CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Ligeledes som superligaoptakt, tænker jeg også vi kan starte indflyvningen til første Champions League kval opgør

Her gælder det, som jeg forstår det, alle sæsonens UEFA klub kampe, værende med 5(+1) udskiftninger og 12 spillere på bænken.

Første opgør tirsdag d. 20/07
og retur opgør i Herning onsdag d. 28/07

Dagen inden det første opgør (D. 19/07), er der lodtrækning til runde 3.
Hvor det bliver afgjort den samlede vinder i CL Q3 skal møde enten:
Genk, PSV, Sparta Moskva eller Sparta Prag

Og den samlede taber i EL Q3 skal møde enten:
FK Jablonec (Cze) eller Anorthosis Famagusta (Cyp)

Begge opgør har NENT tv-rettighederne til.


Det Praktiske:
Tid: Tirsdag 20/07 kl. 20.45
Sted: Celtic Park
Dommer: TBD
Medie: TV3 Sport, Viaplay og radions P3

Karantæner:
Celtic: Ingen
Midtjylland: Ingen

Skader:
Celtic: Pas
Midtjylland: Pas

Bud på start XI'er
Lössl
Dalsgaard, Erik, Nicolaisen, Paulinho
Anderson, Evander
Dreyer, Torp, Sisto
Kaba

Bænk: Elias, Simon Madsen, Høegh, Joel, Cools, Dyhr, Madsen, Raphael, Charles, Kraev, Mabil, Isaksen, Simsir, Hansen, Brumado
(15 spillere)


Seneste opgør:
Ingen tidligere opgør


Hvordan tror i vi stiller op?
og hvad er jeres tanker, forventninger og forudsigelser?


God Kamp og Forza FCM!

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Bliver Schweisk dommer

Sandro Schärer SUI

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Tror Høegh starter foran Nicolaisen og Isaksen foran Torp med Sisto i midten.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Nogen der har fulgt med i Celtics optakt?
De har også skiftet træner, og været på jagt på transfermarkedet, indtil videre med bl.a. succes.

Kan se at der er deadline for registrering af nye spillere d. 15/7, men det er lavet om til at man kan registrere op til 2 spillere, indtil dagen inden.

Vi må vel have registreret Charles, selvom han ikke er kommet til landet endnu?

Der har selvfølgelig også været rygterne omkring Erik. Ligner i hvert fald at de leder efter midterforsvar.
https://thecelticbhoys.com/2021/07/12/e ... -starfelt/

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
13. jul 2021, 11:34
Nogen der har fulgt med i Celtics optakt?
De har også skiftet træner, og været på jagt på transfermarkedet, indtil videre med bl.a. succes.

Kan se at der er deadline for registrering af nye spillere d. 15/7, men det er lavet om til at man kan registrere op til 2 spillere, indtil dagen inden.

Vi må vel have registreret Charles, selvom han ikke er kommet til landet endnu?

Der har selvfølgelig også været rygterne omkring Erik. Ligner i hvert fald at de leder efter midterforsvar.
https://thecelticbhoys.com/2021/07/12/e ... -starfelt/
Der har været en del om Ajer, som Brentford m.fl. er interesseret i. Det samme med Edouard, som Lecister har været interesseret i. Spændende om de mister profiler. Indtil videre har de holdt andre klubber stangen, så jeg tror, vi skal bøvle med dem.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af TrueWolfMidt »

Til denne udekamp, som er om 7 dage, spiller vi så med vores sikre kort, hvem det så end er, og håber på, at de kan sikre os et godt udebane resultat og at vi så kan nå, at få implementeret de nye brassere inden returen i Herning. Ja der skal godt nok arbejdes hårdt, fra alle omkring holdet, for forventningerne er ikke nødvendigvis blevet mindre og klubbens egne udmeldinger er ej heller blevet mindre.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

I dag afgøres hvor mange tilskuere, til den første kamp, i Skotland.

https://www.67hailhail.com/news/report- ... ash-today/

Man kan da roligt sige mange af de samme argumenter kan bruges til vores regering...

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af tatoo »

TrueWolfMidt skrev:
13. jul 2021, 15:40
Til denne udekamp, som er om 7 dage, spiller vi så med vores sikre kort, hvem det så end er, og håber på, at de kan sikre os et godt udebane resultat og at vi så kan nå, at få implementeret de nye brassere inden returen i Herning. Ja der skal godt nok arbejdes hårdt, fra alle omkring holdet, for forventningerne er ikke nødvendigvis blevet mindre og klubbens egne udmeldinger er ej heller blevet mindre.
Det er nok i denne kamp vi bliver nødt til at fighte et resultat hjem. Spillemæssigt er vi langt fra at være sammenspillet. Husk at vi mangler Mabil, Kaba, Scholz, Cajuste og Onyeka og det er alligevel spillere der fysisk fyldte en del. Det kan Torp, Madsen og andre af de unge ikke udfylde.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

Det lader til, at Cajuste er tilbage i træning og at forhandlingerne med Rennes (udadtil) er brudt sammen.

Tror I, at vi kunne finde på at spille ham mod Celtic? Faren er naturligvis en skade (til 75 mil kr) og en halvsløj indsats fra en spiller, der hellere vil være et andet sted, men hold op det ville give mig mere ro i maven, hvis vi kunne stille med en midtbane med både ham og Evander - enten alene med et 3-mandsforsvar, eller sammen med M. Anderson på Franks plads. Torp, Madsen og Evander fx klinger bare ikke af europæisk gruppespil - endnu.

Hvad mener I i øvrigt om Cajuste-situationen i det hele taget? Det afgørende punkt for mig er kontraktlængden på 2 år. Næsten uanset hvor meget bedre han bliver for os, så vil prisen på ham falde i takt med at kontrakten bliver kortere. Jeg har svært ved at se, at vi kan få mere end 75 mil til vinter med 1,5 år tilbage, og til næste sommer bliver prisen i hvert fald betydeligt mindre. Også selv om han fx er blevet fast mand på det svenske landshold.
Det er meget atypisk fcm ikke at have givet ham en lønforhøjelse med et års tillæg til kontrakten, da han blev en profil for os sidste år. Det synes jeg, vi har været ret gode til med de fleste af vores salgsobjekter. Men måske Cajuste har sagt nej. Det havde i hvert fald gjort vores forhandlingsposition markant bedre, hvis han havde haft 3 år tilbage af kontrakten. Nu er det forholdsvis let for Rennes at kalde vores bluf. De ved vi står skidt.
Når det er sagt, så synes jeg faktisk buddet på 75 mil er rimeligt - uden at kende til detaljerne, naturligvis. Rennes mener det afspejler markedsprisen - og det er jeg faktisk enig i. Han er trods alt prishylden under Kameldeen - som også er 2 år yngre.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af oros »

De 75 mill kan være både skidt og kanel. Det afhænger af, hvordan det er skruet sammen med klausuler osv.
Men de gode spillere bestemmer altså ikke selv, hvornår og hvordan de skal videre. De må forholde sig til den gældende kontrakt og den plan, der formentlig også er lagt.
Ansvaret gælder sørme begge veje.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Acebone »

Det centrale spørgsmål er, hvordan de 75 mio. er sammensat. Det er næppe 100% cool cash nu og her, for så havde vi formentlig sagt ja.

Hvis Rennes' tilbud er inklusiv en masse tvivlsomme klausuler, kan jeg godt forstå, hvis FCM er tilbageholdende.

Edit: oros var hurtigere.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Udfordringen er også bare, hvor meget ved vi reelt. Hvor meget er det klubberne der handler eller laver forhandlingstaktik i medierne.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Sahl »

Jeg tror ikke vi ser hverken Kaba eller Cajuste til den her kamp.
Derudover tror jeg ikke på Torp starter.

Cajuste skal nok blive solgt, det er bare forhandlingsteknik vi ser lige pt. og hvis Rennes virkelig sagde nej, ville der komme andre bud, hvis der ikke allerede er det.


Jeg tror det bliver meget svært for os, at komme forbi Celtic. Men der skal ydes 100% og forsøge at skabe overraskelsen, ja jeg mener det er overraskende hvis vi går videre. Ny Træner, salg af bærende profiler, nye spillere der måske ikke når med og måske også en ny formationsskifte.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Jeg tænker, den relevante sammenligning for Cajuste nærmere er Kudus. Hvor jeg endda vil sige, Kudus havde flere offensive evner, som giver et nøk op i pris. Ham fik fcn iflg. Transfermarkt EUR 9 mio for.

Jeg forstår synspunktet af eventuelle klausuler og i hvilke rater betalingen falder har betydning, men medmindre de er garanteret urealistisk, fx han skal vinde ballon d'or eller de skal vinde cl, så synes jeg, klubben leger med ilden her. Vi må se, hvem der ler sidst.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af JBT »

Stoffer skrev:
14. jul 2021, 14:53
Jeg tænker, den relevante sammenligning for Cajuste nærmere er Kudus. Hvor jeg endda vil sige, Kudus havde flere offensive evner, som giver et nøk op i pris. Ham fik fcn iflg. Transfermarkt EUR 9 mio for.

Jeg forstår synspunktet af eventuelle klausuler og i hvilke rater betalingen falder har betydning, men medmindre de er garanteret urealistisk, fx han skal vinde ballon d'or eller de skal vinde cl, så synes jeg, klubben leger med ilden her. Vi må se, hvem der ler sidst.
Kudus er nærmest bare dobbelt så god som Cajuste imo. - samlet set.
Der findes et hav af forskellige klausul typer, så tror da nok de overvejer lidt forskelligt hos begge parter.

Besvar