Transfer vinter 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Transfer vinter 2022

Indlæg af ABT »

Nu der er landskampspause, kan der godt gå lidt agurketid i den. Og før vi får set os om, banker vinterens transfervindue på døren.

Lad os få sparket det i gang, hvad angår handler, rygter etc.

Mabil kan passende få lov at tage hul på vinduet:
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vra ... aadan-her/

Han må hjertens gerne smutte afsted allerede til vinter, efter min mening. Stod det til mig, var han allerede blevet skippet i sommer.
/ ABT

Billede

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af CasperA »

ABT skrev:
6. okt 2021, 18:58
Nu der er landskampspause, kan der godt gå lidt agurketid i den. Og før vi får set os om, banker vinterens transfervindue på døren.

Lad os få sparket det i gang, hvad angår handler, rygter etc.

Mabil kan passende få lov at tage hul på vinduet:
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vra ... aadan-her/

Han må hjertens gerne smutte afsted allerede til vinter, efter min mening. Stod det til mig, var han allerede blevet skippet i sommer.
Tænker det bliver et stille vintervindue for vores vedkommende.

Det store spørgsmålstegn bliver nok, hvad der kommer til at ske med Cajuste. Hvis vi skal nå at få en god sum penge for ham, er vi nødt til at sælge ham til vinter pga. hans kontraktlængde.

Mon ikke vi også vil forsøge at komme af med både Mabil og Kraev allerede til vinter. Spørgsmålet er så bare, om de selv vil, nu hvor de kan smutte transferfrit til sommer, og dermed formentlig have en del flere klubber at vælge imellem.

På ind-siden bliver bliver det spændende at se, om vi køber ind på forkant, og henter en erstatning ind for Evander, som formentlig er væk til sommer. Derudover har der været en masse rygter omkring Rodriquez fra Gremio, så spørgsmålet er, om vi ønsker at tilknytte en ekstra forsvarsspiller.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Stoffer »

Mabil håber på skifte allerede til vinter: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vra ... aadan-her/

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Christian »

Måske bud efter Cajuste i næste vindue: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... fcm-profil

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Vijen »

Og nu har Newcastle officielt fået nye ejere med dybe lommer. Newcastle skulle nu være den rigeste klub i England.

Cajuste er nok fortid til vinter. 105 millioner + standard bonusser er også en ok pris. Lad os håbe han brænder resten af efteråret af og får flere bejlere, så der kan komme bud krig.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Acebone »

Jeg ved ikke, om vi skal regne med, at Newcastle fortsat går efter de samme spillere efter ejerskiftet. Steve Bruce har selv været ude at antyde, at han frygter at blive skiftet ud, og det er vel ganske tænkeligt, at de ender med at gå i en helt anden retning nu.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Matjavsen »

Acebone skrev:
8. okt 2021, 09:27
Jeg ved ikke, om vi skal regne med, at Newcastle fortsat går efter de samme spillere efter ejerskiftet. Steve Bruce har selv været ude at antyde, at han frygter at blive skiftet ud, og det er vel ganske tænkeligt, at de ender med at gå i en helt anden retning nu.
Selvom deres ejere har (mange) flere penge, er det jo ikke fordi de kan bruge 5x mere end før.
Eller, sådan ville det være hvis FFP virkede som det skulle.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Steffen am »

Cajuste til Newcastle er spændende, men mange spørgsmålstegn.
Først og fremmest k3æver det landskampe for Cajuste, da CL ikke længere vil tælle med i foorhold til Englands fjollede transfer regler. Han virker heldigvis til at være sikkert med landsholdet, og Sverige ligger godt på fifa ranglisten.

Så er der Newcastles penge.
Altså Newcastles ejer har cirka 3 gange formuen end de 19 andre ejere i PL. Ret voldsomt.
Men det betyder ikke Newcastle er rig fordi deres ejer er det. Pengene skal ind. De kan nok sno sig som PSG og City. Har dog forstået det skal blive sværere at sno sig, tilgengæld er straffen for at blive opdaget mindre.
Kommer lidt til at tænke på JP da han blev solgt til Monaco, og skulle hjælpe dem op. Han kunne dog ikke være med så langt. Jeg tror på Cajuste også skal være med til at hive Newcastle højere op, og gør dem mere attraktiv for spillere på det næste niveau, samtidig med at ejerne sskal bruge nogen sæsoner på at køre penge ind i klubben. Så er spørgsmålet om hvorlænge Cajuste kan være med opstigningen. Men vist først han har været på en Newcastle komtrakt, er han da økonomisk sikret for livet og kommet på den store scene.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af JBT »

Newcastle som nu rigeste europæiske klub - tror de vil gå efter en højere hylde end Jens også selvom der er regler, så er hans værdi peanuts i det store hele. Det ejerskifte har nok ødelagt det.

Tilgengæld er det altid fedt med måske Brentford i baghånden, bare fordi evt Jens og så Frank skulle komme dertil, betyder det jo intet for hvornår næste mand skal dertil ift mønstret. Det kræver selvfølgelig at de er med på markedsprisen.
Jeg kunne godt se ham i fx en bedre klub i Frankrig inden prl, det vil passe fint til ham som type og liga

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af ABT »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... rasilianer

Halv-random rygte og voldsom frikøbsklausul. En gut i den alder bør man nok være påpasselig med at kaste alt for mange gryn efter.
/ ABT

Billede

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af mnm123 »

Det må ligge lidt i tankerne at anskaffe sig en ny kant spiller med mere gennembrudsfart. Pione bliver ikke den spiller der spiller kant mere som løber igennem kæderne, Mabil er væk til vinter så det vil pynte med noget kvalitet på kanten.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Stoffer »

mnm123 skrev:
18. okt 2021, 09:58
Det må ligge lidt i tankerne at anskaffe sig en ny kant spiller med mere gennembrudsfart. Pione bliver ikke den spiller der spiller kant mere som løber igennem kæderne, Mabil er væk til vinter så det vil pynte med noget kvalitet på kanten.
Lige nu har vi:
Sisto, Isaksen, Mabil, Simsir og alt efter din definition Marrony og Lind som alle er kanter. Selv hvis Mabil ryger kan jeg ikke se, der skulle blive tale om en kant til vinter. Det er 5 spillere til 2 pladser (+/- den fleksiblitet der har været vedr. udskiftning af 9er).

I det hele taget vil jeg stille spørgsmåltegn ved, om det der mangler er fart. I min optik mangler der i meget højere grad flere situationer, hvor Isaksen fx bliver sat op isoleret mod en back eller med plads i halvrum mod en isoleret cb.

Der er imo. masser af kvalitet i vores trup fsva kanter. Vi har været her så tit, når tingene ikke kører offensivt. Vi er ikke Real Madrid. Vi kan ikke købe os til flot fodbold. Det kræver (som Priske gjorde) en spillemæssig investering (med tilhørende risci i andre henseender).

Skulle man endelig kigge på noget til vinter, så skulle det være en højre WB med mere kvalitet i spillet med bolden, så vi kan få sat kanten bedre op. (Og at Paulinho finder sin form konsekvent, det har været for meget op og ned)

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af mnm123 »

Stoffer skrev:
18. okt 2021, 10:28
mnm123 skrev:
18. okt 2021, 09:58
Det må ligge lidt i tankerne at anskaffe sig en ny kant spiller med mere gennembrudsfart. Pione bliver ikke den spiller der spiller kant mere som løber igennem kæderne, Mabil er væk til vinter så det vil pynte med noget kvalitet på kanten.
Lige nu har vi:
Sisto, Isaksen, Mabil, Simsir og alt efter din definition Marrony og Lind som alle er kanter. Selv hvis Mabil ryger kan jeg ikke se, der skulle blive tale om en kant til vinter. Det er 5 spillere til 2 pladser (+/- den fleksiblitet der har været vedr. udskiftning af 9er).

I det hele taget vil jeg stille spørgsmåltegn ved, om det der mangler er fart. I min optik mangler der i meget højere grad flere situationer, hvor Isaksen fx bliver sat op isoleret mod en back eller med plads i halvrum mod en isoleret cb.

Der er imo. masser af kvalitet i vores trup fsva kanter. Vi har været her så tit, når tingene ikke kører offensivt. Vi er ikke Real Madrid. Vi kan ikke købe os til flot fodbold. Det kræver (som Priske gjorde) en spillemæssig investering (med tilhørende risci i andre henseender).

Skulle man endelig kigge på noget til vinter, så skulle det være en højre WB med mere kvalitet i spillet med bolden, så vi kan få sat kanten bedre op. (Og at Paulinho finder sin form konsekvent, det har været for meget op og ned)
Tror ikke Simsir har niveauet til FCM, Lund og Marrony ser jeg som central, Mabil er fortid til Januar så mener vi har en mangel der, og skal vi blive bedre internationalt skal vi have flere alternativet ind Isaksen’s hurtighed. Højre WB er også noget der kan opgraderes, men så skal der sælges enten Joel eller Coolls.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af JBT »

Stoffer skrev:
18. okt 2021, 10:28
mnm123 skrev:
18. okt 2021, 09:58
Det må ligge lidt i tankerne at anskaffe sig en ny kant spiller med mere gennembrudsfart. Pione bliver ikke den spiller der spiller kant mere som løber igennem kæderne, Mabil er væk til vinter så det vil pynte med noget kvalitet på kanten.
Lige nu har vi:
Sisto, Isaksen, Mabil, Simsir og alt efter din definition Marrony og Lind som alle er kanter. Selv hvis Mabil ryger kan jeg ikke se, der skulle blive tale om en kant til vinter. Det er 5 spillere til 2 pladser (+/- den fleksiblitet der har været vedr. udskiftning af 9er).

I det hele taget vil jeg stille spørgsmåltegn ved, om det der mangler er fart. I min optik mangler der i meget højere grad flere situationer, hvor Isaksen fx bliver sat op isoleret mod en back eller med plads i halvrum mod en isoleret cb.

Der er imo. masser af kvalitet i vores trup fsva kanter. Vi har været her så tit, når tingene ikke kører offensivt. Vi er ikke Real Madrid. Vi kan ikke købe os til flot fodbold. Det kræver (som Priske gjorde) en spillemæssig investering (med tilhørende risci i andre henseender).

Skulle man endelig kigge på noget til vinter, så skulle det være en højre WB med mere kvalitet i spillet med bolden, så vi kan få sat kanten bedre op. (Og at Paulinho finder sin form konsekvent, det har været for meget op og ned)
Simsir har ikke fart nok til en kant, det kan der ikke være to meninger om. Så i princippet kunne vi godt mangle en enkelt mand med fart - men så vælger man nok at se Mads Hansens vej på det yderste mandat, frem mod sommeren 2022 og ser hvordan det går. Han har spillet den en smule og så har han mere fart end simsir er min vurdering. Simsir er total lasket og ‘tung’ i hans spillestil trods et ok drev og lavt tyngdepunkt med bolden.

Mht Paulinho er formen nok op og ned lidt, fordi han måske glemmer en smule hvad de offensive gennembrud handler om, fordi han har spillet så meget cb og at det nok ikke ændrer sig i denne sæson.

Joel har ikke niveauet til at blive bedre i fcm i min optik. Det går jævnt i det defensive arbejde, men der skal mere til i en topklub. Man kunne have valgt en Alexander Bah dengang, og nu en Rasmus Carstensen for at tage et par stk fra egen andedam. Ellers må man sgu kunne finde råd til en udlænding. Højre backs har ikke den højeste pris - og det får vi selvfølgelig heller ikke for Joel medmindre at han begynder at ligge voldsomt på i offensiven, går nogle gennembrud og driblinger til linjen. Manden er 24 så det skal ske nu.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Stoffer »

mnm123 skrev:
18. okt 2021, 11:03
Stoffer skrev:
18. okt 2021, 10:28
mnm123 skrev:
18. okt 2021, 09:58
Det må ligge lidt i tankerne at anskaffe sig en ny kant spiller med mere gennembrudsfart. Pione bliver ikke den spiller der spiller kant mere som løber igennem kæderne, Mabil er væk til vinter så det vil pynte med noget kvalitet på kanten.
Lige nu har vi:
Sisto, Isaksen, Mabil, Simsir og alt efter din definition Marrony og Lind som alle er kanter. Selv hvis Mabil ryger kan jeg ikke se, der skulle blive tale om en kant til vinter. Det er 5 spillere til 2 pladser (+/- den fleksiblitet der har været vedr. udskiftning af 9er).

I det hele taget vil jeg stille spørgsmåltegn ved, om det der mangler er fart. I min optik mangler der i meget højere grad flere situationer, hvor Isaksen fx bliver sat op isoleret mod en back eller med plads i halvrum mod en isoleret cb.

Der er imo. masser af kvalitet i vores trup fsva kanter. Vi har været her så tit, når tingene ikke kører offensivt. Vi er ikke Real Madrid. Vi kan ikke købe os til flot fodbold. Det kræver (som Priske gjorde) en spillemæssig investering (med tilhørende risci i andre henseender).

Skulle man endelig kigge på noget til vinter, så skulle det være en højre WB med mere kvalitet i spillet med bolden, så vi kan få sat kanten bedre op. (Og at Paulinho finder sin form konsekvent, det har været for meget op og ned)
Tror ikke Simsir har niveauet til FCM, Lund og Marrony ser jeg som central, Mabil er fortid til Januar så mener vi har en mangel der, og skal vi blive bedre internationalt skal vi have flere alternativet ind Isaksen’s hurtighed. Højre WB er også noget der kan opgraderes, men så skal der sælges enten Joel eller Coolls.
Det er tidligt, du afskriver Simsir.. Han er 19 og har spillet noget der ligner 100 min. seniorbold for klubben i alt fordelt på små indhop.

Marrony og Lind passer dårligt på vores profil for 9er. Henriksen har udvist noget taktisk fleksibilitet og spillet med flere lette typer i angrebet, men det har sjældent været som plan A. Jeg åbner selv for en diskussion af definitionen, men hvis du vil have dem entydigt i kategorien for 9ere så har vi Brumado, Hansen, Heisselberg, Marrony og Lind til en plads - og det giver heller ikke mening.

Låst