SL R1: Midtjylland - OB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af Steffen am »

Stadig et par dage til, og som bekendt nogen usikkerheder med det åbne transfervindue.
Men så er der da en chance for endnu mere respekt for at gætte korrekt opstilling ;)

Ligeledes har jeg endnu ikke set svar på antallet af udskiftninger i sæsonen?
Men lad os bare starte indflyvningen imod Superliga sæsonen 21/22's 1. spillerunde

Det Praktiske:
Tid: Fredag 16/07 kl. 19.00
Sted: MCH Arena
Dommer: Sandi Putros
Medie: TV3 Sport, Viaplay og radions P3

Karantæner:
Midtjylland: Cools
OB: Ingen

Skader:
Midtjylland: Pas
OB: Pas

Bud på start XI'er
Lössl
Dalsgaard, Erik, Nicolaisen, Paulinho
Charles, Anderson
Dreyer, Evander, Sisto
Kaba

Bænk: Elias, Høegh, Joel, Madsen, Torp, Isaksen, Brumado


Seneste opgør:
10.03.21 CUP FC Midtjylland OB 3 : 0
11.02.21 CUP OB FC Midtjylland 1 : 2
14.12.20 SL OB FC Midtjylland 1 : 1
17.10.20 SL FC Midtjylland OB 3 : 1
07.09.20 CF OB FC Midtjylland 2 : 2
25.11.19 SL OB FC Midtjylland 1 : 2

Hvordan tror i vi stiller op,
og hvad er jeres tanker, forventninger og forudsigelser?

God Kamp og Forza FCM!

Brugeravatar
bobthebuilder_dk
Indlæg: 585
Tilmeldt: 20. maj 2009, 13:48

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Startopstillingen er svær her i starten ;-)
Jeg tror ikke at Charles skal med endnu da han ikke engang er med i polen?
Mit bud:
Lössl
Dalsgaard, Erik, Nicolaisen/Hoegh, Paulinho
Madsen, Anderson
Dreyer, Evander, Sisto
Kaba

Men jeg ville elske at få bragt isaksen og torp ind i startopstillingen evt ved at bringe evander lidt længere bagud på banen og erstatte ham med madsen eller anderson?
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af UlveLars »

Elias
Dalsgaard-Erik-Hoegh-Paulinho
Cajuste-Evander-Anderson
Dreyer-Brumado-Sisto

Nicolaisen mangler fortsat at overbevise mig - det har Hoegh til gengæld gjort.
En midtbane bestående af Madsen og Anderson kan måske forsvares mod OB hjemme, men med tanke på Celtic-kampen få dage senere, så skal vi have Cajuste i spil.
Jeg forstår ikke hvorfor i lægger Evander op som 10er. I mine øjne fik han et gennembrud på 6eren, så jeg holder på den mere flade 3-mands midtbane med Anderson som afløser for Frank.
Hvis Danmark vinder i aften (og det gør de da), er Lossl så tilbage til OB- (og Celtic-) kampene? Et frækt - og spændende - bud herfra er Elias på kassen mod OB.
Jeg tror (og håber), at det er nu Brumado skal have chancen.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af Steffen am »

Jeg tror, og det er jo bare et gæt.
At Frank og Cajuste bliver solgt her allerede semi tidligt i vinduet, og Evander og Kaba bliver solgt sent i vinduet.

Så Brumado skal nok få chancen, men hvis Kaba er i truppen (og er fokuseret), må han skulle starte.


Jeg er også lidt spændt på målmandsposten.
Kamp 9 dage efter semifinalen og 5 dage efter finalen, ikke meget ferie Lössl får.
Tænker sagtens Elias kan stå til OB kampen, men Lössl skal stå mod Celtic. Og hvordan er den bedste opladning dertil?
Tænker at det bedste er at få en kamp med det nye forsvar, når han ikke har været med på træningslejr. Men med mennesker kan der altid være andre faktorer der spiller ind også.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af 6256 »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... and-ferien

Jeg håbede egentlig på Elias på mål mod OB, men med tanke på Celtic giver det andet nok bedre mening. Lad os håbe, han er klar i hovedet.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af oros »

Lössl har heldigvis valgt at springe sin ferie over. Så det er ham, der står.
Frank og Jens selvtræner ifølge Tipsbladet, så det bliver godt nok spændende.
Og tænk engang - jeg skal på Stadion for første gang siden vi fik pokalen i 2018! Først ryggen, så covid19... Jeg glæder mig som et lille barn til juleaften.
Men vi vinder selvfølgelig!

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af Lund7400 »

Måske er det sommerferien, som gør, at jeg ikke har den samme energi og glæde ved sæsonstart som vanligt. Jeg tror dog nærmere, det handler om, at skuffelsen over at smide mesterskabet endnu ikke har lagt sig, og det føles tåbeligt at skulle kæmpe 32 kampe for at opnå akkurat det, som vi lige har pisset væk..

Nå, jeg håber, at de vanlige følelser vender tilbage ved startfløjtet - selve kampen er jeg trods alt ret sikker på, at vi vinder. OB er offensivt et perifært top-6 hold - mens de defensivt og på midten (uden Tverskov i aften) i min optik hører til i bunden.

4-1.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af UlveLars »

Uden Cajuste, Frank, Kaba og Mabil, hvormed vi nok også må konstatere at de ikke spiller mod Celtic heller.
Jeg synes, det er ærgerligt

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/kl ... e-profiler

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af CasperA »

UlveLars skrev:
16. jul 2021, 11:19
Uden Cajuste, Frank, Kaba og Mabil, hvormed vi nok også må konstatere at de ikke spiller mod Celtic heller.
Jeg synes, det er ærgerligt

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/kl ... e-profiler
FCM plejer normalt at skrive, hvis en spiller er ude med en skade e.l. så vi må vel formode, at alle fire er fortid i klubben snart.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af UlveLars »

CasperA skrev:
16. jul 2021, 11:25
UlveLars skrev:
16. jul 2021, 11:19
Uden Cajuste, Frank, Kaba og Mabil, hvormed vi nok også må konstatere at de ikke spiller mod Celtic heller.
Jeg synes, det er ærgerligt

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/kl ... e-profiler
FCM plejer normalt at skrive, hvis en spiller er ude med en skade e.l. så vi må vel formode, at alle fire er fortid i klubben snart.
Enig, men ærgerligt at Frank og Cajuste ikke lige kunne give et nap med - i hvert fald i kampene mod Celtic

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af Sahl »

UlveLars skrev:
16. jul 2021, 11:19
Uden Cajuste, Frank, Kaba og Mabil, hvormed vi nok også må konstatere at de ikke spiller mod Celtic heller.
Jeg synes, det er ærgerligt

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/kl ... e-profiler
Der er jo næsten garanti for at ingen af dem får flere kampe for os.
Vi skal kunne vinde mod OB på hjemmebane med det vi har til rådighed, det eneste der kan gøre en lidt nervøs er, at disse førsterunde kampe altid er præget af hold der mangler kamptræning også selvom der har været spillet træningskampe. Derfor sker der også mange overraskelser i første runde.

Kunne være spændende med Onyedika på midten, det håber jeg lidt på.


Men hensyn til Celtic kampen, så tror jeg aldrig det har været meningen vi ville bruge nogle af de 4 spillere, de er videre i systemet med stor sandsynlighed og derfor skal man ikke tage nogen chancer eller give dem spilletid foran andre.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af Steffen am »

Har vi hørt noget om antal udskiftninger?

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af Danand123 »

Har ikke de store forventninger med den nye sammensætning. Vil være mærkeligt, hvis det spiller fra start. Så det bliver ikke uden bøvl. Gætter 1-1.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af Saemala »

Jonas Lössl, Henrik Dalsgaard, Erik Sviatchenko, Daniel Høegh, Paulinho, Raphael Onyedika, Evander, Nicolas Madsen, Anders Dreyer, Pione Sisto, Junior Brumado.

Spændende.
Høvdingen af Herning

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R1: Midtjylland - OB

Indlæg af UlveLars »

Lidt et vink med en vognstang til Anderson, at Onyedika og Madsen starter før ham på CM

Besvar