SL R2: AaB - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af SimonH »

Danand123 skrev:
24. jul 2021, 18:56
SimonH skrev:
24. jul 2021, 18:52
Danand123 skrev:
24. jul 2021, 18:25
Lignede ikke oplagt offside… åbenbart ikke lært noget af EM. Jeg er generelt holdt op med at juble pga det skide VAR.
Det var en meget klar offside som jeg så den.
Jeg var noget rystet over at kommentatorerne slet ikke så, at der var en stor sandsynlighed for, at den skulle annulleres.
Har ikke set linjen, men når VAR er så lang tid om det, er den jo ikke klar. Tænker bare på EM, hvor mange ting strøg igennem, hvis det var en tæt afgørelse. Og linjevogten havde vel vinket, hvis den var klar. Han stod jo dernede .
I superligaen handler den lange tid primært om tekniske udfordringer. Beslutningen træffes på 10-15 sekunder.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af JBT »

FCM2000 skrev:
24. jul 2021, 18:55
hvordan har den nye brasser spillet ?
Meget anonymt, det meste foregår i dalle og joels side. Men han har været ok placeret og clearet det han skulle. Har spillet den fint ud også, men det hele på en billig baggrund - AaB er meget dårlige, man bør kunne smadre dem med mindste et par mål

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af AltidFCM »

Tag nu Pione ud, inden det går galt..

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

Fedt med en sejr. Og nej BH vil ikke spille på lange bolde. Selvfølgelig mangler vi stadig kvalitet med at gøre det færdig, men bedste offensive præsentation under BH. Var AaB dårlige? Måske. Eller var det os, der gjorde dem dårlige? Uanset spillede de op med Fck i søndags.

Tilfreds så absolut.

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af Christian »

Jeg er meget positiv over dagens kamp. Store fremskridt i forhold til OB-kampen.
Flydende og aggressivt spil, og vi får spillet os til en del chancer og kunne have vundet større.
Plusser til Juninho, Joel og Paulinho.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

JBT skrev:
24. jul 2021, 19:09
FCM2000 skrev:
24. jul 2021, 18:55
hvordan har den nye brasser spillet ?
Meget anonymt, det meste foregår i dalle og joels side. Men han har været ok placeret og clearet det han skulle. Har spillet den fint ud også, men det hele på en billig baggrund - AaB er meget dårlige, man bør kunne smadre dem med mindste et par mål
Måske ikke den mest iøjnefaldende, men nøj jeg synes godt man kunne se, hvad det er han indeholder. Speed, fysisk, hovedspil. Jeg tror virkelig at han bliver et bæst, ham her.

Klart bedste kamp i sæsonen. Lægger man sig fast på en 3-4-3, så kommer vi til at mangle en højre wingback, for det vi har er langt under niveau med resten af holdet - i hvert fald hvis Dalle skal spille CB. Og skal han det, så bliver det godt nok en 3-backkæde, man kan slå sig på. Den indeholder fysisk langt over SL niveau.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af JBT »

UlveLars skrev:
24. jul 2021, 20:25
JBT skrev:
24. jul 2021, 19:09
FCM2000 skrev:
24. jul 2021, 18:55
hvordan har den nye brasser spillet ?
Meget anonymt, det meste foregår i dalle og joels side. Men han har været ok placeret og clearet det han skulle. Har spillet den fint ud også, men det hele på en billig baggrund - AaB er meget dårlige, man bør kunne smadre dem med mindste et par mål
Måske ikke den mest iøjnefaldende, men nøj jeg synes godt man kunne se, hvad det er han indeholder. Speed, fysisk, hovedspil. Jeg tror virkelig at han bliver et bæst, ham her.

Klart bedste kamp i sæsonen. Lægger man sig fast på en 3-4-3, så kommer vi til at mangle en højre wingback, for det vi har er langt under niveau med resten af holdet - i hvert fald hvis Dalle skal spille CB. Og skal han det, så bliver det godt nok en 3-backkæde, man kan slå sig på. Den indeholder fysisk langt over SL niveau.
Enig, Joel bringer intet offensivt.

Men alle med et lidt højere bundniveau i dag og en forbedret organisation. Bemærker de to nye brassere har enorm fart ala pau. Det ligner Høegh bliver klar back up og Nico er helt ude (fordi dalle kan bruges også)

Offensivt mangler der stadig meget, synes ikke det var skræmmende hvad man skaber, man burde kunne køre aab langt mere over (og det er vel og mærke folk der kender hinanden vi har deroppe) her har Bo et kæmpe arbejde foran sig fortsat

Mega vigtig sejr i sidste ende, og det var forløsende at se det ske.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af tatoo »

Utrolig stærk indsats som lover godt hvis vi kan fortsætte. Aab var dårlige, men jeg tror det var os der gjorde dem dårlige. Det lader til at BH kan få os til at spille fodbold og ikke sparke. Indsatsen overgår, synes jeg, det vi har set under Priske.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

tatoo skrev:
24. jul 2021, 20:58
Utrolig stærk indsats som lover godt hvis vi kan fortsætte. Aab var dårlige, men jeg tror det var os der gjorde dem dårlige. Det lader til at BH kan få os til at spille fodbold og ikke sparke. Indsatsen overgår, synes jeg, det vi har set under Priske.
Jo, sæsonens bedste kamp, men jeg synes, vi har set bedre kampe under Priske, trods alt. Jeg husker et par flotte kampe, hvor vi splitter fck ad, en flot hjemmekamp mod Liverpool og 3 flotte kval kampe til samme turnering, en udekamp mod netop AaB og en mod fcn, hvor vi nærmest holder dem på 0,00 chancer (det var da vi gik over til den flade 3-mands midtbane, som jeg husker det) m.m.m.
Men nu har vi et nyt kuld med en ny træner, som først skal toppe om en sæson eller to, så vi kan da sagtens nå nye højder - men der er vi altså ikke endnu

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af Sahl »

Jeg var meget imponeret over vores defensiv og synes Juninho så utrolig stærk ud, jeg tror tager SL med storm!
Sisto dribler en smule for meget, selvom han gjorde det ok, han blev sparket ned igennem hele kampen.

Brumado skal nok blive god, men han mangler meget til at starte endnu synes jeg, men han skal have chancen. Jeg tror dog vi leder efter en anden angriber han kan konkurrer med. Håber Isaksen er klar mod Celtic, ham får vi brug for! hvis vores angreb bare var en smule mere kynisk, så tror jeg på det kunne blive godt i år også selvom vi er ved at indspille nye spillere og har mistet profiler.

Charles ser også spændende ud, men spillede for lidt til at blive bedømt synes jeg.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Er i sådan helt klar over hvordan med det underkendte mål efter VAR?

Mangles der ikke noget kommunikativ, føler også kommentatorerne sidder og gætter lidt.

Er både lidt i tvivl om hvem den faktisk bliver dømt på, hvornår en dommerfejl er clear and obvious og skal rettes? Hvorfor det skal tage så lang tid, og hvorfor at dommeren ikke ser går ud til skærmen og kigger?
Og hvorfor man ikke sætter en mikrofon eller noget på dommeren, så dommeren forklare hvad der bliver dømt?

Jeg er for VAR, og meget muligt det rette kald, der bliver lavet her, men som det er nu, føler jeg godt nok ikke det er tilskuer venlig, og gætter også spillerne, kunne ønske sig et par små ændringer?

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af Kent »

Vi fik aldrig billedet med stregerne, men jeg er er sikker på, at det er offside på afleveringen tilbage til Evander. Når man kiggede på afstanden til baglinjen, så den god nok ud. Men som du skriver, så mangler der en del i kommunikationen.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:
26. jul 2021, 00:05
Vi fik aldrig billedet med stregerne, men jeg er er sikker på, at det er offside på afleveringen tilbage til Evander. Når man kiggede på afstanden til baglinjen, så den god nok ud. Men som du skriver, så mangler der en del i kommunikationen.
Tak for det :)

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Iøvrigt ret fedt at flere betegner kampen som sæsonens bedste - to kampe inde i sæsonen samt en CL kvalkamp :lol:

Men dejligt med en dominerende indsats, på udebane mod et hold der lige fik point i parken
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af oros »

mousebreaker skrev:
26. jul 2021, 15:55
Iøvrigt ret fedt at flere betegner kampen som sæsonens bedste - to kampe inde i sæsonen samt en CL kvalkamp :lol:

Men dejligt med en dominerende indsats, på udebane mod et hold der lige fik point i parken
Såmænd. Jeg bemærker i højere grad den stigende formkurve.
Lidt afsporing: FCK klarer først et X mod AaB. Dernæst et X mod SIF. Begge kampe spillet i Parken.
BIF henter først et X i Aarhus, dernæst et X mod VFF hjemme.
Nu skal vi bare fortsætte den stigende form. Så er vi syv points foran på ingen tid. Især fordi FCK spiller så mange hårde kampe i Europa. :lol: :lol:

Besvar