Administrator-indlæg

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs
974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Administrator-indlæg

Indlæg af 974 »

Var det ikke før i tiden sådan en slags gylden regel at administratorer ikke skrev "almindelige" indlæg ?

Jeg synes i hvert fald at det ville være meget rart, at admins kun skrev når det var noget mere administrativt korrekt
Admins har vel også mulighed for at hedde noget mere normalt :-)

Ved ikke om det var noget man kunne tænke over :-)

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Administrator-indlæg

Indlæg af Administrator »

Jeg har vel næppe mere end en lille håndfuld indlæg som ikke er admin baseret.

Så længe jeg ikke lader mine personlige holdninger gå ud over modereringen, kan jeg ikke se et egentligt problem.

Men hvis der er et udbredt ønske om at jeg blot beholder min admin cap på, så holder jeg mig normale admin indlæg, samt almindelige info indlæg.

Brugeravatar
Hekler
Indlæg: 980
Tilmeldt: 20. maj 2009, 16:54

Re: Administrator-indlæg

Indlæg af Hekler »

Ja folk kan jo meget nemt kigge hvad admin har skrevet, og det emmer jo ikke lige frem af meninger og udenoms aktiviteter...
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Administrator-indlæg

Indlæg af 974 »

Hekler skrev:Ja folk kan jo meget nemt kigge hvad admin har skrevet, og det emmer jo ikke lige frem af meninger og udenoms aktiviteter...
Men når en administrator skriver forventer man jo at det har noget med indlæggenes karakter at gøre, og tænker sådan lidt "hvad nu" :-)

Helt ærligt så kan jeg ikke forstå at en administrator ikke bare kan logge sig på som almindelig bruger, hvis der er behov for at ytre sig på almindeligt brugerniveau

Hvasser

Re: Administrator-indlæg

Indlæg af Hvasser »

974 skrev: Men når en administrator skriver forventer man jo at det har noget med indlæggenes karakter at gøre, og tænker sådan lidt "hvad nu" :-)

Helt ærligt så kan jeg ikke forstå at en administrator ikke bare kan logge sig på som almindelig bruger, hvis der er behov for at ytre sig på almindeligt brugerniveau
Fuldstændig enig.

Hvis personen(M/K) som er administrator har noget på hjerte bør personen(M/K) oprette en bruger under et andet navn og debattere.

pedersen7500
Indlæg: 310
Tilmeldt: 21. sep 2009, 11:14
Geografisk sted: Holstebro

Re: Administrator-indlæg

Indlæg af pedersen7500 »

Hvasser skrev:
974 skrev: Men når en administrator skriver forventer man jo at det har noget med indlæggenes karakter at gøre, og tænker sådan lidt "hvad nu" :-)

Helt ærligt så kan jeg ikke forstå at en administrator ikke bare kan logge sig på som almindelig bruger, hvis der er behov for at ytre sig på almindeligt brugerniveau
Fuldstændig enig.

Hvis personen(M/K) som er administrator har noget på hjerte bør personen(M/K) oprette en bruger under et andet navn og debattere.
Det kan godt ske jeg bliver upopulær nu, men det vil jeg mene det er at gå i for små sko...
!

Hvasser

Re: Administrator-indlæg

Indlæg af Hvasser »

Hvorfor pedersen?

Pointen med at have en administrator er vel for at administrere vores forum og komme med service oplysninger.

Alt respekt for den som gør det, det er da på alle måder et temmelig utaknemligt job, men det skal jo gøres.

Det er bare uheldigt at en administator blandet sig i debat, for det kan sætte spørgsmålstegn ved neutraliteten. - Det er nu altså heller ikke svært at logge ud, og ind igen. Da jeg så det første gang var jeg over overbevist om at det var en fejl, men det kan jeg forstå det altså ikke er.

Men det er vel anderledes for dem som ved hvem der er administrator? Dem som har været med herinde siden starten har vel en idé om det. Jeg aner det ikke, for mig er en person med en administrator-bruger en autoritet på et forum som blander sig hvis noget er gået fuldstændigt at sporet eller der er serviceomlysninger.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Administrator-indlæg

Indlæg af Administrator »

Det er skam udelukkende fordi jeg selv har valgt at fungere på den måde.

På andre forum, hvor jeg færdes, fungerer brugere som admins, og de poster som normalt under admin login.

Så længe jeg ikke går efter manden, men skriver generelt, ser jeg ikke et problem i at jeg kommer med normale indlæg. Jeg bruger faktisk aldrig mit normale login, så det eneste det vil betyde er at jeg ikke skriver indlæg.

Jeg modererer desuden på den måde, at jeg kommer med generelle opfordringer i en tråd. Personlige henstillinger som advarsler bliver sendt per personlig besked. Sletning af indlæg, bliver der sjældent adviseret om, så det eneste der sker, er at jeg bliver mere synlig. Det kan jo også have den virkning at folk ved at jeg følger med i en debat, og måske har det en præventiv virkning?

Hvasser

Re: Administrator-indlæg

Indlæg af Hvasser »

Ja - en præventiv effekt på ytringsfriheden på vores forum?

Men hvis du selv mener du kan skille det ad så kan du vel fortsætte. Det er heller ikke fordi jeg kan bebrejde dig noget - hvis det bliver et problem på et tidspunkt bliver der jo nok råbt op.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Administrator-indlæg

Indlæg af Administrator »

Ja - en præventiv effekt på ytringsfriheden på vores forum?
Øhhh, den har jeg sgu svært ved at sluge.

At mine få generelle indlæg skulle forhindre ytringsfrihed?

Men du har tilsyneladende heller ikke læst reglerne for ulvegraven:

Regler:

Der er ikke ytringsfrihed på Ulvegraven. Lige som alle andre fora, er dette modereret af en debatgruppe.


Det er admins ansvar at graven ikke løber løbsk. Indebærer det at vi skal stoppe en debattør, som er løbet varm, så trækker vi i håndbremsen.

Men hvis du blot et enkelt sted kan finde et eksempel på at jeg har stoppet en debat pga at jeg ikke er enig, så er du utrolig dygtig. Det er aldrig sket. Derimod har jeg flere gange henstillet brugere til bedre takt og tone, og har været meget large overfor overtrædelser i en ophedet debat.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Administrator-indlæg

Indlæg af Ravnen »

Administrator skrev:På andre forum, hvor jeg færdes, fungerer brugere som admins, og de poster som normalt under admin login.
Der har de jo også somregel deres normale nickname som brugernavn, og et lille Admin tilføjet nedenunder på en eller anden synlig facon.

Problematikken er vel, som jeg ser den, at når man kun skriver som administrator, så er man ikke en Person med holdninger, men en Funktion. En funktion kan ikke have holdninger. Jeg forstår godt det har forvirret nogen brugere. Jeg tror det ville være bedst hvis du adskilte funktionen fra din egen debatlyst.

Hvasser

Re: Administrator-indlæg

Indlæg af Hvasser »

At en administator blander sig i en debat er sjældent en god ting! Ihvertfald ikke hvor jeg kommer fra. Som hvis en ordstyrer begynder at have holdninger og kommenterer på indlæg til en debat eller generalforsamling.

Du mener det har en preventiv effekt at du markerer dig i debatter, jeg mener det kan hindre folk i at udtrykke sig som de ønsker hvis de er bekymrede over at få deres indlæg slettet eller få en henstilling fra administatoren. Det er sådan set to alen af samme stykke. Jeg er godt klar over at der ikke er fuldstændig ytringsfrihed, men som jeg læser reglerne herinde skal der alligevel en del til for at der bliver slettet noget omend det er frit op til administatoren:
Debatgruppen kan til enhver tid slette ethvert indlæg udelukkende ud fra, om det i den pågældende situation eller det pågældende indlæg, vurderes upassende til Ulvegraven.
Som nævnt tidligere så har jeg absolut ingen eksempler på at du har blandet dig utidigt på nogen måde - tværtimod har du ageret sobert og reageret når der har været noget administator-agtigt at tage sig af. Vi bør bare adskille administratorfunktionen og brugerfunktionen hvor man skriver indlæg med holdninger.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Administrator-indlæg

Indlæg af Ravnen »

Jeg vil også lige tilføje, at jeg synes du (Administrator) gør et super godt stykke arbejde, aldrig har graven kørt bedre! ;)

Brugeravatar
Hekler
Indlæg: 980
Tilmeldt: 20. maj 2009, 16:54

Re: Administrator-indlæg

Indlæg af Hekler »

Giv lige et eksempel på hvor du synes der er et problem, Konkret!

Jeg har nemlig læste admin indlæggene igennem og jeg kan overhovet ikke forstå hvorfor du vil bruge tid på det her???
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Administrator-indlæg

Indlæg af 974 »

Hekler skrev:Giv lige et eksempel på hvor du synes der er et problem, Konkret!

Jeg har nemlig læste admin indlæggene igennem og jeg kan overhovet ikke forstå hvorfor du vil bruge tid på det her???
Jeg synes det er synd at man så stædigt skal kæmpe for at administratorer skal debattere som almindelige debattører...

For mig passer følgende forklaring på en administrator ganske godt http://da.wikipedia.org/wiki/Administrator
"På internetfora findes administratorer, der kan overvåge indlæg og kan gribe ind, hvis de løber af sporet"

Når jeg så ser at en administrator har skrevet et indlæg forventer jeg også, at det er fordi der skulle gribes ind overfor et eller andet, og ikke, at administratoren synes at det er fint nok at en spiller skifter klub


Jeg er iøvrigt helt enig med Ravnen i, at Ulvegraven ellers kører rigtigt godt, og at admins generelt kører en fin linie

Besvar