SL R8: Midtjylland - Nordsjælland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

SL R8: Midtjylland - Nordsjælland

Indlæg af Steffen am »

Superligaens runde 8
og første kamp efter transfervinduets lukning.

Og med bl.a. Marrony og Cajuste i truppen er der vel alle muligheder for formationsskifte også?
3-5-2, 3-4-3, 4-3-3, 4-2-3-1, 4-4-2 ?
Bliver spændende at se.

Det Praktiske:
Tid: Fredag 10/09 kl. 18.00
Sted: MCH Arena
Dommer: TBD
Medie: Tv3 Sport, Viaplay og radions P3

Karantæner:
Midtjylland: Ingen
Nordsjælland: Ingen

Skader:
Midtjylland: Heiselberg og Birksø skadet, Cools tvivlsom
Nordsjælland: Pas

Bud på start XI'er
Lössl
Dalsgaard, Erik, Juninho
Joel, Rapha, Evander, Paulinho
Isaksen, Brumado, Sisto

Bænk: Elias, Cools/Dyhr, Høegh, Charles, Cajuste, Mabil, Simsir/Lind, Marrony
(8 spillere)

Seneste opgør:
FC Midtjylland FC Nordsjælland 3 – 0 2. maj 2021
FC Nordsjælland FC Midtjylland 3 – 2 26. april 2021
FC Midtjylland FC Nordsjælland 3 – 1 21. december 2020
FC Nordsjælland FC Midtjylland 4 – 1 31. oktober 2020
FC Midtjylland FC Nordsjælland 6 – 3 17. juli 2020
FC Nordsjælland FC Midtjylland 0 – 1 5. juli 2020

Hvordan tror i vi stiller op,
og hvad er jeres tanker, forventninger og forudsigelser?

God Kamp og Forza FCM!

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R8: Midtjylland - Nordsjælland

Indlæg af Ravnen »

Sjov situation, fordi Cajuste ikke har spillet så står Onyedika pludselig foran, han spiller jo som en drøm.

Jeg forventer Marrony starter inde straks han er klar.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R8: Midtjylland - Nordsjælland

Indlæg af Steffen am »

Ravnen skrev:
1. sep 2021, 16:33
Sjov situation, fordi Cajuste ikke har spillet så står Onyedika pludselig foran, han spiller jo som en drøm.

Jeg forventer Marrony starter inde straks han er klar.
Ja, skør situation. Hvem bænker mand.
Og tør man ændrer noget der virker?

Måske Cajuste tager en enkelt kamp og kommer ind fra bænken, men en mand til 100 mio skal selvfølgelig spille.

Bænker man så Rapha, eller spiller med 3 mands midtbane?

Łössl
Dalsgaard, Erik, Juninho, Paulinho
Rapha, Evander, Cajuste
Isaksen, Marrony, Sisto?

Eller
Łössl
Dalsgaard, Erik, Juninho
Joel, Rapha, Evander, Cajuste, Paulinho
Marrony, Sisto?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R8: Midtjylland - Nordsjælland

Indlæg af Ravnen »

Vi spillede både med Cajuste og Onyeka i sidste sæson, det virkede jo fint, så i teorien. Men nu er Madsen også væk, og Charles har ikke vist noget som helst endnu der giver lovning om en vis klasse, så der er ikke helt samme bredde.

Det er jo op til Bo, han vil gerne spille offensivt, kan han det med to af den type på midtbanen. Det er næsten en skam at bænke en af dem.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R8: Midtjylland - Nordsjælland

Indlæg af Stoffer »

Ubehageligt tidspunkt vi skal møde fcn på. De har spillet med en kvalitet der kan give medaljer indtil videre. Det bliver væsentligt at få lagt låg på dem og stå godt defensivt. - Så tror jeg også på, vi kan skabe nok til at score, hvis vi gør som hidtil i ligaspil i denne sæson.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R8: Midtjylland - Nordsjælland

Indlæg af Stoffer »

Lössl har åbenbart fået en mindre skade under sit ophold i landsholdslejren, jeg håber, han bliver klar.

Brugeravatar
NAsMaR
Indlæg: 8
Tilmeldt: 9. jun 2011, 16:49

Re: SL R8: Midtjylland - Nordsjælland

Indlæg af NAsMaR »

Olafsson
Dalsgaard, Erik, Juninho
Joel, Cajuste, Evander, Paulinho
Isaksen, Marrony, Sisto

Hvis Cajuste er med, så tror jeg ikke på at han sidder på bænken.
På angriber pladsen kunne man godt forestille sig at Brumado fik 70-80 min og så man satte Marrony ind, hvis han er med (Håber det!).

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R8: Midtjylland - Nordsjælland

Indlæg af Steffen am »

Op :D



Der er ikke nogen der har styr på hvornår landsholdsspillerne kom tilbage, eller hvornår de spillede seneste landskamp, om alle er klar igen i morgen.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: SL R8: Midtjylland - Nordsjælland

Indlæg af Jesper BW1100 »

Mit bud er som følger:

Løssl
Dalgsgaard - Erik - Juninho
Joel - Cajuste - Evander - Paulo
Isaksen - Brumado - Sisto

Er Løssl ikke sin skade kvit står Elias selvsagt. Jeg er overbevist om at Juninho går direkte ind som venstre stopper og Paulo retur på wingbacken.
Selvom både Paulo og Dyhr har vikarieret glimrende på henholdsvis venstre stopper og wingback, så er ovenstående en væsentlig forstærkning på begge positioner.

Er Jens klar så er jeg overbevist om han spiller. Onyedika har været en åbenbaring, men Jens er lige niveauet over og vi står samtidig med en mand vi gerne skal have skudt afsted til vinter. Så han skal ud og vises mest mulig frem. Vi skal spille så tilpas mange kampe at der nok skal komme rigelig med minutter til Onyedika. Og så er han helt klar når Jens forhåbentlig sælges til en god sum penge til vinter.

I front tænker jeg man er forsigtig med Marrony. Han er lige kommet retur fra en skade og skal lige spilles ind. Et indhop tænker jeg passer perfekt hertil, hvorfor Brumado starter.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R8: Midtjylland - Nordsjælland

Indlæg af UlveLars »

Jesper BW1100 skrev:
9. sep 2021, 13:49
Mit bud er som følger:

Løssl
Dalgsgaard - Erik - Juninho
Joel - Cajuste - Evander - Paulo
Isaksen - Brumado - Sisto

Er Løssl ikke sin skade kvit står Elias selvsagt. Jeg er overbevist om at Juninho går direkte ind som venstre stopper og Paulo retur på wingbacken.
Selvom både Paulo og Dyhr har vikarieret glimrende på henholdsvis venstre stopper og wingback, så er ovenstående en væsentlig forstærkning på begge positioner.

Er Jens klar så er jeg overbevist om han spiller. Onyedika har været en åbenbaring, men Jens er lige niveauet over og vi står samtidig med en mand vi gerne skal have skudt afsted til vinter. Så han skal ud og vises mest mulig frem. Vi skal spille så tilpas mange kampe at der nok skal komme rigelig med minutter til Onyedika. Og så er han helt klar når Jens forhåbentlig sælges til en god sum penge til vinter.

I front tænker jeg man er forsigtig med Marrony. Han er lige kommet retur fra en skade og skal lige spilles ind. Et indhop tænker jeg passer perfekt hertil, hvorfor Brumado starter.
Isaksen har været med u-21 og spillede tirsdag aften i Kasakstan - 6 tidszoner væk. Jeg tror Mabil starter over ham.
Spændende om vi fastholder 3-4-3, eller om vi fx spiller

Løssl
Dalsgaard - Erik - Juninho - Paulinho
Evander - Rapha - Cajuste
Mabil - Brumado - Sisto

I en 4-3-3 synes jeg vi får vores bedste folk i spil. Omvendt sagde Ankersen, at man så Dalsgaard som "endnu bedre i en 3-mands bagkæde".

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R8: Midtjylland - Nordsjælland

Indlæg af Stoffer »

UlveLars skrev:
9. sep 2021, 15:29
Jesper BW1100 skrev:
9. sep 2021, 13:49
Mit bud er som følger:

Løssl
Dalgsgaard - Erik - Juninho
Joel - Cajuste - Evander - Paulo
Isaksen - Brumado - Sisto

Er Løssl ikke sin skade kvit står Elias selvsagt. Jeg er overbevist om at Juninho går direkte ind som venstre stopper og Paulo retur på wingbacken.
Selvom både Paulo og Dyhr har vikarieret glimrende på henholdsvis venstre stopper og wingback, så er ovenstående en væsentlig forstærkning på begge positioner.

Er Jens klar så er jeg overbevist om han spiller. Onyedika har været en åbenbaring, men Jens er lige niveauet over og vi står samtidig med en mand vi gerne skal have skudt afsted til vinter. Så han skal ud og vises mest mulig frem. Vi skal spille så tilpas mange kampe at der nok skal komme rigelig med minutter til Onyedika. Og så er han helt klar når Jens forhåbentlig sælges til en god sum penge til vinter.

I front tænker jeg man er forsigtig med Marrony. Han er lige kommet retur fra en skade og skal lige spilles ind. Et indhop tænker jeg passer perfekt hertil, hvorfor Brumado starter.
Isaksen har været med u-21 og spillede tirsdag aften i Kasakstan - 6 tidszoner væk. Jeg tror Mabil starter over ham.
Spændende om vi fastholder 3-4-3, eller om vi fx spiller

Løssl
Dalsgaard - Erik - Juninho - Paulinho
Evander - Rapha - Cajuste
Mabil - Brumado - Sisto

I en 4-3-3 synes jeg vi får vores bedste folk i spil. Omvendt sagde Ankersen, at man så Dalsgaard som "endnu bedre i en 3-mands bagkæde".
Det må man jo give Ankersen ret i. Vi har endnu ikke set noget fra Dalsgaard, der antyder, vi får det maksimale ud af ham i en 4back kæde. Hans spidskompetencer er for Championship-agtige (defensivt orienteret).

Med Juninho tilbage og Paulinho på VWB, så er trade-off reelt Rapha vs. Joel.

Men for mig er spørgsmålet ikke så meget personel. Det er i højere grad, om der kunne være en taktisk fordel i at befolk midtbanen mere mod fcn. Det lyder defensivt, men jeg ville ikke have noget imod noget ala

Dals-Erik-Juninho
Joel-Evander-Rapha-Cajuste-Paulinho
Mabil-Brumado

mod fcn. Altså tre centralt der kan arbejde med angriberne i et middelhøjt pres uden bold og varierende muligheder for 3+2 i opbygning, masser af power og styrke på standard og WB med frihed til at søge rummene i frimærket og slå indlæg til brumado eller cut-back til midtbanen der ankommer sent.
Evander forsvandt mod BIF, og for mig handlede det bla om, han skulle dække for stort et område defensivt og ikke fik tid på bolden i den dybe opbygning. Rapha har vist sig i stand til at komme med i feltet. Og så må jeg bare sige, jeg ikke har set noget fra Sisto i et længere stykke tid, der gør, han er selvskrevet på holdkortet.

Men jeg tror ikke så meget på det.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R8: Midtjylland - Nordsjælland

Indlæg af Steffen am »

UlveLars skrev:
9. sep 2021, 15:29
Isaksen har været med u-21 og spillede tirsdag aften i Kasakstan - 6 tidszoner væk. Jeg tror Mabil starter over ham.
Spændende om vi fastholder 3-4-3, eller om vi fx spiller
Og Mabil har været i Australien, har ikke helt styr på hvor mange tidszoner det er væk, men det gør det da lidt mere interessant når vi nu spiller fredag. Heldigvis lidt tid til torsdag til Ludogorets kampen.

Cajuste er med Sverige i Athen onsdag aften, med kampstart 20.45 (hele kampen på bænken)
Det er vel lige knap han kan nå en træning. Han burde godt kunne nå kampen, men har svært ved at se han starter i hvert fald.

Mabil spillede med Australien i Vietnem tirsdag kl. 14.00 (og spillede hele kampen)

Isaksen og Dyhr var med u21 landsholdet til Kazahkstan, med kampstart på Astana Arena 16.00
Ved ikke med Madsen, han var med i første kamp, men ser ikke ud til at have været i kamptruppen??

Victor Lind var også tirsdag med u19 landsholdet i Norge, og var med i kampen med kampstart kl. 14.00

Lössl kom som bekendt tidlig hjem, men med en skade.
Elias Olafsson har spillet for Islands u21 landshold, og havde sidste kamp også tirsdag med kampstart kl. 19 i Reykjavik.

Lige umiddelbart er der da lidt spænding på målmandsposten og på fløjen, hvor Sisto må være rimelig sikker starter. Vedkommende der starter på den anden fløj, må være den sikreste udskiftning i løbet af kampen?

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R8: Midtjylland - Nordsjælland

Indlæg af UlveLars »

Steffen am skrev:
9. sep 2021, 18:10
UlveLars skrev:
9. sep 2021, 15:29
Isaksen har været med u-21 og spillede tirsdag aften i Kasakstan - 6 tidszoner væk. Jeg tror Mabil starter over ham.
Spændende om vi fastholder 3-4-3, eller om vi fx spiller
Og Mabil har været i Australien, har ikke helt styr på hvor mange tidszoner det er væk, men det gør det da lidt mere interessant når vi nu spiller fredag. Heldigvis lidt tid til torsdag til Ludogorets kampen.

Cajuste er med Sverige i Athen onsdag aften, med kampstart 20.45 (hele kampen på bænken)
Det er vel lige knap han kan nå en træning. Han burde godt kunne nå kampen, men har svært ved at se han starter i hvert fald.

Mabil spillede med Australien i Vietnem tirsdag kl. 14.00 (og spillede hele kampen)

Isaksen og Dyhr var med u21 landsholdet til Kazahkstan, med kampstart på Astana Arena 16.00
Ved ikke med Madsen, han var med i første kamp, men ser ikke ud til at have været i kamptruppen??

Victor Lind var også tirsdag med u19 landsholdet i Norge, og var med i kampen med kampstart kl. 14.00

Lössl kom som bekendt tidlig hjem, men med en skade.
Elias Olafsson har spillet for Islands u21 landshold, og havde sidste kamp også tirsdag med kampstart kl. 19 i Reykjavik.

Lige umiddelbart er der da lidt spænding på målmandsposten og på fløjen, hvor Sisto må være rimelig sikker starter. Vedkommende der starter på den anden fløj, må være den sikreste udskiftning i løbet af kampen?
Tak for Update, Steffen. Jeg var ikke opmærksom på Mabils lange rejse.
Mon ikke det bliver vores vanlige 3-4-3, så? Evt med en Cajuste-indskiftning i 2. halvleg til sæsondebut

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R8: Midtjylland - Nordsjælland

Indlæg af JBT »

Hvorfor er Paulinho ikke med? Savner at se noget andet en Dyhr på den wing.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R8: Midtjylland - Nordsjælland

Indlæg af JBT »

Fejl - det er to brassere som ikke er med, havde læst det som om at to manglede tidligere i dag.

Besvar