Ekstraordinær generalforsamling 3/6

Om FC Midtjylland og Black Wolves
UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ekstraordinær generalforsamling 3/6

Indlæg af UlveLars »

Kunne vi så ikke også få familien Kirk Kristiansen nede i Billund til at involvere sig. Spillertruppen har da været dernede til diverse arrangementer.
Men det er vist desværre kun hestesport de kaster knaster efter. Det kunne ellers blive en stærk ejerkreds.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Ekstraordinær generalforsamling 3/6

Indlæg af Stoffer »

UlveLars skrev:
3. jun 2021, 15:53
Kunne vi så ikke også få familien Kirk Kristiansen nede i Billund til at involvere sig. Spillertruppen har da været dernede til diverse arrangementer.
Men det er vist desværre kun hestesport de kaster knaster efter. Det kunne ellers blive en stærk ejerkreds.
Jeg kan ikke se det ønskeværdige i at få en endnu bredere ejerkreds.

Hvis rygter om Holch Povlsen er sande, så tilføjer det komerciel know-how og kapital i fuldt ud tilstrækkelige mængder vil jeg gætte på.

Ankersen snakkede med Tipsbladet om - ifht at købe Stabæk - at man ikke havde tilstrækkeligt med ledelsesmæssige muskler. Der skal også være en organisation, som rent faktisk kan omsætte kapital til strategi til resultater.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Ekstraordinær generalforsamling 3/6

Indlæg af Steffen am »

Det er jo ikke bare et spærgsmål om penge.
Ob's ejer er også en af landets rigeste, men går vel ikke specielt godt.

Både Jan Bech og Seier har også meget mere krudt hvis de ønsker det.

Fcm har aldrig stået så godt økonomisk som nu. Hvis man vil lave investeringer tænker jeg man stod okm hvis man selv kommer med 200 mio, og så kan kåne lidt til en god rente. Enten af Benham eller i banken.

Så når man lukker AHP ind, må man antage at der er et strategisk sigte, og det ikke bare er fordi han er rig og kan smkde 125 mio. Her og nu.

Og ja, lyder som der er noget potentielle og strategi udvikling på det kommercielle, det er jo bare super godt.

Der har tidligere været noget sponsor møde, med noget samarbejde med LEGO, mener jeg, eller med LEGO's direktør, som i øvrigt også er super spændende. Men nej, tænker heller ikke det nødvendigvis er en fordel med en større ejerkreds.

Fck har 3 rige ejere, men hvad har det bragt dem.
En splittet bestyrelse.

Er også positiv overfor at Benham fastholder aktiemajoriteten.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Ekstraordinær generalforsamling 3/6

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
3. jun 2021, 17:40
Det er jo ikke bare et spærgsmål om penge.
Ob's ejer er også en af landets rigeste, men går vel ikke specielt godt.

Både Jan Bech og Seier har også meget mere krudt hvis de ønsker det.

Fcm har aldrig stået så godt økonomisk som nu. Hvis man vil lave investeringer tænker jeg man stod okm hvis man selv kommer med 200 mio, og så kan kåne lidt til en god rente. Enten af Benham eller i banken.

Så når man lukker AHP ind, må man antage at der er et strategisk sigte, og det ikke bare er fordi han er rig og kan smkde 125 mio. Her og nu.

Og ja, lyder som der er noget potentielle og strategi udvikling på det kommercielle, det er jo bare super godt.

Der har tidligere været noget sponsor møde, med noget samarbejde med LEGO, mener jeg, eller med LEGO's direktør, som i øvrigt også er super spændende. Men nej, tænker heller ikke det nødvendigvis er en fordel med en større ejerkreds.

Fck har 3 rige ejere, men hvad har det bragt dem.
En splittet bestyrelse.

Er også positiv overfor at Benham fastholder aktiemajoriteten.
Anders H.Ps formue er 10 x OBs thorborg og ca. 30 x Lars Seiers formue
Benham er også milliadær

Benham og Anders matcher hinanden godt, Benham rettet mod det sportslige og Bestseller manden mod forretningen

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ekstraordinær generalforsamling 3/6

Indlæg af UlveLars »

Stoffer skrev:
3. jun 2021, 15:56
UlveLars skrev:
3. jun 2021, 15:53
Kunne vi så ikke også få familien Kirk Kristiansen nede i Billund til at involvere sig. Spillertruppen har da været dernede til diverse arrangementer.
Men det er vist desværre kun hestesport de kaster knaster efter. Det kunne ellers blive en stærk ejerkreds.
Jeg kan ikke se det ønskeværdige i at få en endnu bredere ejerkreds.

Hvis rygter om Holch Povlsen er sande, så tilføjer det komerciel know-how og kapital i fuldt ud tilstrækkelige mængder vil jeg gætte på.

Ankersen snakkede med Tipsbladet om - ifht at købe Stabæk - at man ikke havde tilstrækkeligt med ledelsesmæssige muskler. Der skal også være en organisation, som rent faktisk kan omsætte kapital til strategi til resultater.
Jeg forstår fint din pointe omkring for mange kokke. Det var også mest skrevet i sjov - som, “lad os nu støvsuge hele lokalområdet, nu vi er i gang.”
Jeg kunne omskrive det til, “lad os få Kirk Kristiansen ind som storsponsor - uden indflydelse”. Interesserede de sig for fodbold ville det være nærliggende, men jeg tror som sagt ikke de deler vores passion. Det skulle have været hestesport…

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Ekstraordinær generalforsamling 3/6

Indlæg af MFKM »

SimonH skrev:
3. jun 2021, 14:33
Venner lad os lige huske at takke Benham.
Han udvander sine aktier med 20-25% for at give plads til Anders Holch Povlsen, så pengene går til klubben og ikke ham selv.
Arg. Nu er det ikke fordi han på den måde giver en gave til hverken klubben eller Anders.

Man har vurderet Midtjylland er ca 300 millioner værd.

I stedet for at Anders køber 33% fra Bentham for 100 millioner, så smider han 100 millioner i klubben.

Med kapitaludvidelsen går Bentham fra at have 100% af 300 millioner til at have 75% af 400 millioner.

Havde han solgt havde han stået med 100 millioner i hånden og 66% af 300 millioner.

Men ingen tvivl om, at for os som fans er en kapitaludvidelse at foretrække, men det er ikke fordi det har “kostet” Bentham noget.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ekstraordinær generalforsamling 3/6

Indlæg af Ravnen »

Spændende med udvidelse af stadion. Håber dog man også tænker på det æstetiske, sådan en enkelt tribune som rejser sig op over de tre andre er ikke kønt og formentlig heller ikke godt for lyden.

Måske også en ide at få hele brugsretten til stadion, så der ikke skal løbe heste rundt og begrænse vores muligheder for hybridbane :-)

Det må være en bombe i de andre klubber, som kæmper med økonomiske problemer, her kommer FCM med lynets hastighed - igen!

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ekstraordinær generalforsamling 3/6

Indlæg af UlveLars »

Bliver pressemødet vist på tv eller stream? Nogen der ved det?

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Ekstraordinær generalforsamling 3/6

Indlæg af Lund7400 »

Yes, TV Midtvest sender derfra.

Brugeravatar
Jacob
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jul 2009, 15:03

Re: Ekstraordinær generalforsamling 3/6

Indlæg af Jacob »

Og Klaus Egelund skriver på Twitter at EB gør det samme.

kopi
Indlæg: 60
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ekstraordinær generalforsamling 3/6

Indlæg af kopi »


Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Ekstraordinær generalforsamling 3/6

Indlæg af Steffen am »

Der er uploadet en del på hjemmesiden, så hvis man kan læse hurtig, kan man finde ud af det inden de siger det :-o
https://www.fcm.dk/vision-2025/

Men bliver HeartLand, Anders Holch Poulsen går ind med, uden jeg helt hvad det betyder konkret?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ekstraordinær generalforsamling 3/6

Indlæg af Ravnen »

Steinlein er bare klasse som altid :-D

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Ekstraordinær generalforsamling 3/6

Indlæg af Steffen am »

TOP 50 I EUROPA
10.000 TILSKUERE I GENNEMSNIT
100 MIO. I KOMMERCIEL OMSÆTNING

"Ikast Complete"
Fanzone
og Stadionudvidelse.


Savner så noget om forventet stadion kapacitet.
Hvis snittet skal være 10.000, skal max kapaiciteten i hvert fald være større.
Men 2 dæk oven på sponsor tribunen.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ekstraordinær generalforsamling 3/6

Indlæg af Ravnen »

Det er vildt og meget typisk FCM :-D

Fantastisk fed fanzone!!

Besvar