SL R9: FCK - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Saemala »

Problemet med Sisto er, at han spiller lidt ligesom i starten da han kom fra akademiet. At han vil ned i banen, så han kan komme så meget på bolden som muligt, og så prøve at kombinere sig ud. Inden han blev solgt, begyndte han at gå direkte på manden og holde fart, hvilket konstant satte ham i farlige positioner. Den direkthed har han fuldstændigt mistet, og når han tager sine driblinger, er det langt væk fra målet, så selv hvis de lykkedes, får vi intet ud af det.

Er i øvrigt enig i, at Joel var glimrende igen. Synes han har oppet sit niveau gevaldigt, og selvom hans indlæg stadig stinker, så kommer han fint med offensivt, samtidig med han lukker hele højre siden defensivt.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Noget andet: Rapha er lowkey mvp indtil videre i sæsonen

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af JBT »

Stoffer skrev:
20. sep 2021, 13:57
Noget andet: Rapha er lowkey mvp indtil videre i sæsonen
Enig - bare giv ham ‘årets fund’ allerede nu

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Sahl »

Synes det var en helt fantastisk kamp set på resultat og fight!
Jeg havde gerne solgt den for en uafgjort inden kampen. Synes det er hårdt dømt mod Evander, da han bliver udsat for lignende selv tidligere og der bliver der bare vinket videre.. Synes også Wind overspiller den helt sindssygt og det er tydeligt Evander holder igen efter han rammer en smule.
Dermed ikke sagt den ikke kan dømmes, synes bare dommeren var meget ensidigt i hans fordeling af frispark i første halvleg.

Ellers er jeg meget enig med de fleste andre herinde.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af JBT »

Sahl skrev:
21. sep 2021, 17:46
Synes det var en helt fantastisk kamp set på resultat og fight!
Jeg havde gerne solgt den for en uafgjort inden kampen. Synes det er hårdt dømt mod Evander, da han bliver udsat for lignende selv tidligere og der bliver der bare vinket videre.. Synes også Wind overspiller den helt sindssygt og det er tydeligt Evander holder igen efter han rammer en smule.
Dermed ikke sagt den ikke kan dømmes, synes bare dommeren var meget ensidigt i hans fordeling af frispark i første halvleg.

Ellers er jeg meget enig med de fleste andre herinde.
Hvis du henviser til der hvor leager rammer ham på foden, er det altså ren ‘Jon Dagur’ fra Evanders side. Der var ikke og en skid.

Uheldigt ja, men ekstremt ukoncentreret - og det må ikke ske igen for så dygtig en spiller, som endda ikke er ankermands typen der jo indimellem får dem på grovere tilfælde.

Paulinho var også ukoncentreret og forstyrret da han jerner Frendrup. Det røg der ret beset en guldmedalje på (+ Hausner naturligvis)

Brumado mere forskånet i Haderslev, men igen ikke super gennemtænkt med et flyvespark i 2,5 meters højde.

Tænker dog at de har lært af det nu, for man sylter altså holdkammeraterne for sygt, hvis bare man selv har prøvet at spille fodbold you know

At fck så er så pisse dårlige (og fcm der er med til at gøre dem det selvfølgelig) og at man vinder denne gang, er en anden snak. Statistisk hører det sig til sjældenhederne

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Prøvede lige at give et Mediano et skud igen.

Kan da i hvert fald afsløre jeg så episoden anderledes end Brüchmann, hold da op, han giver den gas. 5 spilledage +det løse.

Husker i hvert fald ikke samme retorik da Nelson hoppede med flyvespark ind i en FCM spiller.

Og hvis vi snakker sådan rent i forhold til modspillerens helbred, undrer jeg mig godt nok over at Wilczek ikke får gult på den han laver til sidst på Erik.

Men sådan er der så meget.

Fede "6 point", brudt FCK's stime, presset Thorup og igen, pisse flot af alle de der tog turen, hvor er det fedt.

Og fedt med klippet fra omklædningsrummet, hvor er Bo genial.

Vi skal videre, og sørge for ikke at undervurdere Kjellerup og Randers efter sådan en high note.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Sahl »

JBT skrev:
21. sep 2021, 22:51
Sahl skrev:
21. sep 2021, 17:46
Synes det var en helt fantastisk kamp set på resultat og fight!
Jeg havde gerne solgt den for en uafgjort inden kampen. Synes det er hårdt dømt mod Evander, da han bliver udsat for lignende selv tidligere og der bliver der bare vinket videre.. Synes også Wind overspiller den helt sindssygt og det er tydeligt Evander holder igen efter han rammer en smule.
Dermed ikke sagt den ikke kan dømmes, synes bare dommeren var meget ensidigt i hans fordeling af frispark i første halvleg.

Ellers er jeg meget enig med de fleste andre herinde.
Hvis du henviser til der hvor leager rammer ham på foden, er det altså ren ‘Jon Dagur’ fra Evanders side. Der var ikke og en skid.

Uheldigt ja, men ekstremt ukoncentreret - og det må ikke ske igen for så dygtig en spiller, som endda ikke er ankermands typen der jo indimellem får dem på grovere tilfælde.

Paulinho var også ukoncentreret og forstyrret da han jerner Frendrup. Det røg der ret beset en guldmedalje på (+ Hausner naturligvis)

Brumado mere forskånet i Haderslev, men igen ikke super gennemtænkt med et flyvespark i 2,5 meters højde.

Tænker dog at de har lært af det nu, for man sylter altså holdkammeraterne for sygt, hvis bare man selv har prøvet at spille fodbold you know

At fck så er så pisse dårlige (og fcm der er med til at gøre dem det selvfølgelig) og at man vinder denne gang, er en anden snak. Statistisk hører det sig til sjældenhederne
Jeg var jo også en smule farvet i situationen i starten, men jeg synes stadigvæk det røde kort er hårdt dømt og at Wind overdramatisere.
Det kan ikke undgås at nogle spillere taber hovedet eller laver fejl, det er jo menneskeligt. Men man kan håbe det bliver mindsket så meget som muligt.

Ofte synes jeg dommerne har en linje der er alt for skæv fordelt og ikke altid i mod os, men jeg tror det er svært som spiller at forholde sig til så mange skift i hvad der tillades. Det sker også i kampen at der er lagt en meget ujævn linje.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Det er helt sikkert en del af det. Tænker også tit sådan episoder kan opstå i frustration. Ikke at det forsvare det. Men hvis man føler dommeren ikke giver noget, og så hurtig klip til et rødt kort, som måske er god nok, men også kunne have været gul. Stage kunne jo fx også sagtens have fået 2 gule.

Men en ting er tacklinger, stor variation i hvad der tillades. Men også bare med tidsudtræk, stå i vejen, stå foran muren osv.

Noget man jo nemt kunne gøre, var nul tolerance for at skyde bolden væk, som i håndbold. Fx. 6 sekunders reglen kunne være at den faktisk skulle vare 6 sekunder. Man kunne godt gøre nogen kendelser mere sort/hvide, så det bliver nemmere for spillere og dommere.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Fatter ikke, at nogen kan tvivle på at det er rødt kort. Det er klokkeklart. Hører ikke hjemme på en fodboldbane og er en "utilgivelig" fejl, specielt i en kamp som denne. Evander må bare lære af det.

Vedr Mediano bias mod FCM. Har hørt Mediano i flere år. Ja, ikke alt er lige godt (men meget er rigtig godt), men fornemmer ikke nogen grund til, at Brüchmann skulle være mod FCM, tværtimod er min fornemmelse at han rent faktisk er ret vild med det FCM er og står for. At han så sendte en shitspand afsted mod bl.a FCM fans forleden er så en anden ting, men det er formodentlig ikke forkert, at de får mange forsmåede beskeder fra FCM fans, relativt set. I kritikken af dette gik han muligvis for vidt.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Sahl »

mousebreaker skrev:
23. sep 2021, 12:52
Fatter ikke, at nogen kan tvivle på at det er rødt kort. Det er klokkeklart. Hører ikke hjemme på en fodboldbane og er en "utilgivelig" fejl, specielt i en kamp som denne. Evander må bare lære af det.

Vedr Mediano bias mod FCM.
Jeg har set meget værre give gult. Den kan sagtens dømmes, det tror jeg de fleste er enige i. Min anke er den linje som dommeren har lagt og ikke overholder, derudover ser den langt langt værre ud end den er, netop pga. Wind overspiller i stor grad. Mon ikke Evander næste gang nøjes med at sparke Wind over skinnebenet i stedet 8-)

Mediano er ligesom meget andet hovedstadsfokuseret, det kan ikke komme bag på nogen.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Jesper BW1100 »

mousebreaker skrev:
23. sep 2021, 12:52
Fatter ikke, at nogen kan tvivle på at det er rødt kort. Det er klokkeklart. Hører ikke hjemme på en fodboldbane og er en "utilgivelig" fejl, specielt i en kamp som denne. Evander må bare lære af det.

Vedr Mediano bias mod FCM. Har hørt Mediano i flere år. Ja, ikke alt er lige godt (men meget er rigtig godt), men fornemmer ikke nogen grund til, at Brüchmann skulle være mod FCM, tværtimod er min fornemmelse at han rent faktisk er ret vild med det FCM er og står for. At han så sendte en shitspand afsted mod bl.a FCM fans forleden er så en anden ting, men det er formodentlig ikke forkert, at de får mange forsmåede beskeder fra FCM fans, relativt set. I kritikken af dette gik han muligvis for vidt.
Jeg synes også det røde kort er på sin plads. At Brüchmann så er helt på månen i hans snak om 5-7 dages karantæne er en helt anden snak.

Generelt anser jeg ikke Brüchmann for at være synderligt biased. Han var/er glad for Ståle, hvilket skinnede lidt for meget igennem i deres special, tilbage da de fyrede ham.
Det stunt han lavede i den fredagsfrokost med at hænge navngivne personer ud for en 3 år gammel sag, som ikke engang var noget mærkbart. Det var decideret pinligt og så langt under lavmålet for hvad et seriøst medie som Mediano bør stå for.
Jeg tabte en del agtelse for ham på baggrund af den udsendelse.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Jesper BW1100 skrev:
24. sep 2021, 09:56
mousebreaker skrev:
23. sep 2021, 12:52
Fatter ikke, at nogen kan tvivle på at det er rødt kort. Det er klokkeklart. Hører ikke hjemme på en fodboldbane og er en "utilgivelig" fejl, specielt i en kamp som denne. Evander må bare lære af det.

Vedr Mediano bias mod FCM. Har hørt Mediano i flere år. Ja, ikke alt er lige godt (men meget er rigtig godt), men fornemmer ikke nogen grund til, at Brüchmann skulle være mod FCM, tværtimod er min fornemmelse at han rent faktisk er ret vild med det FCM er og står for. At han så sendte en shitspand afsted mod bl.a FCM fans forleden er så en anden ting, men det er formodentlig ikke forkert, at de får mange forsmåede beskeder fra FCM fans, relativt set. I kritikken af dette gik han muligvis for vidt.
Jeg synes også det røde kort er på sin plads. At Brüchmann så er helt på månen i hans snak om 5-7 dages karantæne er en helt anden snak.

Generelt anser jeg ikke Brüchmann for at være synderligt biased. Han var/er glad for Ståle, hvilket skinnede lidt for meget igennem i deres special, tilbage da de fyrede ham.
Det stunt han lavede i den fredagsfrokost med at hænge navngivne personer ud for en 3 år gammel sag, som ikke engang var noget mærkbart. Det var decideret pinligt og så langt under lavmålet for hvad et seriøst medie som Mediano bør stå for.
Jeg tabte en del agtelse for ham på baggrund af den udsendelse.
Jeg har ikke hørt det med 5-7 dages karantæne, men det er naturligvis helt skævt.
Vedrørende den gamle sag. Hvis man deltager i debatter eller andet på sociale medier, så er den del af det, at man risikerer at blive citeret for det man siger. Det gælder også for gamle posts. Det er bestemt ikke noget nyt. Det kan jeg simpelthen ikke klandre ham for, men synes dog også at det var helt unødvendigt og ikke noget jeg selv ville have gjort. Det lød som et bittersurt opstød.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
24. sep 2021, 13:57
Jesper BW1100 skrev:
24. sep 2021, 09:56
mousebreaker skrev:
23. sep 2021, 12:52
Fatter ikke, at nogen kan tvivle på at det er rødt kort. Det er klokkeklart. Hører ikke hjemme på en fodboldbane og er en "utilgivelig" fejl, specielt i en kamp som denne. Evander må bare lære af det.

Vedr Mediano bias mod FCM. Har hørt Mediano i flere år. Ja, ikke alt er lige godt (men meget er rigtig godt), men fornemmer ikke nogen grund til, at Brüchmann skulle være mod FCM, tværtimod er min fornemmelse at han rent faktisk er ret vild med det FCM er og står for. At han så sendte en shitspand afsted mod bl.a FCM fans forleden er så en anden ting, men det er formodentlig ikke forkert, at de får mange forsmåede beskeder fra FCM fans, relativt set. I kritikken af dette gik han muligvis for vidt.
Jeg synes også det røde kort er på sin plads. At Brüchmann så er helt på månen i hans snak om 5-7 dages karantæne er en helt anden snak.

Generelt anser jeg ikke Brüchmann for at være synderligt biased. Han var/er glad for Ståle, hvilket skinnede lidt for meget igennem i deres special, tilbage da de fyrede ham.
Det stunt han lavede i den fredagsfrokost med at hænge navngivne personer ud for en 3 år gammel sag, som ikke engang var noget mærkbart. Det var decideret pinligt og så langt under lavmålet for hvad et seriøst medie som Mediano bør stå for.
Jeg tabte en del agtelse for ham på baggrund af den udsendelse.
Jeg har ikke hørt det med 5-7 dages karantæne, men det er naturligvis helt skævt.
Vedrørende den gamle sag. Hvis man deltager i debatter eller andet på sociale medier, så er den del af det, at man risikerer at blive citeret for det man siger. Det gælder også for gamle posts. Det er bestemt ikke noget nyt. Det kan jeg simpelthen ikke klandre ham for, men synes dog også at det var helt unødvendigt og ikke noget jeg selv ville have gjort. Det lød som et bittersurt opstød.
Klart nok, men det var jo hele "opsætningen" og stilen der var helt håbløst.
En ting er at man gør alt det modsatte af hvad man selv prædiker, med den gode tone.
Og også at man ikke forholder sig til den undskyldning der kommer, altså jo faktisk for 3 år siden, og stadig hænger i det.
Simpelthen bare så meget dobbeltmoral og så mange selvmål PB får lavet i den udsendelse.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: SL R9: FCK - Midtjylland

Indlæg af Jesper BW1100 »

Steffen am skrev:
24. sep 2021, 14:07
mousebreaker skrev:
24. sep 2021, 13:57
Jesper BW1100 skrev:
24. sep 2021, 09:56


Jeg synes også det røde kort er på sin plads. At Brüchmann så er helt på månen i hans snak om 5-7 dages karantæne er en helt anden snak.

Generelt anser jeg ikke Brüchmann for at være synderligt biased. Han var/er glad for Ståle, hvilket skinnede lidt for meget igennem i deres special, tilbage da de fyrede ham.
Det stunt han lavede i den fredagsfrokost med at hænge navngivne personer ud for en 3 år gammel sag, som ikke engang var noget mærkbart. Det var decideret pinligt og så langt under lavmålet for hvad et seriøst medie som Mediano bør stå for.
Jeg tabte en del agtelse for ham på baggrund af den udsendelse.
Jeg har ikke hørt det med 5-7 dages karantæne, men det er naturligvis helt skævt.
Vedrørende den gamle sag. Hvis man deltager i debatter eller andet på sociale medier, så er den del af det, at man risikerer at blive citeret for det man siger. Det gælder også for gamle posts. Det er bestemt ikke noget nyt. Det kan jeg simpelthen ikke klandre ham for, men synes dog også at det var helt unødvendigt og ikke noget jeg selv ville have gjort. Det lød som et bittersurt opstød.
Klart nok, men det var jo hele "opsætningen" og stilen der var helt håbløst.
En ting er at man gør alt det modsatte af hvad man selv prædiker, med den gode tone.
Og også at man ikke forholder sig til den undskyldning der kommer, altså jo faktisk for 3 år siden, og stadig hænger i det.
Simpelthen bare så meget dobbeltmoral og så mange selvmål PB får lavet i den udsendelse.
Helt enig.
Det var absurd pinligt, og ikke Mediano værdigt.
Længere er den sådan set ikke.

Besvar