Skal der være plads til alle på Ulvegraven?

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs
MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Skal der være plads til alle på Ulvegraven?

Indlæg af MFKM »

Skal der være plads til alle på ulvegraven, der ønsker at deltage i debatten?

Vi er mange forskellige mennesker, unge, gamle, forskere, skraldemænd, tykke, tynde, ultras, sponsorer, folk der ser kamp på stadion 1 gang om året og folk der ser alle kampene på stadion. Vi er sågar nogle der ikke engang holder med Midtjylland, men som holder med AaB, Brøndby, Glasgow Ranger eller Malmö.

Jeg mener som det helt klare udgangspunkt, at vi alle har en plads på forum, så længe vi holder os inden for forums regler. Bidragene fra ikke Midtjylland fans er oftest af høj kvalitet, og bidragene fra de forskellige Midtjylland fans er med til at give forskellige perspektiver.

Jeg har dog på det seneste fået udfordret min mening om, hvorvidt jeg synes der skal være plads til alle på forum.

Jeg synes kvaliteten på indlæggene fra enkeltpersoner, kan blive så lav, at disse ikke skal have lov til fortsat af poste på forum, af hensyn til os andre. Jeg tænker naturligvis ikke på stavefejl mv. men simpelthen manglende forståelse fra folk om hvad er relevant, hvad skal deles med folk og det generelle debatniveau.

Jeg mener ikke dermed at forum skal være forbeholdt for nogle få udvalgte - det er et absolut fåtal jeg mener der bør sorteres fra herinde.

Hvad er folks generelle holdning her inde? Er det okay at admins sorterer folk fra, fordi debatniveauet er for lavt? Hermed tænker jeg ikke på direkte overtrædelse af forumregler.

Jeg er selv af den mening, at enkelte brugere ville kunne sorteres fra herinde, hvor det utvivlsomt ville hjælpe på min lyst til at komme ind på ulvegraven og læse, samt øge min lyst til at deltage i debatten, da der ikke er fare for at saglige opslag drukner i irrelevante opslag. Jeg er opmærksom på at "bloker" er en mulighed - og jeg benytter mig også af den - det gør dog ikke at jeg ikke bliver generet af de "dårlige" indlæg, da folk kommenterer dem, og min egen nysgerrighed gør også at jeg alligevel ofte får forum til at åbne kommentaren alligevel.

Jeg håber tråden kan holdes på det generelle niveau, uden der inddrages enkeltpersoner.

Le Compte
Indlæg: 237
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Skal der være plads til alle på Ulvegraven?

Indlæg af Le Compte »

Jeg syntes folk der gør nar af Kenneth Andersens sprogkundskaber måske har misforstået ulvegravens formål. Fair nok man er træt af spillet. Men at gøre nar af hans sprogkundskaber er ikke debatskabende. Det er bare for at rase ud. Og der kan man gå ind i et aflukket rum og råbe til man ikke er vred mere. Man fremmer ikke debat ved at håne andre

Jeg kommer til at bruge ignorer knappen mere på alle som konsekvent kommer og skriver hver gang det går dårligt. Men som er væk når det går godt. De skal naturligvis have lov at skrive. Jeg gider måske bare ikke læse de samme argumenter eller mangel på samme flere gange. Og jeg gider ikke læse hånlige kommentarer om folk der kæmper hver dag for vores klub. Fair nok hvis man ikke syntes de er de rette. Men brug argumenter og ikke hån
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: Skal der være plads til alle på Ulvegraven?

Indlæg af Due »

Jeg synes som udgangspunkt at der skal være plads til alle. Såvel klubben som os fans skal være gode til at acceptere alle former for mennesker.

Men jeg forstår godt dit indlæg. Jeg er også ved at miste lysten til at bruge ulvegraven. Har ellers altid syntes at tone og sagligheden var god herinde, i forhold til f.eks facebook.

Men som du skriver er der enkelte bruger som er ved at ødelægge den gode tone og saglige indlæg.

Jeg synes det er svært. For hvor går grænsen? Jeg synes mange af jer har været gode til på den gode måde at få vedkomne til at forstå at de indlæg der kommer ikke har noget at gøre her. Men uden held.

Svært hvad man lige skal gøre🤔

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1038
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Skal der være plads til alle på Ulvegraven?

Indlæg af Administrator »

Der er så ikke plads til alle længere.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3176
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Skal der være plads til alle på Ulvegraven?

Indlæg af Acebone »

Godt oplæg. Jeg har selv brændt inde med de samme frustrationer.

Jeg håber og tror, at det værste problem har løst sig selv nu i forbindelse med Hobro-kamptråden.

Men skulle det komme igen, kan vi så ikke blive enige om, at et vist niveau må påkræves herinde. Der har simpelthen været for mange tilfælde, hvor et indlæg har kunnet bestå af:

1) Citat af andet indlæg kun krydret med "enig", "amen" eller udelukkende emojis.

2) Et link uden yderligere forklaring, opsummering eller oplæg til debat. Det må forventes, at vi andre også læser nyheder, så man kan i det mindste skrive, hvorfor man poster linket. Eksempelvis "Jeg er meget enig med Stig Tøfting her, fordi..."

3) Decideret irrelevant indhold, særligt set i transfertråden.

Nå, men lad os nu se, om ikke det bliver lidt mere tåleligt fremover.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Skal der være plads til alle på Ulvegraven?

Indlæg af 974 »

gab - synes at der bliver kørt i samme rille for tiden...
Men det er jo så fint at man bare stille og rolig kan forbigå nogle af emnerne, og så håbe på at der af og til dukker nogle spændende indlæg op som eks. Mads har lavet på Facebook-forummet

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Skal der være plads til alle på Ulvegraven?

Indlæg af 974 »

ADMINS:
Kan nok bedst svare på dette spørgsmål :?:

Er det korrekt set at der ikke siden d. 4. oktober er kommet nye brugere i forummet (Greek)?

Og der har endda været lavet et opslag på Facebook-forummet (8500 brugere) i starten af november om at folk kan tilmelde sig herinde :shock:


Er Ulvegraven overhovedet relevant længere til at der skal administreres, vedligeholdes osv?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Skal der være plads til alle på Ulvegraven?

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes ulvegraven er relevant, foretrækker personligt at bruge graven fremfor Facebook debatten

Le Compte
Indlæg: 237
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Skal der være plads til alle på Ulvegraven?

Indlæg af Le Compte »

Niveauet herinde er meget højere end facebook. Dog er der mindre aktivitet herinde
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Skal der være plads til alle på Ulvegraven?

Indlæg af Saemala »

Graven er langt højere niveau end Facebook-gruppen. Ikke at der skal så meget til..

Generelt har denne slags fora haft det svært efter de sociale medier er blevet større og større, men der en langt større seriøsitet omkring sådan et forum, så derfor skal det da holdes i live så længe som muligt.

Nu er jeg også Arsenal-fan, og vi havde et af de bedste debatfora i hele fodbold-Danmark med høj høj aktivitet og kvalitet. Men det er nærmest død og begravet nu, fordi meget af debatten er rykket til de sociale medier.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3176
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Skal der være plads til alle på Ulvegraven?

Indlæg af Acebone »

Hellere færre brugere og højere niveau end det modsatte.

Ulvegraven, bold.dk, Tipsbladet, Sort Snak plus diverse andre podcasts. Måske Twitter omkring transferdeadlines. Så er man fint dækket ind.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1038
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Skal der være plads til alle på Ulvegraven?

Indlæg af Administrator »

Jeg er helt enig i at niveauet er højere herinde. Hvis det skulle ske at der begyndte at gå flere uger mellem nye indlæg, så ville vi have en anden situation.

Men der er vi heldigvis overhovedet ikke.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Skal der være plads til alle på Ulvegraven?

Indlæg af ABT »

974 skrev:
13. dec 2020, 14:04
ADMINS:
Kan nok bedst svare på dette spørgsmål :?:

Er det korrekt set at der ikke siden d. 4. oktober er kommet nye brugere i forummet (Greek)?

Og der har endda været lavet et opslag på Facebook-forummet (8500 brugere) i starten af november om at folk kan tilmelde sig herinde :shock:


Er Ulvegraven overhovedet relevant længere til at der skal administreres, vedligeholdes osv?
Vi nærmer os efterhånden 1 års-dagen for seneste nye medlem herinde på Graven (Greek)? Kan det virkelig passe??? Er der bare ingen ny-oprettede brugere, eller er det en forsømt Admin-opgave?
/ ABT

Billede

Le Compte
Indlæg: 237
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Skal der være plads til alle på Ulvegraven?

Indlæg af Le Compte »

Men det er vel aktivitetsniveauet som er afgørende og ikke antal nye medlemmer?

Hermed siger jeg ikke at aktivitetsniveauet er prangende.

Jeg nyder dog ulvegraven. Her får jeg links til artikler, transferrygter, podcast, og alt muligt andet som jeg ikke har tid til at samle selv ved at trawle alle mulige medier igennem
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Besvar