R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Kim »

:bif: - :fcm:
Sted: BRØNDBY STADION
Tidspunkt: 09. MAJ 2021, RUNDE 29 kl. 18:00

Uha, Sæsonens og året vigtigeste kamp - med sejr og 3 point er vi 99,9% sikrer på mesterskabet med 7 points forspring og KUN 9 point at spille om - efterfølgende tømmermandsramt pokalfinale hold - tænker også at BIF får udfordringer med et FCK i Parken, der også gerne vil sætte sig på 2. pladsen.

Selv med en uafgjort holder vi det "store" 4 points forspring, som alt andet lige er en udbrud som BIF ikke selv, alene, kan gøre noget ved.

Taber vi, hvilket jeg har svært ved at tro, ja, så er guldkampen fuldstændig åben, men vi har stadig 1 points forspring, og en langt bedre målscore, dvs. at vi kan holde til at smide point, så længe BIF også smider point i de sidste 3.

Jeg tager forskud på glæderne og tror på sejren - dermed håber jeg også at vores hjemmekamp mod AGF, bliver en hyggekamp, hvor mesterskabet blot skal fejres. Jeg håber virkelig ikke på at den kamp bliver knald eller fald - puha! :)

/Kim

mrjelle
Indlæg: 147
Tilmeldt: 19. maj 2009, 22:39
Geografisk sted: Herning

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af mrjelle »

Vi skal bare undgå at tabe, men selvfølgelig gå hårdt efter sejren.
Vi har det bedste hold i DK, som vi har vist flere gange på hjemmebane dette forår (FCN, FCK) og GF ude.

Så spiller vi op til vores bedste, og viderefører det høje pres vi gjorde i søndags. Ja så tror jeg ikke på andet end at vi vinder.
KOM SÅ!

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Vijen »

Det er vildt, så meget jeg glæder mig til den fodboldkamp. Håber virkelig på sejr, men samtidig så husker jeg på 2018. Fuldstændig samme situation, bare med Brøndby som kunne vinde og lukke kampen om mesterskabet. Og vi husker jo, hvordan det gik.

Iøvrigt så tror jeg det kan blive et plus for os med 10k larmende Brøndby fans. Vores spillere bliver ikke trykket af en vild atmosfære, tværtimod virker det som om det gør dem bedre. Og med 2 hold der spiller godt, burde vi vinde pga den ekstra individuelle kvalitet vi har i holdet.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

jeg ved sguette længere.

Jeg gætter på, vi ser årets sæsonens første gode præstation mod Brøndby - og modsat i de ringe så taber vi. Det kunne lige passe med den slags tosserier i denne sæson.

Jeg har også riti' meget 2018 i tankerne med omvendt fortegn, så jeg holder vejret pt. Men man må bare sige, det er en ret god lakmustest for hvem der egentlig er mesterskabet værdigt trods op- og nedture undervej.

Mon ikke det afgørende bliver en standardsituation, og ellers hvordan Frank, Evander og Jens møder op. Kan de konsekvent spille sig igennem presset og bragt os op til gennembrud og skud, når vi er på bolden, og få skubbet op i presset og timet indgrebene, når vi taber den, så er vi meget langt.

Jeg ved ikke, om planen er at komme ud med 100 i timen, men jeg tror, det er en kamp hvor det kan give pote med lidt coolness. Hvis det kan gøres uden at tabe intensiteten i presset..

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Meget afgøres søndag. Og i min optik afgøres det også, hvem som er vores største konkurrent - hvis nogen.

Sejr: Vi kører den med stor sandsynlighed hjem, men BIF vil have en minimal chance. FCK helt ude.
Uafgjort: Så vil FCK for alvor lugte blod både hvad angår sølv og gulv, og så frygter jeg dem mere end BIF, da jeg så tror, de sætter BIF på plads runden efter. Men vi skal dog bare slå Randers, så er det afgjort.
Nederlag: Alt åbent, men igen frygter jeg mest FCK! Tror simpelthen ikke BIF vinder hverken i Parken eller Aarhus.

Tror også vi vinder. Vi er bedre på alle pladser - ikke 8/9 som Mediano mener.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

mrjelle skrev:
5. maj 2021, 13:02
Vi skal bare undgå at tabe, men selvfølgelig gå hårdt efter sejren.
Vi har det bedste hold i DK, som vi har vist flere gange på hjemmebane dette forår (FCN, FCK) og GF ude.

Så spiller vi op til vores bedste, og viderefører det høje pres vi gjorde i søndags. Ja så tror jeg ikke på andet end at vi vinder.
KOM SÅ!

Højt pres? Periodisk i kampen, alt afhængig af resultat - måske. Men det er bif der har noget at jage, så lad dem endelig komme frem.

Vi kører som regel også en stabil kontra fase, det sker desværre bare for sjældent. Og man kan endda nøjes med uafgjort. Så se og lær af den seneste omvendte kamp. Det gik da nogenlunde.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Matjavsen »

JBT skrev:
5. maj 2021, 16:43
mrjelle skrev:
5. maj 2021, 13:02
Vi skal bare undgå at tabe, men selvfølgelig gå hårdt efter sejren.
Vi har det bedste hold i DK, som vi har vist flere gange på hjemmebane dette forår (FCN, FCK) og GF ude.

Så spiller vi op til vores bedste, og viderefører det høje pres vi gjorde i søndags. Ja så tror jeg ikke på andet end at vi vinder.
KOM SÅ!

Højt pres? Periodisk i kampen, alt afhængig af resultat - måske. Men det er bif der har noget at jage, så lad dem endelig komme frem.

Vi kører som regel også en stabil kontra fase, det sker desværre bare for sjældent. Og man kan endda nøjes med uafgjort. Så se og lær af den seneste omvendte kamp. Det gik da nogenlunde.
For engangs skyld enig.

Brøndby har ofte vist at de ikke magter at styrer en kamp.
Lad dem have kuglen, og lad os straffe dem på kontra.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Det var sådan vi klarede dem sidste gang. Lad os bare køre kontra. Jeg tror rigtig meget på at vi vinder. Jeg tror også at det mentalt er os der er de stærkeste, og at netop dette er Brøndbys største udfordring. De frygter FCK bagfra.
Jeg tror vi vinder 3-0 👍

Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Kim »

Hej Thomas,

Jeg er enig i at meget sættes på søndag, men om FCK bliver vores største konkurrent i forhold til uafgjort, er jeg ikke sikker på - de har en svær kamp på kunsten i Farum, og jeg er ikke sikker på de spiller alle 3 point hjem.

Håber sådan de ender 3'er, så de kan komme med i Europa og ConferenceLeague :)
/Kim

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Kim skrev:
6. maj 2021, 09:58
Hej Thomas,

Jeg er enig i at meget sættes på søndag, men om FCK bliver vores største konkurrent i forhold til uafgjort, er jeg ikke sikker på - de har en svær kamp på kunsten i Farum, og jeg er ikke sikker på de spiller alle 3 point hjem.

Håber sådan de ender 3'er, så de kan komme med i Europa og ConferenceLeague :)
/Kim
4'eren træder også ind i Conference League, dog en runde før, men FCK skal da bare have nogle kampe ;)
Kræver også at de kan vinde over 7. pladsen, på hjemmebane. Så lidt kortere ferie, ville være fint for os ;)


Om FCK kan nå at blive en kandidat til guldet, mener jeg er stærkt usandsynligt. Der skal simpelthen være 8 dage i en uge, før at en klub kan hente 2 klubber på 4 kampe, hvoraf der er en indbyrdes kamp og det førende hold er 8 point foran. Altså skal de hente 2 point i snit pr. runde + 1 point eller forbedre deres målscorere fra +6 til +24. Kommer ikke til at ske.

FCK er ude af guldræset, men det er Brøndby ikke. Bliver fandme spændende, og mon ikke denne kamp bliver lidt mere intens, end de første opgør.

Så må vi se om Niels Frederiksen bagefter skal snakke om hvilket hold der er ambitiøse på bolden ;)

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Ja både vi og Brøndby skulle knække totalt sammen i de sidste fire kampe, før FCK ville have en chance. Det sker ikke.

Men FCK kan godt hente Brøndby, så meget er fire point ikke, og slet ikke når vi på søndag forhåbentlig rejser tilbage til Jylland med en sejr. Hvis FCK i samme runde overkommer FCN på udebane, så kan FCK selv flytte sig op på 2. pladsen i den efterfølgende spillerunde hvor de har Brøndby hjemme. Og det tror jeg faktisk vil ske.

Jeg skal gerne indrømme jeg har sommerfugle i maven med tanke på vores kamp mod Brøndby. Det er en finale om mesterskabet. Det er et pissegodt tidspunkt vores spil endelig er begyndt at fungere, jeg tipper at Sisto og Dreyer bliver afgørende.

5915
Indlæg: 97
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af 5915 »

:fcm: Kan se Hedens drenge laver
:fcmwolf: FANAKTION :fcmwolf: fra Løvbjerg og ud til motorvejen i Ikast i morgen fra kl. 14.15 medbring bannere, halstørklæder, flag mm. 😎
Vi ses derude....
FCM- always

Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Kim »

Lidt positiv statisk (sakset fra bif.dk)

Brøndby IF er uden sejr mod FC Midtjylland i de seneste syv indbyrdes opgør i Superligaen. Seneste Brøndby-sejr over FC Midtjylland var 4-1-sejren 20. maj 2019, siden da er det blevet til fem nederlag og to uafgjorte.

Tilbage i 2011-2012 tabte Brøndby IF fire Superliga-kampe i træk til FC Midtjylland, og den “negative” præstation vil blive gentaget, hvis det på søndag ender i et nyt nederlag.

67 gange før er Brøndby IF og FC Midtjylland tørnet sammen i Superligaen. Statistikken siger 24 sejre til Brøndby IF, 20 uafgjorte og 23 nederlag samt en målscore på 105-97 set med Brøndby IF’s øjne.
(Søndag kan vi udligne på sejrer) :)

Ud af de 67 tidligere Superliga-kampe har Brøndby IF scoret først i 34 tilfælde, hvilket har resulteret i 19 sejre, 11 uafgjorte og fire nederlag. Omvendt har FC Midtjylland scoret kampens første mål i 31 tilfælde, hvilket har givet Brøndby IF fem sejre, syv uafgjorte og 19 nederlag.

Dommerne
Kampens dommer er den 37-årige Peter Kjærsgaard. Han er i gang med sin ottende sæson som Superliga-dommer, og blev i mandags kåret som 'Årets dommer 2020'.

Peter Kjærsgaard har dømt 139 Superliga-kampe. 21 af dem har haft deltagelse af Brøndby IF, og de blågule har vundet otte kampe, spillet otte gange uafgjort og tabt fem kampe.

To gange før har Peter Kjærsgaard dømt en Superliga-kamp mellem Brøndby IF og FC Midtjylland. I 2015 endte det 0-0 og i 2018 vandt Brøndby IF med 3-2 i Herning.

---

Fcmrose
Indlæg: 173
Tilmeldt: 3. mar 2014, 18:09

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjyllandil

Indlæg af Fcmrose »

Vi må håbe at den stabilitet vi har vist på det seneste ved at spille en god kamp efterfulgt af en knap så god kamp, ikke forstsætter, så vi kan spille 3 gode kampe i streg. Motivationen er kun et dansk mesterskab, så den kan ikke mangle.
At vi står med 3 sejre i de indbyrdes bif opgør til nu må vist betegnes som svine-held, men det er som bekendt ikke ulovligt at være heldig. Heldet kommer også til dem der opsøger det. De to første opgør mod bif var vi temmeligt boldbesiddelse, og det var guf for bifs kontramaskine. Seneste kamp ændrede priske taktikken og bif fik lov at have bolden næsten 70 % af tiden. Og vi stod langt tilbage uden meget bagrum til bif kontraspil. Bif er ikke så gode når de skal skabe spillet. Heldigvis er de tvunget til at gå efter 3 point, så mon ikke vi ser Fcm stå langt tilbage, overlade spillet til bif, og så køre kontrakniven på dem til en 2-0 sejr til os. Cross fingers.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

Brumado desværre ikke med i truppen...Luca med i stedet. Nogen, der ved noget om skade eller? Ærgerligt, han kunne være god at have til evt kontraspil.

Besvar