Superligaen 21/22

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Steffen am »

Men er bare et problem for fodbolden med en så uens linje.
Og fx som vi så i semifinalen, og har set mange gange i øvrigt.

Fodbold reglerne, eller linjen dommerne dømmer, belønner OFTEST, de der falder.
Det er jo også derfor vi snakker så meget om Fischer. Det er fordi det virker. Mens de ærekære, som bliver stående ikke får noget.

Og hvad vil man så helst være. En ærefuld taber eller en vinder snyder der vinder.
Det er selvfølgelig mere udtalt når vi spiller europæiske kampe mod sydeuropæiske hold, end i superligaen, men IMO et problem for fodbolden.
Kane og Sterling blev belønnet for at falde, og Braithwaithe blev ikke belønnet for at blive stående.

I forhold til dagens kamp, er det så et problem at en angriber kan jorde en forsvare med kampsportsteknik, som så ikke bliver dømt,. Og nej, tror ikke på at det er bevist at dommeren dømmer med FCK, men tror på at der er noget ubevidst at når man dømmer på landets største klub, på hjemmebane, så vil man (ubevidst) vil hellere risikere at lave en fejl for klubben end imod klubben. Skidt VAR arbejde.

Men også skidt at man bruger så mange millioner på VAR, og vil en EURO linje, men stadig har amatør dommere.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Steffen am »

Synes den her fortjener en deling.

Thorup synes Boilesen tackler på bolden, og derfor ikke skulle have haft rødt.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/tho ... aa-bolden/

Igen er spørgsmålet om FCK, ligesom under Ståle. Tror de selv på det, eller er det spin?
Kan da godt være Thorup og FCK synes det er sjovere at snakke om, end om Wilchek laver frispark inden han scorer, og FCK skulle have tabt kampen.

Men virker det ikke en smule...off...?

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Stoffer »

Kunne det være en ide at lave en seperat tråd til dommerarbejde mv?

Jeg må erkende, jeg gerne vil være fri for at høre om det. Jeg hidser mig bare op.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Sahl »

Steffen am skrev:
20. jul 2021, 00:33
Synes den her fortjener en deling.

Thorup synes Boilesen tackler på bolden, og derfor ikke skulle have haft rødt.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/tho ... aa-bolden/

Igen er spørgsmålet om FCK, ligesom under Ståle. Tror de selv på det, eller er det spin?
Kan da godt være Thorup og FCK synes det er sjovere at snakke om, end om Wilchek laver frispark inden han scorer, og FCK skulle have tabt kampen.

Men virker det ikke en smule...off...?
Det er meget naturlig for trænere at gøre..

https://sport.tv2.dk/fodbold/2016-11-20 ... -til-romer

- I min verden var der ikke skyggen af et rødt kort.

- Jeg opfatter situationen som, at André (Rømer, red.) gjorde alt, hvad han kunne for at undgå, at der opstod en chance.


(ikke at vi skal diskuttere om der var eller ikke var rødt her, det var bare et eksempel, vi ser tit.)

Så det er ikke fordi Thorup har "ændret" sig.


Det som der måske er lidt vildt er, at pressen sjældent sætter spørgsmålstegn ved ting i FCK når det kommer til dommerkendelser, faktisk er det ofte de undlader dem eller skriver de var det "rigtige" kald.. Det har jo nok mere noget at gøre med langt de fleste af dem holder med FCK og at det ligger i hovedstaden.. det ændre sig nok aldrig, så spild af tid at bliver irriteret over.
Stoffer skrev:
20. jul 2021, 08:37
Kunne det være en ide at lave en seperat tråd til dommerarbejde mv?

Jeg må erkende, jeg gerne vil være fri for at høre om det. Jeg hidser mig bare op.
Det har du ret i.

Man kan så omvendt sige, at det jo er en del af SL og har en indflydelse på den, der bliver ikke delt lige over en hel sæson, men det burde aldrig være nok til at man ikke selv kan afgøre end sæson. Derudover er vi også en "af de store" nu så vi får også kendelserne af og til.

Jeg tror det var meget godt de fleste andre konkurrenter til guldet også tabte point i første runde, jeg håber at kampen i aften mod Celtic kan være med til at give os et boost til på lørdag, hvor vi har en kamp vi skal vinde!

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af SimonH »

Fantastisk at høre Lars Seier udtale sig om fremtiden for FCK. Absolut ingen planer om et bedre træningsanlæg, som i forvejen er helt nedslidt. Ingen visioner.

https://podcasts.apple.com/dk/podcast/k ... 0531406013

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Steffen am »

SimonH skrev:
9. aug 2021, 16:35
Fantastisk at høre Lars Seier udtale sig om fremtiden for FCK. Absolut ingen planer om et bedre træningsanlæg, som i forvejen er helt nedslidt. Ingen visioner.

https://podcasts.apple.com/dk/podcast/k ... 0531406013
Ja, det er stærkt at høre.
Men han får da sagt at det ikke er alle lejerne i PSE's kontorafdeling der betaler leje.

Men deres største svaghed, lyder til at være deres selvindsigt. Alt er godt og en stærk professionel organisation, også bedre end mange andre større klubber. Og kun fokus på investering i trup og intet på infrastruktur. Jo, han nævner vel også lidt på stab og personale. Men intet omkring træningsanlæg eller stadion. Det er meget godt hvis deres største infrastrukturelle planer, er en "tinder tribune", og så nogen dyre spillere.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Steffen am »

Mon Greve stadig er tilfreds med at han tog fra Randers til Brøndby ;)

Tænk sig, 10 points forskel på 5 runder, og det er i Randers' favør :shock:

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Ravnen »

Brøndby ved at lave en Herfølge? det kunne være totalt grineren, men de kommer jo nok desværre i gang før eller siden :-D

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:
13. aug 2021, 22:59
Mon Greve stadig er tilfreds med at han tog fra Randers til Brøndby ;)

Tænk sig, 10 points forskel på 5 runder, og det er i Randers' favør :shock:
Jeg skrev allerede i sidste sæson, at Brøndby ville være mindst 15-20 point efter den danske mester i denne sæson. Havde ikke lige tænkt, at de måske skulle ende med at være de point efter Randers :lol:
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
19. aug 2021, 08:24
Steffen am skrev:
13. aug 2021, 22:59
Mon Greve stadig er tilfreds med at han tog fra Randers til Brøndby ;)

Tænk sig, 10 points forskel på 5 runder, og det er i Randers' favør :shock:
Jeg skrev allerede i sidste sæson, at Brøndby ville være mindst 15-20 point efter den danske mester i denne sæson. Havde ikke lige tænkt, at de måske skulle ende med at være de point efter Randers :lol:
Det havde Greve heller ikke ;)

Renes
Indlæg: 2
Tilmeldt: 5. aug 2020, 16:13

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Renes »

Der er ikke en tråd der omhandler dommer kvaliteten i DK, eller mangel på samme.

Sad og så CP-Brentford i tv, og blev helt salig ved tanken om dommeren, hvordan tingene blev løst uden brok, uden store armbevægelser, kan vi ikke i den danske superliga låne et par dommere bare i 2-3 runder så de danske sort klædte kan lære hvordan det skal gøres…….

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Saemala »

Renes skrev:
22. aug 2021, 13:15
Der er ikke en tråd der omhandler dommer kvaliteten i DK, eller mangel på samme.

Sad og så CP-Brentford i tv, og blev helt salig ved tanken om dommeren, hvordan tingene blev løst uden brok, uden store armbevægelser, kan vi ikke i den danske superliga låne et par dommere bare i 2-3 runder så de danske sort klædte kan lære hvordan det skal gøres…….
Dommerstandarden i England er ikke specielt høj. De bliver høvlet ned mere end i Danmark.
Nu du sad og så den kamp, så er det jo et mirakel at han ikke sender Nørgaard i bad med rødt.
Høvdingen af Herning

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Danand123 »

Igen på førstepladsen…som jeg lige kan huske det, har vi været det i otte ud af de seneste 9 sæsoner - altså i løbet af sæsonen. Misser det i 16/17. Tror ikke andre hold er i nærheden af det.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Lund7400 »

Til de som stadig basher JL og savner Hansen på kassen - se Viborgs scoring til 2-0 i dag, den tager JL og andre målmand af hans kaliber/størrelse.

Generelt har Hansen absolut ikke imponeret i AGF indtil videre, akkurat sim man kan argumentere at Jl ikke har det hos os.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af SimonH »

Lund7400 skrev:
22. aug 2021, 19:01
Til de som stadig basher JL og savner Hansen på kassen - se Viborgs scoring til 2-0 i dag, den tager JL og andre målmand af hans kaliber/størrelse.

Generelt har Hansen absolut ikke imponeret i AGF indtil videre, akkurat sim man kan argumentere at Jl ikke har det hos os.
Hansen har været bedste AGF'er i starten. Indiskutabelt.

Løssl er dog niveauer over på alle parametrer undtagen med fødderne.

Besvar