SL R3: Viborg - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: SL R3: Viborg - Midtjylland

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kan nogen fortælle hvorfor Vff ikke får direkte RØDT på den stempling, den var voldsom.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: SL R3: Viborg - Midtjylland

Indlæg af Sahl »

Synes det var en god kamp også selvom der mangler lidt kynisme i front, der burde jo have stået 2 eller 3-0 til os i første halvleg bare.
Men det ser ud til at holdet spiller for hinanden og ikke for sig selv, det er så fedt at se! Det kan godt gå hen og blive rigtig stort hvis Bo har fået den mentalitet in på holdet. Elsker at se Evander, han er genfødt under Bo og det fortæller hans interview også meget godt.

Med det sagt, så skal vi huske på hvilken modstander vi møder. Der kommer større test i nogle af de kommende kampe. Det bliver også super spændende at se hvem vi ender med at hente.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R3: Viborg - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Dejlig kamp i dag. Elsker at BH ikke lavede en Thorup Priske og roterede det meste af holdet. Det er ikke vejen frem edter min mening. Specielt ikke med 5 udskiftninger (det havde Thorup så ikke mulighed for)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: SL R3: Viborg - Midtjylland

Indlæg af Saemala »

mousebreaker skrev:
31. jul 2021, 20:45
Dejlig kamp i dag. Elsker at BH ikke lavede en Thorup Priske og roterede det meste af holdet. Det er ikke vejen frem edter min mening. Specielt ikke med 5 udskiftninger (det havde Thorup så ikke mulighed for)
Ja, kunne også godt lide at i stedet for at spare spillerne, og smide dem ind til sidst når det brændte på som Priske gjorde det, så lod Bo dem starte og tog dem ud tidligt i stedet.

Vi har nu skabt 10 åbne chancer de første 3 kampe(3.3 snit), i følge Superliga.dk.
Sidste sæson snittede vi 1.5 pr. kamp, så det viser også en offensiv der fungerer en del bedre her fra start.

Generelt er det bare rart at se fremgang i spillet, selvom det til tider stadig ikke er kønt. Bo virker til at have fået styr på tropperne og spille som en enhed.
Høvdingen af Herning

MrWolf
Indlæg: 134
Tilmeldt: 22. maj 2011, 20:46

Re: SL R3: Viborg - Midtjylland

Indlæg af MrWolf »

Efter at have spillet mod et andet grøntblusede hold, så bliver det ret tydeligt hvor ordinære VFF er. For at være helt ærlig så synes jeg at det var et kedeligt derby, hvor jeg aldrig sad og tvivlede på at vi ville vinde.

Ikke for at være disrespektfuld, men det er sku lidt en flok knoldsparkere... jeg troede faktisk at de var et bedre hold efter de brændte 1. div af og med de 2 første kampe in mente. Men der var tydelig niveau forskel på spillerenes kvalitet.

Da jeg sad og så kampen blev jeg faktisk også lidt halvtrist. Jeg indså at for VFF er denne her kamp og så den næste på MCH de 2 største kampe de kan spille. Men for os er der bare kampe der er mere spændende efterhånden. Celtic, FCK og Brøndby og så alle de andre chl kampe vi skal spille... de kan bare noget mere. Det er lidt som når man tilfældigt møder ens gamle ex-kæreste igen og tænker "i guder, hvor var hun da egentlig fed og kedelig".

VFF - det er ikke dig. Det er mig.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R3: Viborg - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Wow.. var det ikke af en de udekamp vi har domineret mest i Superligaen? Viborg får jo ikke et ben til jorden, de har nogle halvforkølede forsøg men vi overtrumfer dem overalt på banen. Sådan vasker man en oprykker, det kunne have været 5-6 mål vi vandt med, kun med lidt held.

Selvom der næppe før har været råbt så meget på Ikast Herning og FC Midtjylland i en kamp, så blev der da ret stille ved 2-0? :-D

Som andre skriver så er det tydeligt at spillerne har fået ny vind under vingerne. Den tunghed vi havde under Priske til sidst, virker borte. Vores offensive spillere som var helt væk i slutspillet, spiller pludselig som vi ved de kan. Om det så skyldes det ene eller det andet, så er det ihvertfald dejligt at se. Som vi spiller i øjeblikket skal man stå meget tidligt op for at slå os..!

En herlig kamp. Videre til Eindhoven og som vi spiller i øjeblikket har jeg en følelse af en lille artig overraskelse i vente... :-)

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R3: Viborg - Midtjylland

Indlæg af 6256 »

Nu er det ikke for at hælde malurt i bægeret, for det er stadigt et nyt hold og taget det i betragtning gør vi det ganske glimrende, både i dag, men også nogle af de foregående kampe. Men som Stoffer også lidt er inde omkring, så synes jeg bestemt stadigt, der mangler noget kvalitet på bolden, særligt fra de bagerste geleder. De offensive spillere var frustreret i første halveg, for det virker til, at det de får at arbejde med er fuldstændigt håbløst også pakker de let Brumado ned, selvom han laver flere gode ting. Så jeg glæder mig til at vi bygger mere på, i det opbyggende og kontrollerende spil med bolden. Jeg synes tydeligt, man kan se, at Onyedika har evnerne til det sammen med en storspillede Evander. Sisto vil nok også pynte i den ligning. Ligesom Dalsgaard også ligner en, der er bedre på bolden end Høegh.
Men lad os endelig fortsætte. Kampen i dag skulle jo bare været lukket efter 15 min. Og ellers er jeg helt enig i, at Viborg ikke har noget før de sidste 5 min.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R3: Viborg - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

6256 skrev:
31. jul 2021, 22:39
synes jeg bestemt stadigt, der mangler noget kvalitet på bolden, særligt fra de bagerste geleder.
Der er bare et kæmpe hul efter Scholz, han var en unik spiller som virkelig kunne spille fodbold og drive bolden frem. Sådan nogle typer mindes jeg ikke at vi har haft mange af i FCM, måske husker jeg forkert?

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: SL R3: Viborg - Midtjylland

Indlæg af Saemala »

Ravnen skrev:
31. jul 2021, 23:31
6256 skrev:
31. jul 2021, 22:39
synes jeg bestemt stadigt, der mangler noget kvalitet på bolden, særligt fra de bagerste geleder.
Der er bare et kæmpe hul efter Scholz, han var en unik spiller som virkelig kunne spille fodbold og drive bolden frem. Sådan nogle typer mindes jeg ikke at vi har haft mange af i FCM, måske husker jeg forkert?
Kan godt være jeg husker forkert, men Klimpl kunne godt håndtere en bold.
Men ellers så havde vi Novak til at spille den venstre stopper, da vi skiftede system under Thorup. Han kunne satme føre en bold frem.
Høvdingen af Herning

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R3: Viborg - Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

UlveLars skrev:
31. jul 2021, 15:50
MFKM skrev:
31. jul 2021, 15:38
Dalsgaard syg - nu må vi sku ikke håbe der er tale om coronasmitte i truppen.
Det kan blive katastrofalt. Den nye dominerende variant smitter jo på niveau med Skoldkopper, dvs 1 smitter ca 8. Det har altså udviklet sig til en af de allermest smitsomme infektionssygdomme overhovedet. Hvis den er kommet indenfor i truppen, så har vi ikke set det sidste tilfælde endnu (men nu er det ikke fastlagt at Dalle har Corona)
Præcis som frygtet. Og jeg er meget sikker på, at det ikke er slut endnu.

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/fc ... er-smittet

Besvar