rækkefølgen af tråde..

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs
YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: rækkefølgen af tråde..

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Ja er helt enig!

Jon Damsgaard

Re: rækkefølgen af tråde..

Indlæg af Jon Damsgaard »

Vold det føre altså ikke til noget vil jeg lige minde om!

/Damsgaard

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: rækkefølgen af tråde..

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jon jeg har advaret dig. Nu må du simpelthen stramme op, folk tror jo efterhånden at du mener det. Gider ikke klassen duks mere. En gang til så ryger du ud :-)

Jon Damsgaard

Re: rækkefølgen af tråde..

Indlæg af Jon Damsgaard »

BW 2479 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jon jeg har advaret dig. Nu må du simpelthen
> stramme op, folk tror jo efterhånden at du mener
> det. Gider ikke klassen duks mere. En gang til så
> ryger du ud :-)


Dennis du må altså snart kunne forstå at man skal tale pænt til sine med mennesker!

Vold føre ingenting andet end problemer med sig.

Jeg vil foreslå du evt kontakter en psykolog (T. Fransen har numret) hvis du ikke føler du kan indordne dig under disse vilkår?

/Damsgaard - Behandel folk som du selv vil behandles!

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: rækkefølgen af tråde..

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

hej jon

Peter Ross

Re: rækkefølgen af tråde..

Indlæg af Peter Ross »

Læg så det snus fra dig !

Peter Ross

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: rækkefølgen af tråde..

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Sorry ved det godt. Men det er alt for længe siden jeg har kørt turen sammen med Kent. Er bange for at alle de andre er på arbejde på vestegnen.

Kent

Hvor gamle er I?

Indlæg af Kent »

Hold kæft flok idioter, der befolker dette forum! - Desværre også en del fra min egen "fraktion".

Hvordan kan det være, at et system med at trådene flyttes op, straks skal saboteres?

Der er jo ingen, der er i tvivl om, at systemet kan misbruges - at Hekler og andre føler et behov for at demonstrere det, viser blot at Hekler mentalt set befinder sig på samme stadie som de børn han arbejder med til dagligt. Han fik også demonstreret, hvorfor han ikke er velset på andre klubbers debatfora. Han smider 10 tomme indlæg i 10 tråde - det er da ikke god opførsel under noget som helst system. Hvis ikke en sådan opførsel medfører karantæne, så er der noget galt.

Der sgu da ikke noget system, der fungerer, hvis folk bevidst forsøger at sabotere det. I det nuværende system kan jeg bare oprette 10 tråde med tomme indlæg, og så er det spammet. Sværere er det da ikke! Hvorfor er det ikke nogen, der gør det?

Det er sgu skuffende at se, hvor stor en børnehave det er herinde. Det er da logik for burhøns, at "op"-indlæg ikke skal anvendes. Men det er altså hverken lettere eller sværere at sabotere forummet med den ene opsætning eller den anden - man skal bare lave 10 indlæg. Er det så svært at forstå?

Som jeg skrev i tråden, der førte til at formen blev ændret, så er det jo blot en moderator-opgave at opdrage på folk, ligesom det er når folk laver en masse tåbelige tråde. Det er heldigvis let at se, hvem der har lavet "op"-indlæggene, og efter min mening bør de (alt efter hvor mange de har lavet) få gule og røde kort. Især Hekler har helt bevidst gået efter at ødelægge forummet, og jeg forventer ikke, at se indlæg fra ham det næste stykke tid.

Peter Ross

Re: Hvor gamle er I?

Indlæg af Peter Ross »

Hvor stort er behovet for det system ? De fleste tråde herinde nåes at gennem-debatteres, inden de ryger om på side 2, men fordi enkelte herinde har det med, lige at skulle grave et (for det meste ligegyldigt) link frem om sagen, gør det vel ikke at behovedet for en "nyeste først"-funktion er ret stort ?

Folk må opgive deres magelighed og bladre om på side 2 eller 3 (og så stop ! Er indlæggene længere omme, så vurder om dit indslag har nogt nyt at bringe, og i så fald det har, så lav et nyt indlæg, selvom "betjenten" nok skal komme op i folk). Jeg kunne forstå nødvendigheden, hvis der hver dag kom 50 nye tråde, men det gør der ikke - på en "god" dag kommer der måske 5 nye tråde, hvoraf 2 gerne plejer at være spørgsmål man kunne finde svar, ved en hurtig søgning her, på Google eller på fcm.dk

Nu bliver det lettere, at smadre seriøse og aktuelle debatter, ved simpelthen at smide dem af side 1, fordi man liiiige skal tilføje noget til sagen om de 13-årige Køge-drenge, selvom den oprindelige tråd findes på side 7, og selvom man ikke har noget nyt at bringe. En ny useriøs tråd er let for admin at finde, men hvis admin skal til at lede 10 "fremskaffede" tråde på hver 60-70 indlæg i gennem, for at finde frem til de ligegyldige (og ædelæggende) ting, så kan han ikke lave andet efterhånden.

Peter Ross

Kent

Re: Hvor gamle er I?

Indlæg af Kent »

Men det mener jeg ikke holder. Det er da nøjagtig lige så let at smadre seriøse debatter nu. Det er altså ikke systemet, der smadrer debatter, men brugerne. Længere er den altså ikke. At man så vælger at ændre funktionaliteten af forum igår - uden nogen officiel advisering, og formaning om at der fx vil blive slået ned på "op-tråde" og uden at der så efterfølgende er en moderator til stede, er i bedste fald en tanketorsk, og i værste fald en moderators tragikomiske forsøg på at vise at noget ikke fungerer, ved bevidst at lade det fejle.

Hvor meget skader funktionen?

Jeg er enig i, at for 95% af det, der sker herinde har det ingen betydning, men i nogle få tilfælde er det gavnligt. Fx ville alle dine træningsrapporter kunne være i den samme tråd.

Det handler om, at folk bruger sin sunde fornuft, og lærer hvordan det fungerer. Det fungerer upåklageligt, på fx AaBs, OBs, BIFs og FCKs debatsider - og også i de 2 andre underfora på Graven, samt FCMårhus. Hvorfor kan det så ikke fungerer i hovedforummet her? Hvis folk bare gør som de plejer, er der ingen problemer - det giver udelukkende problemer, fordi folk lige skal vise, at det KAN misbruges. Men skal jeg også demonstrere, at hele ideen med debatfora er dum, da det KAN misbruges? Jeg kan bare lave 50 idiotindlæg i tilfældige tråde, og dermed demonstrere, at ideen med at folk kan svare på hinandens indlæg ikke duer.

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Hvor gamle er I?

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Pointen er jo at der gik ca. 3 sek. fra at det var blevet muligt indtil de først to tråde på 60+ indlæg var blevet op bare fordi der var en der ville gøre sig interessant og ikke fordi der var noget at debattere videre på.

Herefter skulle andre lave sjov og hentede åbentlyst idiotiske tråde op, hvilkete skubbede tråde om relevante og nutidige emner så langt ned at vi alle ved de ikke ville blive læst af tilfældige forbipasserende da de var uden for skærmbilledet.

Netop af den grund hentede jeg 4-5 tråde op med tydelig adresse på at det her var præcist hvad der er sket før og hvad der vil ske igen når man give lov til at hive tråde op.

Hvis man deltager i en længere debat om et emne skal man nok selv finde den igen, og det har vist sig at selv uden top-5 har folk got kunnet finde om på side to. Men der er jo altid muligheden for at debattere videre i en ny tråd hvis den ganle er blevet for lang eller er væk fra forsiden.

Mht at det er brugerne der smadre det, så har du helt ret. Men jeg tror nog du har større forventninger til brugerne end er berettiget. jeg har været med siden det allerførste forum. og kun perioder hvor ingen nye aktive kom med har været rolige.

Hver gang der kommer nye aktive bruger er der er angreb på gravens kultur. Sådan må det nødvendigvis være, men det er også derfor det er uhyre vigtigt med moderation.

Jeg mangler moderation.

Kent

Re: Hvor gamle er I?

Indlæg af Kent »

Men problemet er jo netop, at fordi der er een, der dummer sig og hiver en ligegyldig tråd frem, så er der 5 andre, der liiige skal gøre det samme. Det er altså ikke en naturlig reaktion. Det er ren børnehave.

Da "mikkelgre" lavede 10 tråde i træk, fik det jo ikke 5 andre brugere til også at lave 10 tråde i træk.

Der manglede helt klart moderation. Der burde have været en moderator til stede, der for det første havde lavet en "sticky", hvor der stod at der nu blev der åbnet for en ny funktion, og der vil blive slået ned på misbrug, for det andet havde overvåget forummet og slået ned, med det samme skinke hev den første tråd frem.

Men hvis folk kunne opføre sig ordentlig, så ville der ikke være brug for moderation. Dem der ikke mener, at det vil fungere herinde, må jo så samtidig mene at Ulvegravens brugere er dummere/mere barnlig end brugerne på langt de flest andre debatfora, hvor systemet virker.

Det er jo også interessant, at bl.a. du Hekler har så travlt med hooliganregistret og hvad det betyder ift indskrænkelse af den personlige frihed osv. Men du mener ikke at folk kan håndtere frihed i cyberspace...

Pacman

Re: Hvor gamle er I?

Indlæg af Pacman »

Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det er jo også interessant, at bl.a. du Hekler har
> så travlt med hooliganregistret og hvad det
> betyder ift indskrænkelse af den personlige frihed
> osv. Men du mener ikke at folk kan håndtere frihed
> i cyberspace...


Er enig med Kent på dette punkt. Hekler du burde vide bedre qua din historik her på graven. Det kan godt være, at du ikke bryder dig om denne funktion hvor seneste emne kommer i top, men derfra til at spamme er der langt. Skal du følge din egen logik, så burde du jo være en af de første i hooliganregistret i ren protest.

Rainier W

Re: Hvor gamle er I?

Indlæg af Rainier W »

Nu tror jeg lige vi bliver nødt til at fastslå at der reelt kun var 1-2 OP tråde, resten stammede fra de brugere der lige skulle bevise en pointe.

Dvs. vi uden din (og andres) spam klarede os rigtig fint. Skinke's forsøg på at live op i en 1 år gammel tråd, er for mig mere irriterende med et indlæg jeg skal om på side 35 for at finde, som hvis jeg skal kigge kort og derefter ignorere på side 1.

Relevante tråde vil i det nye system jo aldrig nå om på side 2 før den er uddebatteret (med mindre selvfølgelig du giver dig til at spamme igen). Så hvorfor ikke give dette et forsøg på 1-2 uger og se hvordan det går uden dybt barnlige indgreb (og ja moderationen skal nok være lidt kårdere i starten indtil folk er med på at den sure stampen i jorden ikke gennemtrumfer noget).

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Hvor gamle er I?

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Pacman Skrev:
-------------------------------------------------------
> Kent Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det er jo også interessant, at bl.a. du Hekler
> har
> > så travlt med hooliganregistret og hvad det
> > betyder ift indskrænkelse af den personlige
> frihed
> > osv. Men du mener ikke at folk kan håndtere
> frihed
> > i cyberspace...
>
>
> Er enig med Kent på dette punkt. Hekler du burde
> vide bedre qua din historik her på graven. Det kan
> godt være, at du ikke bryder dig om denne funktion
> hvor seneste emne kommer i top, men derfra til at
> spamme er der langt. Skal du følge din egen logik,
> så burde du jo være en af de første i
> hooliganregistret i ren protest.

Og hvis du har læst med så er det lige nøjagtig planen, hvis det bliver på den måde som det er fremlagt nu.

Besvar