Transfer vinter 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af JBT »

JBT skrev:
18. okt 2021, 11:19
Stoffer skrev:
18. okt 2021, 10:28
mnm123 skrev:
18. okt 2021, 09:58
Det må ligge lidt i tankerne at anskaffe sig en ny kant spiller med mere gennembrudsfart. Pione bliver ikke den spiller der spiller kant mere som løber igennem kæderne, Mabil er væk til vinter så det vil pynte med noget kvalitet på kanten.
Lige nu har vi:
Sisto, Isaksen, Mabil, Simsir og alt efter din definition Marrony og Lind som alle er kanter. Selv hvis Mabil ryger kan jeg ikke se, der skulle blive tale om en kant til vinter. Det er 5 spillere til 2 pladser (+/- den fleksiblitet der har været vedr. udskiftning af 9er).

I det hele taget vil jeg stille spørgsmåltegn ved, om det der mangler er fart. I min optik mangler der i meget højere grad flere situationer, hvor Isaksen fx bliver sat op isoleret mod en back eller med plads i halvrum mod en isoleret cb.

Der er imo. masser af kvalitet i vores trup fsva kanter. Vi har været her så tit, når tingene ikke kører offensivt. Vi er ikke Real Madrid. Vi kan ikke købe os til flot fodbold. Det kræver (som Priske gjorde) en spillemæssig investering (med tilhørende risci i andre henseender).

Skulle man endelig kigge på noget til vinter, så skulle det være en højre WB med mere kvalitet i spillet med bolden, så vi kan få sat kanten bedre op. (Og at Paulinho finder sin form konsekvent, det har været for meget op og ned)
Simsir har ikke fart nok til en kant, det kan der ikke være to meninger om. Så i princippet kunne vi godt mangle en enkelt mand med fart - men så vælger man nok at se Mads Hansens vej på det yderste mandat, frem mod sommeren 2022 og ser hvordan det går. Han har spillet den en smule og så har han mere fart end simsir er min vurdering. Simsir er total lasket og ‘tung’ i hans spillestil trods et ok drev og lavt tyngdepunkt med bolden.

Mht Paulinho er formen nok op og ned lidt, fordi han måske glemmer en smule hvad de offensive gennembrud handler om, fordi han har spillet så meget cb og at det nok ikke ændrer sig i denne sæson.

Joel har ikke niveauet til at blive bedre i fcm i min optik. Det går jævnt i det defensive arbejde, men der skal mere til i en topklub. Man kunne have valgt en Alexander Bah dengang, og nu en Rasmus Carstensen for at tage et par stk fra egen andedam. Ellers må man sgu kunne finde råd til en udlænding. Højre backs har ikke den højeste pris - og det får vi selvfølgelig heller ikke for Joel medmindre at han begynder at ligge voldsomt på i offensiven, går nogle gennembrud og driblinger til linjen. Manden er 24 så det skal ske nu.
Tilføjelse: vi missede også Diks

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af TheLegend »

Jeg kan helt sidde og ærgre mig over, at vi er så godt besat på kanterne. Allan Sousa ville bare passe SÅ godt ind, også qua hans hjemland. En offensiv med Sousa, Brumado og Marrony (når han er brændt igennem), kunne være så sygt!! Men okay, så ville Sisto og Isaksen nok kede sig lidt.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af ABT »

Tror ingen har bragt denne herinde - Joel kan stå på spring til et skifte til sommer:

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/am ... til-sommer

Han har efterhånden aftjent sin værnepligt, og luftforandring kunne nok være fint for alle parter. Kanon hvis Joel spiller sig op frem mod sommer, så vi også kan tjene lidt mønt.

Interessant hvem der skal erstatte ham… Personligt ser jeg et lys i Rasmus Carstensen i SIF. Ville passe fremragende ind på en wingback med hans fine offensive kvaliteter. Måske man bør overveje at få fingrene i ham allerede i vinter-vinduet, så han kan køres i stilling til at overtage for Joel til den nye sæson? Hvis man gjorde dette, vil det naturligvis også betyde et farvel til Dion i vinter-vinduet. Men det kan ingen vel næsten begræde…
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Acebone »

ABT skrev:
31. okt 2021, 20:13
Tror ingen har bragt denne herinde - Joel kan stå på spring til et skifte til sommer:

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/am ... til-sommer

Han har efterhånden aftjent sin værnepligt, og luftforandring kunne nok være fint for alle parter. Kanon hvis Joel spiller sig op frem mod sommer, så vi også kan tjene lidt mønt.

Interessant hvem der skal erstatte ham… Personligt ser jeg et lys i Rasmus Carstensen i SIF. Ville passe fremragende ind på en wingback med hans fine offensive kvaliteter. Måske man bør overveje at få fingrene i ham allerede i vinter-vinduet, så han kan køres i stilling til at overtage for Joel til den nye sæson? Hvis man gjorde dette, vil det naturligvis også betyde et farvel til Dion i vinter-vinduet. Men det kan ingen vel næsten begræde…
Meget enig i det hele, også den potentielle erstatning. Både Rasmus Carstensen og Sebastian Jørgensen er i mine øjne spændende, men sidstnævnte har vi nok ikke plads til med mindre, Mabil ryger af sted.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Vijen »

Er Rasmus Carsten en spiller der er klar til, at være starter på et hold der gerne vil spille europæisk og helst CL? Jeg har ikke set, så mange kampe med ham. Så jeg har svært ved at vurdere om han er en udviklingsspiller eller en der er klar til at løfte holdet.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Saemala »

Joel har lavet 4 assist og 1 mål i oktober. Ret så stærkt. Hvis han bliver ved på det her niveau, er han også med omkring det svenske landshold inden længe. Personligt ville det ikke gøre mig noget han bliver lidt længere, nu når han er begyndt at udfolde sig.
Høvdingen af Herning

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af JBT »

Vijen skrev:
1. nov 2021, 14:06
Er Rasmus Carsten en spiller der er klar til, at være starter på et hold der gerne vil spille europæisk og helst CL? Jeg har ikke set, så mange kampe med ham. Så jeg har svært ved at vurdere om han er en udviklingsspiller eller en der er klar til at løfte holdet.
Nej, men et stort potentiale. Vil sige, at han er bedre end Joel offensivt, af sin alder (også selvom Joel er lyst en smule op på det seneste)

Han virker for mig som en lidt slankere, men mere teknisk udgave af Joachim Mæhle, hvis man skal sammenligne et sted hen han kunne nå, ved fx at bygge kilo på.

De har også begge et stort sæt lunger, og det er noget fcm har brug for, og som man ser det med bl.a Nissen nu.

Det begynder så småt at blive moderne for den position, i topfodbold

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af ABT »

Vijen skrev:
1. nov 2021, 14:06
Er Rasmus Carsten en spiller der er klar til, at være starter på et hold der gerne vil spille europæisk og helst CL? Jeg har ikke set, så mange kampe med ham. Så jeg har svært ved at vurdere om han er en udviklingsspiller eller en der er klar til at løfte holdet.
Carstensen sidder tungt på HB på u21 landsholdet, så han kan næsten ikke (omstændighederne taget i betragtning) gøre mere ift at gro hår på brystet. Tænker nok han skal kunne blive klar. Især hvis man er på forkant allerede til vinter.
/ ABT

Billede

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af CasperA »

Mabil er endnu engang ikke med i truppen, selvom der er udtaget 23 mand. Mon ikke vi har set ham spille i FCM-trøjen for sidste gang.

Spørgsmålet er så, om der skal hentes en ekstra offensiv spiller ind til vinter? Det ser vel lidt tyndt ud, hvis der skulle komme en skade e.l. på én af de forreste pladser.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af UlveLars »

CasperA skrev:
4. nov 2021, 11:05
Mabil er endnu engang ikke med i truppen, selvom der er udtaget 23 mand. Mon ikke vi har set ham spille i FCM-trøjen for sidste gang.

Spørgsmålet er så, om der skal hentes en ekstra offensiv spiller ind til vinter? Det ser vel lidt tyndt ud, hvis der skulle komme en skade e.l. på én af de forreste pladser.
Isaksen, Sisto, Brumado, Marrony, Lind, Mads H., begyndende indslusning af Simsir (hvis ikke udleje).

Derudover et knap så stramt kampprogram og muligheden for at spille 3-5-2.

Jeg er ikke sikker på, at vi handler til offensiven. Jeg så allerhelst en ny højre (wing)back

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Matjavsen »

UlveLars skrev:
4. nov 2021, 11:15
CasperA skrev:
4. nov 2021, 11:05
Mabil er endnu engang ikke med i truppen, selvom der er udtaget 23 mand. Mon ikke vi har set ham spille i FCM-trøjen for sidste gang.

Spørgsmålet er så, om der skal hentes en ekstra offensiv spiller ind til vinter? Det ser vel lidt tyndt ud, hvis der skulle komme en skade e.l. på én af de forreste pladser.
Isaksen, Sisto, Brumado, Marrony, Lind, Mads H., begyndende indslusning af Simsir (hvis ikke udleje).

Derudover et knap så stramt kampprogram og muligheden for at spille 3-5-2.

Jeg er ikke sikker på, at vi handler til offensiven. Jeg så allerhelst en ny højre (wing)back
Istedet for Joel eller som backup?
For Joel har fandme gjort det godt denne sæson.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af UlveLars »

Matjavsen skrev:
4. nov 2021, 11:26
UlveLars skrev:
4. nov 2021, 11:15
CasperA skrev:
4. nov 2021, 11:05
Mabil er endnu engang ikke med i truppen, selvom der er udtaget 23 mand. Mon ikke vi har set ham spille i FCM-trøjen for sidste gang.

Spørgsmålet er så, om der skal hentes en ekstra offensiv spiller ind til vinter? Det ser vel lidt tyndt ud, hvis der skulle komme en skade e.l. på én af de forreste pladser.
Isaksen, Sisto, Brumado, Marrony, Lind, Mads H., begyndende indslusning af Simsir (hvis ikke udleje).

Derudover et knap så stramt kampprogram og muligheden for at spille 3-5-2.

Jeg er ikke sikker på, at vi handler til offensiven. Jeg så allerhelst en ny højre (wing)back
Istedet for Joel eller som backup?
For Joel har fandme gjort det godt denne sæson.
I stedet for Joel, som helt rigtigt har gjort det flot og fortjener det skifte. Men han er jo ikke skræddersyet til vores system. Jeg håber vi køber en klasse WB. Det kunne løfte vores spil gevaldigt, tror jeg

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Saemala »

UlveLars skrev:
4. nov 2021, 12:57
Matjavsen skrev:
4. nov 2021, 11:26
UlveLars skrev:
4. nov 2021, 11:15


Isaksen, Sisto, Brumado, Marrony, Lind, Mads H., begyndende indslusning af Simsir (hvis ikke udleje).

Derudover et knap så stramt kampprogram og muligheden for at spille 3-5-2.

Jeg er ikke sikker på, at vi handler til offensiven. Jeg så allerhelst en ny højre (wing)back
Istedet for Joel eller som backup?
For Joel har fandme gjort det godt denne sæson.
I stedet for Joel, som helt rigtigt har gjort det flot og fortjener det skifte. Men han er jo ikke skræddersyet til vores system. Jeg håber vi køber en klasse WB. Det kunne løfte vores spil gevaldigt, tror jeg
Jeg er godt nok uenig her. Da Joel kom til, spillede vi også et system med wingbacks, som var hans stærkeste periode for os, lige indtil denne sæson, hvor han har toppet det niveau.
Det virker til at han har det bedre på en wingback, hvor han kan bevæge sig mere frit, i forhold til en traditionel back, hvor man er mere klistret til linjen i den offensive del.
Høvdingen af Herning

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af UlveLars »

Saemala skrev:
4. nov 2021, 13:19
UlveLars skrev:
4. nov 2021, 12:57
Matjavsen skrev:
4. nov 2021, 11:26


Istedet for Joel eller som backup?
For Joel har fandme gjort det godt denne sæson.
I stedet for Joel, som helt rigtigt har gjort det flot og fortjener det skifte. Men han er jo ikke skræddersyet til vores system. Jeg håber vi køber en klasse WB. Det kunne løfte vores spil gevaldigt, tror jeg
Jeg er godt nok uenig her. Da Joel kom til, spillede vi også et system med wingbacks, som var hans stærkeste periode for os, lige indtil denne sæson, hvor han har toppet det niveau.
Det virker til at han har det bedre på en wingback, hvor han kan bevæge sig mere frit, i forhold til en traditionel back, hvor man er mere klistret til linjen i den offensive del.
Han lavede et flot og klassisk WB-mål til 1-0 mod (var det) Aab? Men han har i mine øjne ikke de offensive kvaliteter der skal til for at spille WB.
I mine øjne ville det klæde os med spillere som Kevin Diks eller Alexander Bah

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Saemala »

UlveLars skrev:
4. nov 2021, 14:32
Saemala skrev:
4. nov 2021, 13:19
UlveLars skrev:
4. nov 2021, 12:57


I stedet for Joel, som helt rigtigt har gjort det flot og fortjener det skifte. Men han er jo ikke skræddersyet til vores system. Jeg håber vi køber en klasse WB. Det kunne løfte vores spil gevaldigt, tror jeg
Jeg er godt nok uenig her. Da Joel kom til, spillede vi også et system med wingbacks, som var hans stærkeste periode for os, lige indtil denne sæson, hvor han har toppet det niveau.
Det virker til at han har det bedre på en wingback, hvor han kan bevæge sig mere frit, i forhold til en traditionel back, hvor man er mere klistret til linjen i den offensive del.
Han lavede et flot og klassisk WB-mål til 1-0 mod (var det) Aab? Men han har i mine øjne ikke de offensive kvaliteter der skal til for at spille WB.
I mine øjne ville det klæde os med spillere som Kevin Diks eller Alexander Bah
Han har lavet 5 assist i ligaen denne sæson. Det er kun Sebastian Jørgensen der har lavet flere, med 6 assist.
I vores egen trup, er det kun Brumado(8) der har været involveret i flere mål end Joel. Pione, Evander og Isaksen er på samme antal som Joel.
Høvdingen af Herning

Låst