SL R1: Midtjylland - OB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af Konsulen »

Hvem fanden har siddet i FCM’s ledelse og sagt: “ Vi mangler en træner, skal vi ikke spørge Bo Henriksen om det er noget for ham?”
Han bliver den største fiasko i klubbens historie!

Gubbi77
Indlæg: 116
Tilmeldt: 21. mar 2011, 22:48

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af Gubbi77 »

Nu ved jeg godt at man ikke skal konkludere for meget efter 1 kamp. Men hvorfor har FCM ikke fået købt en angriber, der er farlig foran kassen samt kan løbe dybt? Problemet med at vi ikke kan strække et forsvar var tydeligt i foråret og det var det samme mod OB.
Jeg synes, det lyder noget hult, når FCM konstant udtaler sig om, det kun er guldet der tæller og så ikke får handlet nye spillere i god tid. Så ved jeg godt, de lige har købt 2 brasilianere, og nogle profiler er på affyringsrampe, men at stå i sådan en situation som i går, var ikke sket i FCK.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af JBT »

Der findes ikke overgangssæsoner i FCM længere, færdig slut. Det er simpelthen en skandale ikke at være klar fra start - og til slut.
At spillere som Madsen og Nicolaisen er at finde i FCM er total mærkeligt - de kan knap begå sig i fx. OB. Alle kan slå det nuværende FCM på dagen, der mangler international klasse over alt på banen. Det er sgu tidligt at violinen skal til at findes frem på heden i denne sæson, men man ber bare selv om det, med det man viser. Set-uppet derude går jo ikke rundt for små penge længere. Det er en mega fadæse, så hellere bare rugekasseklub og at fansene er bevidste om en sådan forventing

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af mousebreaker »

Lupus1999 skrev:
17. jul 2021, 00:30
Vores pointsnit i 2021 er ualmindelig ringe og er helt nede på nedrykker niveau.
Der skal virkelig ske en ændring i spillestil med de spillere vi har og så må vi i den grad håbe at de to nye Brasilianere er på niveau med det, som vi pt har siddende ude.
Vores 2021 snit er umanerligt ringe. Det er jeg enig i. At det er på nedrykker niveau er vist en overdrivelse :)
Her er 2021 stillingen
https://superstats.dk/stilling/helaars
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af mousebreaker »

Jeg tror vi skal være sindsygt heldige for at komme i EL gruppespil eller bedre. ECL er muligt, men det vil ikke overraske mig hvis det kikser.
Fejlen opstod for mig i vintervinduet, da man ikke ville sælge grundet lavere priser. Det kostede et mesterskab, måske CL gruppespil og måske 2021/22 sæsonen, fordi vi nu skal skifte et halvt hold. Det er dog nemmere at se på bagkant
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Gubbi77
Indlæg: 116
Tilmeldt: 21. mar 2011, 22:48

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af Gubbi77 »

mousebreaker skrev:
17. jul 2021, 09:49
Jeg tror vi skal være sindsygt heldige for at komme i EL gruppespil eller bedre. ECL er muligt, men det vil ikke overraske mig hvis det kikser.
Fejlen opstod for mig i vintervinduet, da man ikke ville sælge grundet lavere priser. Det kostede et mesterskab, måske CL gruppespil og måske 2021/22 sæsonen, fordi vi nu skal skifte et halvt hold. Det er dog nemmere at se på bagkant
Hvis ikke de kunne have forudset denne situation og ageret på forkant, så er det simpelthen ikke godt nok.
De skulle have købt ind, selvom de andre endnu ikke er solgt. Den danske liga starter så tidlig, at man kan ikke sidde og vente til slutningen af august, når udenlandske klubber har handlet færdig. En sæson kan jo være tidlig tabt, hvis man ikke har truppen bare nogenlunde klar og samspillet, når sæsonen starter.

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af Konsulen »

Det er rigtigt, at der tilsyneladende er lavet mange fejl i opstarten:
- der planlægges salg af 3 profiler, som så ikke kan spille længere (?), og der hentes ikke rettidigt erstatninger
- manglende indkøb af en angriber med mål i støvlerne
- ansættelse af en træner som blot virker til at være en skrigeballon. Hvor er det, at nogen kan se fornuften i det? Hvad bibringer BH holdet? Spillet i går var en katastrofe, det virkede slet ikke som at der var nogen som helst plan. Det her bliver et langt efterår…

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af Danand123 »

mousebreaker skrev:
17. jul 2021, 09:49
Jeg tror vi skal være sindsygt heldige for at komme i EL gruppespil eller bedre. ECL er muligt, men det vil ikke overraske mig hvis det kikser.
Fejlen opstod for mig i vintervinduet, da man ikke ville sælge grundet lavere priser. Det kostede et mesterskab, måske CL gruppespil og måske 2021/22 sæsonen, fordi vi nu skal skifte et halvt hold. Det er dog nemmere at se på bagkant
Mener du ligefrem, at det kostede et mesterskab, at de ikke solgte i januar? Tror du truppen ville have været bedre sammensat med færre spillere. Husker at mange forudså en let “the double” netop fordi vi ikke solgte ud.

Men alt er jo også nemmere på bagkant… og spillere, som skuffede i går, kan pludselig overraske om et par uger. Men truppen ser tynd ud med 13 kampe på seks uger.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af mousebreaker »

Danand123 skrev:
17. jul 2021, 11:33
mousebreaker skrev:
17. jul 2021, 09:49
Jeg tror vi skal være sindsygt heldige for at komme i EL gruppespil eller bedre. ECL er muligt, men det vil ikke overraske mig hvis det kikser.
Fejlen opstod for mig i vintervinduet, da man ikke ville sælge grundet lavere priser. Det kostede et mesterskab, måske CL gruppespil og måske 2021/22 sæsonen, fordi vi nu skal skifte et halvt hold. Det er dog nemmere at se på bagkant
Mener du ligefrem, at det kostede et mesterskab, at de ikke solgte i januar? Tror du truppen ville have været bedre sammensat med færre spillere. Husker at mange forudså en let “the double” netop fordi vi ikke solgte ud.

Men alt er jo også nemmere på bagkant… og spillere, som skuffede i går, kan pludselig overraske om et par uger. Men truppen ser tynd ud med 13 kampe på seks uger.
Truppen manglede udskiftning, så der kom sult ind på holdet. Tilfredsheden med at nå CL gruppespillet havde sat sig i holdet. Metaltræthed kalder man det normalt. Og ja, det er langt nemmere at se bagefter som jeg også skrev- og ja, det kostede med garanti mesterskabet.
Svært at forestille sig at nogen i ledelsen havde fantasi til at forestille sig, at vi ville være så elendige efter at have lavet 2p i snit i efteråret, med halve reservehold, hvor fokus var på CL
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af Sahl »

JBT skrev:
17. jul 2021, 09:23
Der findes ikke overgangssæsoner i FCM længere, færdig slut. Det er simpelthen en skandale ikke at være klar fra start - og til slut.
At spillere som Madsen og Nicolaisen er at finde i FCM er total mærkeligt - de kan knap begå sig i fx. OB. Alle kan slå det nuværende FCM på dagen, der mangler international klasse over alt på banen. Det er sgu tidligt at violinen skal til at findes frem på heden i denne sæson, men man ber bare selv om det, med det man viser. Set-uppet derude går jo ikke rundt for små penge længere. Det er en mega fadæse, så hellere bare rugekasseklub og at fansene er bevidste om en sådan forventing
Selvfølgelig findes der overgangs/genopbygnings sæsoner også selvom det er FCM. Ledelsen melder måske noget andet ud, men det burde ikke komme bag på nogen at når man sælger så store profiler i både forsvar og midtbane, så sker der altså noget! læg dertil at vi ikke har fået vores erstatninger endnu selvom de er købt og at de ikke er spillet ind!
Så tror jeg også folk undervurdere hvor stor en indflydelse Kaba havde.

Jeg kan sagtens tåle en top3 sæson med noget Europa, hvis det betyder nogle af de unge for chancen og vi får spillet et hold sammen der er klar i et par år. Men herinde lyder det som om vi altid skal være bedst og altid sammenspillet, det er ren utopi, vi er end ikke tæt på at være den økonomiske stærkeste hold i ligaen og bliver det aldrig, hvis vi vinde på at spille smart og integrere vores gode talenter.


Man kan så sige at det her var første kamp, dem taber vi ofte! faktisk kan vi sagtens vinde guld eller blive top3 selvom vi taber sådan en kamp, men taber vi nu 2 eller 3 i streg, så er der dømt krise og en lang lang sæson.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af JBT »

Sahl skrev:
17. jul 2021, 12:41
JBT skrev:
17. jul 2021, 09:23
Der findes ikke overgangssæsoner i FCM længere, færdig slut. Det er simpelthen en skandale ikke at være klar fra start - og til slut.
At spillere som Madsen og Nicolaisen er at finde i FCM er total mærkeligt - de kan knap begå sig i fx. OB. Alle kan slå det nuværende FCM på dagen, der mangler international klasse over alt på banen. Det er sgu tidligt at violinen skal til at findes frem på heden i denne sæson, men man ber bare selv om det, med det man viser. Set-uppet derude går jo ikke rundt for små penge længere. Det er en mega fadæse, så hellere bare rugekasseklub og at fansene er bevidste om en sådan forventing
Selvfølgelig findes der overgangs/genopbygnings sæsoner også selvom det er FCM. Ledelsen melder måske noget andet ud, men det burde ikke komme bag på nogen at når man sælger så store profiler i både forsvar og midtbane, så sker der altså noget! læg dertil at vi ikke har fået vores erstatninger endnu selvom de er købt og at de ikke er spillet ind!
Så tror jeg også folk undervurdere hvor stor en indflydelse Kaba havde.

Jeg kan sagtens tåle en top3 sæson med noget Europa, hvis det betyder nogle af de unge for chancen og vi får spillet et hold sammen der er klar i et par år. Men herinde lyder det som om vi altid skal være bedst og altid sammenspillet, det er ren utopi, vi er end ikke tæt på at være den økonomiske stærkeste hold i ligaen og bliver det aldrig, hvis vi vinde på at spille smart og integrere vores gode talenter.


Man kan så sige at det her var første kamp, dem taber vi ofte! faktisk kan vi sagtens vinde guld eller blive top3 selvom vi taber sådan en kamp, men taber vi nu 2 eller 3 i streg, så er der dømt krise og en lang lang sæson.
Man kan bare ikke bruge det til noget at en cheftræner og anføre for holdet kræver en klar ting i sæsonens første interview (plus alt andet jeg har skrevet tidl. om vision og ledelses udmeldinger) og sandheden så er en anden. Der er ikke noget midt i mellem her. Det er bare dårlig forberedelse, planlægning osv.
Det er for fanden da ikke nyt for nogen at sæsonen starter tidligt. Det har måske også noget med mere laissez faire holdninger at gøre blandt alle i klubben, efter egen opfattet gudestatus med chl. Det er ekstremt tydeligt hvor meget der mangler i alle facetter.

Og til info - vi har en ejerkreds med den rigeste mand i Danmark, og om man vil, kan man blive et powerhouse herhjemme. Med lidt go vilje kunne man sagtens forestille sig at der blev sprøjtet flere penge i.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af Stoffer »

quelle suprise

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af Steffen am »

Man kan sige det gode er, hvis vi er i krise, fordi vi ikke vinder første kamp, er FCK, Brøndby og AGF heldigvis også i krise.
Spændende om Randers tager titlen i år ;)

JBT skrev:
17. jul 2021, 13:08
Og til info - vi har en ejerkreds med den rigeste mand i Danmark, og om man vil, kan man blive et powerhouse herhjemme. Med lidt go vilje kunne man sagtens forestille sig at der blev sprøjtet flere penge i.
Hvornår stopper det her argument?
Der er masser af eksempler på rige ejere, hvor klubberne derfor ikke nødvendigvis vinder.
En ting er forretningsdelen, om man er villig til at investere flere penge, end der kan komme retur. Noget andet er at UEFA har lavet regler for dette, kaldet FFP. Man kan ikke BARE smide penge i en klub. Abromovich historierne er ovre.
Der er måske noget med lidt finansiel doping hvis du hedder Man. CIty eller PSG og kan finde du af at sno dig ret godt, men tænker jeg alligevel er en anden case ;)

Men kan selvfølgelig være derfor vi tabte til OB. Fordi OB også har en rig ejer ;)
mousebreaker skrev:
17. jul 2021, 09:44
Lupus1999 skrev:
17. jul 2021, 00:30
Vores pointsnit i 2021 er ualmindelig ringe og er helt nede på nedrykker niveau.
Der skal virkelig ske en ændring i spillestil med de spillere vi har og så må vi i den grad håbe at de to nye Brasilianere er på niveau med det, som vi pt har siddende ude.
Vores 2021 snit er umanerligt ringe. Det er jeg enig i. At det er på nedrykker niveau er vist en overdrivelse :)
Her er 2021 stillingen
https://superstats.dk/stilling/helaars
Tak for at bringe fakta på bordet.
Hvis man bare læser herinde, kan man jo få indtrykket at vi nærmest allerede er rykket ned.

Besvar