Graven er død

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs
Thomas Lund

Re: argumenter

Indlæg af Thomas Lund »

Leifcool Skrev:
-------------------------------------------------------
> f. eks synes jeg det er godt at Frank er blevet
> anfører, men ved ikke hvorfor jeg mener det.

Fantastisk godt eks. på at Hekler har ret (det grænser til røvslikkeri det her)

Det er da os andre evindeligt ligegyldigt at du føler at det er godt at Frank er blevet anfører.

Hvis du derimod argumenterer for det, at du syntes det fordi han er en god ledertype, fordi han går foran, fordi det booster hans selvtillid, fordi han har respekt i truppen osv., så har vi andre muligheden for at modargumentere eller supplere op med kommentarer og så har vi en god debat.

Hvordan ville tråden se ud hvis vi alle bare nævnte spillere som skulle være anførere uden at argumentere?

Lund

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Helleluja!

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Leifcool Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hekler Skrev:
>
> > "det ikke er hvad man mener, men hvorfor man
> mener
> > det der er interessant for andre"
>
> Det er jo ikke sikkert det er alle der kan
> argumetere for hvad de mener, men bare mener det.
> Altså som en følelse eller en fornemmelse.
>
> f. eks synes jeg det er godt at Frank er blevet
> anfører, men ved ikke hvorfor jeg mener det.

Jammen det går jo bare ikke på et debat forum, vi andre kan jo ikke dabattere hvad du fornemmer, vel?

Danny

Re: Graven er død

Indlæg af Danny »

Amtrup Skrev:
-------------------------------------------------------
> Debattonen kunne også være bedre. Og mange tråde
> udvandes ved at have flere forskellige emner.
> Derfor bliver nogle lidt emsige, hvis man f.eks.
> starter en tråd om Jesper Mikkelsens skifte til
> EfB, fordi der allerede står noget om det i tråden
> om Christopher Poulsen. Nogle gange må den enkelte
> debattør også tænke selv. Start da en ny tråd, når
> der er behov. Det kan ikke være så svært.

Netop dette enme synes jeg er meget svært.. Det er en balancegang.. Men folk har bare forskellige meninger om hvor den grænse går.. Jeg synes, som så mange andre, at det er rigtig irriterende når mange tråde oprettes over samme emne eller uden grund.. Eller det forkerte sted for den sags skyld.. Nu er jeg ikke en af dem som skælder så meget ud over det, for det ligger ikke til mig, og så synes jeg måske også at jeg er lidt for meget rokkie på debatten, til at jeg vil lege lovens vogter.. Jeg synes at det er alle tiders at der er nogle som fortæller personerne at de laver fejl (med en rolig tone)..

Jeg synes, at det er mindst ligeså irriterende, at folk bliver skudt ned med links til komplicerede tråde, når de har postet en tråd over emner som tidligere er omtalt, et sted langt inde i et emne der omhandler noget andet.. Der bliver enkelte lidt blindet af deres hjemmelavede sherifstjerne, for de må tænke at hvis det er postet et sted, så skal det ikke postes andre steder.. Så firkantet synes jeg ikke at det er.. Hvis det fortjener sin egen tråd, så skal det også have sin egen tråd.. Hvornår det så fortjener det, kommer vel an på så meget..

Men jeg synes at det er en meget svær balancegang.. OG vi kommer ved kun frem til en løsning, ved at argumentere.. Sige at "dette emne fortjener sin egen tråd, så derfor har jeg lavet denne tråd"..

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Graven er død

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Det er meget nemmere for mig hvis du bare gør som jeg siger og ignorere alle de andre tåber..... :-)

Det her er et debatforum, bare fordi en enkelt siger noget til dig behøver det ikke at være det eneste rigtige.

Når der er 5 der siger til dig du er en nar, er det ca 20 indlæg siden du burde have begået selvmord....derimellem er der dog en del albuerum så at sige.

Danny

Re: Graven er død

Indlæg af Danny »

Will you be my mentor? Teach me your wisdom :)

Amtrup

Re: Graven er død

Indlæg af Amtrup »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Når der er 5 der siger til dig du er en nar, er
> det ca 20 indlæg siden du burde have begået
> selvmord....derimellem er der dog en del albuerum
> så at sige.

Det skulle jeg da mene, at du har prøvet et par gange eller tre her på ulvegraven. Men du fortsætter da ufortrødent? ;-)

Bobby

Re: Graven er død

Indlæg af Bobby »

Thomas Lund Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det er engang vås du der får fyret af.
>
> Der har aldrig, og bliver aldrig, ytringsfrihed på
> Ulvegraven. Jeg har været med til at moderere fra
> starten og er det stadig og linien er ikke blevet
> ændret, ligesom reglerne heller ikke er det.

Helt enig. Der kan og skal ikke være ytringsfrihed. Når en debattør (hvis man kan kalde ham det) skriver, han håber Christopher Poulsen brækker benet under træning, så skal der bare lukkes af for ham. Længere er den ikke.

>
> Min holdning er, at den "kerne" (fuck hvor er jeg
> snart træt af det udtryk som bruges i flæng af
> frustrerede fans der føler sig uden for
> fællesskabet) som du nævner er dem der rent
> faktisk formår at skabe saglig og interessant
> debat. Ingen af dem er i øvrigt en del af
> moderatorteamet (som bestod af tre personer og
> lige pt, er 2).

Helt enig. Nogle skriver hyppigere end andre på forummet og argumenterer sagligt for deres synsunkter. Det kan man sgu ikke kalde en kerne. Tror bare nogle debattører har svært ved at klare at eksemeplvis Kent og Hekler er ekstremt gode til at argumetere for deres synspunkter. Jeg syntes det er fedt med nogle saglige argumenter. Dejligt at man får noget modspil.

> I øvrigt betyder den klagesang som nogle af dem
> synger i en tråd om admins, ikke nødvendigvis at
> linien ændres (har du set en admin svare be- eller
> afkræftende i tråden?).
>
> En påstand: Kvaliteten på Ulvegraven skabes ikke
> af smarte features, men af debattørerne og selvom
> Heklers udtalelse om at "det ikke er hvad man
> mener, men hvorfor man mener det" der er
> interessant, lyder som en kliche, så er det godt
> nok tæt på at være sandheden.

Jamen igen er jeg enig. Det her er et debatforum og det er debatten, der er vigtig. Selvfølgelig kunne designet da godt være lidt mere lækkert, det kan vi godt blive enige om. Og det håber jeg da også det bliver, men det er trods alt ikke det der er afgørende for debatten.


> Lad os tage et eksempel på hvorfor Ulvegraven er
> død lige nu (udover at det er agurketid og at det
> sker hvert år når der ikke er SAS ligabold,
> hvilket de garvede debattører er klar over):
>
> http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,56931
>
> Et UFATTELIGT spændende emne som er MANGE
> vedkommende herinde, men hvor mange forholder sig
> til problemstillingen? Ingen! Hvorfor?
>
> Lad mig gætte:
>
> - Indlægget er for langt til at man gider at læse
> det igennem
> - Problemstillingen er for kompliceret til at man
> kan forholde sig til det
> - Man er selv en "flink fan" så det vedrører jo
> alligevel ikke en selv (hej brandert hvor man
> råber efter politiet og ender i registret)
> - Man gider ikke diskutere med Hekler
> - Man gider kun diskutere om hvem den næste
> spiller FCM køber er. (eller andre specifikke
> emner)

Enig. Selvfølgelig skal der være plads til at diskutere hvem den nye spiller er etc. men igen må det være saglige debatindlæg. Jeg gider sgu ikke læse om at en eller anden tror vi henter Beckham eller lign. velvidende at det er sagt i ironi og når der så samtidig er fem der bagefter skal kommetere at indlægget er sjovt, så er der ikke noget at sige til at nogle tråde bliver lange og overskuelige.


> Ovenstående vidner vel om at det er debattørenes
> egen skyld at debatten er død? Ville en shoutbox
> og 243 julelys for oven, 13 forskellige baggrunde,
> avancerede søgemuligheder og bedre moderation
> (hvad det så end er) gøre at folk ville benytte
> Ulvegraven mere?
>
> Lund

Troldepus

Re: Nyt design?

Indlæg af Troldepus »

Mr. Skinke Skrev:
-------------------------------------------------------
> Fuldstændig enig. Men tror bare folkene bag
> Ulvegraven er lidt konservative, hvad angår at
> ændre Ulvegraven. Lidt ærgeligt, da jeg også er
> ret sikker på, at et bedre design vil give flere
> debattøre. Aab's debatforum er desuden rimelig
> lækkert, et design som denne ville være
> fantastisk. Desuden tror jeg ikke, at et design
> som denne ville blive forvirrende og
> uoverskueligt, da som en anden skriver, vil
> teksten man citere og svare på, blive rammet ind.
> Men måske er folk bare bange for ændringer?

NEEJ! plaese... en eller anden stop denne vanvid. jeg kan bare ikke ha' deres design, jeg synes ulvegraven allerede er god som den er. den er dejligt overskuelig (undtagen når trådene bliver over 50-60 indlæg)


Troldepus - O O O Bevar Graven!

Xort

Re: Nyt design? nej tak

Indlæg af Xort »

Jeg synes det vil være alt for dumt at lave alt muligt grafisk på hjemmesiden, da serveren til tider har svært ved at følge med, hvis vi lavede noget grafisk på den ville det bare blive endnu værre..

Synes graven er kanon som den er, feats er god, det er overskueligt. Folk skal bare blive bedre til at holde deres mund hvis ikke de har noget debat, eller noget seriøst at spørge om.
Og så skal folk også blive bedre til at ændre overskriften på det de skriver, så man kan sortere i om det er noget af det man har tid til at læse om.

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Graven er død

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Tja, når du nævner ordet en ” kerne” det kan vi godt kalde, den flok som har sin daglige gang herinde. Hvis jeg kender dig ret Hekler, så er dit næste spørgsmål, om du ikke kan få en udspecificeret list på alle 10 – 15 navne med datoer, og en samlet udgave af alle citater siden 1999 – kender jeg dig bare ret eller ikke?!


I øvrigt er det en omgang ævl du fyre af Thomas Lund førhen havde vi en web uden log on, og uden en præsentation af en masse regler. Og Thomas Lund du har været med fra starten, så prøv ikke at lade som om, at du bare ikke kan huske, hvordan det var.

Thomas Lund

Re: Graven er død

Indlæg af Thomas Lund »

topscore Skrev:
-------------------------------------------------------

> I øvrigt er det en omgang ævl du fyre af Thomas
> Lund førhen havde vi en web uden log on,

Korrekt. Det er ca. 2½ år siden det blev ændret.

> og uden
> en præsentation af en masse regler.
> Og Thomas Lund
> du har været med fra starten, så prøv ikke at lade
> som om, at du bare ikke kan huske, hvordan det
> var.

Så vidt jeg erindrer var der de samme regler på den forrige udgave af ulvegraven, men det kan da godt være at jeg bare "lader som om" at jeg ikke kan huske det

Men lad os da lige hive det frem som jeg svarer på:

"Til gengæld er vi jo også selv skyld i, at vi i dag er i denne situation. Der er jo ikke mange, som har gjort synderlig oprør over, at der ikke er længere er ytringsfrihed på graven, og med det skridt har man lagt magten og retten til at definere det ” rigtige” i en mindre gruppes hænder."

Nu specificerer du jo ikke hvornår det er du mener at disse ting er gjort, men jeg antog at du mente at det var noget der er blevet indført på den eksisterende udgave af Ulvegraven. Det kan vi så åbenbart begge være enige om at det ikke er?

Så skriver du dette kryptyske udsagn:
"Personlig mener jeg, at kvaliteten på Ulvegraven var i top da forumet blev åbnet, men siden da er kvaliteten faldet drastisk."

Hvad er det egentlig du kommenterer her og hvem er skyld i at kvaliteten er faldet?

Så kommer dit kernevrøvl:
"Og jeg er enig i, at Ulvegraven er godt på vej til at udvikle sig til en meget lille kerne af mennesker."

og så nævner du stramninger der ikke er foretaget:
"Denne udvikling bliver selvfølgelig forstærket af hver eneste stramning herinde."

Igen skyder du så på de faste debattører og fyrer en sviner af til moderationen af ulvegraven:
"Personlig mener jeg, at det var bedre, at denne lille gruppe fik sit eget lille nørde forum, og gav mere plads til den brede befolkning, men ok på den anden side, så har vi også afskaffe demokratisk spilleregler for et stykke tid siden."

Som jeg skrev i mit foregående svar er det en omgang vrøvl du fyrer af, da hele dit indlæg bunder i opfattelsen af at det er de "faste" debattører der bestemmer hvordan der skal modereres, men der tager du fejl.

Lund

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Der var engang der var frihed

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Thomas Lund Skrev:
-------------------------------------------------------
> topscore Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > I øvrigt er det en omgang ævl du fyre af Thomas
> > Lund førhen havde vi en web uden log on,
>
> Korrekt. Det er ca. 2½ år siden det blev ændret.

Ja det var dengang jeg var debatdiktator, dengang var der rigtigt frihed....den frihed som mine lakajer tillod HA HAHA (Ond latter)

Ravnen

Re: Der var engang der var frihed

Indlæg af Ravnen »

Hahahah... Mørkets Fyrste ;-)

Frihed er nok så meget sagt ;-)

Men vi var ikke så mange, og havde for det meste ansigt på hvem folk var, og kunne derfor hilse på dem på stadion.
Der er for mange anonyme brugere nu om dage, måske er det der man skal tage fat, så BW i det mindste ved hvem folk er, det kunne måske have en præventiv virkning.

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Graven er død

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Thomas Lund Skrev:
-------------------------------------------------------
> topscore Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > I øvrigt er det en omgang ævl du fyre af Thomas
> > Lund førhen havde vi en web uden log on,
>
> Korrekt. Det er ca. 2½ år siden det blev ændret.

Ja, lige nøjagtig. Fordi der opstod en debat om, at der kom for mange personer herind, som skrev som de havde lyst, så blev der strammet op trin for trin indtil vi endte med nogle der kaldte sig moderatorer, hvis opgaver er at udfører censur. Nu er det jo sådan, at man behøver ikke kender meget til dansk historie for at vide, at de grundlovssikrede rettigheder er et oprør mod bl.a. censur. Da vi ikke havde moderator før, så havde vi vores ytringsfrihed herinde indtil ” grebet blev strammet” omkring den frihed.
Derfor mener jeg, at i er nogle vrøvlhoveder.

> Som jeg skrev i mit foregående svar er det en
> omgang vrøvl du fyrer af, da hele dit indlæg
> bunder i opfattelsen af at det er de "faste"
> debattører der bestemmer hvordan der skal
> modereres, men der tager du fejl.
>
> Lund

Nu er det sådan, at jeg selv bestemmer, hvad jeg mener, og ikke har brug for andre til at lave deres fortolkninger.
Min opfattelse går ligesom i den indledende tråd på, at der er nogle herinde som har utrolig travlt med at lege politibetjente. Særligt i øjeblikket handler det om hvordan man opretter tråder. Andre genge handler det om, at dem der skriver noget enten noget som mange er enig om, eller hvis de ikke er faktuelle nok – så skal de lige have en ” dask” med på vejen. I stedet for at give plads herinde, så er jeg enig i, hvad Søren H starter tråden med, at der er nogle herinde som ” tryner fok”, så de, fx ikke tør skrive herinde.
Min holdning er, at det er sgu ikke ligefrem den bedste reklame for fanklubben, hvis i kun kan rumme en slags mennesker - og drop ævlet med at Ulvegraven ikke er fanklubbens forrum, når der vælter rundt med BW-bestyrelsesmedlmmer og andre tæt om kring BW.

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Der var engang der var frihed

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Thomas Lund Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > topscore Skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> >
> > > I øvrigt er det en omgang ævl du fyre af
> Thomas
> > > Lund førhen havde vi en web uden log on,
> >
> > Korrekt. Det er ca. 2½ år siden det blev
> ændret.
>
> Ja det var dengang jeg var debatdiktator, dengang
> var der rigtigt frihed....den frihed som mine
> lakajer tillod HA HAHA (Ond latter)

Ja, det var lige nøjagtig det jeg kunne lide dengang, at når du ” legede debatdiktator” ( noget du lyder til at virke stolt over) eller hvad du kalder det.
Så kunne man straffri svare dig tilbage af ” samme mønt” uden der pludselig kommer en eller anden anonym moderator og blander sig – og egentlig har jeg ingen sikkerhed for at den samme moderator, fx ikke er dig selv ( dvs. Hekler)

Besvar