Har vi også noget nær ytringsfrihed?

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs
GamleHoffmann64

Re: Har vi også noget nær ytringsfrihed?

Indlæg af GamleHoffmann64 »

Har du læst første indlæg i tråden schou?

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Har vi også noget nær ytringsfrihed?

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

GamleHoffmann64 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Peter Ross Skrev
> >
> > Nej, selvfølgelig er der ikke det, men omvendt
> > står der heller ikke nogen steder, at der skal
> > svares på alle indlæg.
> >
> > Peter Ross
>
> Nej men bare noget så banalt som at smide et nyt
> indlæg i det forkerte forum får samtlige "proffe"
> debatører op af stolen, men de kommenterer sq ikke
> hvad indlægget handler om... Det er set utallige
> gange.

Ofte hænger det sammen med at emnet allerede er debatteret i den anden tråd, og der ikke er noget nyt at tilføje. Men generelt er der jo intet overraskende i at folk springer til tastaturet når der er noget at indvende modsat når der ikke er.

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Har vi også noget nær ytringsfrihed?

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

GamleHoffmann64 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Har du læst første indlæg i tråden schou?

Er det en kritik?
Prøver du at jorde ham?

eller prøver du at henlede hans opmærksomhed på noget?


Jeg synes bare det er en tankevækkende ting at lige netop dette indlæg skal komme i denne tråd.

schou

Re: Har vi også noget nær ytringsfrihed?

Indlæg af schou »

Ja det har jeg og min mening er stadig den samme...

/schou - vote for smiley

NME

Re: Har vi også noget nær ytringsfrihed?

Indlæg af NME »

Er generelt enig i at der for ofte bliver skrevet et forslag til en tekst herinde (på Graven), og i næste indlæg bliver der skrevet; "Sæt igang Ross/Hekler osv."

Peter Ross Skrev:
> Fordi at en sang bliver foreslået herinde, så er
> det ikke ensbetydende med at den kommer på
> stadion. Man må selv tage noget ansvar, og samle
> en flok der kan hjælpe en, når man forsøger at
> starte sangen.

Men prøv at vende den om en gang.. Det er måske ikke alle der kommer på stadion der har en ordentlig flok der også kommer på stadion som er villige til at hjælpe med at starte en ny sang på tribunen. Og hvis det er en god sang er det vel ærgeligt at den derfor ikke bliver prøvet af.
Du må da indrømme at der er større chance for at en sang bliver prøvet på stadion hvis det er en capo, eller en nær bekendt af dem der har fundet på den ;)

> Det er ikke altid Hekler eller
> Søren Ross der skal starte sangen, bare fordi de
> tilfældigvis er kendte/capos (Hvor bliver
> Damsgaard forøvrigt af i denne sammenhæng ?!
> Hvorfor opfordrer folk ikke ham til at starte
> sangene ?)

Sandsynligvis fordi folk ikke kender ham så godt som de andre. Er du ny på Graven eller i BW er nogle af de første personer du lære at kende vel Søren, dig selv og Hekler.. :)

> Bare fordi der ikke bliver kommenteret på dem, så
> er det ikke ensbetydende med at de ikke kan blive
> sunget.
>
> Peter Ross

Nej synes ikke man kan brokke sig over at der ikke bliver svaret på ens indlæg. Der er jo ikke ligefrem nogen der er ansat til at svare på indlæg..
Hvis et indlæg er interesant nok skal der nok blive svaret..

NME

Re: Har vi også noget nær ytringsfrihed?

Indlæg af NME »

Hekler Skrev:
> Ofte hænger det sammen med at emnet allerede er
> debatteret i den anden tråd, og der ikke er noget
> nyt at tilføje.

Enig i at der meget ofte bliver startet tråde med emner som allerede er diskuteret til hudløshed. (Tråde om AR er jo et glimrende eksempel) Men nogle gange må man altså også bare acceptere at dem som starter tråden måske ikke har været opmærksom på at der allerede findes en (eller flere) tråd om emnet. Så kunne man måske venligt og bestemt henlede opretterens opmærksomhed på dette. Istedet for som det ind i mellem er set at vedkommende bliver "slagtet"..

> Men generelt er der jo intet
> overraskende i at folk springer til tastaturet når
> der er noget at indvende modsat når der ikke er.

Næh, sådan er vi er mennesker nu engang jo bare :)

Jannick

Re: Har vi også noget nær ytringsfrihed?

Indlæg af Jannick »

Anni Skrev:
-----------------------------------------------------
> De "30" Ikast fanatiker (som var med til at starte
> BW) har en F*ndens indflydelse på, hvad der bliver
> skrevet herinde.
>
> Og, så er - du og jeg - som er "kyllinger", der
> kun er kommet til efter 1999, eller som
> tilfældigvis gik til Herning Fremad kampe - altså
> ikke det samme.

Hvad fanden er det da for en gang ævl?!
Vil du ikke lige fortælle mig, hvem "de 30" er og hvorfor/hvordan jeg lige pludselig har fået en "F*andens indflydelse"?

Hvorfor betegne Jer som "kyllinger"? Føler du at der bliver set ned på folk der først er kommet til senere eller er gammel Herning-fan? Og hvordan kommer det til udtryk?

Jannick

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Har vi også noget nær ytringsfrihed?

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

GamleHoffmann64 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Peter Ross Skrev
> >
> > Nej, selvfølgelig er der ikke det, men omvendt
> > står der heller ikke nogen steder, at der skal
> > svares på alle indlæg.
> >
> > Peter Ross
>
> Nej men bare noget så banalt som at smide et nyt
> indlæg i det forkerte forum får samtlige "proffe"
> debatører op af stolen, men de kommenterer sq ikke
> hvad indlægget handler om... Det er set utallige
> gange.
>
> Gamle Hoffmann64
>
> /som nu lader op til SIF-FCM
>
> /som iøvrigt ender 1-3

Det med at bruge det forkerte forum til et emne, er det egentlig ikke et andet emne end den problemstilling Lars EC rejser om, at han syntes, at det er et problem, indlæg af hvad han syntes er vigtige bliver glemt indtil ” de genoplives” af dem han anser som vigtige personer, og det andet problem, at dem han anser som ikke så vigtige bliver latterliggjort af andre vigtige personer.

Jeg kommentere også, hvis folk smider indlæg under forkerte emne tråde egentlig for at fastholde strukturen for god ”debat skik” – og jeg vil blive overrasket, hvis jeg blev ” stemplet” som værende en vigtig person, så dette emne handler vel generelt om både ” uvigtige personer” som mig osv. Dvs. kortsagt generelt alle der påpeger overholdelse af nogle regler og skikke på graven.

Jeg ved ikke, om vi ikke kan konkludere, at det er alle individers ret ikke at skulle forsvare, hvor de ikke laver en besvarelse på et eller andet indlæg – det er vel kun det vi skriver, som vi kan stå til ”regnskab” for. Dvs. Ligesom Ross påpeger, så bestemmer han jo ligesom selv, hvornår han vil skrive på forumet. Og hvis der ikke kommenteres på et indlæg, så kan jeg ikke forstå, hvordan det udelukket kan være et problem relateret eller møntet på ” de vigtige”, når det er åbenlyst, at hvis ingen eller kun få svare, så har alle de ” uvigtige” ( inkl. mig selv) jo heller ikke kommenteret. Så jeg ser ikke, at problemet kan rejses særligt på en bestemt gruppe af debattør.

Hvis vi så tager det næste emne op, som handler om latterliggørelse, så har jeg ikke bemærket nogen systematisk latterliggørelse fra nogle ”vigtige personer”. Så er det egentlig ikke der den lægger, at vise hvornår der er sket en latterliggørelse, men gælder det ikke over hele linjen – at hvis et emne eller svar ikke går på emnet, men bliver personlig mudderkasteri ( lige meget om hvem der startede først) at så bliver indlæggene slettet eller moderatoren vurdere om deres skal gøres yderligere i form af andre sanktioner?

Er konklusionen så ikke, at vi bestemmer selv, hvem vi svar og på hvad vi svare, men der er brud på regler og god ” debat-skik”, at gå efter emnet og ikke forfatteren til et indlæg?

Lars EC

Re: Har vi også noget nær ytringsfrihed?

Indlæg af Lars EC »

Det er i virkeligheden det du skriver, jeg vil prøve at komme frem til. Det er sådan set uden betydning, om der er nogen der læser indlæg eller ikke. Bare vi kan få en debat i gang og der er flere meninger inde omkring. Dermed sikre vi også, at der er flere der gerne vil på banen med deres meninger og holdninger.

Lars EC

Re: Har vi også noget nær ytringsfrihed?

Indlæg af Lars EC »

Du har helt sikkert ikke ramt ved siden af. Undskyld jeg først skriver i dag. Har haft lidt travlt disse dage. Nu er det jo også en ung klub, men hvis vi skal udvikle os, tror jeg det er vigtigt, at vi bliver ved med at finde nye ideer. Så skal vi også have nogle flere med ind og have noget ansvar og nogle opgaver. Derfor skal vi også have fundet ud af, hvordan vi gør det.
Jeg tror egentlig der er mange, der gerne vil være med til at lave nogle nye tiltag, for at Black Wolves kan udvikle sig.

En anden ting jeg tror der "bremser" udviklingen af klubben er, at "ledergruppen" gør tingene utrolig godt. Men vi andre vil også gerne være med til at udvikle klubben. Det er jo ikke fordi vi vil ind og ødelægge alt det i har opbygget. Jeg har i hvert fald stor respekt for det i gør og har gjort, der også er til stor gavn for os andre.

Håber ikke mit indlæg bliver set som en stor kritik af alt og alle. Og jeg kan også se, at der er andre, der har det lidt på samme måde som mig og dem jeg kender.

Lars EC

Re: Har vi også noget nær ytringsfrihed?

Indlæg af Lars EC »

Mange tak skal du have. Ville egentlig også være med til at påvirke stemningen herinde. Har nok også slået tingene lidt stort op, men ville prøve at få folk med og en debat igang. Det er også sket, og jeg håber det kan være med til at gøre stemningen bare lidt bedre :-)

Besvar