Superligaen 21/22

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Superligaen 21/22

Indlæg af SimonH »

Ny tråd

Jeg har kigget lidt på kampprogrammet. Det er designet perfekt for os


Forkorterlser:
SL = Superliga
CL = Champions league
E = Europa genrelt
LP = Pokalturneringen
R = Runde

GS = Gruppespil


Sektion 1

SLR1 - 16.07: FC Midtjylland - OB
CLQ2(1): ?
SLR2 - 24.07: AaB - FC Midtjylland
CLQ2(2): ?
SLR3: Viborg FF FC Midtjylland
EQ3(1): ?
SLR4: FC Midtjylland - Vejle Boldklub
EQ3(2): ?
SLR5: SønderjyskE - FC Midtjylland
EQ4(1): ?
SLR6 FC Midtjylland Silkeborg IF
EQ4(2): ?
SLR7: Brøndby IF - FC Midtjylland
Landskampspause

Denne første sektion er designet perfekt for os. Vi møder nogle relativt lette hold i de første 6 runder efter vi er i kvalifikationen til europa. I 7. spillerunde møder vi Brøndby, som netop lige har spillet en playoff-kamp i Champions league. Det vil sige, at de bør være ligeså trætte som os.


Sektion 2
SLR8: FC Midtjylland - FC Nordsjælland
EGS(1): ?
SLR9: F.C. København - FC Midtjylland
LPR3: ?
SLR10: FC Midtjylland - Randers FC
EGS(2): ?
SLR11: FC Midtjylland - AGF
Landskampspause

Igen har vi en rigtig god sektion. Vi møder FCK efter at vi og sandsynligvis de har spillet en kamp i et europæisk gruppespil. Det vil sige, at de ikke har en fordel ift. os. Det samme kan siges om Randers, som spiller LP3 og er trætte af europærisk gruppespil på dette tidspunkt. Slutteligt møder vi AGF som sidste kamp inden landskampspausen, der vil sige at vi kan bruge fuld energi i den kamp.


Sektion 3
SLR12: FC Nordsjælland - FC Midtjylland
EGS(3): ?
SLR13: FC Midtjylland - SønderjyskE
LPR4: ?
SLR14: Randers FC FC Midtjylland
EGS(4): ?
SLR15: AGF - FC Midtjylland
Landskampspause

Her har vi et lidt lettere program, hvor vi også møder trætte Randers efter LP4. Igen møder vi AGF i sidste kamp før landskampspausen.


Sektion 4
SLR16: FC Midtjylland - Brøndby IF
EGS(5): ?
SLR17: Vejle Boldklub - FC Midtjylland
LPKVART(1): ?
EGS(6): ?
LPKVART(2): ?
Vinterpause

Vi starter mod BIF. Det havde objektivt set været bedre hvis BIF og VB kampen blev byttet rundt, da BIF nok er i dårligere stand til at håndtere mange kampe end os. Vi bør dog have fuld energi til denne kamp. Derefter så har vi to kvartfinaler i LP viklet ind i den sidste gruppespils kamp i europa. Det er ok.


Konklusion
Alt i alt så syntes jeg vores kampprogram er designet perfekt. Tilmed at udekampen mod Viborg sandsynligvis ligger i august, som er der hvor restriktionerne bliver planlagt ophævet. Jeg kan ærligt ikke se, at vores kampprogram kunne blive meget bedre.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af MFKM »

Fedt med den der opgørelse! Jeg havde tænkt på at lave noget lignende når jeg engang havde tid, men du har jo gjort det helt fantastisk.

Fedt at man forsøger at lave det sportsligt fair på den måde, ligesom med planlægningen af pokalkampene/superligakampene i foråret i år. Det synes jeg ikke at erindre fra tidligere år på samme måde.

Ekstra motivation til Chl kvalen er, at vi, hvis vi klarer 1. CL kval modstander, så skal vi spiller 2. CLkval runde en tirsdag/onsdag, hvorfor det må forventes at Viborg kampen vil komme til at ligge enten fredag d. 30. eller lørdag d. 31. juli. Måtte vi tabe første kamp, så vil vi forventeligt skulle spille søndag d. 1. august eller mandag d. 2. august. En Viborg away mod en fredag/lørdag slut juli kan blive vanvittig. Det lugter af en demonstration imod Kløvere i Danmark, hvis ikke der er sket en lempelse af restriktionerne til den tid.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af SimonH »

https://www.youtube.com/watch?v=kQkTpRVPVBY

Fra ca. min 40 udtaler FCK's nye bestyrelsesformand Allan Agerholm, at han ikke baserer sin forretning på at vinde i lotto.
Han siger derefter, at FCM har vundet i lotto.
Så siger han derefter, at man ikke skal købe sig til succes, men at man bare skal være en bedre købmand.
Samtidigt så mener han at Jess Thorup og PC's plan er, at spille noget fodbold, som vinder flere kampe.

Jeg tror, at vi skal være lykkelige over deres nye bestyrelsesformand. Han virker ganske uforstående overfor vores succes og virker til at undervurdere os ganske kraftigt. Det lyder ikke til at de vil bruge flere penge end de gær nu, nok snarere færre.

Vi tager dem!

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af MFKM »

MFKM skrev:
1. jun 2021, 19:07
Ekstra motivation til Chl kvalen er, at vi, hvis vi klarer 1. CL kval modstander, så skal vi spiller 2. CLkval runde en tirsdag/onsdag, hvorfor det må forventes at Viborg kampen vil komme til at ligge enten fredag d. 30. eller lørdag d. 31. juli. Måtte vi tabe første kamp, så vil vi forventeligt skulle spille søndag d. 1. august eller mandag d. 2. august. En Viborg away mod en fredag/lørdag slut juli kan blive vanvittig. Det lugter af en demonstration imod Kløvere i Danmark, hvis ikke der er sket en lempelse af restriktionerne til den tid.
Med de nyeste opdateringer, vil et lille plus ved at ryge ud af cl kvalmen være, at vi sandsynligvis får lov at komme til derby.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Danand123 »

MFKM skrev:
10. jun 2021, 10:35
MFKM skrev:
1. jun 2021, 19:07
Ekstra motivation til Chl kvalen er, at vi, hvis vi klarer 1. CL kval modstander, så skal vi spiller 2. CLkval runde en tirsdag/onsdag, hvorfor det må forventes at Viborg kampen vil komme til at ligge enten fredag d. 30. eller lørdag d. 31. juli. Måtte vi tabe første kamp, så vil vi forventeligt skulle spille søndag d. 1. august eller mandag d. 2. august. En Viborg away mod en fredag/lørdag slut juli kan blive vanvittig. Det lugter af en demonstration imod Kløvere i Danmark, hvis ikke der er sket en lempelse af restriktionerne til den tid.
Med de nyeste opdateringer, vil et lille plus ved at ryge ud af cl kvalmen være, at vi sandsynligvis får lov at komme til derby.
Ikke fordi, det er superligaen, men de kan da uden problemer åbne helt op fra starten af. Selvfølgelig med et gyldigt coronapas.

Der kommer normalt ikke mange tilskuere i sommerferien…og flere vil måske være lidt fodboldmæt efter EM. Med de smittetal vi har p.t., kan de roligt åbne. Selv de mest pessimistiske virologer anerkender, at man udendørs skal være uheldig med at blive smittet. Så kære politikere… giv fri før I går på sommerferie.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Steffen am »

Men er det logik eller politik der bestemmer?

Der er jo absolut intet der tilsiger corona er farligere i juli end i juni (EM), men sådan er Politiken desværre. Helt håbløst.


Der er stadig ikke kommet noget ud om antal udskiftninger i den kommende Superliga sæson?
(Er jo bestemt i UEFA turneringer)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Steffen am »

Vi har ikke fået lavet en pre-season tråd i år, men kan være vi bare bruger denne?

Kamp i dag mod Lech Poznan kl. 17.00
Streames på Poznan's youtube.

Truppen er lagt op.
https://www.fcm.dk/nyheder/truppen-til- ... t-i-polen/

Ikke så godt at både 3. og 4. keeperen er skadet. Spændende om vi så signer den nye 3. målmand, som er til prøvetræning.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Stoffer »

Hvad skyldes det her?

"Ude er Sory Kaba og Evander, der endnu ikke er fit til kamp,"

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af CasperA »

Stoffer skrev:
7. jul 2021, 13:44
Hvad skyldes det her?

"Ude er Sory Kaba og Evander, der endnu ikke er fit til kamp,"
Mon ikke det bare er nogle småskader.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Sahl »

CasperA skrev:
7. jul 2021, 13:57
Stoffer skrev:
7. jul 2021, 13:44
Hvad skyldes det her?

"Ude er Sory Kaba og Evander, der endnu ikke er fit til kamp,"
Mon ikke det bare er nogle småskader.
Det er vel heller ikke helt utænkelig at netop en af disse eller begge måske er i forhandlinger med en anden klub.
Derudover synes jeg det er fedt vi får noget mere at se til Brumado. Håber også Onyedika starter, ham tror mange på bliver god, men er han klar til at være starter i denne sæson, hvis vi sælger en del ud på midten?

Brugeravatar
bobthebuilder_dk
Indlæg: 585
Tilmeldt: 20. maj 2009, 13:48

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af bobthebuilder_dk »

CasperA skrev:
7. jul 2021, 13:57
Stoffer skrev:
7. jul 2021, 13:44
Hvad skyldes det her?

"Ude er Sory Kaba og Evander, der endnu ikke er fit til kamp,"
Mon ikke det bare er nogle småskader.
Eller er ude af form? :roll:
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Steffen am »

Men kunne da godt ligne noget der kunne være en start opstilling i gældende kampe.
Selvfølgelig forstærket af Lössl.
Og mon ikke minimum en lidt mere rutineret til bænken.
Meget unge udskiftningsmuligheder til offensiven i hvert fald.

https://www.fcm.dk/nyheder/startopstill ... ch-poznan/

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Stoffer »

bobthebuilder_dk skrev:
7. jul 2021, 14:41
CasperA skrev:
7. jul 2021, 13:57
Stoffer skrev:
7. jul 2021, 13:44
Hvad skyldes det her?

"Ude er Sory Kaba og Evander, der endnu ikke er fit til kamp,"
Mon ikke det bare er nogle småskader.
Eller er ude af form? :roll:
det var min tanke, men jeg ved det ikke

sløje første 15 min. iø

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Sahl »

Stoffer skrev:
7. jul 2021, 17:17
bobthebuilder_dk skrev:
7. jul 2021, 14:41
CasperA skrev:
7. jul 2021, 13:57


Mon ikke det bare er nogle småskader.
Eller er ude af form? :roll:
det var min tanke, men jeg ved det ikke

sløje første 15 min. iø
I det mindste ser Onyedika rigtig god ud.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Stoffer »

Sahl skrev:
7. jul 2021, 17:24
Stoffer skrev:
7. jul 2021, 17:17
bobthebuilder_dk skrev:
7. jul 2021, 14:41


Eller er ude af form? :roll:
det var min tanke, men jeg ved det ikke

sløje første 15 min. iø
I det mindste ser Onyedika rigtig god ud.
Ja, man kan godt se, der er potentiale der. Men han er godt nok en hård spiller. Kunne nemt have et gult i en alm. kamp allerede. Spændende om han har Franks god fornemmelse for det der.

Bedre de sidste 10 min.

ved godt Henriksen sagde han ikke ville ændre det store, men det er imponerende hvor meget spillet ligner sig selv fra sidste sæson. Det ligner intet er ændret andet end personel. (Og ja ja forbehold for jeg kun har set en halv time, men det bliver spændende at følge, om vi vitterligt intet nyt skal se.)

Og så et straffe fra vores nye mand. Flot.

Besvar