SL R9: FCK - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Vijen »

Jeg syntes også, det er værd at nævne Charles i dagens kamp. Han løber, kæmper og pressede konstant på fck spillerne og var med til at der blev lukket meget ned foran forsvaret.

BMBrandt
Indlæg: 266
Tilmeldt: 18. aug 2013, 10:38

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af BMBrandt »

Saemala skrev:
19. sep 2021, 20:14
JEG ER SÅ HYPED!!

Brumado var skidt i 1. halvleg, men den præstation i 2. halvleg, er nok til at være min MOTM. Kæft et monster.
Tager fat i bolden, og gør at vi hele tiden kan få ro på bolden, på trods af undertal. Målet bliver måske rettet af, men han afdribler altså lige både Zeca og Lerager inden.

Elias. Fremragende. Var usikker i feltet i den første kamp, men mod Nordsjælland og København går han bare ud og piller alt der minder om indlæg ned. Hold kæft han er god.
Afdribler? Han tager Lerager og tygger på ham, nulre ham som den grimme grønne bussemand han er, sender ham ud af kommunen...
Elsker det

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Dondinho »

Det er vel egentligt utroligt vi kan ligge nr. 1 i ligaen efter 9 runder, når man læser herinde hvor dårlige spillere og trænere klubben har pt. (Ironi kan forekomme)

Helt enig vedr. Charles og han får vel et par starter nu her med Evander ude?

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af ABT »

Klasse mentalitet og indsats vi leverer efter Evander får sin blødning. Sisto var helt off den første halve time, så god taktisk beslutning, at han blev plukket i stedet for fx Isaksen. Der tror jeg måske Priske havde rystet mere på hånden.

Charles synes jeg kommer ind og bosser den. Vinder mange dueller, tager gode positioner og vinder vel nærmest alt på låget?

Løssl skal nok også kigge sig over skulderen snart. Olafsson ser meget rolig og stærk ud. Spillet med fødderne kan stadig blive bedre, men det har ikke været for alvor tæt på at koste noget endnu. 3 kampe i Suppen, 3 clean sheets. Flot!

Det må give stof til eftertanke, at vi præsterer så godt uden en Sisto oppe foran (samt defensivt). Når Marrony er på 100 procent må Sisto unægtelig være en bænkspiller i FCM i en ideel start XI.

Evander kan få sig noget tiltrængt hvile nu, hvor han kun kan deltage i hver anden kamp over de næste fire.

Også værd at nævne Thorups tabermentalitet og fuldstændig manglende fingerspidsfornemmelse. Vrøvler om i sideline interview inden 2. Halvleg start, at det ikke er sikkert, at det er fordel at være en mand i overtal. Taber. I interview efter kampen padler han fra start, kommer med undskyldninger, og får bevæget over i noget med at kalde Brøndby ud. Taber.

Skud ud til de medrejsende fans! Stabil pyro, vokal og lir!
/ ABT

Billede

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Tåkrummende pinlig afslutning på Thorups interview efter kampen. Han var ellers som altid nøgtern, men tror han glemte at det er Aab der ligger nummer tre og ikke Brøndby, og så kunne han ikke finde ud af at komme ud af den fejl igen 😂.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

mousebreaker skrev:
19. sep 2021, 22:24
Tåkrummende pinlig afslutning på Thorups interview efter kampen. Han var ellers som altid nøgtern, men tror han glemte at det er Aab der ligger nummer tre og ikke Brøndby, og så kunne han ikke finde ud af at komme ud af den fejl igen 😂.
Så det godt. Tror han var rystet over FCK’s egen præstation…og så prøvede han at flytte fokus. Mads Laudrup fortsatte med at bore i det, så ja tåkrummende for Thorup.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

I øvrigt. Overset pointe. FCK lavede flere afleveringsfejl, og formåede heller ikke at holde fart i bolden, som må være en fordel 11 mod 10. En stor del er selvfølgelig fordi FCM lykkedes og var gode i deres pres. Men det var også første kamp efter en udsolgt koncert i Parken, som græs tæppet bærer præg af.

Ved ikke hvor meget det skal have skylden/æren for. Men skulle da ikke være første kamp FCK taber pga af de har haft holdt koncert.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Klasse at vi vinder sådan en kamp, en mand i undertal så længe og med så mange tilskuere i mod os. Vores defensiv er støbt i beton. Målmanden med det smukke mellemnavn gjorde det fantastisk.
Brumado er vel allerede bedre end Kaba nogensinde har været, javel ikke alt går godt men han scorer sgu..

Jeg synes det var en skam Sisto måtte ud så tidligt, lad os nu ikke miste troen på ham, han skal nok komme!

En meriterende sejr, vi har ofte vundet i Parken... ja vi plejer at vinde i Parken, men at være bagud så længe. Den vil blive husket ;-)

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Diebesten »

Fantastisk resultat - fantastisk vilje - fantastisk kriget hjem. Det her må give Brumado og især vores unge spillere hår på brystet. At FCK har en XG på 0,51 ifølge FCM appen, på trods af at spille en mand i overtal i 65 min, samt på hjemmebane foran 34000 tilskuere, må siges at være en pragtpræstation af vores defensive organisation. Jeg er vildt imponeret af Sviatchenko og Dalsgaard, der bare bosser rundt på banen, samtidigt med, at vi altså har Junior og Charles som ikke forstår engelsk.

Fantastisk med så mange udebanefans!

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Ravnen skrev:
19. sep 2021, 23:02
Jeg synes det var en skam Sisto måtte ud så tidligt, lad os nu ikke miste troen på ham, han skal nok komme!
Sisto kan så meget med en bold, men hans bundniveau er skræmmende lavt. Jeg ser ikke nogen udvikling hos ham på det punkt, siden han forlod os. Han skal nok komme i omdrejninger igen og spille kampe, hvor man falder i svime over, at man kan spille bold på det niveau. Problemet er bare, at han rammer bunden for ofte.
Da vi solgte ham blev han købt på sit fantastiske topniveau, og han var rigtig mange penge værd fordi bundniveauet typisk højnes når spillere bliver mere erfarne. Det er desværre ikke tilfældet her, hvilket jeg begræder, fordi en god Sisto er fantastisk at se på. Han behøver ikke engang ramme top. Hans ageren udenfor banen tyder på, at det er mellem ørerne det går galt. Men det er det vel for alle.

Hvor er det fantastisk, at vi kan vinde med en mand i undertal så længe, i den kulisse, mod et hold som ikke har tabt i femten kampe og vundet de tolv!
Kudos til fremmødet i udebaneafsnittet. Det var imoponerende. Fylde det afsnit og fylde Parken tilmed. Vi er virkelig på rette vej på flere fronter
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Flot sejr. Imponerende de løfter sig efter en midtugekamp, der ikke går som vi håber og så et tidligt rødt kort oveni.

Den defensive soliditet kan blive virkelig værdifuld, når de offensive spiller skaber de nødvendige situationer med kvalitet. Jeg var efter Bo Henriksen og team for ikke at gøre nok mod Ludo, men her spiller det. Der er fortsat en del at arbejde på i etableret gennembrudsspilet, men det etablerede spil uden bold virker allerede nu gennemarbejdet, og spillerne virker for langt de fleste vedkommende afklaret.

Man må skosse Evander. Hver gang det ligner han har løftet sig og leverer konsekvent, så kommer der et eller andet. Ser det voldsomt ondt ud? Nej. Men det virker ukoncentreret, og det røde er helt fortjent. - Og det er vel det egentlige problem.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Jesper BW1100 »

FCM2000 skrev:
19. sep 2021, 20:39
Elias Olafsson ligner en klassemålmand, kæft han er stærk i luften, han ligner en nr. 1 målmand.

Evander står til en skideballe.

Andersson ligner en der skal skiftes ud.
Jeg er slet ikke enig i kritikken af Joel i går.
Han var en defensiv duracaell kanin, der bare gør sit arbejde til UG her.
Er tilmed med fremme og skaffer et frispark, der var millimeter fra at være straffe.
Han var virkelig god i går.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Jesper BW1100 »

mousebreaker skrev:
20. sep 2021, 06:41
Ravnen skrev:
19. sep 2021, 23:02
Jeg synes det var en skam Sisto måtte ud så tidligt, lad os nu ikke miste troen på ham, han skal nok komme!
Sisto kan så meget med en bold, men hans bundniveau er skræmmende lavt. Jeg ser ikke nogen udvikling hos ham på det punkt, siden han forlod os. Han skal nok komme i omdrejninger igen og spille kampe, hvor man falder i svime over, at man kan spille bold på det niveau. Problemet er bare, at han rammer bunden for ofte.
Da vi solgte ham blev han købt på sit fantastiske topniveau, og han var rigtig mange penge værd fordi bundniveauet typisk højnes når spillere bliver mere erfarne. Det er desværre ikke tilfældet her, hvilket jeg begræder, fordi en god Sisto er fantastisk at se på. Han behøver ikke engang ramme top. Hans ageren udenfor banen tyder på, at det er mellem ørerne det går galt. Men det er det vel for alle.

Hvor er det fantastisk, at vi kan vinde med en mand i undertal så længe, i den kulisse, mod et hold som ikke har tabt i femten kampe og vundet de tolv!
Kudos til fremmødet i udebaneafsnittet. Det var imoponerende. Fylde det afsnit og fylde Parken tilmed. Vi er virkelig på rette vej på flere fronter
Sistos øjeblikkelige niveau er for lavt i forhold til hvad han kan.
Jeg hæfter mig dog ved at det ligner han har købt ind på Bos projekt.
Der er intet brok eller sure miner over han skal tages ud. Og han er med til at juble og ser oprigtigt glad ud efter kampen.
Det kan man mene er en selvfølge, men i forhold til de udfordringer vi ved der var med Sisto i sidste sæson, så er det et mentalt sundhedstegn som jeg ser det.
Lad os håbe det kan være med til at vende spillet på banen også :-)

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af JBT »

Jesper BW1100 skrev:
20. sep 2021, 08:21
mousebreaker skrev:
20. sep 2021, 06:41
Ravnen skrev:
19. sep 2021, 23:02
Jeg synes det var en skam Sisto måtte ud så tidligt, lad os nu ikke miste troen på ham, han skal nok komme!
Sisto kan så meget med en bold, men hans bundniveau er skræmmende lavt. Jeg ser ikke nogen udvikling hos ham på det punkt, siden han forlod os. Han skal nok komme i omdrejninger igen og spille kampe, hvor man falder i svime over, at man kan spille bold på det niveau. Problemet er bare, at han rammer bunden for ofte.
Da vi solgte ham blev han købt på sit fantastiske topniveau, og han var rigtig mange penge værd fordi bundniveauet typisk højnes når spillere bliver mere erfarne. Det er desværre ikke tilfældet her, hvilket jeg begræder, fordi en god Sisto er fantastisk at se på. Han behøver ikke engang ramme top. Hans ageren udenfor banen tyder på, at det er mellem ørerne det går galt. Men det er det vel for alle.

Hvor er det fantastisk, at vi kan vinde med en mand i undertal så længe, i den kulisse, mod et hold som ikke har tabt i femten kampe og vundet de tolv!
Kudos til fremmødet i udebaneafsnittet. Det var imoponerende. Fylde det afsnit og fylde Parken tilmed. Vi er virkelig på rette vej på flere fronter
Sistos øjeblikkelige niveau er for lavt i forhold til hvad han kan.
Jeg hæfter mig dog ved at det ligner han har købt ind på Bos projekt.
Der er intet brok eller sure miner over han skal tages ud. Og han er med til at juble og ser oprigtigt glad ud efter kampen.
Det kan man mene er en selvfølge, men i forhold til de udfordringer vi ved der var med Sisto i sidste sæson, så er det et mentalt sundhedstegn som jeg ser det.
Lad os håbe det kan være med til at vende spillet på banen også :-)
Sistos jubel virker meget opsat, hvis du ser ham og så prøver læse adfærden efterfølgende ved kun at observere ham, og i alle situationer hvor fokus vendes væk, men at man bliver ved med at betragte ham.

Jeg bemærker efter det røde kort, at han på et tidspunkt løber og presser, og ude ved siden af banen, hvor han så ikke når spilleren, laver han sådan et fuldstændig vanvittigt englehop, hopper op, og vender rundt i luften. Så virker man altså ikke særlig fokuseret eller inspirerer medspillerne. Jeg tænkte i hvertfald, hvad fanden er det der foregår. Også selvom man ikke behøver ligge mere i det.

Tror også at han har købt projektet - men det er sgu da en falliterklæring for ham at blive sat på en spidsangriber fordi man - rent ud sagt - er for dårlig rent fysisk og hurtighedsmæssigt til længere at spille kant.

Det er ren Victor Fischer, og det har det sådan set været siden han ankom. Desværre, for vil gerne at han skaber succes på holdet, men det kommer ikke til at ske, for så var det da sket. Han kom altså som en stor profil, grøntsags gate eller ej.

De unge suser allerede forbi ham, se bare på Lind som vel ret beset er bedre (og mere effektiv)

Det virker efterhånden også til at sistos type spil mere begynder at hæmme, end gavne holdet. Han er for langsom i tanke og handling, og som jeg nævnte i sidste uge så fratager det noget af dynamikken og direktheden i flowet frem over banen (ved godt det var på kort tid i går)

For at tage ham lidt i forsvar gør Evander det også nogle gange, når han kæmper med koncentrationen. Han har bare et markant højere bundniveau.

Få sisto i gang, ellers må han indfinde sig med en klar indskifterrolle - det kan næsten ingen af os være uenige om når Marrony er klar.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af 6256 »

Jeg må også rose holdet efter en fantastisk præstation i går. Fuld fortjent sejr. Stærkt defensiv præstation.
Dejligt at se Elias være så kølig i feltet. Forhåbentlig kan det presse Løssl, som jeg ikke altid har været imponeret af, siden han kom hjem.
Stærkt af trænerteamet, at have mod nok til at tage Sisto ud. Brumado har stadig en stor spildprocent, men han laver godt nok også mange gode ting, der gavner holdet.
Jeg vil også fremhæve Charles. Kommer ind og er egentlig ret anonym, men han får godt nok løbet nogle meter og lukket fantastisk af. Stærkt af ham.

Besvar