CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af SimonH »

Vi er horrible

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af tatoo »

Skal det forstås sådan at hvis vi samlet vinder over Celtic er sikre på EL gruppespil ?

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Administrator »

tatoo skrev:
20. jul 2021, 23:07
Skal det forstås sådan at hvis vi samlet vinder over Celtic er sikre på EL gruppespil ?
Jeps

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
20. jul 2021, 23:04
Stoffer skrev:
20. jul 2021, 22:57
0,12 xG og tre skud for
2,02 xG og 16 skud imod
Vi er fornærmende ringe. De tal underbygger det
Jep.

To kampe. 1,30 xG for og 3,52 xG imod (jeg blander TapIn tal fra ob med dem fra hjemmesiden for Celtic, men det giver vel en ide). 2-3 i målscorer.

FCM2000
Indlæg: 2126
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af FCM2000 »

Bo Henriksen burde have taget AD ud, AD mangler rutine, man snyder ikke en dommer på udebane der har smidt en af hjemmeholdets spillere, det er ikke godt nok AD

UlveLars
Indlæg: 740
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

Stoffer skrev:
20. jul 2021, 21:39
Nu har Henriksen og spillerne fået gave af en tanketorsk og en pause til at overveje, hvordan de scorer mod 10, så en quiz:

Hvis vi ikke scorer, hvem giver Graven så skylden?
A) primært spillerne eller
B) primært Henriksen?

Place your bets.
B) Det er jo et hold helt uden nogen gameplan. Jeg har i hvert fald meget svært ved at se, hvordan det er Bo ønsker at spille. Jeg kan slet ikke finde nogen rød tråd. I mit tv var det 11 mand, som løb hovedløst rundt.
Stoffer, anyone, hjælp mig!

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Matjavsen »

UlveLars skrev:
20. jul 2021, 23:24
Stoffer skrev:
20. jul 2021, 21:39
Nu har Henriksen og spillerne fået gave af en tanketorsk og en pause til at overveje, hvordan de scorer mod 10, så en quiz:

Hvis vi ikke scorer, hvem giver Graven så skylden?
A) primært spillerne eller
B) primært Henriksen?

Place your bets.
B) Det er jo et hold helt uden nogen gameplan. Jeg har i hvert fald meget svært ved at se, hvordan det er Bo ønsker at spille. Jeg kan slet ikke finde nogen rød tråd. I mit tv var det 11 mand, som løb hovedløst rundt.
Stoffer, anyone, hjælp mig!
Det har jo været sådan siden jul

Halkjær
Indlæg: 68
Tilmeldt: 1. sep 2009, 15:26

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Halkjær »

Overordnet set er der ingen af de to hold på banen i dag der har noget at gøre i Champions League. Spørgsmålet er om vi kan klare nåleøjet ved at være mindst ringe. Vi må anerkende at det er genopbygning pt, skrue forventingerne drastisk ned og derfor ville Europa League ville være fantastisk.

Spillemæssigt kan jeg ikke huske hvornår vi sidst har spillet en god kamp med Evander, Dreyer og Sisto på banen samtidig. Det fungerer ikke uden mindst èn der har fart og løber dybt bare engang i mellem. Midtbanen er mager, men med potentiale. Angreb ligeledes mager men med potentiale. Forsvaret middelmådigt og ingen fremtidsudsigter. Spændende hvad Brasilianerne bringer. Og hvad Bo kan fremmane med det materiale over tid. Tid har vi bare ikke for tiden.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af JBT »

Det for sygt at sidde på et pressemøde for nyligt og præsentere nye mål og ambitioner - og dagen efter river man lige en 6-8 mand ud af det nuværende hold. Det må sgu aldrig ske i FCM hvor kun en guldmedalje og europæisk gruppespil er acceptabelt og forventeligt.

Her tænker jeg; Hansen, Scholle, delvis Joel og Cools og Awer (starter alle ikke i går eller mod OB), Cajuste, Onyeka og Kaba.

Det er så latterligt at man ikke formår at løse det bedre frem mod en sæson, for hold kæft man er dårlige altså. Virkelig skuffende. Kun Oneydika - han bliver kanon, (og Erik lige i går) der kan være indsatsen bekendt

Det næste er vision og ideer i spillet, for der mangler mere potentiale end i en serie 3 klub

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Matjavsen »

JBT skrev:
21. jul 2021, 08:12
Det for sygt at sidde på et pressemøde for nyligt og præsentere nye mål og ambitioner - og dagen efter river man lige en 6-8 mand ud af det nuværende hold. Det må sgu aldrig ske i FCM hvor kun en guldmedalje og europæisk gruppespil er acceptabelt og forventeligt.

Her tænker jeg; Hansen, Scholle, delvis Joel og Cools og Awer (starter alle ikke i går eller mod OB), Cajuste, Onyeka og Kaba.

Det er så latterligt at man ikke formår at løse det bedre frem mod en sæson, for hold kæft man er dårlige altså. Virkelig skuffende. Kun Oneydika - han bliver kanon, (og Erik lige i går) der kan være indsatsen bekendt

Det næste er vision og ideer i spillet, for der mangler mere potentiale end i en serie 3 klub
Hvor meget har du fulgt med i klubben de sidste 15 år?

Vi melder ALTID urealistisk ud med mål for at nå dem.
Og vi kan ikke forvente guld hvert år, det er kun FCK som kan det med deres budget.
Målet er dog guld hvert år


Vi skal derudover huske vores plads i fødekæden, det er næsten umuligt for os at finde spillere med niveau på denne tid i transfervinduet, du kan selv se at selv Celtic har svært ved det og de er altså lige et niveau over os

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af JBT »

Matjavsen skrev:
21. jul 2021, 08:52
JBT skrev:
21. jul 2021, 08:12
Det for sygt at sidde på et pressemøde for nyligt og præsentere nye mål og ambitioner - og dagen efter river man lige en 6-8 mand ud af det nuværende hold. Det må sgu aldrig ske i FCM hvor kun en guldmedalje og europæisk gruppespil er acceptabelt og forventeligt.

Her tænker jeg; Hansen, Scholle, delvis Joel og Cools og Awer (starter alle ikke i går eller mod OB), Cajuste, Onyeka og Kaba.

Det er så latterligt at man ikke formår at løse det bedre frem mod en sæson, for hold kæft man er dårlige altså. Virkelig skuffende. Kun Oneydika - han bliver kanon, (og Erik lige i går) der kan være indsatsen bekendt

Det næste er vision og ideer i spillet, for der mangler mere potentiale end i en serie 3 klub
Hvor meget har du fulgt med i klubben de sidste 15 år?

Vi melder ALTID urealistisk ud med mål for at nå dem.
Og vi kan ikke forvente guld hvert år, det er kun FCK som kan det med deres budget.
Målet er dog guld hvert år


Vi skal derudover huske vores plads i fødekæden, det er næsten umuligt for os at finde spillere med niveau på denne tid i transfervinduet, du kan selv se at selv Celtic har svært ved det og de er altså lige et niveau over os
Det handler jo om den forudgående proces, der de to sidste år har været for dårlig, også trods covid. Der har som nævnt bl.a. været for stort et spænd i kvalitet på de nytilkomne unge spillere og et par af dem man har skippet nu, og måske delvist hvad man har ramt på indkøbene. Det samme gælder for øvrigt også spillestilen. Det har som du også selv ser, været total væk fra skiven længe. Gennem mindst 2 trænere. Det er også en af grundene til at man på det skamligste smed to pokaler væk sidste sæson, noget man sjældent kommer til at glemme.

Syntes det er for let køb i øvrigt at sige vi ikke kan måle penis når det alligevel er det man inderst inde ønsker med de bedste, og har midlerne til det, men gerne vil holde dem i lommen for så kan se om man kan udkonkurrere dem. Self holder den ikke hvert år, men så er det fandeme da også klart at man ikke vinder noget, eller flytter sig et hak internationalt. Så skal vi andre da ikke se på at man sælger en næsten hel start 11 og så fortsætter man ellers bare i samme medie og spille-spor. Det må du da kunne se er lidt halvplat for alle typer mennesker der involverer sig i fcm på den ene eller anden måde.

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af PH1978 »

mousebreaker skrev:
Treco skrev:
20. jul 2021, 22:07
Der er kontakt men det er jo måden Dreyer kaster sig på efter kontakten der er film... Det er jo snot dumt.
Ja, han fik een for film, hvor han i samme situation filmede igen da Israeleren prikkede ham i panden. Nu forsøgte han så at filme sig til et frispark, med en dommer som helt sikkert har fokus på ham og film.
Det er helt hjernedødt
Han får ikke den første for film. Han får den fordi, at han er oppe og toppes med Britton.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Sahl »

Halkjær skrev:
21. jul 2021, 00:01
Overordnet set er der ingen af de to hold på banen i dag der har noget at gøre i Champions League. Spørgsmålet er om vi kan klare nåleøjet ved at være mindst ringe. Vi må anerkende at det er genopbygning pt, skrue forventingerne drastisk ned og derfor ville Europa League ville være fantastisk.

Spillemæssigt kan jeg ikke huske hvornår vi sidst har spillet en god kamp med Evander, Dreyer og Sisto på banen samtidig. Det fungerer ikke uden mindst èn der har fart og løber dybt bare engang i mellem. Midtbanen er mager, men med potentiale. Angreb ligeledes mager men med potentiale. Forsvaret middelmådigt og ingen fremtidsudsigter. Spændende hvad Brasilianerne bringer. Og hvad Bo kan fremmane med det materiale over tid. Tid har vi bare ikke for tiden.
Jeg synes faktisk vi spillede ok i de første 20 min. Derefter med alle spot osv, så blev det meget lav kvalitet. Med det sagt, så synes jeg Onyedika var god igen! Det ser spændende ud. Jeg er vild med Brumado, men han ser overmatched ud og han mangler noget i forhold til at holde i bolden. Kampen i går var han ikke helt heldig med.

Jeg sagde allerede inden sæsonstart, at mine forventninger er top3 og selvom mange er uenige og forventer guld og mindst EL, så synes jeg bare vi skal se på alt den forandring der er sket, samt at få en ny træner ind.
Vi er efter min mening ikke boldsikre nok og spiller den rundt for lidt, vi har nogle super dygtige tekniske spillere, det skal udnyttes.

Synes Erik var god i forsvaret, Høegh har jeg ikke været imponeret af, ej heller Dalsgaard. Håber vores 2 nye brasilianere kan bidrage til det defensive, både i forsvaret og på midtbanen. Men vi mangler en klasse angriber pt. Brumado skal have chancer for spilletid og det skal han nok få selvom han kunne blive overhalet af et nyindkøb.-

1-1 ville jeg gerne have solgt kampen for på forhånd, alt er åben til næste uge og mon ikke det kan næsten kun blive bedre kamp for kamp

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Sahl »

Matjavsen skrev:
20. jul 2021, 23:37
UlveLars skrev:
20. jul 2021, 23:24
Stoffer skrev:
20. jul 2021, 21:39
Nu har Henriksen og spillerne fået gave af en tanketorsk og en pause til at overveje, hvordan de scorer mod 10, så en quiz:

Hvis vi ikke scorer, hvem giver Graven så skylden?
A) primært spillerne eller
B) primært Henriksen?

Place your bets.
B) Det er jo et hold helt uden nogen gameplan. Jeg har i hvert fald meget svært ved at se, hvordan det er Bo ønsker at spille. Jeg kan slet ikke finde nogen rød tråd. I mit tv var det 11 mand, som løb hovedløst rundt.
Stoffer, anyone, hjælp mig!
Det har jo været sådan siden jul
Det er jeg ikke helt enig i. Synes faktisk vi i sidste sæson havde en meget mere klar spillestil og meget possesesion, vi udnyttede bare ikke de mange chancer vi skabte og til sidst var der uheld med kendelser, spiller fejl osv. Men alt i alt var jeg mere tryk end jeg har været her til sæson opstarten.
Jeg er ligesom dig i tvivl om hvad Bo vil spille.. Der skal nok gå lidt længere tid inden vi rigtig ser det, håber han udnytter alt den teknik vi har i truppen.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af JBT »

Sahl skrev:
21. jul 2021, 09:36
Matjavsen skrev:
20. jul 2021, 23:37
UlveLars skrev:
20. jul 2021, 23:24


B) Det er jo et hold helt uden nogen gameplan. Jeg har i hvert fald meget svært ved at se, hvordan det er Bo ønsker at spille. Jeg kan slet ikke finde nogen rød tråd. I mit tv var det 11 mand, som løb hovedløst rundt.
Stoffer, anyone, hjælp mig!
Det har jo været sådan siden jul
Det er jeg ikke helt enig i. Synes faktisk vi i sidste sæson havde en meget mere klar spillestil og meget possesesion, vi udnyttede bare ikke de mange chancer vi skabte og til sidst var der uheld med kendelser, spiller fejl osv. Men alt i alt var jeg mere tryk end jeg har været her til sæson opstarten.
Jeg er ligesom dig i tvivl om hvad Bo vil spille.. Der skal nok gå lidt længere tid inden vi rigtig ser det, håber han udnytter alt den teknik vi har i truppen.
Sorry, men der var ikke en klar stil i spillet. Om man så ville spille med megen boldbesiddelse havde spillerne ikke evnerne til det, at finde løsninger, løbe dybt i stedet for alle at få den i fødderne, slippe bolden på maks 2 berøringer eller udøve højt eller samlet genpres de første 20 sek. efter man mister kuglen.
Så synes jeg ikke at man til tilskrive det for en måde at spille på, men mere en ide om at det er sådan man gerne vil. Så skal man jo sadle om for at finde en bedre vej, med de typer man har hvis de ikke kan lære det.

Uanset hvor påtaget det er at skabe kampe i den hjemlige ligaer, vil FCM egentlig gøre det rigtig godt som et langt mere direkte hold i min optik. Det er man lykkedes godt med flere år tilbage.

Besvar