CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Sahl »

JBT skrev:
21. jul 2021, 09:51
Sahl skrev:
21. jul 2021, 09:36
Matjavsen skrev:
20. jul 2021, 23:37


Det har jo været sådan siden jul
Det er jeg ikke helt enig i. Synes faktisk vi i sidste sæson havde en meget mere klar spillestil og meget possesesion, vi udnyttede bare ikke de mange chancer vi skabte og til sidst var der uheld med kendelser, spiller fejl osv. Men alt i alt var jeg mere tryk end jeg har været her til sæson opstarten.
Jeg er ligesom dig i tvivl om hvad Bo vil spille.. Der skal nok gå lidt længere tid inden vi rigtig ser det, håber han udnytter alt den teknik vi har i truppen.
Sorry, men der var ikke en klar stil i spillet. Om man så ville spille med megen boldbesiddelse havde spillerne ikke evnerne til det, at finde løsninger, løbe dybt i stedet for alle at få den i fødderne, slippe bolden på maks 2 berøringer eller udøve højt eller samlet genpres de første 20 sek. efter man mister kuglen.
Så synes jeg ikke at man til tilskrive det for en måde at spille på, men mere en ide om at det er sådan man gerne vil. Så skal man jo sadle om for at finde en bedre vej, med de typer man har hvis de ikke kan lære det.

Uanset hvor påtaget det er at skabe kampe i den hjemlige ligaer, vil FCM egentlig gøre det rigtig godt som et langt mere direkte hold i min optik. Det er man lykkedes godt med flere år tilbage.
Jeg synes der var en klar tendens til, at ville være et possesion based 4-3-2-1 hold, som brugte vores 2 kanter som indvendige angribere. Kaba blev brugt som spilstation og fordeler mere end front angriber, med mindre der kom afleveringer ind i boksen, ofte fra vores meget aggressive backs som lavede overlap med vores "wings" Vi spillede meget tålmodigt og forsøgt at holde bold kontrol så meget som muligt.. Dette gik lidt ud over vores kontra spil.

Så jeg så en meget klar strategi and idé om hvad man ville.. i går var jeg i tvivl.. det var en blandet.. både lange bolde, en smule possesion spil og kontra.. alt i alt virkede det bare som om de spillede hvad der lige gav mest mening.


Rasmus Ankersen har skrevet på forummet et par gange og har f.eks. skrevet det her for nogle år siden
"FCM skal spille fremadrettet, direkte og offensivt fodbold, og det må I gerne holde os op på"

Det kunne være meget interessant at høre om det stadigvæk er det vi skal. måske det høre til i en anden tråd eller vores fan podcast :geek:


Alt i alt er det ikke det jeg ser og heller ikke med Priske, der spillede vi ikke direkte, det gør vi lidt mere nu, men RA mente altså ikke lange bolde frem hele tiden...

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

Ifølge Bold.dk “ FCM-træneren fortæller, at nyindkøbene Charles og Juninho er i spil til returen.” Hvordan er det reglerne er her? Kræver det ikke, at vi registrerede dem allerede inden udekampen, eller kan de godt komme ind fra siden og være med i returen - for det betyder jo så desværre at Celtic kan gøre det samme

Fcmrose
Indlæg: 173
Tilmeldt: 3. mar 2014, 18:09

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Fcmrose »

Jeg er bange for, at Jesper Thygesen rammer hovedet på sømmet post match 0B, når han siger, at FMC fortsætter den spillemæssige krise fra foråret. Jeg har svært ved at se, hvordan vi skal slå Celtic ud, når vi ikke formår at få et bedre udgangspunkt, i den periode vi var 11-10. Man kan ikke bare sælge spille uden Scholle, Jens Lys og Frank (Kaba) og så forvente, at være lige så gode. Specielt midten er i den grad forringet i vores start 11, og når vi så skal til at skifte, så går det helt galt.
Jeg fatter ikke at man når man ved, at Frank og Jens ikke kommer til at spille for os mere, så laver de køb, der skal erstatte dem. Det ender med at vi pisser Europa væk, fordi vi har reageret for sent på forstærkninger til midten.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Charles blev jo faktisk købt ok tidligt. Ved ikke om man er overrasket over hvor lang tid det har taget at få ham til DK.

Men som sagt er der jo pænt mange klubber, der ikke er i mål med deres transfer aktiviteter på det her tidspunkt,
Hvilket jo også giver mening når EM først er slut nu, mange transfer kæder starter ved de store klubber og der er 41 dage tilbage af vinduet.

Og modsat AGF, som ikke engang kan fylde deres bænk har vi jo faktisk spillere nok. Kvantitet er selvfølgelig ikke lig kvalitet, men dog en fin forudsætning.


De 2 nye brasilianere et registreret til kampen, så de kan i følge reglerne sagtens deltage i returen. Så er spørgsmålet hvor de står form- og integrationsmæssigt

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Sahl »

UlveLars skrev:
21. jul 2021, 10:58
Ifølge Bold.dk “ FCM-træneren fortæller, at nyindkøbene Charles og Juninho er i spil til returen.” Hvordan er det reglerne er her? Kræver det ikke, at vi registrerede dem allerede inden udekampen, eller kan de godt komme ind fra siden og være med i returen - for det betyder jo så desværre at Celtic kan gøre det samme
Mon ikke begge spillere har været på vores B liste og derfor kan indlemmes hvis de har fået arbejdstilladelse og det hele?
Du kan selv læse mere her https://documents.uefa.com/r/Regulation ... ion-Online
Steffen am skrev:
21. jul 2021, 11:32
Sahl skrev:
21. jul 2021, 11:31
UlveLars skrev:
21. jul 2021, 10:58
Ifølge Bold.dk “ FCM-træneren fortæller, at nyindkøbene Charles og Juninho er i spil til returen.” Hvordan er det reglerne er her? Kræver det ikke, at vi registrerede dem allerede inden udekampen, eller kan de godt komme ind fra siden og være med i returen - for det betyder jo så desværre at Celtic kan gøre det samme
Mon ikke begge spillere har været på vores B liste og derfor kan indlemmes hvis de har fået arbejdstilladelse og det hele?
B liste er kun for u21 spillere, så det er de ikke.

Men de er registreret på A listen
Fair nok. kan jeg godt se derinde nu. Men med den tidsramme der er sat her, så giver det også god mening at man har indregistreret dem inden deadline.
Senest rettet af Sahl 21. jul 2021, 11:33, rettet i alt 2 gange.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Sahl skrev:
21. jul 2021, 11:31
UlveLars skrev:
21. jul 2021, 10:58
Ifølge Bold.dk “ FCM-træneren fortæller, at nyindkøbene Charles og Juninho er i spil til returen.” Hvordan er det reglerne er her? Kræver det ikke, at vi registrerede dem allerede inden udekampen, eller kan de godt komme ind fra siden og være med i returen - for det betyder jo så desværre at Celtic kan gøre det samme
Mon ikke begge spillere har været på vores B liste og derfor kan indlemmes hvis de har fået arbejdstilladelse og det hele?
B liste er kun for u21 spillere, så det er de ikke.

Men de er registreret på A listen

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

Steffen am skrev:
21. jul 2021, 11:29
Charles blev jo faktisk købt ok tidligt. Ved ikke om man er overrasket over hvor lang tid det har taget at få ham til DK.

Men som sagt er der jo pænt mange klubber, der ikke er i mål med deres transfer aktiviteter på det her tidspunkt,
Hvilket jo også giver mening når EM først er slut nu, mange transfer kæder starter ved de store klubber og der er 41 dage tilbage af vinduet.

Og modsat AGF, som ikke engang kan fylde deres bænk har vi jo faktisk spillere nok. Kvantitet er selvfølgelig ikke lig kvalitet, men dog en fin forudsætning.


De 2 nye brasilianere et registreret til kampen, så de kan i følge reglerne sagtens deltage i returen. Så er spørgsmålet hvor de står form- og integrationsmæssigt
Hvordan så med Starfeld, som Celtic har skrevet med idag? Har han mulighed for at spille returen for dem?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... arsspiller

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: CL Q2/1: Celtic - Midtjylland

Indlæg af Matjavsen »

UlveLars skrev:
21. jul 2021, 20:52
Steffen am skrev:
21. jul 2021, 11:29
Charles blev jo faktisk købt ok tidligt. Ved ikke om man er overrasket over hvor lang tid det har taget at få ham til DK.

Men som sagt er der jo pænt mange klubber, der ikke er i mål med deres transfer aktiviteter på det her tidspunkt,
Hvilket jo også giver mening når EM først er slut nu, mange transfer kæder starter ved de store klubber og der er 41 dage tilbage af vinduet.

Og modsat AGF, som ikke engang kan fylde deres bænk har vi jo faktisk spillere nok. Kvantitet er selvfølgelig ikke lig kvalitet, men dog en fin forudsætning.


De 2 nye brasilianere et registreret til kampen, så de kan i følge reglerne sagtens deltage i returen. Så er spørgsmålet hvor de står form- og integrationsmæssigt
Hvordan så med Starfeld, som Celtic har skrevet med idag? Har han mulighed for at spille returen for dem?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... arsspiller
Nej

Besvar