Transfer sommer 2021

Om FC Midtjylland og Black Wolves
oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af oros »

Erik vil gerne udlandet igen. Det har han jo givet udtryk for gentagne gange. Det er også både fair og forståeligt.
I givet fald kommer han tilbage om et par år eller tre for at indgå i ledelsen under én eller anden form.
Det er ham vel undt fra min side.
Jeg tror, vi skal forberede os på et brasiliansk forsvar styret af en brasilianer.
Og nu vil jeg f..... gerne se, hvem der er med i truppen i aften...

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Sahl »

oros skrev:
3. aug 2021, 17:49
Erik vil gerne udlandet igen. Det har han jo givet udtryk for gentagne gange. Det er også både fair og forståeligt.
I givet fald kommer han tilbage om et par år eller tre for at indgå i ledelsen under én eller anden form.
Det er ham vel undt fra min side.
Jeg tror, vi skal forberede os på et brasiliansk forsvar styret af en brasilianer.
Og nu vil jeg f..... gerne se, hvem der er med i truppen i aften...
Det kunne også være en løsning, men det ville stadigvæk gøre det mere usikker for os, Erik har været super vigtig for os defensivt og i sidste ende er det der man vinder mesterskaber.

Håber lidt på corona ikke har spredt sig og alle andre er klar.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Dondinho »

Hvis man sælger hele midterforsvaret, samt to startere fra central midtbane i et transfer vindue, så er det en kæmpe skandale af klubben og kalder på en fan aktion.

Aftaler eller ej så har klubben et ansvar for ikke at skifte for meget på en gang.

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af TheLegend »

Erik er vigtig og god og kulturbærer og...

Men jeg synes efterhånden vi har lært efter mange år, at vi har en ledelse vi kan stole på. De tager ikke beslutninger baseret på følelser. Hvis Erik må gå, så må Erik gå, og så er jeg sikker på de finder på noget godt derinde.

TÆNK hvor vi er kommet efterhånden. Kigger på en angriber til 50 mil!

In Sushi, Anker og Stein we trust.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Sahl »

TheLegend skrev:
3. aug 2021, 18:13
Erik er vigtig og god og kulturbærer og...

Men jeg synes efterhånden vi har lært efter mange år, at vi har en ledelse vi kan stole på. De tager ikke beslutninger baseret på følelser. Hvis Erik må gå, så må Erik gå, og så er jeg sikker på de finder på noget godt derinde.

TÆNK hvor vi er kommet efterhånden. Kigger på en angriber til 50 mil! BilledeBillede

In Sushi, Anker og Stein we trust.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Du har en pointe, men det er stadigvæk et minus at sælge hele forsvaret i samme vindue og erstatte det med forskellige nye spillere uden relation.
Der skal investeres og det ser ud til, at der ingen Danske eller Skandinaviske alternativer til vores forsvar, det er nok derfor vi stadigvæk kigger på den anden Brasilianske forsvarer, men alt i alt er det skidt at miste Erik i vores situation pt.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af JBT »

Sahl skrev:
3. aug 2021, 17:19
Noerum skrev:
3. aug 2021, 17:08
Vanvittigt at sælge Erik nu, så vil centerforsvaret være helt nyt..

Udtalte klubben ikke også engang at vi skulle have danske stoppere? Hvis Erik bliver solgt, så synes jeg personligt at Gartenmann er oplagt som erstatning.
Det helt store problem er at vi ikke kan erstatte Erik´s kvalitet med en anden realistisk Dansk CB. Gartenmann er efter min mening langt fra god nok, så kunne vi ligeså godt satse fuldt ud på Nicolaisen.
Der er bare ikke gode nok Danske stoppere vi kan hente uden at det koster alt for meget eller at de ikke er interesseret. Personlig tror jeg det er bedre at få højere kvalitet ind udefra og så satse på at få nogle unge stopper talenter op gennem rækkerne.
Gartenmann? Er du seriøs? For han er jo seriøst fucking dårlig. Vi taler Vision 2025 og top 50.. At nævne en der god nok til 1 div... aaarhh come on.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Sahl »

JBT skrev:
3. aug 2021, 18:20
Sahl skrev:
3. aug 2021, 17:19
Noerum skrev:
3. aug 2021, 17:08
Vanvittigt at sælge Erik nu, så vil centerforsvaret være helt nyt..

Udtalte klubben ikke også engang at vi skulle have danske stoppere? Hvis Erik bliver solgt, så synes jeg personligt at Gartenmann er oplagt som erstatning.
Det helt store problem er at vi ikke kan erstatte Erik´s kvalitet med en anden realistisk Dansk CB. Gartenmann er efter min mening langt fra god nok, så kunne vi ligeså godt satse fuldt ud på Nicolaisen.
Der er bare ikke gode nok Danske stoppere vi kan hente uden at det koster alt for meget eller at de ikke er interesseret. Personlig tror jeg det er bedre at få højere kvalitet ind udefra og så satse på at få nogle unge stopper talenter op gennem rækkerne.
Gartenmann? Er du seriøs? For han er jo seriøst fucking dårlig. Vi taler Vision 2025 og top 50.. At nævne en der god nok til 1 div... aaarhh come on.
Det er jo netop det jeg siger! Han er ikke nær god nok! tror du quoter den forkerte.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Jesper BW1100 »

Dondinho skrev:
3. aug 2021, 18:10
Hvis man sælger hele midterforsvaret, samt to startere fra central midtbane i et transfer vindue, så er det en kæmpe skandale af klubben og kalder på en fan aktion.

Aftaler eller ej så har klubben et ansvar for ikke at skifte for meget på en gang.
Fanaktion? Er du seriøs? Fordi der bliver solgt spillere?
Hvad vil du så anbefale den dag vi (gud forbyde det) eventuelt skulle risikere at ende udenfor top 6 i en sæson?
At ledelsen udstilles i gabestok på torvet i Herning ?

Vi vil altid sælge spillere, omend denne sommer dog er ekceptionel, fordi man sælger for to sæsoner, da man sidste år valgte at holde på truppen (ses i øvrigt tydeligt i Onyeka dokumentaren at han IKKE var fan af det).

Så i dette vindue vidste du Onyeka var fortid.
Scholz havde en klausul, så sådan var det.
Cajuste har to år tilbage af sin kontrakt. Har netop været til EM og spillet CL. Her casher du ind på “toppen” af priskurven.
Erik har du også en aftale med af en eller anden form. Betyder den at du må acceptere et bud fra Galatasaray for at overholde det så er det selvfølgelig det du gør.

Er det optimalt at miste dem? Nej selvfølgelig ikke.
Men at kalde det en katastrofe viser simpelthen, at man ikke har viden om hvad der skulle ske i dette vindue.
Det har altid været planen at der denne sommer skulle være en åreladning. Så meget desto mere en katastrofe at man misser skabet sidste år, når man holdt fast i sin på papiret historisk stærke trup.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af UlveLars »

Dondinho skrev:
3. aug 2021, 18:10
Hvis man sælger hele midterforsvaret, samt to startere fra central midtbane i et transfer vindue, så er det en kæmpe skandale af klubben og kalder på en fan aktion.

Aftaler eller ej så har klubben et ansvar for ikke at skifte for meget på en gang.
Men lige netop i Eriks tilfælde kan det jo ikke hjælpe noget, hvis det er den aftale man har lavet med ham, for at få ham til at forlænge. Måske ovenikøbet på skrift med en billig frikøbsklausul.
Til gengæld tror jeg man ikke har ønsket at skille sig af med Cajuste, men erkendt at interessen har været for stor. Og til 125 mil skal man naturligvis handle.
Alt i alt kan vi derfor ende ud i en genopbygningssæson - men jo ikke værre end at vi allerede er sikker på EL-gruppespil og har fået fyldt bankbogen op til et niveau som ingen af os havde drømt om for få år siden. Samtidig tyder det bestemt ikke på, at fck-truppen kommer til at peake i den nærmeste fremtid, så jeg ser det bestemt ikke som udelukket, at en genopbygningssæson ikke kan munde ud i et mesterskab. For jeg synes faktisk at klubben har været meget forudseende og haft enormt held med deres indkøb. Det skulle vi tage at anderkende dem for. Juninho og Dalle i en ny 3-backkæde bliver høj klasse - det har de allerede vist, lige som satsningen på Rafa centralt nærmest for en til at glemme Frank. Bo er købt til at få det bedste ud af vores primadonnaer, som ikke blev forløst i sidste sæson, og det synes jeg faktisk det virker til, at han kommer til at lykkes med, og så er vi tæt på at signe en 22årig 50 mil mand er backup for Hulk. Det er altså et bedre scenarie en vi forestillede os (som jeg i hvert fald frygtede) for 2 måneder siden

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Steffen am »

Prøvede lige at lave en transfermarkt søgning på danske forsvarer.
https://www.transfermarkt.co.uk/details ... e/29599802

Gartenmann er faktisk vurderet over Daniel Høegh :-O

Men hvis det skal være en dansk forsvare.
Købe den lokale Rasmus Lauritsen tilbage fra Dynamo Zagreb?
Jacob Rasmussen fra Vitesse Arnhem?

Ellers er der Asger Sørensen, vi kan forsøge at købe tilbage.
Ved ikke hvor god Frederik Alves er? Han ser ikke ud til at spille i West Ham.

Eller Frederik Sørensen eller genoptage interessen i Bjørn Paulsen? ;)

Ellers må vi sgu gå efter Erik Marxen :D
Erik for Erik.
__________

I forhold til det aktuelle kan man sige ja, er godt nok mange. Og uden Erik vil der kortvarigt kommer til at mangle noget dansk og kulturbærer i min optik. Rent sportsligt har vi fået Dalsgaard, Juninho og Charles tidligt ind, der sammen med Rafa, ser ud til at dække fint af.

Men vi kommer til at være tynde på det regionale/danske/skandinaviske, som jeg håber klubben holder sig fra øje. Men hvis man har lovet Erik et skifte, for at han ville blive sidste sommer, bliver man nødt til at følge det. Klubbens plads i fødekæden er jo også afhængig af på godt og ondt at gode spillere ser det som en stepping stone, og at klubben også på den måde er og skal være attraktiv.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af JBT »

Steffen am skrev:
3. aug 2021, 18:59
Prøvede lige at lave en transfermarkt søgning på danske forsvarer.
https://www.transfermarkt.co.uk/details ... e/29599802

Gartenmann er faktisk vurderet over Daniel Høegh :-O

Men hvis det skal være en dansk forsvare.
Købe den lokale Rasmus Lauritsen tilbage fra Dynamo Zagreb?
Jacob Rasmussen fra Vitesse Arnhem?

Ellers er der Asger Sørensen, vi kan forsøge at købe tilbage.
Ved ikke hvor god Frederik Alves er? Han ser ikke ud til at spille i West Ham.

Eller Frederik Sørensen eller genoptage interessen i Bjørn Paulsen? ;)

Ellers må vi sgu gå efter Erik Marxen :D
Erik for Erik.
__________

I forhold til det aktuelle kan man sige ja, er godt nok mange. Og uden Erik vil der kortvarigt kommer til at mangle noget dansk og kulturbærer i min optik. Rent sportsligt har vi fået Dalsgaard, Juninho og Charles tidligt ind, der sammen med Rafa, ser ud til at dække fint af.

Men vi kommer til at være tynde på det regionale/danske/skandinaviske, som jeg håber klubben holder sig fra øje. Men hvis man har lovet Erik et skifte, for at han ville blive sidste sommer, bliver man nødt til at følge det. Klubbens plads i fødekæden er jo også afhængig af på godt og ondt at gode spillere ser det som en stepping stone, og at klubben også på den måde er og skal være attraktiv.
De er alle for dårlige. Kan man lokke Scholtz måske…

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af JBT »

Steffen am skrev:
3. aug 2021, 18:59
Prøvede lige at lave en transfermarkt søgning på danske forsvarer.
https://www.transfermarkt.co.uk/details ... e/29599802

Gartenmann er faktisk vurderet over Daniel Høegh :-O

Men hvis det skal være en dansk forsvare.
Købe den lokale Rasmus Lauritsen tilbage fra Dynamo Zagreb?
Jacob Rasmussen fra Vitesse Arnhem?

Ellers er der Asger Sørensen, vi kan forsøge at købe tilbage.
Ved ikke hvor god Frederik Alves er? Han ser ikke ud til at spille i West Ham.

Eller Frederik Sørensen eller genoptage interessen i Bjørn Paulsen? ;)

Ellers må vi sgu gå efter Erik Marxen :D
Erik for Erik.
__________

I forhold til det aktuelle kan man sige ja, er godt nok mange. Og uden Erik vil der kortvarigt kommer til at mangle noget dansk og kulturbærer i min optik. Rent sportsligt har vi fået Dalsgaard, Juninho og Charles tidligt ind, der sammen med Rafa, ser ud til at dække fint af.

Men vi kommer til at være tynde på det regionale/danske/skandinaviske, som jeg håber klubben holder sig fra øje. Men hvis man har lovet Erik et skifte, for at han ville blive sidste sommer, bliver man nødt til at følge det. Klubbens plads i fødekæden er jo også afhængig af på godt og ondt at gode spillere ser det som en stepping stone, og at klubben også på den måde er og skal være attraktiv.
De er alle for dårlige. Kan man lokke Scholtz måske…

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Kent »

Martis bliver i Australien i næste sæson: https://t.co/eDrAJ48XEm

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Dondinho »

Jesper BW1100 skrev:
3. aug 2021, 18:39
[quote=Dondinho post_id=174964 time=<a href="tel:1628007024">1628007024</a> user_id=12051]
Hvis man sælger hele midterforsvaret, samt to startere fra central midtbane i et transfer vindue, så er det en kæmpe skandale af klubben og kalder på en fan aktion.

Aftaler eller ej så har klubben et ansvar for ikke at skifte for meget på en gang.
Fanaktion? Er du seriøs? Fordi der bliver solgt spillere?
Hvad vil du så anbefale den dag vi (gud forbyde det) eventuelt skulle risikere at ende udenfor top 6 i en sæson?
At ledelsen udstilles i gabestok på torvet i Herning ?

Vi vil altid sælge spillere, omend denne sommer dog er ekceptionel, fordi man sælger for to sæsoner, da man sidste år valgte at holde på truppen (ses i øvrigt tydeligt i Onyeka dokumentaren at han IKKE var fan af det).

Så i dette vindue vidste du Onyeka var fortid.
Scholz havde en klausul, så sådan var det.
Cajuste har to år tilbage af sin kontrakt. Har netop været til EM og spillet CL. Her casher du ind på “toppen” af priskurven.
Erik har du også en aftale med af en eller anden form. Betyder den at du må acceptere et bud fra Galatasaray for at overholde det så er det selvfølgelig det du gør.

Er det optimalt at miste dem? Nej selvfølgelig ikke.
Men at kalde det en katastrofe viser simpelthen, at man ikke har viden om hvad der skulle ske i dette vindue.
Det har altid været planen at der denne sommer skulle være en åreladning. Så meget desto mere en katastrofe at man misser skabet sidste år, når man holdt fast i sin på papiret historisk stærke trup.
[/quote]

Jeg skal undlade at kommenterer på hvad jeg mener om din viden - da jeg vil prøve at holde mig til emmet.

Det at sælge spillere er ikke problemet, problemet opstår ved at sælge for mange på en gang - og særligt af stammen på holdet.

Når man samtidigt så sælger anføren, sammen med de øvrige 3 (Sholle, Frank og Cajuste) så kammer det over og jeg synes man gambler med klubbens niveau og erklærede mål om at komme i top 50.

Nogen skriver - en aftale er en aftale og skal overholdes. Det kan selvfølgelig være rigtigt, men så er problemet jo at man har lavet de her aftaler og alle til sammen giver den her situation vi pt kigger ind i.

Slutteligt - nogle nævner at Onedika, Dalsgaard og Juninho ser ud til at være gode erstatninger, men jeg kan være bange for det i høj skyldes Erik som leder og samlende kraft på holdet. Hvis han er væk frygter jeg for hvad der sker.

Selvfølgelig overlever klubben og ingen er uundværlige, men jeg håber IKKE Erik skal erstattes med endnu en ffa Brasilien, men i stedet en dansker.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Acebone »

Absurd som det er, kunne der være reel mulighed for spillerflugt fra Esbjerg. Det er bestemt ikke det mest sympatiske, men mon ikke der er en del sportsdirektører rundt omkring, der slikker sig om munden, hvis spillerne gør alvor af tilbuddet om at få deres kontrakt ophævet? Den enes død, den andens brød. Hvis EfB-ledelsen gerne vil skyde sig selv i foden, skal de jo næsten have lov.

Er der nogen, der har tjek på deres trup? Må indrømme, jeg ikke har set et eneste minut af deres kampe i 1. division. Har de nogle unge spillere, der kunne være interessante for os?

Mads Larsen? Patrick Egelund?

Låst