Lange tråde.

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs
Hekler

Lange tråde.

Indlæg af Hekler »

Jeg kan se jeg er den eneste der starter tråde her på meta forumet, men skidt med det.

Jeg er ved at være træt af de lange tråde!

Hver gang man skal se et nyt indlæg er man nødt til at skulle 2-4 sider ned for at finde det enkelte nye indlæg, som fx. i transfer tråden. Når der er nye transfers så er det vel relevant at de i hvert fald hvis der er lidt i dem, får deres egen tråd?

Kan vi ikke få bare en lille smule flere tråde, så er folk nemlig også bedre til at skifte overskrift?!
Senest rettet af Hekler 5. jan 2008, 15:05, rettet i alt 1 gang.

Nicolai Kammersgaard

Re: Lange tråde.

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg kan se jeg er den eneste der starter tråde her
> på meta forumet, men skidt med det.
>
> Jeg er ved at være træt af de lange tråde!
>
> Hver gang man skal se et nyt indlæg er man nødt
> til at skulle 2-4 sider ned for at finde det
> enkelte nye indlæg, som fx. i transfer tråden. Når
> der er nye transfers så er det vel relevant at de
> i hvert fald hvis der er lidt i dem, får deres
> egen tråd?
>
> Kan vi ikke få bare en lille smule flere tråde, så
> er folk nemlig også bedre til at skifte
> overskrift?!


Hvis du havde kigget lidt længere nede i trådene så havde du set, at jeg har lavet et tråd om samme emne:http://www.ulvegraven.dk/read.php?4,62923
Så jeg er helt enig med dig. Det er møg irreterende at folk fortsætter + 100 trådene i stedet for at starte en ny.

Nicolai Kammersgaard

Altoriso

Re: Lange tråde. + citatfunktion

Indlæg af Altoriso »

Jeg stemmer også gerne for at folk kan starte en ny tråd en gang imellem !

Derudover vil jeg igen gerne opfordre til at folk ikke citerer hele indlægget så meget
Som her i denne tråd kan man jo se at jeg svarer på Heklers indlæg, så man behøver jo ikke at citere hele indlægget for at vise at det er det indlæg man svarer på :-)

Kent

Re: Lange tråde.

Indlæg af Kent »

Jeg er sådan set principielt også enig, men samtidig er det fint nok, at der er nogle tråde, der samler mange indlæg. Fx kunne man frygte at forummet blev oversvømmet med en række tråde om alle mulige og umulige transferrygter, og i den forbindelse vil jeg foretrække at have det hele samlet i en tråd som nu (det var jo også mig, der startede den, så derfor er det klart jeg har den holdning;-).

Men ifm med større ting, som fx Zimling-rygtet eller PFO-signingen synes jeg det er helt fint, at folk starter nye tråde. Men det er lidt en vurderingssag, hvornår det er nødvendigt.

Ellers er der jo også ved hver tråd et direkte link til "seneste indlæg", som man kan bruge, ligesom man kan navigere til "forrige" og "næste indlæg". Så det er altså ikke nødvendigt at rulle 4 skærme ned hver gang (man kan også bare købe en større skærm).

Men måske var det en idé at få vores gamle "5 seneste indlæg"-rubrik i toppen tilbage. Jeg brugte den i hvert fald meget. Men jeg ved ikke om den nødvendige opgradering er sket ift at systemet kan trække det på en fornuftig måde.

Hekler

Re: Lange tråde.

Indlæg af Hekler »

Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg er sådan set principielt også enig, men
> samtidig er det fint nok, at der er nogle tråde,
> der samler mange indlæg. Fx kunne man frygte at
> forummet blev oversvømmet med en række tråde om
> alle mulige og umulige transferrygter, og i den
> forbindelse vil jeg foretrække at have det hele
> samlet i en tråd som nu (det var jo også mig, der
> startede den, så derfor er det klart jeg har den
> holdning;-).

Mit problem er at når jeg her en weekend sidder hjemme foran maskinen så læser jeg alt som det kommer ind. så er et indlæg i en tråd en pestilens, når man skal finde det på den måde.
>
> Men ifm med større ting, som fx Zimling-rygtet
> eller PFO-signingen synes jeg det er helt fint, at
> folk starter nye tråde. Men det er lidt en
> vurderingssag, hvornår det er nødvendigt.

Mit problem i den sammenhæng er at folk har en tendens til at ignorere når der rent faktisk bliver oprettet sådanne tråde. Sammenholt med dårlige overskrifter...eller i hvert fald nogen jeg ikke kan bruge til at se det er nr. 24 uden indhold.

> Ellers er der jo også ved hver tråd et direkte
> link til "seneste indlæg", som man kan bruge,
> ligesom man kan navigere til "forrige" og "næste
> indlæg". Så det er altså ikke nødvendigt at rulle
> 4 skærme ned hver gang (man kan også bare købe en
> større skærm).

Det er bare ikke hurtigere, og jeg er pædagog og en større skærm er derfor naturligvis uden for min økonomiske formåen .

> Men måske var det en idé at få vores gamle "5
> seneste indlæg"-rubrik i toppen tilbage. Jeg
> brugte den i hvert fald meget. Men jeg ved ikke om
> den nødvendige opgradering er sket ift at systemet
> kan trække det på en fornuftig måde.

Jeg savner i hvert fald at forum får fart på så vi kan få de praktiske ting på igen.

Besvar