Transfer sommer 2021

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af mnm123 »

Sahl skrev:
18. jul 2021, 19:19
mnm123 skrev:
18. jul 2021, 18:54
Magnus Kofod har udløb om 1 år og har mange af de kvaliteter vi mangler og søger til midtbanen. Pris på ham er svær men mon ikke 15 mill. Er fristende.
15 mil? nok nærmere 30 eller 40. og sikkert 50 hvis det er os.
Mon ikke de har en plan med ham (enten salg eller forlængelse) alt andet tænker jeg er mærkeligt.
Hvem tænker du han skal erstatte? Han er central midtbanespiller.
kunne godt se en midtbane med Kofod-Evander-Charles.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Dondinho »

Den her profil/store signing til kant/angriber - er der nogen der har hørt navne og hvor langt vi er på at få det på plads?

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Steffen am »

Sahl skrev:
17. jul 2021, 12:44
Gubbi77 skrev:
17. jul 2021, 12:03
Jeg synes de skulle se at få købt 3-4 klassespillere så hurtigt som muligt.
3-4 til hvilke positioner?
Vi har allerede købt 2, så der skal vel ikke mere til en 1-2 mere, vi skal jo også give vores talenter en chance!
Bare masser af nye klasse spillere ind.
Hvorfor har vi ikke gjort det endnu?

Hvorfor signede vi ikke Messi, mens vi kunne få ham på en fri transfer?
Skidt arbejde af den sportslige ledelse ;) :D

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Sahl »

Steffen am skrev:
18. jul 2021, 22:21
Sahl skrev:
17. jul 2021, 12:44
Gubbi77 skrev:
17. jul 2021, 12:03
Jeg synes de skulle se at få købt 3-4 klassespillere så hurtigt som muligt.
3-4 til hvilke positioner?
Vi har allerede købt 2, så der skal vel ikke mere til en 1-2 mere, vi skal jo også give vores talenter en chance!
Bare masser af nye klasse spillere ind.
Hvorfor har vi ikke gjort det endnu?

Hvorfor signede vi ikke Messi, mens vi kunne få ham på en fri transfer?
Skidt arbejde af den sportslige ledelse ;) :D
Jeg har hørt vi kan få braithwaite gratis også, vi skal bare betale hans løn............

Det er sjovt som alle folk vil have 3-4 "klasse" spillere ind efter vi allerede har lavet 2 indkøb og har rykket talenter op! Jeg kan sagtens gå med på der skal 1, ikke 3-4, men 1 ny angriber ind til at presse Brumado, men mit gæt er det først er sent i vinduet det sker.
I det mindste har du overskud til at lave lidt sarkasme Steffen
mnm123 skrev:
18. jul 2021, 19:32
Sahl skrev:
18. jul 2021, 19:19
mnm123 skrev:
18. jul 2021, 18:54
Magnus Kofod har udløb om 1 år og har mange af de kvaliteter vi mangler og søger til midtbanen. Pris på ham er svær men mon ikke 15 mill. Er fristende.
15 mil? nok nærmere 30 eller 40. og sikkert 50 hvis det er os.
Mon ikke de har en plan med ham (enten salg eller forlængelse) alt andet tænker jeg er mærkeligt.
Hvem tænker du han skal erstatte? Han er central midtbanespiller.
kunne godt se en midtbane med Kofod-Evander-Charles.
Så du mener vi skal købe Kofod for en kæmpe sum, skubbe Onyedika ud på bænken og så spille 4-3-3 ? eller? Synes det er spild af penge og imod det vi normalt gør, havde vi solgt evander, så kunne vi godt snakke om det.


I øvrigt, så har de fleste tophold fejlet i åbningskampen, vi har også været gjort det mange år i træk! så måske skal vi give dem lidt tid og håbe på vores 2 nye er nogenlunde klar til at tage kampen op (jeg tror Charles er købt til start 11´eren)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Steffen am »

Sahl skrev:
18. jul 2021, 22:44
Det er sjovt som alle folk vil have 3-4 "klasse" spillere ind efter vi allerede har lavet 2 indkøb og har rykket talenter op! Jeg kan sagtens gå med på der skal 1, ikke 3-4, men 1 ny angriber ind til at presse Brumado, men mit gæt er det først er sent i vinduet det sker.
I det mindste har du overskud til at lave lidt sarkasme Steffen
Tak for det. Jeg gør mit bedste ;)

Undre mig bare til stadighed over folk der forelsker sig i Midtjylland, men som ikke forstår hvor klubben er, klubbens plads i fødekæden og klubbens strategi.

Man hylder tanken om akademiet, den lokale forankring og at outsmarte fremfor at outspende,
men samtidig forventer man at vi kan købe hurtigere, mere og større end FCK.

Og spillere der ikke præstere godt i 2 kampe, de skal bare fyres og ud.

Synes Mabil er interessant her. Har læst mange der er klar til at sende ham afsted for 1 kr.,
men samtidig forventer man at vi kan købe million dyre spillere, selvom man ikke selv har tålmodighed med de spillere man har.

Mabil der har mistet sin søster, og ikke været hjemme i 2 år, pga Corona. Ikke mærkeligt hvis det gør noget ved en.

Og vi forventer evig loyalitet og troskab fra spillerne mod klubben, men fra klubben (eller fansene) mod spillere, er brug og smid væk.
Har endda set fans skrive negativt omkring Mabil fordi han loyalt sagde nej til et tilbud, fordi han kunne lide FCM og gerne vil blive. Det er da om noget den loyalitet man spørger efter. Men svaret er bare brug og smid væk, og Mabil kun tænker på sig selv (hvad?).

Lige for at tage det første modargument i opløbet. Jo selvfølgelig forstår jeg at fodbold er en konkurrence sport, og at man ikke bare kan vinde på loyalitet og sympati, men jeg undre mig over forventningen omkring en-vejs respekt og loyalitet og den manglende tålmodighed, når man har valgt (hvis man vælger sin kærlighed?), at følge en klub som Midtjylland.

Måske er den næste spiller der ønskes væk, den næste Kristoffer Olsson eller Dovbyk ;)

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Lupus1999 »

Sory Kaba er bare en kæmpe klovn.
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/t ... AqHW1Ndpyw

Dygtig og stærk angriber, men en selvoptaget klovn.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af JBT »

Lupus1999 skrev:
19. jul 2021, 07:44
Sory Kaba er bare en kæmpe klovn.
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/t ... AqHW1Ndpyw

Dygtig og stærk angriber, men en selvoptaget klovn.
Det værste er at Sory Kaba intet har, at have alle hans holdninger og mening om sig selv i. Han er jo fucking dårlig set overall, vitterligt. Og fodbold er en holdsport. Men tror ikke engang at det er et enkelt hverdagstilfælde med ham, han er sgu nok bare uklog af natur

Vel ok håndteret af Bo i øvrigt, kold som is fra dag ét

Sæælg

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Dondinho »

JBT skrev:
19. jul 2021, 08:00
[quote=Lupus1999 post_id=174357 time=<a href="tel:1626673490">1626673490</a> user_id=8088]
Sory Kaba er bare en kæmpe klovn.
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/t ... AqHW1Ndpyw

Dygtig og stærk angriber, men en selvoptaget klovn.
Det værste er at Sory Kaba intet har, at have alle hans holdninger og mening om sig selv i. Han er jo fucking dårlig set overall, vitterligt. Og fodbold er en holdsport. Men tror ikke engang at det er et enkelt hverdagstilfælde med ham, han er sgu nok bare uklog af natur

Vel ok håndteret af Bo i øvrigt, kold som is fra dag ét

Sæælg
[/quote]

Jeg mindes også fra Bo Henriksens tid som ekspert at Bo var langt fra imponeret over Kaba. Som jeg mener han decideret kaldte en dårlig fodboldspiller.

Kaba er et fjols, og jeg synes egentligt det vil være fint med et brud nu.

Fcm2020
Indlæg: 20
Tilmeldt: 11. jul 2019, 18:48

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Fcm2020 »

Steffen am skrev:
18. jul 2021, 23:24
Sahl skrev:
18. jul 2021, 22:44
Det er sjovt som alle folk vil have 3-4 "klasse" spillere ind efter vi allerede har lavet 2 indkøb og har rykket talenter op! Jeg kan sagtens gå med på der skal 1, ikke 3-4, men 1 ny angriber ind til at presse Brumado, men mit gæt er det først er sent i vinduet det sker.
I det mindste har du overskud til at lave lidt sarkasme Steffen
Tak for det. Jeg gør mit bedste

Undre mig bare til stadighed over folk der forelsker sig i Midtjylland, men som ikke forstår hvor klubben er, klubbens plads i fødekæden og klubbens strategi.

Man hylder tanken om akademiet, den lokale forankring og at outsmarte fremfor at outspende,
men samtidig forventer man at vi kan købe hurtigere, mere og større end FCK.

Og spillere der ikke præstere godt i 2 kampe, de skal bare fyres og ud.

Synes Mabil er interessant her. Har læst mange der er klar til at sende ham afsted for 1 kr.,
men samtidig forventer man at vi kan købe million dyre spillere, selvom man ikke selv har tålmodighed med de spillere man har.

Mabil der har mistet sin søster, og ikke været hjemme i 2 år, pga Corona. Ikke mærkeligt hvis det gør noget ved en.

Og vi forventer evig loyalitet og troskab fra spillerne mod klubben, men fra klubben (eller fansene) mod spillere, er brug og smid væk.
Har endda set fans skrive negativt omkring Mabil fordi han loyalt sagde nej til et tilbud, fordi han kunne lide FCM og gerne vil blive. Det er da om noget den loyalitet man spørger efter. Men svaret er bare brug og smid væk, og Mabil kun tænker på sig selv (hvad?).

Lige for at tage det første modargument i opløbet. Jo selvfølgelig forstår jeg at fodbold er en konkurrence sport, og at man ikke bare kan vinde på loyalitet og sympati, men jeg undre mig over forventningen omkring en-vejs respekt og loyalitet og den manglende tålmodighed, når man har valgt (hvis man vælger sin kærlighed?), at følge en klub som Midtjylland.

Måske er den næste spiller der ønskes væk, den næste Kristoffer Olsson eller Dovbyk ;)
Kunne ikke være mere enig 👍

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Lund7400 »

Kaba har været et fejlkøb fra start. Nykker, elendig teknik og et hovedspil som en miniput. Ufatteligt, at han er klubbens rekordindkøb. Sælg ham for 20 millioner og red lidt af det tabte.

Derudover må det altså være slut for Nivolaisen og Madsen, det er to spillere, som ganske enkelt hverken har eller får niveau.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Sahl »

Lund7400 skrev:
19. jul 2021, 09:49
Kaba har været et fejlkøb fra start. Nykker, elendig teknik og et hovedspil som en miniput. Ufatteligt, at han er klubbens rekordindkøb. Sælg ham for 20 millioner og red lidt af det tabte.

Derudover må det altså være slut for Nivolaisen og Madsen, det er to spillere, som ganske enkelt hverken har eller får niveau.
Kan vi få 20 millioner for ham skal han sælges, det er ja da enig i. Men er ikke enig i at han er en dårlig spiller, han har været ret vigtig for vores opspil og at kunne holde i bolden. Men derfor skal man jo ikke overspille sig selv og sætte sig over holdet! Vi har dog kun en side af sagen og den kommer fra pressen...

Med hensyn til Nicolaisen og Madsen, så tænker jeg de skulle have chancen, det er trods alt det klubben gør. Nicolaisen tror jeg sagtens kan slå igennem, det kræver nok lidt mere tid. Madsen har ikke grebet chancen, men derfor skal man ikke opgive, måske skal han ud på en leje aftale hvis det ikke bliver bedre det næste halve år elle måske allerede nu.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Lupus1999 »

Rasmus Nicolaisen er 25 år, så vidt jeg lige husker og med den alder, så vil jeg hellere give minutterne til en ny ung spiller på 18-19 år.

Min mening.

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Diebesten »

Madsen har haft masser af chancer : det samme med Nicolaisen. Der er desværre ikke sket nogen positiv udvikling på disse to spillere.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Sahl »

Lupus1999 skrev:
19. jul 2021, 10:45
Rasmus Nicolaisen er 25 år, så vidt jeg lige husker og med den alder, så vil jeg hellere give minutterne til en ny ung spiller på 18-19 år.

Min mening.
Så skulle man have skippet ham afsted i det her vindue. Tænker stadigvæk han skal have chancen. Troede han var 23/24 men det kan godt være jeg husker forkert.
Det kommer vel også an på om vi hænger fast i 2 i forsvaret eller om vi går over til 3, der skal jo være backups. Der kunne Nicolaisen stadigvæk være god at have og få chancen i diverse pokalkampe osv.
Diebesten skrev:
19. jul 2021, 10:46
Madsen har haft masser af chancer : det samme med Nicolaisen. Der er desværre ikke sket nogen positiv udvikling på disse to spillere.
Det har vi også sagt om andre spillere, der så har slået igennem senere. Men der er jo også en grund til de indkøb vi har lavet, tænker stadigvæk Nicolaisen er en god backup hvis han vil det! Madsen er svær, måske han havde bedst af en lejeaftale.

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af CasperA »

Mht. Nicolaisen undrer jeg mig også over, hvorfor han stadigvæk er i klubben.

Før han blev udlejet til Pourtsmouth sagde han, at han ikke ville blive i FCM, hvis han kun var indskifter, hvorfor han blev udlejet.

Efter det mislykkede lejeophold er han så vendt hjem, men er stadigvæk kun indskifter. Måske har han bare accepteret situationen og indset, at FCM er det bedste sportslige for ham, selvom han kun er reserve.

Låst