Trådopdelingen

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs
974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Trådopdelingen

Indlæg af 974 »

Nu har jeg luret på det i noget tid, og tænkt "er det nu sådan?"

Men ja det er sådan, og jeg synes det er en lille smule træls, hvorfor jeg poster dette indlæg :-)

Forummet i sig selv synes jeg fungerer fint, og det er nogle dejlige features med at man feks kan gå til første ulæste indlæg osv

Det der driller mig lidt er at når folk laver om på overskriften i tråden, hvilket er rigtigt fint, så skal den der svarer også lave om på overskriften, ellers følger det bare hovedoverskriften

Hvis man kunne lave det sådan at alle ville huske at gøre det eller der var en anden smart funktion, så ville det være kanon

I en lang debattråd som "Forstærkninger" bliver det lidt ustruktureret, hvis man spørger mig

Brugeravatar
Persian_Wolf
Indlæg: 121
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Trådopdelingen

Indlæg af Persian_Wolf »

Yep, helt rigtigt.

Det er vigtigt at folk skriver en overskrift som giver mening, når de besvarer indlæg, medmindre man citér et indlæg, så burde det passe overens :)

Men folk der bare klikker "besvar" i et indlæg, skal helst skrive en anden overskrift end den originale, hvis de vil kommentere andre emner i tråden.

Men teknisk set gør forummet jo det rigtige, fordi at hvis man ønsker at besvare et bestemt emne i tråden, kan man bruge citér knappen, og ja selv efter herkan du vælge at citer flere indlæg fra andre, så dit svar kan faktisk være svar til flere indlæg på 1 gang. Her er det vigtigt med sigende overskrift.

Hvis man blot vælger at trykke besvar, uden at citér indlæg, må man jo gå ud fra at personen ikke vil besvare et bestemt indlæg, men kommentar til hele emnet generelt, og her vil det være passende at bruge den orignale overskrift.


Så jo, teknisk set gør den det rigtige. Spørgsmål er bare om brugerne er gode til at citér de ting de vil besvare/kommentere, således overskriften pr automatik passer med det man skriver om.

Det skal sgu nok komme =)

Woop Woop!

Brugeravatar
Hekler
Indlæg: 980
Tilmeldt: 20. maj 2009, 16:54

Re: Trådopdelingen

Indlæg af Hekler »

Persian_Wolf skrev:Yep, helt rigtigt.

Det er vigtigt at folk skriver en overskrift som giver mening, når de besvarer indlæg, medmindre man citér et indlæg, så burde det passe overens :)

Men folk der bare klikker "besvar" i et indlæg, skal helst skrive en anden overskrift end den originale, hvis de vil kommentere andre emner i tråden.

Men teknisk set gør forummet jo det rigtige, fordi at hvis man ønsker at besvare et bestemt emne i tråden, kan man bruge citér knappen, og ja selv efter herkan du vælge at citer flere indlæg fra andre, så dit svar kan faktisk være svar til flere indlæg på 1 gang. Her er det vigtigt med sigende overskrift.

Hvis man blot vælger at trykke besvar, uden at citér indlæg, må man jo gå ud fra at personen ikke vil besvare et bestemt indlæg, men kommentar til hele emnet generelt, og her vil det være passende at bruge den orignale overskrift.


Så jo, teknisk set gør den det rigtige. Spørgsmål er bare om brugerne er gode til at citér de ting de vil besvare/kommentere, således overskriften pr automatik passer med det man skriver om.

Det skal sgu nok komme =)

Jeg kan bare sige at sådan har jeg ikke opfattet det.
Når jeg ikke citere er det fordi jeg ikke ønsker at citer indlægget, men blot besvare det.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Besvar