Transfer sommer 2021

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af MFKM »

Stoffer skrev:
1. sep 2021, 09:36
Sikke en elendig situation med Cajuste.

Jeg er helt vild med ham som fodboldspiller, men jeg kan slet slet ikke se, hvordan det skal ende godt. Der blev ledelsen for grådig.
Is på. Transfervinduet åbner igen 5. Januar. Hvis han kan holde sit niveau, kan han være videre til januar.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Stoffer »

MFKM skrev:
1. sep 2021, 09:38
Stoffer skrev:
1. sep 2021, 09:36
Sikke en elendig situation med Cajuste.

Jeg er helt vild med ham som fodboldspiller, men jeg kan slet slet ikke se, hvordan det skal ende godt. Der blev ledelsen for grådig.
Is på. Transfervinduet åbner igen 5. Januar. Hvis han kan holde sit niveau, kan han være videre til januar.
Vi får se. Jeg vil blive positivt overrasket, hvis vi får mere end 70 mio. nu.

Brugeravatar
NAsMaR
Indlæg: 8
Tilmeldt: 9. jun 2011, 16:49

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af NAsMaR »

Stoffer skrev:
1. sep 2021, 09:43
Vi får se. Jeg vil blive positivt overrasket, hvis vi får mere end 70 mio. nu.
Men er det så skidt, hvis han hjælper til i EL og SL ? Man kunne hurtig have brugt 20-30 mio på at få tilsvarende kvalitet i truppen - så er et fald i værdi på 30-40 mio måske ikke så galt, nu når vi kender hans kvaliteter.

Men jeg tror nu også 70 mio er lavt sat, det kommer Steinlein ikke til at acceptere til vinter. Der kan jo også komme en gentlemans aftale på plads, forlæng et år og så skyder vi dig af seneste til sommer. Det er set før.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Saemala »

Stoffer skrev:
1. sep 2021, 09:43
MFKM skrev:
1. sep 2021, 09:38
Stoffer skrev:
1. sep 2021, 09:36
Sikke en elendig situation med Cajuste.

Jeg er helt vild med ham som fodboldspiller, men jeg kan slet slet ikke se, hvordan det skal ende godt. Der blev ledelsen for grådig.
Is på. Transfervinduet åbner igen 5. Januar. Hvis han kan holde sit niveau, kan han være videre til januar.
Vi får se. Jeg vil blive positivt overrasket, hvis vi får mere end 70 mio. nu.
Hvorfor? Det kræver ikke andet end en stærk EL-kampagne, og så er han minimum til samme pris om 3 måneder.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Stoffer »

NAsMaR skrev:
1. sep 2021, 09:54
Stoffer skrev:
1. sep 2021, 09:43
Vi får se. Jeg vil blive positivt overrasket, hvis vi får mere end 70 mio. nu.
Men er det så skidt, hvis han hjælper til i EL og SL ? Man kunne hurtig have brugt 20-30 mio på at få tilsvarende kvalitet i truppen - så er et fald i værdi på 30-40 mio måske ikke så galt, nu når vi kender hans kvaliteter.

Men jeg tror nu også 70 mio er lavt sat, det kommer Steinlein ikke til at acceptere til vinter. Der kan jo også komme en gentlemans aftale på plads, forlæng et år og så skyder vi dig af seneste til sommer. Det er set før.
Jeg er bekymret for, hvor meget hjælp han er til. Han har siddet ude i ganske længe. Jeg tror ikke på et alternativt scenario, hvor vi havde erstattet ham med et indkøb. Charles må anses for erstatning og så havde man måske holdt på Mikael.

Ja, det kan være, der kommer en gentelmanaftale. Jeg er ikke overbevist om, Jens føler behov for at udvise den loyalitet. Uanset så bliver han ikke yngre og han spiller ikke en position, der er meget værd. Jeg synes, allerede det var optimistisk at få over 100 for en CM, der spiller superliga til daglig. Han skal imo brænde EL helt af, hvis han skal holde sin værdi nord for 100 mio.

Saemala skrev:
1. sep 2021, 09:55
Stoffer skrev:
1. sep 2021, 09:43
MFKM skrev:
1. sep 2021, 09:38


Is på. Transfervinduet åbner igen 5. Januar. Hvis han kan holde sit niveau, kan han være videre til januar.
Vi får se. Jeg vil blive positivt overrasket, hvis vi får mere end 70 mio. nu.
Hvorfor? Det kræver ikke andet end en stærk EL-kampagne, og så er han minimum til samme pris om 3 måneder.
Der er vi nok bare uenige. Hypen om ham er skabt i CL. EL har bare ikke nær samme effekt på en spillerpris, som jeg forstår markedet. Han skal gøre noget helt ekstraordinært i EL, hvis han skal sælges for mere end 100 til vinter eller næste sommer.

----

Men jeg håber, I får ret.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Steffen am »

CL er selvfølgelig noget andet end EL
Men EL32 er også noget andet end EL48, så lad os se.

Cajuste er stadig med på det svenske landshold, uden at have spillet kampe.

Hvis vi kan få 100 til vinter efter en god EL kampagne er det også det værd. Vi har jo faktisk ok muligheder.

Men er endnu i at ledelsen har lavet en fejl, siger de vel også selv at den måske lige blev spændt for hårdt.
Nogen gange lykkedes det ikke og nogen gange får man 15 mio for Anderson.

Mon ikke Cajuste får en lille lønforhøjelse inden længe

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af MFKM »

Jeg tror du Stoffer undervurderer hvor dygtige scoutsene er derude.

Hans CL præstationer er ikke glemt, fordi der går 4 måneder yderligere inden han bliver solgt. Der er ikke tale om tilfældige fodboldfans der har set enkelte kampe og så forelsket sig i ham på baggrund af de præstationer. Der er tale om store scoutingnetværk, der har set mange timer med Cajustes spil. Når de nu ser ham i yderligere 20-30 timers spil, så kan de godt vurdere om han fortsat holder niveau, også selvom modstanderne hedre Braga, Ludugorets, FCK og Brøndby i stedet for Atalanta, Liverpool og Ajax.

CHL kampene var vigtige for at vise han kunne være med på det niveau. Det har han vist. Den evne forsvinder ikke, bare fordi den ikke bliver brugt de næste 4 måneder. (med den logik skulle han jo være solgt allerede sidste vinter - det er trods alt 9 måneder siden han sidst viste noget i CHL).

Når det er sagt, så er det klart at det er et gamble - og et forkert gamble, som det også er indrømmet - at han ikke er solgt i det her transfervindue. Nu gælder det om at minimere skaden. Worst case må han gå billigt/blive kontrakten ud - best case hjælper han os videre i EL og superligaen og bliver solgt for et endnu højere beløb.

Time will tell.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Stoffer »

MFKM skrev:
1. sep 2021, 11:22
Jeg tror du Stoffer undervurderer hvor dygtige scoutsene er derude.

Hans CL præstationer er ikke glemt, fordi der går 4 måneder yderligere inden han bliver solgt. Der er ikke tale om tilfældige fodboldfans der har set enkelte kampe og så forelsket sig i ham på baggrund af de præstationer. Der er tale om store scoutingnetværk, der har set mange timer med Cajustes spil. Når de nu ser ham i yderligere 20-30 timers spil, så kan de godt vurdere om han fortsat holder niveau, også selvom modstanderne hedre Braga, Ludugorets, FCK og Brøndby i stedet for Atalanta, Liverpool og Ajax.

CHL kampene var vigtige for at vise han kunne være med på det niveau. Det har han vist. Den evne forsvinder ikke, bare fordi den ikke bliver brugt de næste 4 måneder. (med den logik skulle han jo være solgt allerede sidste vinter - det er trods alt 9 måneder siden han sidst viste noget i CHL).

Når det er sagt, så er det klart at det er et gamble - og et forkert gamble, som det også er indrømmet - at han ikke er solgt i det her transfervindue. Nu gælder det om at minimere skaden. Worst case må han gå billigt/blive kontrakten ud - best case hjælper han os videre i EL og superligaen og bliver solgt for et endnu højere beløb.

Time will tell.
Og jeg tror, du overvurderer hvor mange klubber, der agerer efter en kolde kalkule.

Scouts er dygtige, bevares. Men lige nu sælger klubber med en voldsom mark-up på potentiale. Unge spillere går for vanvittige summer, netop fordi vi ikke kender deres potentiale. Det var det, som gjorde Cajuste så værdifuld i dette vindue.

Du ligger en masse antagelser ind i præmissen om yderligere spilletid. Det vil jo fx ikke være nok, han "bare" spiller som hidtil. Han skal udvikle sig, så der fortsat er fornemmelsen, han er "for god" til sit niveau. Priser på over 100 mio kræver potentiale til CL niveau (før eller siden). Så han skal både være meget for god til SL og ligne en der kan være for god til EL.


Og jo, naturligvis kan "evnen" forsvinde. Der er masser af spillere, sder har lingnett noget særligt, men som ikke har kunne opretholde det.


Igen, vi får se. Han er jo en dejlig spiller, njeg håber, vi skun for endnu bedre at se

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Steffen am »

Der er stadig lidt vinduer åben.
Heraf er det nok det ukrainske, bulgarske, russiske, tjekkiske og tyrkiske vindue der er mest interessante.

Tror i der kan ske mere?
Kraev skal han være back-up nu. Eller kunne man stadig finde på at udleje eller sælge?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Ravnen »

Lad Kraev få en chance mere, han kan jo som Mabil have fået lidt mere hår på brystet af udlejerne.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Vijen »

Vi skal huske på, at Cajuste vendte skadet tilbage fra sommerferien. Måske har han slet ikke været kampklar. Og mulig salg har været brugt som undskyldning, for ikke at skræmme potentielle købere væk.

Jeg regner ham nærmest som et kæmpe køb til midtbanen, når vi ved der har været budt 80 millioner på ham fra Rennes. Så har vi fået en mand til 80 millioner ind til vores midtbane.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Matjavsen »

EB siger vi bød 25 mil for Grønbæk i AGF da vi forhandlede om Mikael

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Steffen am »

Hvad der lige slår mig nu i forhold til Cajuste historien.
I sommer vinduet kan han blive solgt til det engelske marked, med de nye brexit transfer regler, hvor man skal have "15 point"

Spørgsmålet er om han også kan det til vinter eller næste sommer.

CL gav en del point, så var ikke noget problem.
EL og Superligaen kan give nok point hvis man spiller mindst 90 % af spilletiden i begge turneringer. Men nu har Cajuste i hvert fald misset de første 7 liga kampe (22 %). Så maksimalt 70 % kan nåes her.
(Der kan dog være lidt dispensation ved skader)

Cajuste spiller så heldigvis også på det svenske landshold. Så hvis han får spilletid der, og det svenske landshold bliver i top 20 på FIFAs rangliste, er det ikke noget problem. Men alligevel et par små "hvis'er".

Men ellers, hvis bare vi vinder mesterskabet og går videre fra EL puljen så kan det også være lige meget ;)
*Altså så ville alle bærende spillere nå de 15 point.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af AltidFCM »

Lyder voldsomt med 25 mio-bud på Albert Grønbæk. Han er dygtig, meeeen ledelsen er sgu også smarte her. Det ville have været Mikael + 10 mio., hvis den var gået hjem. AGF var ikke med på den, så de gik simpelthen med på de 15 mio. Fuldstændig vanvittigt i min optik. Det havde jeg aldrig troet, det ville ende med. At de prøve at smide Patrick O. ind i en handel siger en del. En spiller, de smed 10 mio. (ca.) efter for et års tid siden. Må ikke være fedt at læse om det i dag som spiller. :lol:

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:
1. sep 2021, 13:25
Hvad der lige slår mig nu i forhold til Cajuste historien.
I sommer vinduet kan han blive solgt til det engelske marked, med de nye brexit transfer regler, hvor man skal have "15 point"

Spørgsmålet er om han også kan det til vinter eller næste sommer.

CL gav en del point, så var ikke noget problem.
EL og Superligaen kan give nok point hvis man spiller mindst 90 % af spilletiden i begge turneringer. Men nu har Cajuste i hvert fald misset de første 7 liga kampe (22 %). Så maksimalt 70 % kan nåes her.
(Der kan dog være lidt dispensation ved skader)

Cajuste spiller så heldigvis også på det svenske landshold. Så hvis han får spilletid der, og det svenske landshold bliver i top 20 på FIFAs rangliste, er det ikke noget problem. Men alligevel et par små "hvis'er".

Men ellers, hvis bare vi vinder mesterskabet og går videre fra EL puljen så kan det også være lige meget ;)
*Altså så ville alle bærende spillere nå de 15 point.
Som Steinlein selv siger, så var de for grådige i Cajuste handlen. Det skal der naturligvis evalueres på, men man kan ikke presse citronen konstant uden at blive brændt af engang imellem. Faktisk vil jeg mene, at hvis man aldrig bliver brændt af, så sælger man for billigt.
Situationen med Cajuste var dog i så højt en prisniveau, at man nok skulle have kigget mere på hvad andre spillere gik for. Jeg ville aldrig vælge Cajuste over Daramy eksempelvis. Fremtiden vil vise, om det var godt eller skidt. Nu skal Cajuste lige have slugt denne bitre pille og tilbage i kampform, så får vi glæde af ham igen
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Låst