SL R9: FCK - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Superligaens runde 9

Kamp søndag, efter begge hold spiller europæisk torsdag aften.

Det Praktiske:
Tid: Søndag 19/09 kl. 18.00
Sted: Parken
Dommer: Jakob Kehlet
Medie: TV3+, Viaplay og radions P3

Karantæner:
FCK: Ingen
Midtjylland: Ingen

Skader:
FCK: Falk R., Gabrielsen R., Oikonomou M., Oviedo B. skadet eller tvivlsom
Midtjylland: Heiselberg og Birksø skadet, Lössl tvivlsom

Bud på start XI'er
Elias
Dalsgaard, Erik, Juninho
Joel, Rapha, Evander, Paulinho
Isaksen, Brumado, Sisto

Bænk: Thompson, Høegh, Cools, Dyhr, Charles, Cajuste, Mabil, Lind, Hansen, Marrony (10 spillere)


Seneste opgør:
19.05.21 SL FC København FC Midtjylland 4 : 2
22.04.21 SL FC Midtjylland FC København 4 : 1
14.03.21 SL FC København FC Midtjylland 0 : 0
17.12.20 CUP FC København FC Midtjylland 1 : 2 (1 : 1)
08.11.20 SL FC Midtjylland FC København 4 : 0

Hvordan tror i vi stiller op,
og hvad er jeres tanker, forventninger og forudsigelser?

God Kamp og Forza FCM!

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Det bliver hurtig overståelse af de 2 udebaneture til de 2 store hovedstadsklubber i grundspillet.
Der er meldinger om et udsolgt Parken (for første gang i en superliga kamp der ikke er imod Brøndby?)
Og 600 seje midtjyder der tager turen og har billetter til udebaneafsnittet.(?)

FCK's Luther Singh skulle i øvrigt lande i KBH i dag. Så kan deltage, men når næppe mange kampe med holdet.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Jeg frygter vi får en ordentlig en på hatten i den her kamp. FCK har styr på spillet i tiden, masser af selvtillid og nok så vigtigt et fyldt Parken i ryggen.
Vi har til gengæld masser af spørgsmålstegn. Nye relationer (Juninho), ingen relationer (Marrony), hvordan reagerer Elias og Onyedika i et fyldt Parken, er Sisto til 45 mio kr i Parken eller til 45 kr, Cajustes kampform med meget få minutter i denne sæson - og man kan blive ved.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Saemala »

Over 700 billetter solgt til vores afsnit. Under 300 tilbage. Hvis man vil afsted, så få købt nu. Der skulle gerne blive helt udsolgt.
Høvdingen af Herning

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Sahl »

Jeg synes det er flot der er så mange der rejser derover med tanke på spiltidspunktet. Mit håb er at man får noget selvtillid i aften mod Ludo og at man så spiller lidt mere frit i Parken. Det er alt for tidligt at snakke om at det er kampafgørende med sejr eller nederlag i forhold til mesterskabet, men det bliver spændende at se hvor tæt holdene faktisk er og hvordan man taktisk stiller op.

Det kunne vel godt blive en kamp hvor vi smider 3 på midten tænker jeg.

Copenhagenwolf
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Copenhagenwolf »

Jeg læste et interessant debatindlæg på bold.dk i går

En bruger mente at en ikke ubetydelig del af de 35.000 tilskuere på søndag vil være neutrale fodboldglade danskere bosiddende i københavn, måske tilflyttere, som er uden sympatier for et af holdene men bare er interesseret i topbold.

FCK har sjældent mere end omkring de 18.000 tilskuere og så går det højt, til en superligakamp, så jeg kan da godt se, at måske 5-6-7.000 tilskuere er neutrale på søndag - og spiller FCM godt vil de neutrale have sympati for os.

Indlægget var så kontroversielt for bold.dks FCK-liderlige moderator, at brugeren fik karantæne! Haha, og det er ikke engang løgn.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Copenhagenwolf skrev:
16. sep 2021, 17:23
Jeg læste et interessant debatindlæg på bold.dk i går

En bruger mente at en ikke ubetydelig del af de 35.000 tilskuere på søndag vil være neutrale fodboldglade danskere bosiddende i københavn, måske tilflyttere, som er uden sympatier for et af holdene men bare er interesseret i topbold.

FCK har sjældent mere end omkring de 18.000 tilskuere og så går det højt, til en superligakamp, så jeg kan da godt se, at måske 5-6-7.000 tilskuere er neutrale på søndag - og spiller FCM godt vil de neutrale have sympati for os.

Indlægget var så kontroversielt for bold.dks FCK-liderlige moderator, at brugeren fik karantæne! Haha, og det er ikke engang løgn.
Fuck hvor sjovt, eller tragi komisk.

Du kan ikke finde linket igen vel?

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af oros »

Indlægget var så kontroversielt for bold.dks FCK-liderlige moderator, at brugeren fik karantæne! Haha, og det er ikke engang løgn.
Jeg har ikke set indlægget og læser ellers det meste vedr. FCM på Bold.dk
"Repos" har ageret moderator på den nye tråd "FCK vs FCM". Inden han blev moderator, har jeg haft flere meningsudvekslinger med ham. Han var - og er naturligvis stadig - FCKfan. Det ville egentlig være en lettelse, hvis de bare bekendte kulør.
Hvad tilskuertal og tilhørsforhold måtte betyde for kampen på søndag, ved jeg ikke. Dog tænker jeg, at Københavnere holder med København - sådan i al almindelighed.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Saemala »

Det indlæg gav ingen mening.

FCK har haft sådan en "genåbningskamp" planlagt den søndag, allerede inden vores kamp blev lagt der.
Desuden skal man ikke kimse af den eufori der tydeligvis har ramt København efter EM, men også flere andre steder rundt i landet.

Der skal nok være nogle neutrale, men det bliver ikke mere end et par tusinde.
Høvdingen af Herning

Copenhagenwolf
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Copenhagenwolf »

Linket til bold.dk

https://www.bold.dk/snak/index.php?acti ... t=60&vis=0

I stedet for at tage debatten kalder moderatoren brugeren for en troll...sgu tragisk med bold.dk

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Saemala »

Copenhagenwolf skrev:
16. sep 2021, 17:50
Linket til bold.dk

https://www.bold.dk/snak/index.php?acti ... t=60&vis=0

I stedet for at tage debatten kalder moderatoren brugeren for en troll...sgu tragisk med bold.dk
Sådan helt seriøst, hvad er der at debattere? Det er jo bare tal slynget ud, uden noget at bakke det op med.
Ret sikker på at de kan se IP, og hvis den stemmer overens med en tidligere brugere der er bannet, giver det god mening.
Høvdingen af Herning

Copenhagenwolf
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Copenhagenwolf »

@Saemala: Sådan helt seriøst, hvad er der at debattere? Det er jo bare tal slynget ud, uden noget at bakke det op med.

Helt seriøst. Jeg synes sgu det er meget interessant om FCM har 25.000, 30.000 eller 34.000 i mod sig på søndag.

Jeg tror der er noget om snakken. Som mit profilnavn antyder er jeg bosiddende i KBH, oprindelig fra Ikast. Jeg har tit været både i fx Parken eller på Brby Stadion for at se interessante store kampe uden FCM-deltagelse, som neutral eller nogle gange holder jeg med udeholdet :-) Der er temmelig mange af min slags med fodboldinteresse, husk Kbh. er den danske by med flest jyder (måske lidt overdrevet).

Nå, men pøjpøj for FCM i anden halvleg mod Ludo...

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af JBT »

Jens og cools bør spille i stedet for sisto og Andersson til denne kamp.

Der skal en smule rotation til nu, og der kommer simpelthen for lidt fremme i banen fra de to sidstnævnte.

Havde man dog bare købt Alexander Bah da chancen var der - eller måske en Carstensen for fremtiden

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af JBT »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/jak ... -i-parken/

Kehlet som dommer, det var dog belastende. Men fck har jo som regel gode forhold hjemme på det punkt, til topbragene

Copenhagenwolf
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Copenhagenwolf »

Ja, hvis Kehlet er ligeså biased som i september 2019, skal der noget helt ekstraordinært til at få point - det var satme en skandale dengang.
Til forskel fra sep 2019 er der selvfølgelig nu VAR, det må være positivt for os.

Besvar