Ulvegraven i fremtiden

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs
Hekler

Ulvegraven i fremtiden

Indlæg af Hekler »

Hej folkens.

Som det vist er sevet efterhånden så har jeg gang i en ny hjemmeside til BW, projektet har ingen deadline, og bliver først sluppet fri når den er færdig (Ikke lige med det første så vent med at begynde at glæde dig).

I den sammenhæng er det naturligt at snakke om Ulvegraven og dens udformning.

Som det er lige nu har jeg ikke ontrol over Ulvegraven men jeg har endenligt efter flere måneders søgen, fundet den rigtige...men hun er på ferie.

Når jeg gør det så skal jeg have rettet lidt småting, som fx. tickeren og indgangsbønnen, men hvordan skal Ulvegrave se ud i fremtien?

Hvad vil du gerne have, og mere interessant hvorfor?
Har du eksempler, links, hvor man kan se det du foreslår?
Hvad er det du gerne vil have ud af ændringerne?

Som det ser ud nu, fungere Ulvegraven upåklageligt. Den er stabil og overskuelig. Det betyder der ikke er noget der haster, men det er et projekt vi kan tage fat på når hjemmesiden er færdig.
Senest rettet af Hekler 5. nov 2008, 21:05, rettet i alt 1 gang.

Kent

Re: Ulvegraven i fremtiden

Indlæg af Kent »

Måske ikke direkte relateret til ulvegraven, men jeg synes der burde være en chat, hvor de folk der ikke er på stadion kan chatte under kampene. Som det er nu ender det med en kamptråd, der (efter kampene) er fyldt med alle mulige uinteressante one-liners. En chat vil give større mulighed for interaktion under kampene jvf det vi plejer at gøre under UEFA-kampe.

Hekler

Re: Ulvegraven i fremtiden

Indlæg af Hekler »

Chat er på programmet

Arff

Re: Ulvegraven i fremtiden

Indlæg af Arff »

Jeg kunne også godt tænke mig et tråd-system, som var lidt lettere overskuelig, selv når der er 200 indlæg.
- Personligt kan jeg godt lide den måde, som f.eks. OBs debatforum er indrettet på.

Casper Søe

Re: Ulvegraven i fremtiden

Indlæg af Casper Søe »

En news ticker, fra eks. bold.dk eller andre fodbold nyheds sites.

Hoffmann

Re: Ulvegraven i fremtiden

Indlæg af Hoffmann »

Enig her.. det burde der også være lidt penge i.

Thomas Lund

Re: Ulvegraven i fremtiden

Indlæg af Thomas Lund »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej folkens.
>
> Som det vist er sevet efterhånden så har jeg gang
> i en ny hjemmeside til BW, projektet har ingen
> deadline,

Jeg vil godt lige hive fat i den her: "Projektet har ingen deadline".
Min første tanke var "What the fuck?"

Da jeg forlod bestyrelsen for 1½ år siden var vi allerede dengang enige om at Black Wolves hjemmeside skulle igennem en kraftig fornyelse.

Jeg indsamlede en del ønsker til indhold som bestyrelsen fik overrakt og siden dengang har der ikke været mange pip omkring hjemmesiden.

Hvad sker der egentlig? Er der overhovedet en "projektleder" på den her og hvem er det?

Jeg mener at den her hjemmeside er så vital for Black Wolves, at jeg vil gå lå langt som til at sige, at når næste nummer af Pitch er udkommet, bør man nedlægge bladet (med mindre der stadig er god økonomi i annonceringen og det er let at finde annoncører?) og gøre alt for at skabe en levende Black Wolves hjemmeside med reportager og film set fra BWs vinkel.

Den er selvfølgelig lavet på et CMS så almindelig dødelige fra bestyrelsen kan poste nyheder, film, billeder osv. Den busansvarlige kan selv sætte sin busture op og hele tiden tjekke antal tilmeldte, selv ændre afgangstispunker osv. Der er webshop hvor man kan betale for busture, arrangementer, BW merchandise osv. Den kan man selvfølgelig også selv opdatere fra bestyrelsen eller et udvalg.
Kort sagt en hjemmeside baseret på at der ikke skal sidde en webmaster og lave det daglige arbejde og en hjemmeside der er baseret på brugervenlighed og ikke fancy grafik og ubrugelige features.

Nåh men så vidt jeg ved, var vi allerede enige om det i bestyrelsen da jeg udtrådte, så jeg har tillid til at man har arbejdet videre med det. (eller er planerne ændret?)

Det bekymrer mig meget at udmeldingen er, at man ikke har nogen (tids)plan for projektet, for min erfaring siger mig, at så er det fordi der ikke sker ret meget eller fordi man ikke ved hvor man skal hen. Hvor langt er i egentlig? Er det om to måneder eller et år vi ser den her hjemmeside?
Kommer der en helt færdig hjemmeside eller skal det halve af den stå "under construction i et år?" Er det indhold, grafik, økonomi eller hvad der driller? Har i brug for hjælp?

Lund

Chap

Re: Ulvegraven i fremtiden

Indlæg af Chap »

Mine foreslag til ændringer:

- nyt forum (phpBB3) med et simpelt sort/rødt design
- en chat funktion

Først og fremmest synes jeg det er ærgerligt, at når der er +50 indlæg i en tråd, bliver det hele meget uoverskueligt - og ofte er det svært at se, hvilket indlæg den pågældende person har skrevet et svar til. Her synes jeg, at et phpBB3 forum (som er det nyeste af det nye) ville være genialt. Fordelen ved sådan et forum er, at selvom der er sindssyg mange indlæg i én tråd, er det, i mine øjne, stadigvæk meget overskueligt.

Derudover ville det være optimalt med en chat funktion for brugere af ulvegraven. Dvs. at man SKAL have en bruger for at kunne logge på chatten - så man undgår en masse spam osv. fra fremmede personer - og udestående fans som måske lige vil ind og "promonere" sit eget hold.

Jeg kan se at der er blevet nævnt en RSS sticker til bold.dk osv., men efter min mening ville det være bedre at have det på BWs hjemmeside i stedet for ulvegraven.

Hekler

Re: Ulvegraven i fremtiden

Indlæg af Hekler »

Alle forsøg på at søsætte en ny hjemmeside frem til min indtrædelse i bestyrelsen er fejlet totalt, de ting som er belevet forelagt bestyrelsen fra forskellige fimaer har været så ringe, at vi ikke kunne bruge det til noget, eller så dyrt at vi ikke kunne forsvare at bruge medlemmernes penge på det.

Jeg har overtaget projektet her for godt 1 måned. siden og har lige afleveret alle specifikationer og samlet alt det der er nødvendigt.

Grunden til der ikke er en deadline på er fordi I ikke får noget at se før den er helt færdig, og fordi der er en del mere end bare det som folk se inde bagved som også skal laves.

Persian_Wolf

Re: Ulvegraven i fremtiden(nyt forum)

Indlæg af Persian_Wolf »

Jeg synes det er en god idé med et nyt forum, men problemet med dette er at der (af hvad jeg ved) ikke findes et "Phorum"* til "phpBB3" konverter . Så det vil næsten kræve at man startede med forummet fra 0, dvs. indlæg, brugere etc. forsvinder.

Fordele: brugere-medlemskabet kan flyde fra forum, til BW site, til webshop, til tilmeldinger osv. Dvs. 1 medlemskab som hænger sammen med de forskellige dele knyttet til BW. Derudover får man et nyt forum som er fuldt ud opdateret, sikret og nemmere/lettere at bruge.

Ulemper: nuværende data ryger væk. Alt skal startes fra bunden.


Nuværende forum virker jo ganske fint(udover RSS'en). Men det må være op til bestyrelsen at vurdere om der skal et nyt forum samtidig med den nye BW går i luften.

Chap

Re: Ulvegraven i fremtiden(nyt forum)

Indlæg af Chap »

De forskellige ting som du nævner, havde jeg også selv med i overvejelserne, før jeg postede mit indlæg. Og jeg synes klart, at der er flere fordele end ulemper ved at lave et helt nyt forum. Selvfølgelig skal der startes fra 0, men i mine øjne er det egentlig lidt ligemeget, da det først og fremmest er utrolig let at oprette en ny bruger på et phpBB3 forum - så det tror jeg slet ikke bliver noget problem. Hvad angår indlæg osv., er det jo i realiteten kun "Kontraktudløb" tråden, som skal overføres til det nye potentielle forum.

Så thumbs up til et nyt forum herfra :)

Edit: Hvis BW leder efter et professionelt firma, som kan lave hjemmesiden osv., kan http://www.knassar.com klart anbefales - det er bl.a. dem, som har udarbejdet FC Amagers hjemmeside http://www.fca.dk Eller jeg går hvert fald stærkt ud fra at det er dem, eftersom deres logo er i bunden af siden :)

Arff

Re: Ulvegraven i fremtiden

Indlæg af Arff »

Er der planer om at lave et nyt forum, eller er det bare noget løst snak?

Hekler

Re: Ulvegraven i fremtiden

Indlæg af Hekler »

Det gælder stadig det jeg har skrevet.

BW 4108

Re: Ulvegraven i fremtiden

Indlæg af BW 4108 »

Kan vi fået noget mere update på hvordan det går? ;)

Hekler

Re: Ulvegraven i fremtiden

Indlæg af Hekler »

Jeg har fået overdraget Ulvegraven så den nu er i mit navn.
Der bliver i første omgang ikke gjort noget, da hjemmesiden lige skal være færdig først. Men jeg skal lige have rettet de fejl der er på Ulvegraven.

Besvar