Superligaen 21/22

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Kent »

CasperA skrev:
10. jul 2021, 10:15
SimonH skrev:
10. jul 2021, 09:33
Åh nej. 3-back kæde.
Med købet af Henrik Dalsgaard havde man lidt set den komme. Det giver ingen mening at have både Dalsgaard, Joel og Cools i truppen, hvis vi spiller med fire nede bagved.

Mon ikke Dalsgaard kommer til at spille til højre i 3-back kæden, og Joel og Cools så får den høre wingback.
I dagens kamp spiller Dalsgaad wingback.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Sahl »

Kent skrev:
10. jul 2021, 10:42
CasperA skrev:
10. jul 2021, 10:15
SimonH skrev:
10. jul 2021, 09:33
Åh nej. 3-back kæde.
Med købet af Henrik Dalsgaard havde man lidt set den komme. Det giver ingen mening at have både Dalsgaard, Joel og Cools i truppen, hvis vi spiller med fire nede bagved.

Mon ikke Dalsgaard kommer til at spille til højre i 3-back kæden, og Joel og Cools så får den høre wingback.
I dagens kamp spiller Dalsgaad wingback.
Tror man skal være åben overfor en 3 bagkæde, ting skal jo prøves af og der kan sagtens synes et godt system op ud fra det.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af AltidFCM »

Svært bliver det ikke for Juninho at snuppe Nicos plads. Hans boldhåndtering er desværre stadig rystende usikker. Men spændende opstilling i dag!

Stærkt mål fra vores tre brassere. Paulos indlæg til Brumado, der header på tværs til Evander. :-)

admin 3
Indlæg: 338
Tilmeldt: 25. maj 2009, 10:48

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af admin 3 »

Nogen der ved hvor mange brasilianske spiller vi må bruge af gangen?


Personlig holdning

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Matjavsen »

admin 3 skrev:
10. jul 2021, 18:08
Nogen der ved hvor mange brasilianske spiller vi må bruge af gangen?


Personlig holdning
Dem vi vil, der er ingen regler mere

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Vijen »

Så går det snart løst med den nye sæson, men er vi klar til den?

Jeg opdeler efter position og vurdere om vi er klar.

Målmand - Klar
Forsvar 3 CB - ikke klar - Vi skal bruge en ny mand
Forsvar 2 CB - mjaa klar tror jeg.
HB - Klar
VB - Klar
CM - Klar til superliga, ikke til Europa
OM - Klar
VW - Klar, mangler dybde
HW - Klar
An - Klar, mangler dybde

Lavet med antagelse om, at Cajuste, Kaba og Mabil bliver solgt.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:
9. jul 2021, 19:02
Klubben har selv meldt ud:
- Målsætningen er gruppespil og trofæ hvert år
- Vi skal være en top50-klub i Europa

Så er der altså ingen grund til at diskutere om top3 eller top2 er godt nok, og hvorvidt en mellemsæson ikke er ok. Det er det IKKE. Vi har altså lige haft en mellemsæson, hvor vi smed den billigste the double nogensinde, ved at præstere et elendigt forår. Så kan vi da ikke snakke om endnu en mellemsæson og top3?

Vi skal i et gruppespil og vi skal vinde lortet. Så simpelt er det. Og det ved Bo da godt - det er da derfor, at han snakker om at spille mere simpelt. For der skal sejre på bordet med det samme. Længere er den ikke.

Så kan det godt være, at vi i sidste ende ikke bliver mestre, men så skal det være fordi der er et andet hold, der leverer mere end de 2,2-2,3 point i snit, som vi skal levere. Så kan man efterfølgende snakke om, at det kan være godkendt alligevel, men som udgangspunkt vil en 3. plads da være en fiasko.
Nogen burde give ham her en podcast, han er god til at skære tingene ud i pap.

CasperA skrev:
10. jul 2021, 10:15
SimonH skrev:
10. jul 2021, 09:33
Åh nej. 3-back kæde.
Med købet af Henrik Dalsgaard havde man lidt set den komme. Det giver ingen mening at have både Dalsgaard, Joel og Cools i truppen, hvis vi spiller med fire nede bagved.

Mon ikke Dalsgaard kommer til at spille til højre i 3-back kæden, og Joel og Cools så får den høre wingback.
En ting er 3 back kæde. Det bekymrer mig ikke per defintion. Jeg havde også lidt den forventning da Dalsgaard kom. Gasparini og Nagelsmann - uden sammenligning af niveau iø - viser du fint kan spille med en 3 back kæde og være dominerende og offensiv.

Problemet er, når jeg ser, Dalsgaard bliver anset for en WB i systemet i træningskampen. Jeg så ikke selv kampen, så jeg kan kun udtale mig om opstillingen. Men det er helt sikkert, at en 3 backkæde med Dalsgaard og Paulinho på backs i realiteten er en 5 back kæde, eller en skæv 4 back kæde med en back skudt frem. Det er et meget meget defensivt udgangspunkt.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af TrueWolfMidt »

Er der nogen som kan be eller afkræfte, at der arbejdes intenst på relationerne spillerne imellem ?

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af CasperA »

TrueWolfMidt skrev:
13. jul 2021, 12:51
Er der nogen som kan be eller afkræfte, at der arbejdes intenst på relationerne spillerne imellem ?
Det lyder hvert fald sandsynligt. Mon ikke det også er én af grundene til, at man hev Bo ind som cheftræner.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Stoffer »

CasperA skrev:
13. jul 2021, 12:53
TrueWolfMidt skrev:
13. jul 2021, 12:51
Er der nogen som kan be eller afkræfte, at der arbejdes intenst på relationerne spillerne imellem ?
Det lyder hvert fald sandsynligt. Mon ikke det også er én af grundene til, at man hev Bo ind som cheftræner.
Det gør der nok. Samtidig kan vi dog overveje, om det består ikke-testen. Jeg tvivler på nogen træner vil sige, de ikke arbejder intenst på relationerne mellem spillerne.

Vi må forholde os til det vi ser på banen. Hold nu op hvor er jeg spændt på debut kampen. Ny træner, en masse nye spillere og store ambitioner. Tingene er anderledes og alligevel som de plejer :fcm:

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af JBT »

Slet*
Senest rettet af JBT 13. jul 2021, 14:17, rettet i alt 1 gang.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Danand123 »

Noget helt andet…gad vide om vi når at få åbnet superligaen 1. august uden restriktioner med de stigende smittetal. Ja, jeg tvivler stærkt, specielt når de unge ikke sørger for at få stikket. Dette er ikke et moralsk opstød, da jeg accepterer holdninger for og imod vaccination, men det kommmer bare til at betyde restriktioner igen. Desværre.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Saemala »

Danand123 skrev:
13. jul 2021, 14:14
Noget helt andet…gad vide om vi når at få åbnet superligaen 1. august uden restriktioner med de stigende smittetal. Ja, jeg tvivler stærkt, specielt når de unge ikke sørger for at få stikket. Dette er ikke et moralsk opstød, da jeg accepterer holdninger for og imod vaccination, men det kommmer bare til at betyde restriktioner igen. Desværre.
Hovedargumentet har jo hele vejen igennem været, at vi ikke skulle overbelaste sygevæsenet. Så er smittetallene ligegyldige, når langt de fleste i risikogrupperne er vaccineret, og der intet pres er på sygevæsenet. Vi har 47 indlagte i Danmark med Covid, og de fleste af dem er på grund af andre sygdomme.
Jeg gider ikke vaccineres af to grunde. Jeg hader nåle, og så har jeg allerede haft det.
Høvdingen af Herning

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af TrueWolfMidt »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ung ... -paa-mere/

Uden tvivl et stort talent, men nogle af de kampe jeg har set med ham, dribler han bare alt for meget og skulle i nogle tilfælde have afleveret til holdkammerat noget tidligere, i stedet for at miste bolden til modstanderen, pga. for meget dribleri. Dette kan dog hurtigt pilles af ham, hvis trænerne er OBS på det. Håber ligeledes at mange af vores unge vil shine i denne sæson og vise, at de kan og vil spille sammen.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Danand123 »

Saemala skrev:
13. jul 2021, 14:32
Danand123 skrev:
13. jul 2021, 14:14

Noget helt andet…gad vide om vi når at få åbnet superligaen 1. august uden restriktioner med de stigende smittetal. Ja, jeg tvivler stærkt, specielt når de unge ikke sørger for at få stikket. Dette er ikke et moralsk opstød, da jeg accepterer holdninger for og imod vaccination, men det kommmer bare til at betyde restriktioner igen. Desværre.
Hovedargumentet har jo hele vejen igennem været, at vi ikke skulle overbelaste sygevæsenet. Så er smittetallene ligegyldige, når langt de fleste i risikogrupperne er vaccineret, og der intet pres er på sygevæsenet. Vi har 47 indlagte i Danmark med Covid, og de fleste af dem er på grund af andre sygdomme.
Jeg gider ikke vaccineres af to grunde. Jeg hader nåle, og så har jeg allerede haft det.
Jo, umiddelbart enig med dig mht indlæggelsestallene, men det er bare ikke længere der, hvor fokus er. Det er på varianternes muligheder for at sprede sig og mutere. Og det er ikke mig, der er fortaler for at stoppe op, men jeg tror bare, det kommer til at ske, hvis ikke udviklingen stopper. Tager det selv roligt…er udenlands i denne uge og får andet stik i næste uge.

Men vi må krydse fingre. Oprindeligt havde jeg håbet på så god en udvikling , at man havde åbnet op på fredag uden restriktioner, så jeg kunne have fået min debut på Viborg stadion om et par uger ;)

Besvar