SL R1: Midtjylland - OB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af JBT »

Sahl skrev:
16. jul 2021, 21:12
JBT skrev:
16. jul 2021, 21:08
Sahl skrev:
16. jul 2021, 21:05
Folk forventer mesterskab og flot spil, men vi er altså i en opbygningsfase, vi kommer til at se flere kampe som har den her natur... desværre.
Det er lidt uheldigt vi ender med at tabe, alt i alt er det jo 2 grove personlige fejl der er resultatet af dette. Vi vinder dog sjældent vores første kamp, så der er intet nyt i det.

Jeg er stadigvæk tilfreds hvis vi ender i top3 og kommer i Europa. Synes det er synd Isaksen ikke starter, han spiller godt og har den fornødne energi der skal til! vores presspil er helt væk og alt vores possesion bold er også væk, det tror jeg ikke er en fordel i det lange løb.
Dalsgaard har været ringe til start.
Den fase du henviser til er der absolut intet hold i længere når vi taler fcm. Der er ingen undskyldninger

Krise fra dag 1 - ihverfald på banen
Det er jeg uenig i. Vores problem er selvfølgeligt også at vi mangler de 2 nye fra Brasilien, men altså de her spillere skal jo køres ind i et nyt system og nye relationer, i sær i forsvaret og på midtbanen gør at det bliver svært at forvente total overtag og guld. Vi skal nok komme igen, når vi også får en ekstra angriber til at presse Brumado og de andre er spillet bedre ind, men tror bare mange pointtab i starten kan være ende ud i en sæson på det jævne, det betyder jo nok stadigvæk top 3.

Jeg bliver overrasket hvis vi for noget med mod Celtic efter den her opvisning.
Det er fine konstateringer, men igen, det ændrer altså intet i forhold til den plan der senest blev fremlagt - og generelt fcms selvforståelse i nyeste tid.

De vælger selv hvordan de handler og agerer, det skal man være fuldt beviste om. For at spille euro bold skal man præstere hjemligt - og det skal man kunne fra første dag uanset hvordan holdet så ser ud, sommer eller ej, ny træner eller ej osv.

Bos kommentarer er osse de bløde varer ala Erik, kun fordi de skal. Tror han skal have massiv hjælp og al den råben virker nu ikke til at hjælpe synderligt. Angrebs udfordringer ser man allerede en tendens til at ligne sidste sæson. Hvad har han ændret indtil videre? Ikke meget.

FCK kommer til at smadre denne sæson fuldstændig.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af Danand123 »

Acebone skrev:
16. jul 2021, 21:18
Man må godt nok håbe, Charles og Juninho er spillere, der kommer og løfter kvaliteten fra dag ét. Ellers ser det sort ud. Pauver indsats.

Kæmpe tab at miste Scholz, Onyeka, Cajuste og Kaba i samme vindue. Egentlig ikke så mærkeligt, men hold da alligevel op. Hvad sker der for, at OB til tider havde sekssporede motorveje ned gennem banen? Den sidste scoring er tragikomisk, men OB burde have scoret forinden.

Der er noget at arbejde på. Jeg frygter en røvfuld mod Celtic.
Kan på ingen måde se, at Kaba havde gjort nogen forskel i dag. Tværtimod.

Mere rystet over vores defensive mangler på omstillinger og så de famøse fejl fra Løssl og ES i opspillet.

Kun en kamp…ja, men alle points tæller.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af ABT »

Det kan godt være at man ude fra set kan kalde det en opbygningssæson - Klart når vi skipper flere startere afsted. Men det var uundgåeligt og det helt rigtige.

Men man proklamerer gang på gang, at man skal være mestre og alt andet er en skuffelse. Så sent som i et interview inden kampen proklamerer Erik, at man skal være mestre. Undskyld mig, men så kan man i FC Midtjylland ikke snakke om opbygningssæsoner.
/ ABT

Billede

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af Sahl »

JBT skrev:
16. jul 2021, 21:19
Sahl skrev:
16. jul 2021, 21:12
JBT skrev:
16. jul 2021, 21:08


Den fase du henviser til er der absolut intet hold i længere når vi taler fcm. Der er ingen undskyldninger

Krise fra dag 1 - ihverfald på banen
Det er jeg uenig i. Vores problem er selvfølgeligt også at vi mangler de 2 nye fra Brasilien, men altså de her spillere skal jo køres ind i et nyt system og nye relationer, i sær i forsvaret og på midtbanen gør at det bliver svært at forvente total overtag og guld. Vi skal nok komme igen, når vi også får en ekstra angriber til at presse Brumado og de andre er spillet bedre ind, men tror bare mange pointtab i starten kan være ende ud i en sæson på det jævne, det betyder jo nok stadigvæk top 3.

Jeg bliver overrasket hvis vi for noget med mod Celtic efter den her opvisning.
Det er fine konstateringer, men igen, det ændrer altså intet i forhold til den plan der senest blev fremlagt - og generelt fcms selvforståelse i nyeste tid.

De vælger selv hvordan de handler og agerer, det skal man være fuldt beviste om. For at spille euro bold skal man præstere hjemligt - og det skal man kunne fra første dag uanset hvordan holdet så ser ud, sommer eller ej, ny træner eller ej osv.

Bos kommentarer er osse de bløde varer ala Erik, kun fordi de skal. Tror han skal have massiv hjælp og al den råben virker nu ikke til at hjælpe synderligt. Angrebs udfordringer ser man allerede en tendens til at ligne sidste sæson. Hvad har han ændret indtil videre? Ikke meget.

FCK kommer til at smadre denne sæson fuldstændig.
Planer og drømme går ikke altid i opfyldelse.

Vi skal jo nok lave point i enten EL eller ECL. tror ikke på vi taber 3 dobbelt kampe i træk i alle lag, men alt er jo muligt.
Selvom vi de sidste par gange har tabt eller spillet uafgjort i først kamp, så ser jeg bare klare mangler i relationerne denne gang. Det var heller ikke sjovt at tabe 0-2 sidste år og det gik jo næsten ok til sidst (havde vi vundet første kamp, havde vi været mestre)

Bo og Erik er godt klar over det her er skidt og taber vi f.eks. en eller flere de næste par kampe, så er vi jo i alvorlig krise! i en sådan dur hvor vi kan være hægtet af hvor det er sjovt resten af sæsonen, med mindre de andre tophold også dummer sig.

Der er ændret en del siden Priske, vi har slet ikke det possesion vi plejer at have og vi spiller utrolig mange lange bolde. Forsvaret ser passivt ud, det samme med vores pres. Vi tillader chancer ud af næsten ingenting.. modstanderne kan bare spille en lang bold og opsnapper de den, bliver der ofte en farlig situation.. Det er for ringe... Det må aldrig kunne ske.


Men igen. Det er første kamp, meget kan jo nå at ændre sig over de næste par kampe, men jeg tror ikke på nogen super sæson, dertil har vi lavet for mange udskiftninger!

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af Sahl »

Danand123 skrev:
16. jul 2021, 21:24
Acebone skrev:
16. jul 2021, 21:18
Man må godt nok håbe, Charles og Juninho er spillere, der kommer og løfter kvaliteten fra dag ét. Ellers ser det sort ud. Pauver indsats.

Kæmpe tab at miste Scholz, Onyeka, Cajuste og Kaba i samme vindue. Egentlig ikke så mærkeligt, men hold da alligevel op. Hvad sker der for, at OB til tider havde sekssporede motorveje ned gennem banen? Den sidste scoring er tragikomisk, men OB burde have scoret forinden.

Der er noget at arbejde på. Jeg frygter en røvfuld mod Celtic.
Kan på ingen måde se, at Kaba havde gjort nogen forskel i dag. Tværtimod.

Mere rystet over vores defensive mangler på omstillinger og så de famøse fejl fra Løssl og ES i opspillet.

Kun en kamp…ja, men alle points tæller.
Jeg er vild med Brumado, han skal nok blive god på sigt og fortjener chancen, men folk undervurdere hvor stærk Kaba er som opspilsstation og fordeler! Han ville have gjort en stor forskel i dag, i forhold til at få skab noget ro.

Er helt enig i det defensive. Vi må se tiden an og håbe på holdet bliver spillet godt sammen over de næste par kampe.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af MFKM »

Nu har jeg kun set den på stadion, men bliver der ikke begået et klart straffe mod slutningen med en hånd placeret lige i hovedet på en Midtjylland spiller?

Når det er sagt, så taber vi i mine øjne fuldstændig kampen fra bænken.

Ved udskiftningen af Brumado - hvad er vores opstilling der? Der virkede til at være totalt kaos på banen. Vi bliver markant ringere der fra.

Herudover kører vi en dobbletudskiftning og formationsskifte på hjørnesparket, hvor de scorer direkte. Normalt hører man mange eksperter sige, at du ikke ønsker at skife ud ved defensive dødbolde. Vi vælger at lave en dobbeltudskiftning, hvorefter alle spillerne render og snakker den nye formation. Nogle gange finder man selvfølgelig også bare årsager, men jeg har svært ved at se, at det ikke påvirker paratheden hos både Dalsgaard, Nicolaisen og Lossl.

Når alt dette er sagt, så er det første kamp. Jeg tror stadig på Bo og holdet. Vi skal nok blive mestre og vinde ude mod Celtic - den er helt sikker.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af JBT »

MFKM skrev:
16. jul 2021, 21:38
Når alt dette er sagt, så er det første kamp. Jeg tror stadig på Bo og holdet. Vi skal nok blive mestre og vinde ude mod Celtic - den er helt sikker.
Ja. Men så vågnede du, slukkede din PlayStation og gik i seng ; )

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af Saemala »

Jeg sagde det allerede da Scholz smuttede, at vi for alt i verden ikke måtte ende med Skvat og Høegh sammen i det forsvar. Begge to er decideret uvenner med bolden, og det skaber uro at begge går i panik og sparker langt, bare de bliver det mindste presset.
Høvdingen af Herning

Sander
Indlæg: 144
Tilmeldt: 30. nov 2016, 20:48

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af Sander »

Et dynasti taber ikke en hjemmekamp til OB.

Forårskrisen 2021 fortsætter. Spillererne har ikke ild i øjnene.

Men den tilstand FCM er i bliver det hurtig exit i CL kval.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af SimonH »

Sander skrev:
16. jul 2021, 21:45
Et dynasti taber ikke en hjemmekamp til OB.

Forårskrisen 2021 fortsætter. Spillererne har ikke ild i øjnene.

Men den tilstand FCM er i bliver det hurtig exit i CL kval.
Spillerne havde massere af ild - men ingen evner

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af Jakla »

Skuffende at se en fan stå og klappe hånligt af Lössl efter kampen. Sådanne "fans" har vi ikke brug for på stadion - så bliv venligst væk.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af JBT »

Jakla skrev:
16. jul 2021, 22:36
Skuffende at se en fan stå og klappe hånligt af Lössl efter kampen. Sådanne "fans" har vi ikke brug for på stadion - så bliv venligst væk.
Synes det er ok selvom udtrykket kan være hårdt. Det viser man ønsker det bedste og vil vinde for enhver pris. Og så har de vel lidt meget ret - “kæmpe drop” - “kæmpe idiot”. Self kun indtil sidste fløjt har lydt. Omvendt holder han holdet inde i kampen adskillige gange i løbet af kampen.

Evt Høegh og Nicos skyld den sidste, kan diskuteres hvem der sætter og observerer stolperne.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af ABT »

I øvrigt ingen overraskelse, at vi lukker et mål ind på en standardsituation. I træningskampene, hvert fald mod Lech Poznan, pissede vi også et par stykker ind på hjørne. Også her var Nicolaisen impliceret. Trist. Stod det til mig blev han skippet afsted. Ikke kun pga. det koks i dag, men fordi intet indikerer, at han bliver bedre. Snarere tværtimod. Kæmpe færge, uvenner med bolden og generelt en lidt klodset spiller. Dog sindssyg på låget i modstandernes felt, men det er ikke nok til FCM. Adieu.
/ ABT

Billede

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af AltidFCM »

Øv, skidt, skidt start..

Der mangler godt nok fart i vores stopperpar i dag. Høegh bliver udstillet et par gange, og til sidst sejler det godt nok over hele linjen - ikke kun ved det katastrofale hjørnespark men også inden da.

Hvad fa’en gør vi lige i Skotland næste uge? En trebackkæde ville ikke undre mig, og det bliver (desværre) nok med Nico. Lige nu ville jeg faktisk ønske, vi havde en James-type til den kamp - ligesom Atalanta-kampen. Man kunne måske også bruge Rapha dér. Et eller andet skal der ske, fordi vi kunne sagtens have indkasseret flere.

Og ja, offensiven fortsætter, hvor den slap. Ikke overraskende skaber vi næsten intet. Lidt bekymrende.

Forza Midtjylland!

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af Lupus1999 »

Vores pointsnit i 2021 er ualmindelig ringe og er helt nede på nedrykker niveau.
Der skal virkelig ske en ændring i spillestil med de spillere vi har og så må vi i den grad håbe at de to nye Brasilianere er på niveau med det, som vi pt har siddende ude.

Besvar