SL R2: AaB - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Superligaens runde 2
En kamp med lidt spørgsmålstegn og måske med lidt fokus mod onsdagens kamp, men ikke desto mindre stadig vigtig kamp.

Dreyer med som den sikreste mand i startopstillingen ;)

Det Praktiske:
Tid: Lørdag 24/07 kl. 18.00
Sted: Aalborg Portland Park (Aalborg)
Dommer: Jakob Kehlet
Medie: TV3 Sport, Viaplay og radions P3

Karantæner:
AaB: Ingen
Midtjylland: Ingen

Skader:
AaB: Pas
Midtjylland: Isaksen tvivlsom?

Bud på start XI'er
Lössl
Dalsgaard, Erik, Nicolaisen, Paulinho
Rafa, Anderson
Dreyer, Evander, Mabil
Brumado

Bænk: Elias, Høegh, Joel, Madsen, Torp, Sisto, Hansen


Seneste opgør:
19.02.21 SL
AaB FC Midtjylland 0 : 2
24.01.21 CF
FC Midtjylland AaB 3 : 1
28.11.20 SL
FC Midtjylland AaB 0 : 0
26.07.20 SL
FC Midtjylland AaB 1 : 2
14.06.20 SL
AaB FC Midtjylland 0 : 2

Hvordan tror i vi stiller op,
og hvad er jeres tanker, forventninger og forudsigelser?

God Kamp og Forza FCM!

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af Kent »

Det her er en meget ubehagelig kamp.

Reelt set burde vi spare flere profiler, da onsdagens opgør mod Celtic stort set kan redde sæsonen, da vi med en sejr er sikker på EL-gruppespil. Det er også det, vi plejer at gøre på denne tid af sæsonen.

Men vi har bare ikke en trup, hvor vi lige nu kan spare ret mange spillere, uden at kvaliteten daler, og med nederlaget mod OB har vi ikke rigtig råd til at sælge denne kamp.

Det mest interessante bliver, om de nye er med. Det vil være godt at få givet dem noget spilletid i benene, for at finde ud af om de kan bruges mod Celtic. Juninho spillede kamp den 7. juli og Charles den 28. juni, så de burde være rimelig match-fitte, alt efter hvad de har lavet, siden vi signede dem (Charles er jo så bl.a. blevet gift). Så jeg håber at se dem begge på banen - i det mindste som indskiftere.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af THenry »

Jeg tror best case scenario for de to brasilianere er en plads på bænken. Jeg kan ikke se dem starte inde allerede.

Hvis vi går all in på Celtic-kampen, så kunne det blive en opstilling i retningen af:

Jonas

Cools/Anderson
Høegh
Nico
Anderson/Dyhr

Madsen
M. Anderson
Torp

Dreyer
Mabil
Brumado

Isoleret set et fornuftigt Superliga-hold spiller for spiller, men totalt usammenspillet. Det kan blive rigtig svært i Aalborg med B-kæden, men vores “reserver” har også tidligere smidt dumme point og Pokalen mod Fremad Amager væk. Så det er vist altid en X-faktor, når vi smider et usammenspillet hold bestående af reserver på banen. Jeg medgiver dog, at vi aldrig har haft så lidt at skyde med på 9’er position og hvis Dreyer ikke havde karantæne og Isaksen muligvis stadigvæk er skadet, så havde det også set tyndt ud på kanten...

Jeg håber f.eks, at Torp får chancen fra start, så vi kan få et første fingerpeg om, han er klar til at steppe op i denne sæson. Vi har mange spørgsmålstegn til hvordan truppen skal sættes sammen, og vi mangler en række svar.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af JBT »

Man spiller med de bedste da ligaen også afgøres på de første kampe, så det bliver nok med et par få giraffer samt de to nye brassere. Det bliver spændende, om de går ind og brænder lortet ned fra dag 1 i første kamp.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af Sahl »

Jeg tror ikke at vi skifter alt for mange ud, så mange kampe har vi heller ikke spillet og begge kampe er super vigtig! Vi må bare ikke tabe til AaB faktisk skal der næsten en sejr til, ellers er vi jo ude i en katastrofe start på sæsonen.

Er helt enig i at Dreyer er 100% sikker.. det bliver vi nok alle enige om. Kunne være fedt med de to nye på bænken og jeg tror faktisk Erik spiller sammen med Høegh igen.

Igboun
Indlæg: 108
Tilmeldt: 28. sep 2013, 13:17
Geografisk sted: København

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af Igboun »

Jeg gætter på at vi skifter der hvor vi har mest kvalitet at skyde med fra bænken.

Derfor:
Løssl
Joel/Cools, Erik, Høegh, Dyhr
Onyedika, Madsen, Evander
Dreyer, Brumado, Mabil

Det giver trods alt hvile til Sisto, Dalsgaard, Anderson og Paulinho. Men vi har fortsat et stærkt set up.
Jeg gætter på at Bo så burger tiden inden onsdag på at gøre Juninho og Charles klar til at spille. Så kommer vi med meget friske ben og med overraskelser mod Celtic.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Henriksen og team kan lisså godt ryste posen. Jeg vil bare se, der en plan med spillet - bare en eller anden plan.

Hvis trænerteamet gør mere af det samme og forventer et andet resultat end mod OB og Celtic, ja så kender vi vist definitionen.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af Sahl »

Stoffer skrev:
23. jul 2021, 08:20
Henriksen og team kan lisså godt ryste posen. Jeg vil bare se, der en plan med spillet - bare en eller anden plan.

Hvis trænerteamet gør mere af det samme og forventer et andet resultat end mod OB og Celtic, ja så kender vi vist definitionen.
Om det er tilfældet finder vi ud af inden af for længe. Håber Isaksen er klar mod Celtic, da han igen ikke er med i dag.
Det bliver meget spændende hvordan vi stiller i dag.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af Vijen »

Hvis det forventes, at juninho og Charles skal være bærende kræfter, så er det bare at starte med dem i dag. Vores spil kan alligevel ikke blive mere usammenhængende.

Nogen der ved noget om deres sprogfærdigheder? Hvis de begge kan kommunikere med de andre, så er det en no-brainer at starte med dem.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

Debut til Juninho fra start og Paulinho centralt. Spændende
Havde håbet vi havde fået lov at se Torp, men han er end ikke på bænken. Ser ud til han har lang vej til spilletid

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af SimonH »

UlveLars skrev:
24. jul 2021, 17:09
Debut til Juninho fra start og Paulinho centralt. Spændende
Havde håbet vi havde fået lov at se Torp, men han er end ikke på bænken. Ser ud til han har lang vej til spilletid
Paulinho spiller venstre wingback.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

SimonH skrev:
24. jul 2021, 17:11
UlveLars skrev:
24. jul 2021, 17:09
Debut til Juninho fra start og Paulinho centralt. Spændende
Havde håbet vi havde fået lov at se Torp, men han er end ikke på bænken. Ser ud til han har lang vej til spilletid
Paulinho spiller venstre wingback.
Ah, de spiller med 3 CB. My bad

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af Sahl »

UlveLars skrev:
24. jul 2021, 17:12
SimonH skrev:
24. jul 2021, 17:11
UlveLars skrev:
24. jul 2021, 17:09
Debut til Juninho fra start og Paulinho centralt. Spændende
Havde håbet vi havde fået lov at se Torp, men han er end ikke på bænken. Ser ud til han har lang vej til spilletid
Paulinho spiller venstre wingback.
Ah, de spiller med 3 CB. My bad
Det er jeg ikke sikker på de gør, selvom det nok er mest realistisk
Spiller vi med 3 cb, så er det selvfølgelig rigtig, men det kan vel også være Paulinho ligger på "midten" sammen med evander og Anderson. Vi må vente og se hvordan det ser ud.

Synes det mest spædende er at vores Brasilianske ven Juninho allerede starter! ham må der være store forventninger til.
Senest rettet af Sahl 24. jul 2021, 17:25, rettet i alt 1 gang.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Vijen skrev:
24. jul 2021, 15:54
Hvis det forventes, at juninho og Charles skal være bærende kræfter, så er det bare at starte med dem i dag. Vores spil kan alligevel ikke blive mere usammenhængende.

Nogen der ved noget om deres sprogfærdigheder? Hvis de begge kan kommunikere med de andre, så er det en no-brainer at starte med dem.
Ikke nødvendigvis en no brainer.

Der kan jo også være noget med form osv.

Men ser da ud til at de klar, eller man satser, men ikke nødvendigvis en no brainer,
Vi ved jo i princippet intet om hvor klar de reelt er.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: SL R2: AaB - Midtjylland

Indlæg af Vijen »

Juninho med fra start i en 343, bliver spændende at se hvordan det fungere.

Besvar