Magtmisbrug af moderator eller uretmæssig brug af Administratorfunktionen?

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs
Kent

Magtmisbrug af moderator eller uretmæssig brug af Administratorfunktionen?

Indlæg af Kent »

En person med administratorrettigheder har udnyttet dette til at ændre i dette indlæg fra Topscores http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,688 ... #msg-68907 ved at indsætte en sviner:

"Hvor vores ” bomber” er, han spiller da i Vibård: Christian Olsen. Det er klart, at det er en styrke, at Topscore snart bliver smidt ud fra Ulvegraven, som det svageste led."
"Ændret 1 gang(e). Sidst ændret d. 21-01-08 kl. 10:40 af Administrator."

Oprindelig omhandlede indlægget Dadu.

Efterfølgende er Topscores kommentar om redigeringen blevet slettet (sammen med et indlæg fra min side i stil med dette)

Ligegyldig om man er enig med Topscore eller ej, er det uhørt på den måde at gå ind og rette i hans indlæg. Hvis det er en af de udpegede moderatorer, der har gjort det, vil jeg forvente at personen bliver frataget hvervet og udelukket fra Graven. Hvis det er en person, der uretmæssigt har skaffet sig administratorrettigheder kan man jo kun gøre det sidste. Under alle omstændigheder hører sådan en redigering af indlæg ikke hjemme nogen steder.
Senest rettet af Kent 22. jan 2008, 20:44, rettet i alt 1 gang.

Jacob

Re: Magtmisbrug af moderator eller uretmæssig brug af Administratorfunktionen?

Indlæg af Jacob »

Jeg er helt enig, man kan på ingen måde tage en debat seriøst, hvis man risikerer at mods redigerer indlæg som det passer dem.

Desuden mods efter min menig forholde sig nogenlunde neutrale.

Altoriso

Re: Magtmisbrug af moderator eller uretmæssig brug af Administratorfunktionen?

Indlæg af Altoriso »

Nu har slet ikke set disse indlæg, så uden at vide hvad der helt konkret er sket så tænkte jeg følgende:

Kunne det tænkes at nogen bare har "leget" administrator uden overhovedet at have nogen rettigheder ?

Feks kunne jeg jo godt uden større problemer lave nedenstående bemærkning:

( spørgsmålet er så om Admin står som forfatter )





Ændret 1 gang(e). Sidst ændret d. 21-01-08 kl. 16:22 af Administrator.


Edit af mig selv :-) Kent; du kunne jo godt have linket til indlægget da jeg nu godt kan se at det rent faktisk er et af topscore´s indlæg der måske er rettet i :-)

Men måske han selv har gjort det jeg mente han kunne gøre :-)

Kent

Re: Magtmisbrug af moderator eller uretmæssig brug af Administratorfunktionen?

Indlæg af Kent »

Altoriso Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu har slet ikke set disse indlæg, så uden at vide
> hvad der helt konkret er sket så tænkte jeg
> følgende:
>
> Kunne det tænkes at nogen bare har "leget"
> administrator uden overhovedet at have nogen
> rettigheder ?
>
> Feks kunne jeg jo godt uden større problemer lave
> nedenstående bemærkning:
>
> ( spørgsmålet er så om Admin står som forfatter )
>
> Ændret 1 gang(e). Sidst ændret d. 21-01-08 kl.
> 16:22 af Administrator.

Det er jo ikke noget problem at lave noget sådan i sit EGET indlæg, men prøv at tilføje den bemærkning i fx mit indlæg - det er ikke helt så let ;-)

Nu så jeg indlægget inden der blev rettet i det, så oprindeligt så det anderledes ud, og hvis din teori skal passe, så skal det jo være topscore selv, der har indføjet en sviner i indlægget (og efterfølgende brokket sig over det i et andet indlæg - hvilket så blev slettet). Så tosset er han nok alligevel ikke ;-)

De eneste, der kan ændre i andre folks indlæg er folk med administratorrettigheder, og det burde i princippet kun være mods der havde det. Under alle omstændigheder indikerer indlægget, at det er en administrator, der har ændret i det.

Altoriso

Re: Magtmisbrug af moderator eller uretmæssig brug af Administratorfunktionen?

Indlæg af Altoriso »

Nope og jeg er bedre med nu efter at have læst den tråd der omhandlede emnet :-)

hmm skummelt...surt at man ikke oplever det "live" ;-)

Hekler

Re: Magtmisbrug af moderator eller uretmæssig brug af Administratorfunktionen?

Indlæg af Hekler »

Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu så jeg indlægget inden der blev rettet i det,
> så oprindeligt så det anderledes ud, og hvis din
> teori skal passe, så skal det jo være topscore
> selv, der har indføjet en sviner i indlægget (og
> efterfølgende brokket sig over det i et andet
> indlæg - hvilket så blev slettet). Så tosset er
> han nok alligevel ikke ;-)

Se jeg tror det er topscorer der er lidt skizo...
Men lad os endeligt få nogle konspirationsteorier på bordet :-)

Kent

Re: Magtmisbrug af moderator eller uretmæssig brug af Administratorfunktionen?

Indlæg af Kent »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Se jeg tror det er topscorer der er lidt skizo...
> Men lad os endeligt få nogle konspirationsteorier
> på bordet :-)

Jeg vil hellere have kendsgerningerne på bordet. Og med IP-logning burde det nok være muligt at finde frem til hvem det er, der har revideret topscores indlæg - og slettet det efterfølgende.

Tvivler på at den der har været så dum at ændre i indlægget er klog nok til at skjule sin IP.

Hekler

Re: Magtmisbrug af moderator eller uretmæssig brug af Administratorfunktionen?

Indlæg af Hekler »

Jeg kan slet ikke huske hvordan systemet ser ud, som jeg husker det så er der ikke et ip synligt i den del moderator modulet som jeg havde adgang til i sin tid.

Thomas Lund

Re: Magtmisbrug af moderator eller uretmæssig brug af Administratorfunktionen?

Indlæg af Thomas Lund »

Hej Kent

Jeg har slettet indlægget. Hvad der sker udover dette holder vi inden for moderatorgruppen.

Lund

Kent

Re: Magtmisbrug af moderator eller uretmæssig brug af Administratorfunktionen?

Indlæg af Kent »

Fint nok. Bare der tages handling.

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Magtmisbrug af moderator eller uretmæssig brug af Administratorfunktionen?

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jamen, hvis der ikke er ytringsfrihed ( og der er censur) på Ulvegraven, hvorfor skal en administrator så ikke også have lov, at tilrette indlæggene til en mere tålelig ordbrug og tankegang?

Jeg har selvfølgelig IKKE selv rettet i mit indlæg; jeg tænkte, at det måske var en ny måde, at stramme grebet om hvad der er tilladt i debatten.
Jeg tilføjede min personlige kommentar i tråden adresseret til administratoren, men det blev hurtig slettet.

Claus (BW#1145)

Re: Magtmisbrug af moderator eller uretmæssig brug af Administratorfunktionen?

Indlæg af Claus (BW#1145) »

Hatten af topscore, det var et rigtigt godt argument, men jeg mener ikke at en admin har ret til at rette i et indlæg. Jeg kan godt gå med til at han sletter noget af et indlæg, hvis det strider imod forumreglerne. Det er ikke helt det samme med de to ting.

Besvar