R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

JBT skrev:
9. maj 2021, 20:15
Fuldstændig ubrugelig kamp når alt kommer til alt.

Dommeren har ingen skyld i det i dag - det handler kun om Paulinho, som koster en hel guldkamps forhåndsafgørelse på egen hånd.

Joel ser skidt ud ved begge mål, og Dion med et piv ringe indhop. Mikael Anderson al for nonchalant i en duel ved optakten til 1-3.

Resten af holdets indsats er egentlig godkendt, især Evander viste rolighed på kuglen, og overblik.

Men det ændrer hverken på så meget i guldduellen, eller Priskes mange udfordringer i holdet gennem hele sæsonen. Man kan ikke regne med megen mere hjælp nu - det er op til holdet selv at vinde fodboldkampe, hvis man vil være Danmarksmestre i år.
Ah, jeg synes nu ikke det er urealistisk at regne med hjælp fra FCK og AGF i hhv Parken og på Aarhus Stadion - det bliver næppe til 6 point. Jeg gætter på mindre end det halve.
Men jeg er da enig i, at det først og fremmest gælder om at vinde fodboldkampe - startende med Randers på søndag. Vi er trods alt fortsat det hold, der har hentet flest point både i mesterskabsspillet og i turneringen generelt.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

SimonH skrev:
9. maj 2021, 21:07
Vi vinder over Randers. Punktum!
BIF får maks 1 point i parken. Punktum!

I det tilfælde har vi 3 (og en bedre målscore) eller 4 points forspring med to kampe igen.
Jeg tror faktisk du har ret i dette. FCK vil være så opsatte på at pille Brøndby ned.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

UlveLars skrev:
9. maj 2021, 21:57
Ravnen skrev:
9. maj 2021, 19:49
Det er svært at sluge.

Det røde kort til Paulinho synes jeg er hårdt, men at Brøndby så slipper senere er kampafgørende

Priske dumper taktisk, at tage vores to bedste offensive spillere ud i pausen for at spille beton defensiv, er simpelthen for dumt. Det ligner ren panik. Jeg ved ikke hvad han har forestillet sig vi skulle stille op offensivt kun med Kaba på toppen, det bliver en ikke-kamp hvor vi overlader alt initiativ til Brøndby, og når man gør sådan noget så bliver man straffet.....!

Da Brøndby så næsten forventeligt kommer foran har vi sat vores bedste modsvar uden for indflydelse.
Jeg synes faktisk det så meget kontrollerende ud indtil 2-1. De skaber vel ikke en eneste chance før føringsmålet i 70. min, hvor vi kommer i ubalance pga Franks uheldige "clearing"
Jo det gjorde det. Men at kontrollere på den måde i 45 minutter er meget risikabelt og vi kommer under så meget pres at der kun skal en tilfældighed til før de scorer, hvilket så skete. Vi droppede i mine øjne fuldstændig at jagte kontrascoringen, hvis vi havde haft Sisto eller Dreyer som en trussel på kontraer ville Brøndby have været tvunget til at markere dem, det var alt for nemt blot at opdække Kaba.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

Sahl skrev:
9. maj 2021, 21:22
SimonH skrev:
9. maj 2021, 21:07
Vi vinder over Randers. Punktum!
BIF får maks 1 point i parken. Punktum!

I det tilfælde har vi 3 (og en bedre målscore) eller 4 points forspring med to kampe igen.
Jeg håber du får ret, men jeg er bange for at en Sejr til FCK over Brøndby, kan gøre FCK guld kandidat, så uafgjort til de 2 er at fortrække.
Vinder vi over Randers, så skal vi bruge max 1 p mere for at holde FCK bag os (på en meget bedre målscore). Det gør ikke FCK til guldkandidat. Det vil kræve en total nedsmeltning af os, og altså os selv der i så fald smider guldet.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Sahl »

UlveLars skrev:
9. maj 2021, 22:16
Sahl skrev:
9. maj 2021, 21:22
SimonH skrev:
9. maj 2021, 21:07
Vi vinder over Randers. Punktum!
BIF får maks 1 point i parken. Punktum!

I det tilfælde har vi 3 (og en bedre målscore) eller 4 points forspring med to kampe igen.
Jeg håber du får ret, men jeg er bange for at en Sejr til FCK over Brøndby, kan gøre FCK guld kandidat, så uafgjort til de 2 er at fortrække.
Vinder vi over Randers, så skal vi bruge max 1 p mere for at holde FCK bag os (på en meget bedre målscore). Det gør ikke FCK til guldkandidat. Det vil kræve en total nedsmeltning af os, og altså os selv der i så fald smider guldet.
Mener du det er urealistisk at vi taber både til FCK og AGF?
Der er vel ingen garanti for at vi vinder mod Randers, men vil vi vinde mesterskabet skal vi have 3 point der.

Det er alt for tæt at spå noget, guldet kan havne 3 steder, der kan være 2 point mellem os og FCK på sidste dagen. Håber de taber i morgen og at vi vinder på Søndag mod Randers, så skal vi ikke snakke mere om det.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

Ravnen skrev:
9. maj 2021, 22:12
UlveLars skrev:
9. maj 2021, 21:57
Ravnen skrev:
9. maj 2021, 19:49
Det er svært at sluge.

Det røde kort til Paulinho synes jeg er hårdt, men at Brøndby så slipper senere er kampafgørende

Priske dumper taktisk, at tage vores to bedste offensive spillere ud i pausen for at spille beton defensiv, er simpelthen for dumt. Det ligner ren panik. Jeg ved ikke hvad han har forestillet sig vi skulle stille op offensivt kun med Kaba på toppen, det bliver en ikke-kamp hvor vi overlader alt initiativ til Brøndby, og når man gør sådan noget så bliver man straffet.....!

Da Brøndby så næsten forventeligt kommer foran har vi sat vores bedste modsvar uden for indflydelse.
Jeg synes faktisk det så meget kontrollerende ud indtil 2-1. De skaber vel ikke en eneste chance før føringsmålet i 70. min, hvor vi kommer i ubalance pga Franks uheldige "clearing"
Jo det gjorde det. Men at kontrollere på den måde i 45 minutter er meget risikabelt og vi kommer under så meget pres at der kun skal en tilfældighed til før de scorer, hvilket så skete. Vi droppede i mine øjne fuldstændig at jagte kontrascoringen, hvis vi havde haft Sisto eller Dreyer som en trussel på kontraer ville Brøndby have været tvunget til at markere dem, det var alt for nemt blot at opdække Kaba.
Jeg forstår nu fint tilgangen. Udgangspunktet efter udvisningen må have været at forsvare 1 point hjem. Ja, selv før kampen var der diskussion om, hvorvidt vi skulle spille afventende og lade Brøndby skabe spillet - som de ikke har været kendt for at mestre.
At spille 10 mod 11 i mere end en halvleg kræver tur i den, og selvfølgelig kan det være risikabelt at skulle kontrollere kampen ud fra så defensivt et udgangspunkt, men altså nu var situationen så også at vi havde fået smidt en mand ud - og det kan vi jo hurtigt blive enige om, ikke skaber et trygt udgangspunkt. Fra min stol, så det ud som om, vi havde kontrol over det og virkede trygge i defensiven - indtil den ærgerlige scoring.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

Sahl skrev:
9. maj 2021, 22:23
UlveLars skrev:
9. maj 2021, 22:16
Sahl skrev:
9. maj 2021, 21:22


Jeg håber du får ret, men jeg er bange for at en Sejr til FCK over Brøndby, kan gøre FCK guld kandidat, så uafgjort til de 2 er at fortrække.
Vinder vi over Randers, så skal vi bruge max 1 p mere for at holde FCK bag os (på en meget bedre målscore). Det gør ikke FCK til guldkandidat. Det vil kræve en total nedsmeltning af os, og altså os selv der i så fald smider guldet.
Mener du det er urealistisk at vi taber både til FCK og AGF?
Der er vel ingen garanti for at vi vinder mod Randers, men vil vi vinde mesterskabet skal vi have 3 point der.

Det er alt for tæt at spå noget, guldet kan havne 3 steder, der kan være 2 point mellem os og FCK på sidste dagen. Håber de taber i morgen og at vi vinder på Søndag mod Randers, så skal vi ikke snakke mere om det.
Ja, det mener jeg er et meget usandsynligt scenarie. Ikke dermed sagt, at det umuligt kan forekomme, men så har vi jo ikke noget at gøre med guldet om halsen - så smider vi det selv.
Der er ingen naturlov, der siger at guldet skal ende på heden - det kræver trods alt, at vi er i stand til at hive point i ny og næ.
Kort sagt: jeg ser os fortsat med langt de bedste muligheder og kan vi ikke køre den hjem herfra, så er det jo ikke os, der fortjener mesterskabet.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

En ting mere som taler for os. Brøndby har kun 1 hjemmekamp tilbage af de 3 sidste. Vi har to.

De to Brøndby har er FCK og AGF ude, det er slet ikke urealistisk de ikke får et eneste point med fra de kampe.

Men uanset hvad, så er det os selv som skal gøre arbejdet færdig..

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

UlveLars skrev:
9. maj 2021, 22:26
Ravnen skrev:
9. maj 2021, 22:12
UlveLars skrev:
9. maj 2021, 21:57


Jeg synes faktisk det så meget kontrollerende ud indtil 2-1. De skaber vel ikke en eneste chance før føringsmålet i 70. min, hvor vi kommer i ubalance pga Franks uheldige "clearing"
Jo det gjorde det. Men at kontrollere på den måde i 45 minutter er meget risikabelt og vi kommer under så meget pres at der kun skal en tilfældighed til før de scorer, hvilket så skete. Vi droppede i mine øjne fuldstændig at jagte kontrascoringen, hvis vi havde haft Sisto eller Dreyer som en trussel på kontraer ville Brøndby have været tvunget til at markere dem, det var alt for nemt blot at opdække Kaba.
Jeg forstår nu fint tilgangen. Udgangspunktet efter udvisningen må have været at forsvare 1 point hjem. Ja, selv før kampen var der diskussion om, hvorvidt vi skulle spille afventende og lade Brøndby skabe spillet - som de ikke har været kendt for at mestre.
At spille 10 mod 11 i mere end en halvleg kræver tur i den, og selvfølgelig kan det være risikabelt at skulle kontrollere kampen ud fra så defensivt et udgangspunkt, men altså nu var situationen så også at vi havde fået smidt en mand ud - og det kan vi jo hurtigt blive enige om, ikke skaber et trygt udgangspunkt. Fra min stol, så det ud som om, vi havde kontrol over det og virkede trygge i defensiven - indtil den ærgerlige scoring.
Men vi bliver jo aldrig en trussel på kontra, når vi har taget Sisto og Dreyer ud. Da vi sidst mødte Brøndby spillede vi meget afventende, men med det formål at dræbe dem i kontrafasen med hurtige vendinger. Da vi tager vores to hurtige folk ud, så mister vi helt kontravåbnet og spiller kun på at få dødboldssituationer. Jeg havde ikke nogen følelse af kontrol, og den situation hvor 2-1 målet kommer er jo et typisk eksempel på en tilfældighed man ikke kan dæmme op for.

Jeg havde gerne set vi havde taget en af dem ud, enten Sisto eller Dreyer. Sat en ny mand ind på Paulinhos plads, og så have forsat med den defensiv vi var startet kampen med, og et lidt mindre farligt angreb. Jeg tror Sisto eller Dreyer ville være løbet afsted og scoret før eller siden når Brøndby stod så højt.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Det tabte point i Farum er i min optik rigtigt dyrt nu. Havde vi haft det, så kunne vi definitivt sætte FCK med én sejr. Nu skal vi hente fire point, såfremt FCK rydder bordet - hvilket jeg tror, de kan. Samtidigt havde +2 til BIF gjort, at de kunne krydse i begge udekampe, og så kunne vi reelt afgøre det med én sejr. Jeg ville godt nok gerne have haft det ekstra point!

Når det er sagt, så er jeg enig i, at det mest sandsynlige scenarie efter næste runde er enten; FCM, BIF (-3 point), FCK (-7 point) eller FCM, BIF (-4 point), FCK (-5 point) - som følge af en sejr til os mod tømmermænds-Randers og en uafgjort eller FCK-sejr i Parken. Af de to scenarier synes jeg, vi skal håbe på første, for så er FCK ude af guldkampen inden vores indbyrdes, og har desuden langt op til BIF (tro på 2. plads måske væk), og de 3 point til BIF vil være nok tror jeg. Det andet scenarie er lidt mere giftigt, for så lugter FCK blod i vores kamp mod dem.

Skulle BIF vinde i Parken, så bliver det godt nok spændende runden efter, om BIF eller vi får mest med i hhv. Aarhus og Parken - vel omtrent lige svære kampe. Jeg vil bare SÅÅÅÅ gerne undgå, at vi skal bruge et resultat i sidste hjemmekamp mod AGF, det vil være en ond drøm at smide guldet mod David Nielsen og co.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af 6256 »

Jeg er træt af, at det kommer til at handle så meget om pointafstand og om/hvor mange point Brøndby smider de sidste tre runder. Vi taber jo ikke mesterskabet i går, men i de mange andre kampe i foråret, hvor vi har spillet pivelendigt. Kan vi ikke selv hente maksimum de sidste tre kampe, så fortjener vi simpelthen heller ikke at blive mestre, når vi trods alt stadig ligger 1'er. Jo vist er kampene svære, men vi burde kunne håndtere det pres, hvert fald bedre end Brøndby.

Alligevel har jeg en dårlig fornemmelse efter i går. Jeg var egentlig sikker på, at vi ville hente en sejr, hvorefter vi vil køre mesterskabet hjem, men efter endnu et nederlag, ved jeg ikke rigtigt. Jeg er blevet noget usikker. Spillere og trænere har hele foråret snakket meget, men jeg har det som om, der er et eller andet galt mentalt, sådan som det lidt har været hele foråret, og som ligesom var casen efter efteråret: 'Når vi ikke spiller CL længere, så tromler vi ligaen'; 'vi peaker om to uger'; 'vi er ved at være der, hvor vi skal være'. Jeg ser det bare ikke, selvom der har været enkelte små lyspunkter undervejs. Flere spillere har ikke spillet op til niveau, mest tydeligt med Dreyer, som har været en skygge af sig selv, hvor man til sidst sidder og tænker, at det er synd for ham, at han er så blottet for selvtillid, når man ved, hvordan han plejer at være ærgerrig og offensivt indstillet. Cajuste, som jeg synes hele foråret har spillet under niveau og i mange situationer overvurderet egne evne, eller omvendt undervurderet modstanderen i mange situationer. Vores høje og aggeressive pres, som har været en saga blot i mange kampe. Og sådan er der bare flere ting og derfor kan jeg egentlig også godt se os smide det i de sidste tre, for jeg synes der er så meget der taler imod, at vi hiver os op efter endnu et nederlag i går.

Jeg indrømmer gerne, at jeg er pessimistisk anlagt, men fadæsen i pokalsemifinalen sidder nok stadig dybt i mig og er måske det, der bedst opsummerer det hele set fra min side. Jeg mindes ikke nogen størrelse skuffelse i nyere tid. Men forhåbentligt bliver min tvivl gjort til skamme. Et mesterskab netop i år, vil bare være rigtigt godt i forhold til Europa.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Som det ser ud nu, så er FCK uden guldchance, hvis vi får en sejr mod Randers.

1-0 til FCN på nuværende tidspunkt.
Jinx

1-1 nu. :P

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

2-2 i Farum og det betyder at en sejr over Randers sætter FCK matematisk ud af spillet til guld.

De kan kun få 2. pladsen og er derfor pisket til sejr over Brøndby.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af SimonH »

Nu skal vi håbe på en sejr mod Randers.
Fck sejr mod BIF.

FCM 59
BIF 55
FCK 52

To kampe tilbage. Et meget realistisk scenarie. Fck var mega uheldige her til aften. De slår BIF.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Fint. Så er FCK definitivt ude i forhold til os. Og de har stadig noget at spille for mod BIF, selvom de også blive svære at hente med -6 point. Vi skal slå Randers, så sikrer vi os selv er fint udgangspunkt derfra, ligegyldigt hvad kampen i Parken så ender.

Besvar