Transfer sommer 2021

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Steffen am »

SimonH skrev:
27. jul 2021, 22:01
Kent skrev:
27. jul 2021, 21:56
SimonH skrev:
27. jul 2021, 21:47


I artiklen nævnes de 3 mio om året som R $ - altså brasilianske dollars. Svarende til ca. 3,65 mio. DKK
Derfor vil den samlede handel “kun” blive 37 mio. kr.
Så vidt jeg kan se, er artiklen blevet opdateret, så der nu står € - desværre: https://odia.ig.com.br/esporte/coluna-d ... lores.html
Æv - alt min nærlæsning åbenbart for ingenting.... ;(
Men spændende og selvom jeg ikke var imponeret på YT så kilder det alle de rigtige steder at bruge 50 mio på en angriber. transferrekord i DK!
Men ligner at overgangs summen er i euro.

Men million bonussen er i Brasilianske reel.

EDIT:
Ser nu også at der findes en udgave hvor bonusen også er euro.

Vildt nok det med 3 klubber der deler ejerskab.
Fint at UEFA har lavet en regel om at det ikke er tilladt i UEFA regi, men i Brasilien er det så endnu.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af AltidFCM »

Altså, det lyder vildt men ikke sådan urealistisk vildt..
Der er blevet snakket om en stor ‘driblestærk’ signing til offensiven. Og med de penge vi har indkasseret/fortsat kommer til at indkassere og store udmeldinger, tror jeg bestemt, der er noget om snakken.
Jeg håber, vi kan hive de ca. €3 mio. hjem for Kaba (der skulle jo være bud ifg. Egelund fra EB). Så giver det god mening at satse (ret stort) på ham her.

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Benzo »

Det lyder som en fuldstændig vanvittig pris, og vil vel nærmest være transferrekord i DK? For at Biel skulle komme op over de 30 skulle der vidst komme en del bonuser i spil, som angiveligt ikke blev udløst (cl gruppespil måske?).

Vi har vel sådan historisk set ikke haft vanvittig succes med de spillere der har brudt vores transferrekorder. Borring var bedre end sit rygte, og samme med Kaba, men tvivler på nogen vil betegne de to som de bedste spillere vi har købt, og hvis ham her bliver hentet til 50 millioner+, så skal han være et hit.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Matjavsen »

Benzo skrev:
27. jul 2021, 23:59
Det lyder som en fuldstændig vanvittig pris, og vil vel nærmest være transferrekord i DK? For at Biel skulle komme op over de 30 skulle der vidst komme en del bonuser i spil, som angiveligt ikke blev udløst (cl gruppespil måske?).

Vi har vel sådan historisk set ikke haft vanvittig succes med de spillere der har brudt vores transferrekorder. Borring var bedre end sit rygte, og samme med Kaba, men tvivler på nogen vil betegne de to som de bedste spillere vi har købt, og hvis ham her bliver hentet til 50 millioner+, så skal han være et hit.

50+?

Skrev en ikke før 37 hvor en anden blandede lønnen ind i summen?

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Benzo »

Matjavsen skrev:
28. jul 2021, 00:08
Benzo skrev:
27. jul 2021, 23:59
Det lyder som en fuldstændig vanvittig pris, og vil vel nærmest være transferrekord i DK? For at Biel skulle komme op over de 30 skulle der vidst komme en del bonuser i spil, som angiveligt ikke blev udløst (cl gruppespil måske?).

Vi har vel sådan historisk set ikke haft vanvittig succes med de spillere der har brudt vores transferrekorder. Borring var bedre end sit rygte, og samme med Kaba, men tvivler på nogen vil betegne de to som de bedste spillere vi har købt, og hvis ham her bliver hentet til 50 millioner+, så skal han være et hit.

50+?

Skrev en ikke før 37 hvor en anden blandede lønnen ind i summen?
Som jeg læser artiklen (via Google translate, så forbehold) så er det 3mil euro nu, 1,5mil euro næste år og så 1 mil euro bonus til de(n) sælgende klub(ber) hvert år i 3 år hvis han spiller mere end 50% af kampene. Altså samlet 7,5millioner euro, eller 56 millioner kroner, som AltidFCM skrev i det oprindelige indlæg.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Ravnen »

Mon vi forsøger at bruge Champions League kortet mens vi har det. På den måde er vi jo blevet en mere attraktiv klub, i hvert fald indtil vi eventuelt ryger ud af kvalifikationen. Men det er svært at forstå at FCM skal handle en spiller ind til sådan et beløb, forventningerne vil blive kolossale, intet mindre.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af JBT »

Lad os nu få ham købt mens vi er attraktive nok. Det forlyder sig at han helst foretrækker en af de fem største ligaer (så han må være ok go). Klubberne er enige så det link samarbejde man har, hvad end det er Evanders far eller ej, virker umiddelbart fornuftigt, hvis ham her på en hylde eller halvanden over de andre sambaspillere vi har, kommer. Han kunne godt gå hen og blive ligaens bedste. Om der er en topscorer med 20 mål gemt i en wing, kan jeg dog godt ha min tvivl omkring.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af MFKM »

56 millioner. Smadrer den danske transferrekord (Biel, 36 millioner), ved at lægge 50 %(!!) oveni.

Kunne der ligge et stort uforudset Isaksen salg rundt om hjørnet, der kan retfærdiggøre transferen?

Typemæssigt passer han vel ind som ham, ung lovende kantspiller, med et fint slutprodukt. Kan så suppleres med at spille 2. angriber i et tomandsangreb.

Det kan forklare hvorfor Isaksen ikke er med, og hvorfor vi intet har hørt om ham. Det virker næsten mærkeligt, hvis han skulle være blevet skadet på de få lette træningsdage mellem OB og Celtic kampen, samt mærkeligt at vi intet har hørt om skadens omfang.

Hvis nu en stor udenlandsk klub har set det gigantiske potentiale, som jeg tror de fleste af os ser i ham, så kunne der ligge et uhørt bud på 60-70 millioner på ham. Er vi mon så indstillet på at lade ham gå, så snart vi har den her aftale på plads? I såfald "koster" brasilianeren os ikke noget, men vil forhåbentligt være en sportslig opgradering her og nu, som skal til, for at vi kan retfærdiggøre et stort salg af en af vores egne talenter, på et tidspunkt hvor der i forvejen er stor udskiftning i truppen og hvor vi ikke mangler pengene?

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Danand123 »

MFKM skrev:
28. jul 2021, 07:03
56 millioner. Smadrer den danske transferrekord (Biel, 36 millioner), ved at lægge 50 %(!!) oveni.

Kunne der ligge et stort uforudset Isaksen salg rundt om hjørnet, der kan retfærdiggøre transferen?

Typemæssigt passer han vel ind som ham, ung lovende kantspiller, med et fint slutprodukt. Kan så suppleres med at spille 2. angriber i et tomandsangreb.

Det kan forklare hvorfor Isaksen ikke er med, og hvorfor vi intet har hørt om ham. Det virker næsten mærkeligt, hvis han skulle være blevet skadet på de få lette træningsdage mellem OB og Celtic kampen, samt mærkeligt at vi intet har hørt om skadens omfang.

Hvis nu en stor udenlandsk klub har set det gigantiske potentiale, som jeg tror de fleste af os ser i ham, så kunne der ligge et uhørt bud på 60-70 millioner på ham. Er vi mon så indstillet på at lade ham gå, så snart vi har den her aftale på plads? I såfald "koster" brasilianeren os ikke noget, men vil forhåbentligt være en sportslig opgradering her og nu, som skal til, for at vi kan retfærdiggøre et stort salg af en af vores egne talenter, på et tidspunkt hvor der i forvejen er stor udskiftning i truppen og hvor vi ikke mangler pengene?

Arh, ligefrem konkludere, at Isaksen ikke kan blive skadet i lette træninger…. det er der vist ingen garanti for. I øvrigt har klubben skrevet, at skaden opstod i OB-kampen. Vi har vel heller ikke nogen historik for at lyve spillere skadet, når de ikke har været med. Der synes jeg, at man enten har tiet eller åbent fortalt hvorfor. Tag bare Frank, Kaba og Jens Lys på det sidste.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af SimonH »

Isaksen var på tribunen i Skotland. Han er skadet.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af ABT »

Det er en giftig handel med Marrony. Det lyder som om, at Marrony indledningsvist ikke har været oppe at ringe over et skifte til Danmark, hvorefter klubben nu forsøger at overbevise ham.

Kan have tvivl om hans intentioner og motivation i klubben, med det forløb der har været op til en evt transfer. Vi taler om mange penge, og vi må for alt i verden ikke ende i en Kaba-ish situation med en spiller, der har tankerne alle andre steder end i Midtjylland.
/ ABT

Billede

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Sahl »

MFKM skrev:
28. jul 2021, 07:03
56 millioner. Smadrer den danske transferrekord (Biel, 36 millioner), ved at lægge 50 %(!!) oveni.

Kunne der ligge et stort uforudset Isaksen salg rundt om hjørnet, der kan retfærdiggøre transferen?

Typemæssigt passer han vel ind som ham, ung lovende kantspiller, med et fint slutprodukt. Kan så suppleres med at spille 2. angriber i et tomandsangreb.

Det kan forklare hvorfor Isaksen ikke er med, og hvorfor vi intet har hørt om ham. Det virker næsten mærkeligt, hvis han skulle være blevet skadet på de få lette træningsdage mellem OB og Celtic kampen, samt mærkeligt at vi intet har hørt om skadens omfang.

Hvis nu en stor udenlandsk klub har set det gigantiske potentiale, som jeg tror de fleste af os ser i ham, så kunne der ligge et uhørt bud på 60-70 millioner på ham. Er vi mon så indstillet på at lade ham gå, så snart vi har den her aftale på plads? I såfald "koster" brasilianeren os ikke noget, men vil forhåbentligt være en sportslig opgradering her og nu, som skal til, for at vi kan retfærdiggøre et stort salg af en af vores egne talenter, på et tidspunkt hvor der i forvejen er stor udskiftning i truppen og hvor vi ikke mangler pengene?
Jeg har også lidt frygtet det med Isaksen, men det kan jo også være han bare er skadet. Vi har solgt mange spillere og profiler ikke mindst, ryger Kaba også, så giver det god mening med ham her i sær fordi vi skal have "geninvesteret" nogle af vores penge. Så heller en små satsning med sådan en spiller her, end at give 20-25 millioner for en anden spiller i den Spanske anden division eller et bundhold i en stor liga.

Det jeg hæfter mig mest ved er, at han har spillet meget på kanten og kan bruges som CF. Det giver os en spiller med alsidighed i front. Det man så skal tænke på er hvem han tager pladsen fra, men der er jo mange kampe og men hans potentiale og de historie der har været skrevet om ham for et par år siden, så må han jo kunne et eller andet også selvom han ikke bliver jagtet på samme måde. Hans værdi ser ud til at have været nogenlunde stabil.

Skal vi spille i 3 turneringer, ser jeg ikke meget problem, vi skal have en til at konkurrer med Brumado og vores kant spillere. Derudover er han venstrebenet. Alt i alt synes jeg det ser fornuftigt ud. Som jeg læser det efter at have nærstuderet den der artikel og twitter opslag, tænker jeg det er 1 mil euro efter 3 år, hvis han har spillet 50% af all kampe og ikke per år.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Sahl »

ABT skrev:
28. jul 2021, 09:58
Det er en giftig handel med Marrony. Det lyder som om, at Marrony indledningsvist ikke har været oppe at ringe over et skifte til Danmark, hvorefter klubben nu forsøger at overbevise ham.

Kan have tvivl om hans intentioner og motivation i klubben, med det forløb der har været op til en evt transfer. Vi taler om mange penge, og vi må for alt i verden ikke ende i en Kaba-ish situation med en spiller, der har tankerne alle andre steder end i Midtjylland.
Dette er et problem med mange spillere, det der gør mig tryk er at vi har en lille gruppe Brasilianere og i sær Evander, som han nok kender fra ungdomsholdene. Der skal også være motivation for noget større hos sådan en spiller! kan han brænde ligaen af en sæson eller 2 og så sælges til et kæmpe beløb er det godt for både os og ham. Det vil også åbne for lignende handler i fremtiden.

Men ja det er mange penge, men hellere det her, end at købe en dyr Tysker til 12-15 millioner der ikke engang kan udspille vores unge talenter. Dertil skal man også huske at vi ikke bare kan "gemme" penge og "spare" op. Der skal geninvesteres nogle af pengene og vi har råd til et par sats.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvor har dette transfervindue været træls og irriterende. Mange afgange meldt og nogle effektueret, men en del der trækker ud desværre. Hvis dog bare de sidste transfer ville blive afsluttet så vi vidste hvad vi kunne få handlet færdig, men sådan er gamet desværre for de små klubber. Lad os håbe, at der snart sker noget med hensyn til Kaba og Cajuste og Mabil hvis der evt. kommer bud på ham.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Steffen am »

Og for at svare på det næste spørgsmål.

Jo, vi får en lille portion efter Joachim Andersens tranfer.
Det er vel noget der ligner noget mellem 0,25 - 0,5 % af transferbeløbet. ;)

Låst