Transfer sommer 2021

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af MFKM »

oros skrev:
3. sep 2021, 08:00
Dumt og umoden opførsel af MA. Men nu har han undskyldt og så synes jeg, vi skal være store nok til bare at lade det ligge.
Nu må vi se om han får en central rolle i AGFs kamp for overlevelse. Han får næppe yderligere europæisk erfaring, tænker jeg. Så det...
Enig - skal man være sur over noget, skal det nærmere være over, at han nedlagde halvdelen af holdet med Corona, fordi han ikke havde nosser nok til at indrømme han havde været nærkontakt til en coronasmittet i forbindelse med deltagelse i en privatfest i Aarhus, og derfor fortsatte i træningen ind til han selv testede positiv efter at have smittet en stor del af spillertruppen.

Den dumhed kostede dog meget lidt resultatmæssigt, så det kan man nok også se igennem fingre med. ;)

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Sahl »

Jeg er egentlig ok tilfreds med transfervinduet omend jeg gerne ville have haft en kant mere, så bredden var lidt større!
Det at vi holder på Erik, Evander og beholder Cajuste kan vise sig at være ganske ok også selvom jeg hellere havde set Cajuste solgt.

Der er kun kort tid til næste transfervindue og der kan det jo også være man har lagt en plan. Alt i alt er det godkendt. Med hensyn til MA, så tænker jeg han har været meget frustreret pga. han har været fravalgt, har set andre overhale ham og derfor er det naturlig man gerne vil videre. Derfor skal man ikke lave sådan et billede han gjorde på transferdagen og han har jo også undskyldt. Jeg vil sige det er et super godt salg også selvom han kunne dække mange pladser.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Steffen am »

Mon ikke de indenfor et par år igen kan møde et georgisk hold de kan tabe til. Så lidt skal de nok få, men gruppespil mod Atalanta og Liverpool bliver det nok ikke.

Tænker også for James, spille en kamp mod Liverpool og så tage til Vejle, må være lidt kontrastfyldt.

Ja Andersen også. Kamp mod Liverpool, blive fyret i Norge og så ende i Viborg. Snakke om detour.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Steffen am »

Spørgsmålet i forhold til bredde er vel også med de unge. Vi ved hvor Elias, Rapha, Isaksen og Dyhr er. Men vi ved lige knap nok til hvor Bility, Simsir, Hansen, Lind,Fraulo, Heiselberg og Bak er i forhold til at være klar til evt. En plads i start formationen.
Oliver Sørensen måske i en mellem kategori.

Men mon ikke ledelsen har ok styr på det.
Ellers må vi håbe at få nogen af svarene mod Kjellerup.

5915
Indlæg: 97
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af 5915 »

Er jeg den eneste der er en lidt træt af at høre om vores spilleres store ønsker om at komme videre og utilfredshed med manglende spilletid generelt?

Måske er det mine farvede briller 😎 der gør at jeg opfanger det meste, udtalt af/fra Midtjylland, og ikke rigtigt fanger når andre klubbers spillere ytrer sig....men jeg synes ikke der kommer så meget øfferi 🐷 fra de øvrige Superliga hold.
FCM- always

Fodboldfan
Indlæg: 256
Tilmeldt: 20. mar 2016, 13:47

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Fodboldfan »

Formentlig fordi andre klubbers reservespillere er jævnt ringe, så de brokker sig nok mindre . Mens mange af vores reserver ville være førstevalg i andre klubber.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Stoffer »

5915 skrev:
3. sep 2021, 13:02
Er jeg den eneste der er en lidt træt af at høre om vores spilleres store ønsker om at komme videre og utilfredshed med manglende spilletid generelt?

Måske er det mine farvede briller 😎 der gør at jeg opfanger det meste, udtalt af/fra Midtjylland, og ikke rigtigt fanger når andre klubbers spillere ytrer sig....men jeg synes ikke der kommer så meget øfferi 🐷 fra de øvrige Superliga hold.
Jeg er lidt træt af fans, der ikke forstår, vi er en sælgende klub. Fans som forventer en høj grad loyalitet fra spillere, men så snart spillerne bliver skadet eller ikke gør, som det behager disse fans, så ryger de ud i kulden og bør straks sælges.

Jeg er lidt træt af fans, der ikke forstår, spillerne også bare er mennesker, der har deres egne drømme og forhåbninger om at få det maksimale ud af en karriere i en kynisk branche, hvor du kan ryge ud ligeså hurtigt, som du er kommet til.

Og måske er det mine farvede briller, der opfanger det meste udtalt af/fra fans af fcm. Men jeg synes ikke fans fra de øvrige sl hold er så utaknemmelige.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Steffen am »

Stoffer skrev:
3. sep 2021, 13:19
5915 skrev:
3. sep 2021, 13:02
Er jeg den eneste der er en lidt træt af at høre om vores spilleres store ønsker om at komme videre og utilfredshed med manglende spilletid generelt?

Måske er det mine farvede briller 😎 der gør at jeg opfanger det meste, udtalt af/fra Midtjylland, og ikke rigtigt fanger når andre klubbers spillere ytrer sig....men jeg synes ikke der kommer så meget øfferi 🐷 fra de øvrige Superliga hold.
Jeg er lidt træt af fans, der ikke forstår, vi er en sælgende klub. Fans som forventer en høj grad loyalitet fra spillere, men så snart spillerne bliver skadet eller ikke gør, som det behager disse fans, så ryger de ud i kulden og bør straks sælges.

Jeg er lidt træt af fans, der ikke forstår, spillerne også bare er mennesker, der har deres egne drømme og forhåbninger om at få det maksimale ud af en karriere i en kynisk branche, hvor du kan ryge ud ligeså hurtigt, som du er kommet til.

Og måske er det mine farvede briller, der opfanger det meste udtalt af/fra fans af fcm. Men jeg synes ikke fans fra de øvrige sl hold er så utaknemmelige.
Er ligeledes af den overbevisning at det jo nok følger med hvor vi er som klub.
Som Troels Bech siger, vi har kvalificeret os til det næste niveau af problemer. Når vi har 18 gode spillere der bude starte, men der kun er plads til 11, skal det være svært. Har faktisk ikke tænkt det var så slemt. Nicolaisen synes jeg gjorde det ordentligt. Han vil bare spille, om det er her, som udleje eller salg. I øvrigt også efter at have været tålmodig. Anderson var lidt mindre klædeligt.
Der kan altid komme nogen Kaba/Sanneh historier. Men dygtige spillere kan også nogen gange være nogen ego'er, hvor man må tage det sure med søde, selvom det selvfølgelig er bedst hvis man kan undgå sådanne situationer.

Men godt med de 5 udskiftninger, tror jeg også gør det nemmere at holde hele truppen "tilfreds", frygter lidt når/hvis vi går tilbage til 3 udskiftninger pr. kamp.

Og ja. Vi skal have gode spillere, men en del af hele fundamentet og FCM's strategiske berettigelse er at FCM skal finde spillere, der har ambitioner om at skifte videre til større og rigere klubber.

FCM's fans er tilgengæld også ret forkælede, og man kan hurtig glemme hvad der faktisk er klubbens historie og eksistensberettigelse, lokalforankring, akademi, købe billigt, sælge dyrt, bygge på osv.
Men vi har også 20 års succes historie, hvorfor kan træerne ikke bare vokse ind i himlen? ;)

Men synes faktisk ledelsen fortjener thumbs up og tillid, mens der nok altid vil være fans der brokker sig over at spillerne ikke er maskiner, halvdelen af holdet der skal fyres ved et nederlag osv. osv.
Egentlig sjovt at det i den grad er en folkesport for fans at brokke sig, mens vi ser ned på spillere (og trænere) der brokker sig.
Tænker sgu jeg laver en podcast, om at vi ikke taler mere op, og derfor brokker mig over de der brokker sig. Og evt. også brokker mig over de der brokker sig, over de der brokker sig. ;)

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af JBT »

Fodboldfan skrev:
3. sep 2021, 13:05
Formentlig fordi andre klubbers reservespillere er jævnt ringe, så de brokker sig nok mindre . Mens mange af vores reserver ville være førstevalg i andre klubber.
Hvem er det du mener af vores reserver, der er førstevalg i andre klubber? Og i så fald, hvilke klubber er det du henleder til?

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
3. sep 2021, 13:27
Stoffer skrev:
3. sep 2021, 13:19
5915 skrev:
3. sep 2021, 13:02
Er jeg den eneste der er en lidt træt af at høre om vores spilleres store ønsker om at komme videre og utilfredshed med manglende spilletid generelt?

Måske er det mine farvede briller 😎 der gør at jeg opfanger det meste, udtalt af/fra Midtjylland, og ikke rigtigt fanger når andre klubbers spillere ytrer sig....men jeg synes ikke der kommer så meget øfferi 🐷 fra de øvrige Superliga hold.
Jeg er lidt træt af fans, der ikke forstår, vi er en sælgende klub. Fans som forventer en høj grad loyalitet fra spillere, men så snart spillerne bliver skadet eller ikke gør, som det behager disse fans, så ryger de ud i kulden og bør straks sælges.

Jeg er lidt træt af fans, der ikke forstår, spillerne også bare er mennesker, der har deres egne drømme og forhåbninger om at få det maksimale ud af en karriere i en kynisk branche, hvor du kan ryge ud ligeså hurtigt, som du er kommet til.

Og måske er det mine farvede briller, der opfanger det meste udtalt af/fra fans af fcm. Men jeg synes ikke fans fra de øvrige sl hold er så utaknemmelige.
Er ligeledes af den overbevisning at det jo nok følger med hvor vi er som klub.
Som Troels Bech siger, vi har kvalificeret os til det næste niveau af problemer. Når vi har 18 gode spillere der bude starte, men der kun er plads til 11, skal det være svært. Har faktisk ikke tænkt det var så slemt. Nicolaisen synes jeg gjorde det ordentligt. Han vil bare spille, om det er her, som udleje eller salg. I øvrigt også efter at have været tålmodig. Anderson var lidt mindre klædeligt.
Der kan altid komme nogen Kaba/Sanneh historier. Men dygtige spillere kan også nogen gange være nogen ego'er, hvor man må tage det sure med søde, selvom det selvfølgelig er bedst hvis man kan undgå sådanne situationer.

Men godt med de 5 udskiftninger, tror jeg også gør det nemmere at holde hele truppen "tilfreds", frygter lidt når/hvis vi går tilbage til 3 udskiftninger pr. kamp.

Og ja. Vi skal have gode spillere, men en del af hele fundamentet og FCM's strategiske berettigelse er at FCM skal finde spillere, der har ambitioner om at skifte videre til større og rigere klubber.

FCM's fans er tilgengæld også ret forkælede, og man kan hurtig glemme hvad der faktisk er klubbens historie og eksistensberettigelse, lokalforankring, akademi, købe billigt, sælge dyrt, bygge på osv.
Men vi har også 20 års succes historie, hvorfor kan træerne ikke bare vokse ind i himlen? ;)

Men synes faktisk ledelsen fortjener thumbs up og tillid, mens der nok altid vil være fans der brokker sig over at spillerne ikke er maskiner, halvdelen af holdet der skal fyres ved et nederlag osv. osv.
Egentlig sjovt at det i den grad er en folkesport for fans at brokke sig, mens vi ser ned på spillere (og trænere) der brokker sig.
Tænker sgu jeg laver en podcast, om at vi ikke taler mere op, og derfor brokker mig over de der brokker sig. Og evt. også brokker mig over de der brokker sig, over de der brokker sig. ;)
It really is this simple. Og det er jo ikke engang kun at "finde" disse, hvis du mener køb. Den samme sult skal spillerne på akademiet have, så det er vitterligt alle spillerne, der gerne skal have det sådan.

Og jajajaja så kan vi snakke nuancere og vigtigheden af at finde en sund måde for spillerne, hvor de kan kanalisere deres kompetitive natur. Min pointe her var bare, det irriterer mig, hvor enøjet mange fans er ifht. spillere. Man forventer al mulig loyalitet, men man kunne aldrig finde på at give den igen eller mene klubben bør give den igen, hvis spilleren ikke har værdi for klubben.

Jeg tror, vi bevæger os i retning af et mere amerikansk marked, hvor de vigtigste spillere har mere og mere at sige og finder nye måder at sikre sig fleksibilitet. På den ene side skal klubberne kende deres værdier og vide hvad de vil gå med til og ikke gå med til (det er fcm gode til så vidt jeg forstår på Ankersen og Graversen, man kræver spillerne lever op til kontrakten, og omvendt så skal de have lov at gå hvis tilbud er attraktive for klubben) og på den anden side skal man kunne være fleksibel som talentmiljø, der kan rumme alle mulige typer (her er vi mere udfordret.).

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Stoffer »

JBT skrev:
3. sep 2021, 13:35
Fodboldfan skrev:
3. sep 2021, 13:05
Formentlig fordi andre klubbers reservespillere er jævnt ringe, så de brokker sig nok mindre . Mens mange af vores reserver ville være førstevalg i andre klubber.
Hvem er det du mener af vores reserver, der er førstevalg i andre klubber? Og i så fald, hvilke klubber er det du henleder til?
Daniel Høegh, Charles (vi får se), Rapha/Cajuste, Andersson/Cools, Mabil vil gå direkte ind som førstevalg på over halvdelen af de andre sl hold.

Et skridt ned så har vi Dyhr og Kraev (og nogle af de andre unge) som kunne gå ind som starter på nogle af de svageste hold i sl.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Steffen am »

Torp er jo i øvrigt også et godt eksempel.
Topspiller i Lyngby, men kan ikke engang komme med i trupudtagelsen i FCM.

I øvrigt meget enig med den ensrettede forventning til loyalitet. Vi forventer fuld loyalitet af Erik osv.
Men når fx Mabil takker nej til et tilbud, fordi han ønsker at blive i klubben, bliver han skældt ud. Så her er forventning om loyalitet ikke?

Og hvad efter en dårlig kamp, kan spillerne forvente loyalitet fra fans, som fans forventer fra spillerne?

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af JBT »

Stoffer skrev:
3. sep 2021, 13:43
JBT skrev:
3. sep 2021, 13:35
Fodboldfan skrev:
3. sep 2021, 13:05
Formentlig fordi andre klubbers reservespillere er jævnt ringe, så de brokker sig nok mindre . Mens mange af vores reserver ville være førstevalg i andre klubber.
Hvem er det du mener af vores reserver, der er førstevalg i andre klubber? Og i så fald, hvilke klubber er det du henleder til?
Daniel Høegh, Charles (vi får se), Rapha/Cajuste, Andersson/Cools, Mabil vil gå direkte ind som førstevalg på over halvdelen af de andre sl hold.

Et skridt ned så har vi Dyhr og Kraev (og nogle af de andre unge) som kunne gå ind som starter på nogle af de svageste hold i sl.
Min mening,
Så vidt jeg ved at de nævnte alle sammen startere hos os pånær Charles og Høgh. (at Joel og cools og rapha og Cajuste osv er to om en plads gør dem ikke til såkaldte reserver som jeg forstår en reserve), og det er heller ikke dem der ytrer sig. Og det næste er, er det virkelig suppe hold man så vil måle det på.

Så vidt jeg ved spiller Horsens (Dyhr) og lyngby (Torp) i første division og det er da fint at Lind eller Hansen kan være mulig starter i Silkeborg, men vi har flere reserver som umiddelbart ikke vil starte på flere hold i suppen, i min optik. Vi ser jo mange af dem har spillet fast i 1 division (primært yngre)

Så meget individuel klasse har fcm ikke på +12 mand at man bare går ind på ethvert hold i suppen, der er vi slet ikke synes jeg. At de så kommer tilbage til fcm som Rapha har gjort det, eller fx lange Paul - ja det er jo bare mega fedt at se.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af JBT »

Så starter showet omkring Jens..

Bo får en opgave i at løfte ham op, ellers er han jo væk i januar.

Man kan godt mærke at fcm har bukserne på overfor ham og andre såsom Erik. At han ikke vil kommentere noget er logisk, men lugter allerede der af noget smålighed mht argumenterne han er blevet oplyst.

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/sk ... rne-videre

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af CasperA »

JBT skrev:
3. sep 2021, 15:03
Så starter showet omkring Jens..

Bo får en opgave i at løfte ham op, ellers er han jo væk i januar.

Man kan godt mærke at fcm har bukserne på overfor ham og andre såsom Erik. At han ikke vil kommentere noget er logisk, men lugter allerede der af noget smålighed mht argumenterne han er blevet oplyst.

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/sk ... rne-videre
Lad os håbe at Bo kan snakke lidt med ham, og motivere ham til at yde 100% resten af efteråret.

Det positive er, at der er mindre end fire måneder til det vintervinduet, hvor han nærmest SKAL afsted, så mon ikke det hjælper lidt på hans motivation.

Låst