Superligaen 21/22

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vi må bare acceptere at EM har gjort alt være for superligaen. Mange af de ældre er vaccineret og resten kan vel tage en pcr test, så er man rimelig sikret. Men det kunne være godt om folk igen blev bare en smule mere forsigtige med hvem de omgik.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Steffen am »

Og risikoen for mutation er mindre til EM og restauranter end til Superligaen og til teater?

Giver ikke mening, hverken de uens artede regler, men også Covids særstatus

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Stoffer »

Danand123 skrev:
13. jul 2021, 17:42
Saemala skrev:
13. jul 2021, 14:32
Danand123 skrev:
13. jul 2021, 14:14

Noget helt andet…gad vide om vi når at få åbnet superligaen 1. august uden restriktioner med de stigende smittetal. Ja, jeg tvivler stærkt, specielt når de unge ikke sørger for at få stikket. Dette er ikke et moralsk opstød, da jeg accepterer holdninger for og imod vaccination, men det kommmer bare til at betyde restriktioner igen. Desværre.
Hovedargumentet har jo hele vejen igennem været, at vi ikke skulle overbelaste sygevæsenet. Så er smittetallene ligegyldige, når langt de fleste i risikogrupperne er vaccineret, og der intet pres er på sygevæsenet. Vi har 47 indlagte i Danmark med Covid, og de fleste af dem er på grund af andre sygdomme.
Jeg gider ikke vaccineres af to grunde. Jeg hader nåle, og så har jeg allerede haft det.
Jo, umiddelbart enig med dig mht indlæggelsestallene, men det er bare ikke længere der, hvor fokus er. Det er på varianternes muligheder for at sprede sig og mutere. Og det er ikke mig, der er fortaler for at stoppe op, men jeg tror bare, det kommer til at ske, hvis ikke udviklingen stopper. Tager det selv roligt…er udenlands i denne uge og får andet stik i næste uge.

Men vi må krydse fingre. Oprindeligt havde jeg håbet på så god en udvikling , at man havde åbnet op på fredag uden restriktioner, så jeg kunne have fået min debut på Viborg stadion om et par uger ;)
Det er et frygteligt sted, siger jeg dig, hvis du skal finde det søde i det sure :lol:

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af oros »

Stoffer skrev:
14. jul 2021, 08:53
Danand123 skrev:
13. jul 2021, 17:42
Saemala skrev:
13. jul 2021, 14:32


Hovedargumentet har jo hele vejen igennem været, at vi ikke skulle overbelaste sygevæsenet. Så er smittetallene ligegyldige, når langt de fleste i risikogrupperne er vaccineret, og der intet pres er på sygevæsenet. Vi har 47 indlagte i Danmark med Covid, og de fleste af dem er på grund af andre sygdomme.
Jeg gider ikke vaccineres af to grunde. Jeg hader nåle, og så har jeg allerede haft det.
Jo, umiddelbart enig med dig mht indlæggelsestallene, men det er bare ikke længere der, hvor fokus er. Det er på varianternes muligheder for at sprede sig og mutere. Og det er ikke mig, der er fortaler for at stoppe op, men jeg tror bare, det kommer til at ske, hvis ikke udviklingen stopper. Tager det selv roligt…er udenlands i denne uge og får andet stik i næste uge.

Men vi må krydse fingre. Oprindeligt havde jeg håbet på så god en udvikling , at man havde åbnet op på fredag uden restriktioner, så jeg kunne have fået min debut på Viborg stadion om et par uger ;)
Det er et frygteligt sted, siger jeg dig, hvis du skal finde det søde i det sure :lol:
Dét er et sted, hvor man maler vissent græs grønt. Siger det bare.... :roll:

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Stoffer »

Man kan forberede sig på næste sæson med teknisk rapport for sidste sæson: https://cms.superliga.dk/media/jqzb2qpe ... -final.pdf

Særligt afsnittet "taktiske tendenser" fra side 9 er læsværdigt. (og så gør det ikke noget, det bekræfter mig i _alt_ det jeg bræger om herinde)

Virkelig fede oversigter også, vores er på side 32. Et interessant tal derfra: Gennemsnittet for "bypassed players" er 244 vi er på 239 og "Bypassed defenders" er 44 og vi er på 45. :oops:

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Stoffer »

Stoffer skrev:
15. jul 2021, 13:49
Man kan forberede sig på næste sæson med teknisk rapport for sidste sæson: https://cms.superliga.dk/media/jqzb2qpe ... -final.pdf

Særligt afsnittet "taktiske tendenser" fra side 9 er læsværdigt. (og så gør det ikke noget, det bekræfter mig i _alt_ det jeg bræger om herinde)

Virkelig fede oversigter også, vores er på side 32. Et interessant tal derfra: Gennemsnittet for "bypassed players" er 244 vi er på 239 og "Bypassed defenders" er 44 og vi er på 45. :oops:
Prøv iø at se Torp for Lyngby på deres oversigt. Der er noget bold progression, kreativt krudt og afslutningsduelighed i en tremands midtbane med en 6er (Charles?) og Evander og Torp på siderne af ham.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Stoffer »

En sjov ting ved sæsonen vi går ind i, som jeg har tænkt over et par gange:

Hvad har klubberne FCK, Randers, Viborg og Sønderjyske alle til fælles? (I har sikkert tænkt over det samme, jeg synes bare, det er sjovt.)

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af SimonH »

Stoffer skrev:
16. jul 2021, 15:49
En sjov ting ved sæsonen vi går ind i, som jeg har tænkt over et par gange:

Hvad har klubberne FCK, Randers, Viborg og Sønderjyske alle til fælles? (I har sikkert tænkt over det samme, jeg synes bare, det er sjovt.)
Tidligere FCM-træner

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Lupus1999 »

SimonH skrev:
16. jul 2021, 16:05
Stoffer skrev:
16. jul 2021, 15:49
En sjov ting ved sæsonen vi går ind i, som jeg har tænkt over et par gange:

Hvad har klubberne FCK, Randers, Viborg og Sønderjyske alle til fælles? (I har sikkert tænkt over det samme, jeg synes bare, det er sjovt.)
Tidligere FCM-træner
Glen er blevet fyret, så det kan det ikke være. 😉

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Lupus1999 »

Nogen der ved om, der arbejdes på en ny dato til udekampen i Viborg, så vi kan få lov at være på stadion. Rykkes kampen 20 timer frem, så må vi godt?

Søges der om dispensation?

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af CasperA »

Lupus1999 skrev:
18. jul 2021, 11:44
Nogen der ved om, der arbejdes på en ny dato til udekampen i Viborg, så vi kan få lov at være på stadion. Rykkes kampen 20 timer frem, så må vi godt?

Søges der om dispensation?
https://www.tvmidtvest.dk/viborg/tilsku ... or-tidligt

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af JBT »

Mads Christopher er satme til at kaste op over og ødelægge kampe fra dag 1, slap af en gang foræringer - først til polakken og så mangler der 3 gule kort til en ukrainer

Det er for sygt, kæft en skændsel at samtlige dommere er ved at pisse i bukserne over at dømme i parken

Trist for turneringen, men sådan har det self været længe. Smid ham i 1 division, for satan han er ringe mand

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af MFKM »

JBT skrev:
18. jul 2021, 17:20
Mads Christopher er satme til at kaste op over og ødelægge kampe fra dag 1, slap af en gang foræringer - først til polakken og så mangler der 3 gule kort til en ukrainer

Det er for sygt, kæft en skændsel at samtlige dommere er ved at pisse i bukserne over at dømme i parken

Trist for turneringen, men sådan har det self været længe. Smid ham i 1 division, for satan han er ringe mand
Den største skandale er ikke MKK, den største skandale er at VAR ikke fanger den. Så kan vi jo lige så godt stoppe med VAR.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af JBT »

MFKM skrev:
18. jul 2021, 18:08
JBT skrev:
18. jul 2021, 17:20
Mads Christopher er satme til at kaste op over og ødelægge kampe fra dag 1, slap af en gang foræringer - først til polakken og så mangler der 3 gule kort til en ukrainer

Det er for sygt, kæft en skændsel at samtlige dommere er ved at pisse i bukserne over at dømme i parken

Trist for turneringen, men sådan har det self været længe. Smid ham i 1 division, for satan han er ringe mand
Den største skandale er ikke MKK, den største skandale er at VAR ikke fanger den. Så kan vi jo lige så godt stoppe med VAR.
De involverer sig vel desværre ikke jf euro 2020 hvis ikke dommerens såkaldte fejl er klar og åbenlys

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Sahl »

MFKM skrev:
18. jul 2021, 18:08
JBT skrev:
18. jul 2021, 17:20
Mads Christopher er satme til at kaste op over og ødelægge kampe fra dag 1, slap af en gang foræringer - først til polakken og så mangler der 3 gule kort til en ukrainer

Det er for sygt, kæft en skændsel at samtlige dommere er ved at pisse i bukserne over at dømme i parken

Trist for turneringen, men sådan har det self været længe. Smid ham i 1 division, for satan han er ringe mand
Den største skandale er ikke MKK, den største skandale er at VAR ikke fanger den. Så kan vi jo lige så godt stoppe med VAR.
Jeg synes det er sjovt det kommer bag på jer. Vi har også nogle gange dommeren med os i mærkelige situationer, omend vi godt kan blive enige om at der er et hold der får mere. Man kan ikke gøre andet ved det end, at spille så godt man kan og fokusere på sig selv.
Det bliver svært nok i år, bare med vores egen start og det er der fokus skal være! man skal gå 100% efter det i Celtic og man skal vinde! næste lørdag

Besvar