Grav-alvorligt !

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs
Kim

Re: Graven for nedsat kraft...

Indlæg af Kim »

Hej Jan og Kent,

jeg ved I blandt flere er meget på graven, og jeg vil MEGET gerne have meldinger om, hvis den her query 28 fejl dukker op igen.

Jeg har vores nuværende udbyder mistænkt for at lægge et "filter" på os, i forbindelse med at de er trætte af at ulvegraven.dk til tider har et voldsom load (når man har 120 samtidige brugere trækkes der et stort load)... Jeg kan desværre ikke bevise det men undre mig over fejlen ikke tidligere er kommet..

Mvh.

Kim
Webmonkey

Altoriso

Re: Graven for nedsat kraft...

Indlæg af Altoriso »

Kim Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej Jan og Kent,
>
> jeg ved I blandt flere er meget på graven, og jeg
> vil MEGET gerne have meldinger om, hvis den her
> query 28 fejl dukker op igen.
>
> Jeg har vores nuværende udbyder mistænkt for at
> lægge et "filter" på os, i forbindelse med at de
> er trætte af at ulvegraven.dk til tider har et
> voldsom load (når man har 120 samtidige brugere
> trækkes der et stort load)... Jeg kan desværre
> ikke bevise det men undre mig over fejlen ikke
> tidligere er kommet..
>
> Mvh.
>
> Kim
> Webmonkey


Vi holder skarpt øje :-)

Sikken nogle banditter hvis det er rigtigt :-(

Kent

Re: Graven for nedsat kraft...

Indlæg af Kent »

Jeg skal nok give meldinger

Ravnen

Re: Grav-alvorligt !

Indlæg af Ravnen »

Hvis man søger på google er der flere som har haft problemet.
Jeg står selv for et Phorum forum, og rendte ind i en anden fejlkode og har ikke speciel forstand på php, men kontaktede live-supporten fra min udbyder, og supporteren viste mig hvordan jeg løste problemet, og så var fejlen væk. Det var god service.
Bruger one.com

Kent

13.16 21-06-07

Indlæg af Kent »

Fejl 28

Ravnen

Re: 13.16 21-06-07

Indlæg af Ravnen »

Også her kl 15:27

caspersm

Re: Grav-alvorligt !

Indlæg af caspersm »

har lige fået den da jeg postede et indlæg her klokken 15:27 "Failed Query of Got error 28 from storage engine"

Jean / BW# 1238

Got error 28

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

Kim Skrev:
-------------------------------------------------------
> og jeg vil MEGET gerne have meldinger om, hvis den her
> query 28 fejl dukker op igen.

Kl. 19.07:
"Failed Query of Got error 28 from storage engine"

Det skete da jeg opdaterede siden, og da jeg så forerpurgte endnu en opdatering, så tog den flere sekunder, og kom først, da et nyt indlæg var lagt op... så måske fejlen kommer, når man loader, mens en anden writer til databasen?

Jean / BW# 1238

En kendt fejl...

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

Kim Skrev:
-------------------------------------------------------
> og jeg vil MEGET gerne have meldinger om, hvis den her
> query 28 fejl dukker op igen.

Fejlen er vist langt fra ukendt:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Got ... %B8g&meta=

Kim

Re: En kendt fejl...

Indlæg af Kim »

Jeg kan ikke se at google referere til produktet phorum i sammenhæng med den her fejl 28, mere interesseret er jeg i at vide hvad Ravnen fik for en løsning da han ringede til one.com og deres support.

hos dandomain deler vi mysql server med mange andre kunder, ligesom webhotellet ligger på et shared miljø.

Det der nu er min tese er simpelthen at der er trukket en begrænsning ned over graven i forhold til udnyttelse af resourcer på både front og backend, men det er bare hamrende svært at bevise...

Er selv it-drift mand så ved lidt om hvad der kan gøres af filtreringsmuligheder :)

Nå, det ender med vi flytter og det er også gerne det dandomain ser, så er det bare at flytte til et sted der er et niveau op...

Mvh.

Kim
Webmonkey

Ravnen

Re: En kendt fejl...

Indlæg af Ravnen »

På mit system var det en fejl i rows som lavede problemet, men det var en anden fejlkode så det er næppe det samme.
Gik bare ind i PhpMyAdmin på serveren, og kørte en repair rows, så virkede den igen.

Tror Phorum er lidt uheldigt opbygget, således at den vokser ud over sine grænser når man har meget aktivitet. Men jeg har ikke voldsom meget forstand på det, det er blot en fornemmelse.

Kent

Re: 13.16 21-06-07

Indlæg af Kent »

Igen nu her.

Ud fra de rapporter vi har fået i dag, ser det ikke ud til at problemet er løst.

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

ca 20 45

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

en 28ér

Bhomaszz

Re: Grav-alvorligt !

Indlæg af Bhomaszz »

Jeg er i denne sammenhæng enig med Kent, det er virkeligt træls at denne funktion er "slettet". De andre er lidt mere ligegyldige. Så ser jeg hellere at news-stickeren ikke er her og vi kan få linkfunktionen tilbage. men ellers dejligt at der ikke kommer så mange 28'ere mere. :-)

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

21.29 en 28ér

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> en 28ér

Besvar