danskere der bliver fans af engelske hold.
Hvis man får fans i medgang, og man tester dem i modgang. Hvor meget modgang og fravær af ledelse, kan man acceptere, før "the love reach it's limits"?

Ved ikke om jeg overreagere, men synes fandme det er vildt 4,5 ud af 6 fans der stiller op til at forsvare sin klub i tv'et, ikke er glad for forholdene i klubben.

Brugeravatar
TrueWolfMidt
Geografisk sted: 8355 Solbjerg

Indlæg af TrueWolfMidt »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... eague-klub

Ja hvad sker der så i Fc København, Smutter ståle også snart ? flere og flere smutter fra Fck ser det ud til. Kan måske godt forstå Lange, når den mulighed er der.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Puha, de mener det seriøst. Så gerne Sisto præsenteret hurtigste muligt, og en yderligere til start11 - samt ingen salg før efter kval. Så er jeg såmendt tilfreds

Besvar