Ulvegraven v2

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs

Afstemning 1

Du kan vælge 1 mulighed

 
 
Vis resultater

Brugeravatar
Persian_Wolf
Indlæg: 121
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Esbjerg

Ulvegraven v2

Indlæg af Persian_Wolf »

Hej og velkommen til den nye ulvegraven, som er baseret på den velkendte phpbb3. Altså et meget moderne og udviklingrigt forum.

Denne tråd er forbeholdt test. Her kan du afprøve at indsende billeder, vedhæfte filer, og videoer, og bruge citér knappen, og meget mere.

Så inden du går i panik og bliver forvirret, så giv dig selv tid til at klikke dig rundt.

Start med at klikke på "Brugerkontrolpanel" og få opdateret din profil med avartar, signatur, og tilføj dine venner som venner, og dine fjender som FOE(så vil deres indlæg blive skjult medmindre du klikker "VIS indlæg alligevel").

Når du har opdateret din profil, kan du eventuelt prøve at skrive lidt herinde. :)


Husk at trykke "UDFØR" når du skal indsende dit indlgæ. "Gem" bruges, hvis du ønsker at gemme dine indlæg, og først senere offentliggøre det.

Vis Prøve, hvis du ønsker at se dit indlæg, inden du indsender dette.

Har du spørgsmål, så skriv her.

God fornøjelse.

Ulvegraven.dk skrev:Så er det nye forum nogenlunde klar til at gå i luften.

Midlertidige adresse: http://www.black-wolves.com/index.php?o ... &Itemid=80

- Alle BW-medlemmer SKAL logge ind med deres BW-login, enten i Commnunity eller direkte i forummet.

- Alle IKKE-bw-medlemmer, skal oprette sig i forummet. Jeg har pt. skåret al mellemled, så I lynhurtigt kan oprette jeg. Det er dog sikkerhedsbrist i forhold til spam-robotter, så skynd jer at få jer oprettet i løbet af de kommende dage, så vil jeg derefter putte et mellemled i tilmeldingen.

- Alle kan læse i forummet

- BW-medlemmer vil både være logget ind i commnuity og forum på samme tid, og derfor nemt kunne komme rundt på BW, samtidig med at man er logget på ulvegraven + webshop.

- BW-medlemmer der har glemt sit login/kode, skal bruge følgende link: http://www.black-wolves.com/index.php?o ... stPassword


- I det nye forum er der bla. mulighed for:
- - - Upload af lyd,billede,video, dokumenter og andre filer.

- - - Vise billeder direkte i sit indlæg

- - - Oprette afstemninger

- - - Indsætte youtube/google klips til at blive vist direkte i sit indlæg

- - - Tilføje forum venner og fjender. Fjenders indlæg vil man ikke kunne læse, medmindre man vælger "læs alligevel" ved selve indlæg

- - - Sende privat beskeder til hinanden og meget mere.

- - - Tilføje Ulvegravens seneste indlæg/emner til din RSS-læser.




Ting der pt. ikke virker:
- - - Klikker man på brugernavne i forummet, vil siden ikke vise noget. Det bliver dog rettet snarest.



Der er sikkert andre skønhedsfejl pt, det er stadig lige i sin beta udgave :)
Der vil løbende blive tilføjet relevante funktioner til forummet, som vil gavne ulvegraven.


**** Jeg vil råde ALLE ikke bw'er, til at oprette sig derinde, også jer som har brugernavne herinde. I skal altså ooprette jer i det nye forum, HVIS ikke i er BW-medlem.


**** ALLE skal fremover bruge det nye forum, da nye indlæg etc i dtte forum IKKE vil følge med i det nye forum. Så spild ikke tiden herinde.

**** Der går par dage endnu før dette gamle forum lukkes ned. Efterfølgende vil ulvegraven.dk videresende dig til det nye forum.



Har i tekniske problemer, så SKRIV i test-tråden i det nye forum. Klik her: http://www.black-wolves.com/index.php?o ... =1&t=95454



God fornøjelse.
Senest rettet af Persian_Wolf 19. maj 2009, 00:48, rettet i alt 1 gang.

Woop Woop!

Brugeravatar
Persian_Wolf
Indlæg: 121
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Ulvegraven v2

Indlæg af Persian_Wolf »


Woop Woop!

Brugeravatar
Persian_Wolf
Indlæg: 121
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Ulvegraven v2

Indlæg af Persian_Wolf »

test
Vedhæftede filer
black-bw.jpg
black-bw.jpg (23.03 KiB) Vist 9487 gange

Woop Woop!

Brugeravatar
Persian_Wolf
Indlæg: 121
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Ulvegraven v2

Indlæg af Persian_Wolf »

Så er der kommet nogle opdateringer

Man kan nu klikke på brugernavne i forummet;
- Klikker man på bw-medlemmer, blir ma nhenvis til deres community profil(kun bwer kan se dette)
- Klikker man på ikke-bwer, blir man henvist til forum-profilen

- Der er nu nemme urls gennem hele black-wolves.

- Forummets nye adresse http://black-wolves.com/b , fra imorgen vil man dog kunnne tilgå forummet ved ulvegraven.dk

Woop Woop!

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Tidsforskel

Indlæg af 974 »

Hov der der vist en times tidsforskel alt efter om man er logget på eller ikke logget på :?

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Tidsforskel

Indlæg af 974 »

974 skrev:Hov der der vist en times tidsforskel alt efter om man er logget på eller ikke logget på :?
Næh.... man skal vist bare selv skifte tiden inde under board indstillinger :oops:

Man må jo lære noget hele tiden hehe

Brugeravatar
Persian_Wolf
Indlæg: 121
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Ulvegraven v2

Indlæg af Persian_Wolf »

Har du fuldstændig ret i.

Generelt er det en god idé at nye brugere klikker sig ind i brugerkontrolpanel og gennemgår de forskellige indstillinger. Der er faktisk gode muligheder for indstille forummet til eget behov.

Ellers er der OSS linket øverst til højre, med en række FAQ's/Q/A

Woop Woop!

Brugeravatar
Hausser
Indlæg: 541
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ulvegraven v2

Indlæg af Hausser »

Hej persian_wolf, lige et par spørgsmål.

Har du noget overblik over hvor stærkt det går med at få tilmeldt nye brugere?

På forsiden, der hvor der står hvilke brugere der er på siden, kan jeg se at der nogle gange er noget der hedder Goggle Bot og Yahoo Bot på siden, er det noget vi skal bekymre os om?

Er det muligt at gendanne et af de indlæg som forsvandt da ulvegraven blev opdateret?

Brugeravatar
Persian_Wolf
Indlæg: 121
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Ulvegraven v2

Indlæg af Persian_Wolf »

Hej Hausser,

Google og andre bots er nogle crawlers som er inde og "sniffe" keywords og indholdet, og tjekker om hvorvidt det skal indekseret i googles søgeresultater. Dette forum er netop optimeret til dette, således ulvegraven kommer frem når der søges efter noget relevant i google.

Jeg har ikke helt styr på hvor mange tilmeldinger der er kommet siden. Men BWmedlemmer, skal som sagt ikke tilmelde sig, så det drejer sig kun om ikke-bw'er.

Ja, det er muligt at hente de indlæg. men det skal gøres manuelt, dvs. man kopier emnet, og alle dets svar, og kopier det over i et nyt emne herinde. Ligesom jeg har gjort med "kanonslag" emnet.

Det kræver dog lige at jeg åbner for adgangen til den gamle ulvegrav midlertidigt. Så du kan bare sende mig en besked, eller fang mig på msn, så kan vi klare det i fællesskab.

Woop Woop!

Brugeravatar
Persian_Wolf
Indlæg: 121
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Ulvegraven v2

Indlæg af Persian_Wolf »

Du kan se medlemslisten her: http://www.black-wolves.com/b/members/g ... memberlist

Hvis du så klikker på "tilmeldt" øverst til højre i tabellen, kan du sortér efter tilmeldingsdato. Alle efter den 19. maj er de nye . Det er omkring de 60 stykker indtil videre.

Woop Woop!

Brugeravatar
Hausser
Indlæg: 541
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ulvegraven v2

Indlæg af Hausser »

Hej abu,

tak for svar. Angående kopieringen af indlægget, så skidt pyt, det er ikke rigtigt besværet værd.

Hvis ikke det er andre der har sagt det, så vil jeg da gerne lige benytte lejligheden til at sige tillykke med et virkelig veludført stykke arbejde, det ser virkelig godt ud og det er fantastisk med de mange nye features.

Brugeravatar
Persian_Wolf
Indlæg: 121
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Indsættelse af Youtube-klips

Indlæg af Persian_Wolf »

Video er et vigtigt medie i forhold til online kommunikation, så det er godt at få det inddraget i sine indlæg, hvis det er nødvendigt, for at give debatten en ekstra dimension.

Derfor er det gjort ultra let at poste youtube videoer direkte i et indlæg.

Det eneste du blot skal gøre er følgende:

1- Kopier youtube-linket( adressen, fx: http://www.youtube.com/watch?v=fF0t6TCqCBY

2 - Opret et nyt emne eller besvar et indlæg, klik på knappen "video", lige under overskriften af dit indlæg.Eller du kan bare skrive [ video ] [ /video ] ( uden mellemrum)

3. ind imellem [ video ] og [ / video ] sætter du youtube-linket ind.

4. Fx [ video ] http://www.youtube.com/watch?v=fF0t6TCqCBY [ / video ]

5. slutprodukt: http://www.youtube.com/watch?v=fF0t6TCqCBY[/video]

God fornøjelse ;)

Woop Woop!

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ulvegraven v2

Indlæg af 974 »

Nye forståelsesspørgsmål :-)

Hvorfor er der en rød stjerne ved feks dette indlæg ? det kunne indikere at det er et nyt indlæg, men stjernen er der feks ikke ved "skodforum" tråden
Begge indlæg er hos mig blevet læst til fulde

Hvorfor står ikonet og blinker? Det indikerer vist at der er over et vist antal indlæg (hot topic) men er i mine øjne kun forstyrrende

PS jeg har selvfølgelig kigget OSS igennem :-)

Brugeravatar
Hausser
Indlæg: 541
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ulvegraven v2

Indlæg af Hausser »

Hej, P_W,

kan det passe at søgefunktionen ikke søger i andre indlæg som der der er skrev på Ulvegraven version 2?

Brugeravatar
Persian_Wolf
Indlæg: 121
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Ulvegraven v2

Indlæg af Persian_Wolf »

Hej Hausser,

Ja desværre indekserede det gamle forum ikke, så man kunne ikke få det med over i det her forum. Men jeg prøver eventuelt at kigge på en løsning, men tror ikke du skal regne med det, af den simple grund at det gamle forums database var meget "tynd", ikek meget blev gemt.

Men som sagt, så kigger jeg på det, så skal jeg melde tilbage når jeg ved mere :)

Woop Woop!

Besvar