SL R7: Brøndby - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R7: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Nogen her på Graven trænger vist til noget beroligende :)
Vi bør vinde denne kamp, men ingen kvalitet i afslutningerne. Sisto SKAL sparke den sikkert i rusen. Han havde endda mulighed for at lægge bolden af til Isaksen. Apropos Isaksen, så har knægten talent, men han mangler lige den erfaring der skal til, for ikke at vil gøre det absolut sværeste HELE tiden.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R7: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af 6256 »

Tja, man vidste næsten, hvordan det vil gå, når vi ikke scorer på vores chancer.

Men er jeg den eneste, der sidder og tænker, at vi efter deres taktiske ændring egentlig halser lidt efter resten af kampen? Alle vores chancer var jo nærmest de første 30 min. Jeg synes altså det er lidt bekymrende, at vi ikke formår at løse den taktiske ændring, de kommer med. Den falder tilbage på trænerne. Selvfølgelig skulle vi bare have scoret, og så var det ikke noget problem. Men det er som om, vi stopper helt med at spille, og tror den nok skal komme.

Og Bach Bak taler om motivation. Jeg troede vitterligt ikke, at det skulle være et problem.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: SL R7: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af SimonH »

Ro på. Vi er klart bedst. Det var bare ikke vores dag på kynismen.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: SL R7: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Problemet er ikke at tabe i Brøndby i runde 7. Det er heller ikke måden vi gør det på, som er en kombination af utir og manglende skarphed.

Nej, problemet er, at vi i dag har NUL offensive etablerede kort på bænken. Jeg er med på, at der er tre udenfor, men der vol formentlig i gennemsnit til hver kamp være minimum en etableret ude, hvilket efterlader os i bedste fald med to reelle kort at skyde med i sådanne kampe her - det ER for lidt. Der skal simpelthen hentes minimum en klasse kant eller 9er ind, afhængigt af hvor Marrony skal spille.

Og så SKAl vi have ryddet op. Torp, Kaba, Jens og også gerne Mabil, men for ham skal der jentes en erstatning i så fald.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R7: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af 6256 »

SimonH skrev:
29. aug 2021, 22:29
Ro på. Vi er klart bedst. Det var bare ikke vores dag på kynismen.
Ja, Brøndby har nok været i samme båd som os, i de fleste kampe sidste sæson mod os. Det kan bare nage mig, at man ikke formår at finde et modtræk mod deres taktiske ændring. Jeg mindes ikke, vi kommer frem til alverden derefter. Det synes neg bare er skidt.
Men ja, det er kynismen til forskel i dag. Havde vi scoret de første 10 minutter, havde vi kørt de sikkert hjem.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R7: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

Møgtræt af at tabe som altid. Men må også bare sige, at der ikke er noget overraskende over, at vi får problemer senere i kampen, når vi ikke fik scoret først. Vi vidste på forhånd, at vi ikke havde en spidsangriber med, og at vi var sårbare på kontra, hvis vi prøvede at komme igennem midten og så mistede den der. Vi har prøvet det før.

Ville være mere bekymret, hvis vi slet ikke skabte chancer. Og så vidste vi også i dag, at bænken havde sværere ved at vende kampen. Tidligere har vi haft enten Mabil, Andersson, Isaksen eller Dreyer at sætte ind…og nogen gange Sisto. I dag var det tyndbenet. Vi er nødt til at tro på de nye brasilianere skaber substansen på holdet igen. Kun tabt en kamp…. Men, jo Fck ser stærke ud, og der er ikke plads til mange pointtab i denne sæson for mesteren.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R7: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af JBT »

6256 skrev:
29. aug 2021, 22:26
Tja, man vidste næsten, hvordan det vil gå, når vi ikke scorer på vores chancer.

Men er jeg den eneste, der sidder og tænker, at vi efter deres taktiske ændring egentlig halser lidt efter resten af kampen? Alle vores chancer var jo nærmest de første 30 min. Jeg synes altså det er lidt bekymrende, at vi ikke formår at løse den taktiske ændring, de kommer med. Den falder tilbage på trænerne. Selvfølgelig skulle vi bare have scoret, og så var det ikke noget problem. Men det er som om, vi stopper helt med at spille, og tror den nok skal komme.

Og Bach Bak taler om motivation. Jeg troede vitterligt ikke, at det skulle være et problem.
Enig mht motivation. Men det er jo også et helt anden hold, end det der tabte mesterskabet på historisk vis i sidste sæson.

Også enig i at bif overbefolker midtbanen, men vi taber på det vi plejer. Omstillinger. Så omkring det taktiske er det mere de offensive der ikke tager nok del og smider kuglen for nemt, og wingbacks ender med åbne rum på siderne.

Det er svært at løse når man ikke har mere kvalitet i de forreste geledder - eller at skifte ind, hvis de offensive er for trætte til at arbejde.

I sidste ende er det ledelsen der dumper. Og så er det self uheldigt at man ikke får en pind eller to puttet ind så man kan spille norsker i en time (som Brøndby altid selv gør det)

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R7: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

ABT skrev:
29. aug 2021, 22:05
Fuldstændig håbløst og idiotisk nederlag. Brøndby kommer fra en tung Salzburg kamp, samt ren utur igennem hele sæsonen. Det formår vi ikke at råde bod på, på trods af et utal af muligheder for at give dem kniven. Oveni er Brøndby ikke et specielt godt fodboldhold pt. Det er fuldstændig vanvittigt, at vi ikke formår at putte minimum én ind i dag. Jeg tror, at kampen i aften er en af dem, som man med rette kan ende med at kigge tilbage på, hvis vi mod slutningen af sæsonen står og mangler et par point.

Første halvleg er total godkendt, hvor vi sidder på alt. Uheldigvis har vi en kvalitet oppe foran, som er lige til røven af Serie 5. Brøndby justerer på tingene i første halvleg samt i pausen, hvilket åbenbart kan sætte os skakmat, for hold kæft noget møg vi laver i 2. halvleg. Totalt på Brøndbys præmisser. Omvendt har vi 0 at skyde med fra bænken med alle de mælketænder der sidder derude.

Havde vi haft en angriber med kvalitet til rådighed i dagens kamp, havde den med lidt god vilje været lukket efter 15 minutter i dag. Det var så ikke tilfældet, og det må man jo tage til efterretning hos Stein og Sushi.

Det bliver tiltrængt at få Junior og Juninho tilbage. Samt Marrony i spil - Det bliver nok en smal sag for ham at spille sig på holdet, med den kvalitet vi ser i dag.

De får travlt på kontoret de næste 48 timer.

UD: Cajuste, Kaba, Kraev, Mabil, Reese, Torp (og Mikael Anderson eftersom han var sorteret fra i dag?)
IND: Etableret kvalitet... og det kan være MANGE steder på banen.
Arh, tung Salzburg-kamp??? Kampen afgjort efter 10 minutter, spiller på hjemmebane og fem dage før dagens kamp. Giver ikke Bif nogen ulempe.

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: SL R7: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af Jakla »

Vi er klart bedst, men manglende kynisme koster. At vi ryger i kontrafælden er bare ikke godt nok. Isaksen er en spændende spiller Og tæt på flere gange.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R7: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af ABT »

Danand123 skrev:
29. aug 2021, 22:39
ABT skrev:
29. aug 2021, 22:05
Fuldstændig håbløst og idiotisk nederlag. Brøndby kommer fra en tung Salzburg kamp, samt ren utur igennem hele sæsonen. Det formår vi ikke at råde bod på, på trods af et utal af muligheder for at give dem kniven. Oveni er Brøndby ikke et specielt godt fodboldhold pt. Det er fuldstændig vanvittigt, at vi ikke formår at putte minimum én ind i dag. Jeg tror, at kampen i aften er en af dem, som man med rette kan ende med at kigge tilbage på, hvis vi mod slutningen af sæsonen står og mangler et par point.

Første halvleg er total godkendt, hvor vi sidder på alt. Uheldigvis har vi en kvalitet oppe foran, som er lige til røven af Serie 5. Brøndby justerer på tingene i første halvleg samt i pausen, hvilket åbenbart kan sætte os skakmat, for hold kæft noget møg vi laver i 2. halvleg. Totalt på Brøndbys præmisser. Omvendt har vi 0 at skyde med fra bænken med alle de mælketænder der sidder derude.

Havde vi haft en angriber med kvalitet til rådighed i dagens kamp, havde den med lidt god vilje været lukket efter 15 minutter i dag. Det var så ikke tilfældet, og det må man jo tage til efterretning hos Stein og Sushi.

Det bliver tiltrængt at få Junior og Juninho tilbage. Samt Marrony i spil - Det bliver nok en smal sag for ham at spille sig på holdet, med den kvalitet vi ser i dag.

De får travlt på kontoret de næste 48 timer.

UD: Cajuste, Kaba, Kraev, Mabil, Reese, Torp (og Mikael Anderson eftersom han var sorteret fra i dag?)
IND: Etableret kvalitet... og det kan være MANGE steder på banen.
Arh, tung Salzburg-kamp??? Kampen afgjort efter 10 minutter, spiller på hjemmebane og fem dage før dagens kamp. Giver ikke Bif nogen ulempe.
Med en "tung Salzburg-kamp" mener jeg såvel fysisk som mentalt i form af at de fik hamret endnu et søm i kisten for denne sæson. Vi havde meget gode forudsætninger for at få et godt resultat med os - Også på trods af vores brasser-fravær.
/ ABT

Billede

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R7: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af JBT »

Danand123 skrev:
29. aug 2021, 22:39
ABT skrev:
29. aug 2021, 22:05
Fuldstændig håbløst og idiotisk nederlag. Brøndby kommer fra en tung Salzburg kamp, samt ren utur igennem hele sæsonen. Det formår vi ikke at råde bod på, på trods af et utal af muligheder for at give dem kniven. Oveni er Brøndby ikke et specielt godt fodboldhold pt. Det er fuldstændig vanvittigt, at vi ikke formår at putte minimum én ind i dag. Jeg tror, at kampen i aften er en af dem, som man med rette kan ende med at kigge tilbage på, hvis vi mod slutningen af sæsonen står og mangler et par point.

Første halvleg er total godkendt, hvor vi sidder på alt. Uheldigvis har vi en kvalitet oppe foran, som er lige til røven af Serie 5. Brøndby justerer på tingene i første halvleg samt i pausen, hvilket åbenbart kan sætte os skakmat, for hold kæft noget møg vi laver i 2. halvleg. Totalt på Brøndbys præmisser. Omvendt har vi 0 at skyde med fra bænken med alle de mælketænder der sidder derude.

Havde vi haft en angriber med kvalitet til rådighed i dagens kamp, havde den med lidt god vilje været lukket efter 15 minutter i dag. Det var så ikke tilfældet, og det må man jo tage til efterretning hos Stein og Sushi.

Det bliver tiltrængt at få Junior og Juninho tilbage. Samt Marrony i spil - Det bliver nok en smal sag for ham at spille sig på holdet, med den kvalitet vi ser i dag.

De får travlt på kontoret de næste 48 timer.

UD: Cajuste, Kaba, Kraev, Mabil, Reese, Torp (og Mikael Anderson eftersom han var sorteret fra i dag?)
IND: Etableret kvalitet... og det kan være MANGE steder på banen.
Arh, tung Salzburg-kamp??? Kampen afgjort efter 10 minutter, spiller på hjemmebane og fem dage før dagens kamp. Giver ikke Bif nogen ulempe.
Det giver sgu mere ulempe end en uge med fri løbepas. Og bagud med to efter ti - så hedder en bundgas i 80 min.
De havde dem også ugen forinden i Østrig og Odense ude, plus en del covid ramte

Det kunne desværre på ingen måde ses her til aften

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R7: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

At vinde over Vejle og Silkeborg er en ting, der er så markant forskel på trupperne og hele opsætningen. Det er når vi møder Brøndby og FCK at vi skal bevise vi er et tophold. Det lignede næsten de glade tider under Erik Rasmussen i første halvleg, men også lidt tamt at vi ikke får prikket mindst en bold ind i nettet, med så meget spilleglæde og overtag.

Normalt bliver vi stærkere når fasen med udskiftningerne kommer, men helledusseda, Steinlein har fået solgt så massivt ud i vores trup at det er en saga blot. Vi ser tynde ud, der må blive travlt på kontoret inden vinduet lukker, for vi har også Europa League forude.

Sådan et nederlag er bare et af den slags som gør ekstra ondt. Efter at have tabt mesterskabet med et skallet point til Brøndby, ville en sejr have hjulpet gevaldigt. Nu taber vi, endda efter de har været i en massiv krise. Argh!!

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R7: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

MFKM skrev:
29. aug 2021, 22:11
Så kender man sku ulvegraven igen.

På en god dag havde vi lukket det her i 1. Halvleg.

Vi viser i perioder at vi er klasser bedre end Brøndby med det her hold. Vi er uden Juninho, Brumado, Marrony, der alle ville starte inde.

XG vinder vi 0,87 - 1,96.

Selvfølgelig er det bittert at tabe, men ro på. Videre.

Folk der råber på ny ledelse har fuldstændigt tabt den. Vi er klart i top 2 af de mest veldrevne klubber i dk, sammen med Nordsjælland. Vi skylder ledelsen alt for, at vi kan spille topfodbold i Midtjylland.
+1

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: SL R7: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af Konsulen »

Steffen am skrev:
30. aug 2021, 01:10
[quote=MFKM post_id=175874 time=<a href="tel:1630267893">1630267893</a> user_id=14500]
Så kender man sku ulvegraven igen.

På en god dag havde vi lukket det her i 1. Halvleg.

Vi viser i perioder at vi er klasser bedre end Brøndby med det her hold. Vi er uden Juninho, Brumado, Marrony, der alle ville starte inde.

XG vinder vi 0,87 - 1,96.

Selvfølgelig er det bittert at tabe, men ro på. Videre.

Folk der råber på ny ledelse har fuldstændigt tabt den. Vi er klart i top 2 af de mest veldrevne klubber i dk, sammen med Nordsjælland. Vi skylder ledelsen alt for, at vi kan spille topfodbold i Midtjylland.
+1
[/quote]


Der er vel ingen herinde der har krævet ny ledelse? - men er det forbudt at påpege det paradoks der kan være i, at Steinlein flere gange siger, at holdet hele tiden skal gøres bedre, også efter hvert transfervindue, og man så f.eks. ser holdet (og især bænken) i går? Der var absolut intet at skyde med fra bænken - hvilket udstiller truppens pt. manglende bredde.
Det eneste sted man er lykkedes med at lukke hullet efter afgang er i forsvaret. Jeg synes Dalsgaard er en glimrende, men anderledes, erstatning for Scholtz - en spiller der viser noget vilje og mandsmod sammen med Erik. Men man sælger Drejer, hvilket er helt OK til den pris, men hvis man vil være top-2 i ligaen, så forventer man at erstatningen skal være Isaksen? Jeg er i modsætning til de fleste herinde, ikke ved at falde bagover af beundring over ham. Potentialet er der, men han bliver endnu en spiller der kun præsterer i glimt, på dagen, fordi han bare ikke har blikket for spillet. Han smider sig for let, tager oftest en dribling for meget, og har ikke blik for sine medspillere - og tror samtidig at han alene kan/skal afgøre kampene. Den type spiller har vi allerede nok af i Mabil og Mikael Andersson - de kommer ikke til at afgøre mesterskabskampen til vores fordel.
Drejer bliver umulig at erstatte, og det bliver han heller ikke.
Ingen skal forvente yderligere indkøb af betydning tror jeg, for nu er der cashet ind, og venter man og ser til vinter, hvor der skal findes erstatninger for Erik og Evander.
Det eneste jeg håber i dette vindue er, at man får solgt Mabil - det har vi alle fortjent

Fodboldfan
Indlæg: 256
Tilmeldt: 20. mar 2016, 13:47

Re: SL R7: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af Fodboldfan »

Slap nu af. Vi har solgt næsten hele holdet. Hvis vi er i top 2 eller 3 ved vinterpausen, så tror jeg faktisk at vi skal være tilfredse. Det er ikke Football Manager, det her.

Besvar