R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

SimonH skrev:
10. maj 2021, 20:59
Nu skal vi håbe på en sejr mod Randers.
Fck sejr mod BIF.

FCM 59
BIF 55
FCK 52

To kampe tilbage. Et meget realistisk scenarie. Fck var mega uheldige her til aften. De slår BIF.
Kan også leve med Kryds i Parken, men det scenarie der pisker Brøndby til sejr i Aarhus med sikkerhed. Nå, vi kan spekulere meget endnu, desværre langt til søndag.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Et kryds i Parken er vel at foretrække, da FCK motivation mod os, så er væk, da de heller ikke kan nå Brøndby?

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Lupus1999 skrev:
10. maj 2021, 21:31
Et kryds i Parken er vel at foretrække, da FCK motivation mod os, så er væk, da de heller ikke kan nå Brøndby?

Uenig. Des færre point til BIF, des bedre. Hvis de taber, så er de, forudsat vi slår Randers, minimum 4 point efter når de går på banen i Aarhus - hvor de så ikke kan nøjes med uafgjort qua målscoren, som vi forhåbentlig sætter endeligt på plads mod Randers med 3+ sejr.

Netop hvad målscoren angår, var jeg faktisk overrasket over, Brøndby ikke moste på i går. De kunne nemt have bragt den på bare 2 mål (4-1) eller sågar 0. Det var vores held.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af SimonH »

Lupus1999 skrev:
10. maj 2021, 21:31
Et kryds i Parken er vel at foretrække, da FCK motivation mod os, så er væk, da de heller ikke kan nå Brøndby?
Uanset hvad du tror så kommer FCK ikke til at smide sig mod os, det er jeg helt 100% sikker på. Hvis FCK vinder og vi vinder, så kan vi nøjes med 2x X mod FCK og AGF, da vi så vil slå BIF på målscore, i det fald de vinder over FCN og AGF, med mindre at BIF vinder med mindst 6 mål i de to kampe tilsammen.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Lund7400 skrev:
10. maj 2021, 21:41
Lupus1999 skrev:
10. maj 2021, 21:31
Et kryds i Parken er vel at foretrække, da FCK motivation mod os, så er væk, da de heller ikke kan nå Brøndby?

Uenig. Des færre point til BIF, des bedre. Hvis de taber, så er de, forudsat vi slår Randers, minimum 4 point efter når de går på banen i Aarhus - hvor de så ikke kan nøjes med uafgjort qua målscoren, som vi forhåbentlig sætter endeligt på plads mod Randers med 3+ sejr.

Netop hvad målscoren angår, var jeg faktisk overrasket over, Brøndby ikke moste på i går. De kunne nemt have bragt den på bare 2 mål (4-1) eller sågar 0. Det var vores held.
Du har ret.,

4 points forspring er at foretrække, da AGF godt kan besejre BIF. Men lad os håbe vi vinder vores tre, og så er de andre kampe ligegyldigt.

BIF kan jo også vinde resten.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Vi har det notorisk svært med at møde AGF, især på hjemmebane. Så 3 point er på ingen måde givet i denne kamp - omvendt plejer FCN aldrig at vinde på Brøndby stadion.

Glem hjælpen fra andre i første omgang, man skal simpelthen kunne afgøre det selv, ellers fortjener man det heller ikke.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

JBT skrev:
11. maj 2021, 07:43
Vi har det notorisk svært med at møde AGF, især på hjemmebane. Så 3 point er på ingen måde givet i denne kamp - omvendt plejer FCN aldrig at vinde på Brøndby stadion.

Glem hjælpen fra andre i første omgang, man skal simpelthen kunne afgøre det selv, ellers fortjener man det heller ikke.
For en gangs skyld er jeg meget enig!

Vi fører ligaen på point, vi har et lettere slutprogram end nærmeste (eneste) forfølger, vi har en langt stærkere og mere rutineret trup, som har stået i situationen før (modsat Brøndby). Det hele ligger til os selv, og vi skal da overhovedet ikke bruge tid på at spekulere i gaver fra konkurrenterne.

Et mesterskab, det er altså noget man vinder - det er ikke noget, som man får foræret. Kan vi ikke selv køre den hjem herfra, så hører guldet jo ikke hjemme på Heden i år.

Jeg er dog helt overbevist om, at vi tager guldet - startende med en overbevisende sejr over Randers på søndag.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes mange undervurderer slutspillet, ikke her i dette forum, men sådan helt generelt. Det der med at vinde alle sine kampe rub og stub, det er svært når det er de bedste hold der er samlet. Det gælder for os, det gælder for FCK og Brøndby. Der er ingen der kan vide sig sikre på sejre. Som nu FCK i Farum i går.

Der kan med andre ord ske hvad som helst i de sidste tre runder. Jeg tror ikke på at Brøndby gør rent bord, og samtidig er det også svært at forvente vi selv gør det. Som udgangspunkt skal vi vinde vores to hjemmekampe, og så tror jeg faktisk at det rækker.

UlveLars her en vigtig pointe i at vi har prøvet det før, det giver os en fordel i forhold til de her "gummiben". For en spillerunde siden var Brøndby jo helt nede i sækken efter et stort nederlag i Randers, nu er de så ovenpå og fejrer sig på nærmeste AGF´ske manerer og med en overstadig Københavner-presse i front. Jeg tror de taber til FCK i næste runde, og så er de "nede" igen.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Ravnen skrev:
11. maj 2021, 11:33
Jeg synes mange undervurderer slutspillet, ikke her i dette forum, men sådan helt generelt. Det der med at vinde alle sine kampe rub og stub, det er svært når det er de bedste hold der er samlet. Det gælder for os, det gælder for FCK og Brøndby. Der er ingen der kan vide sig sikre på sejre. Som nu FCK i Farum i går.

Der kan med andre ord ske hvad som helst i de sidste tre runder. Jeg tror ikke på at Brøndby gør rent bord, og samtidig er det også svært at forvente vi selv gør det. Som udgangspunkt skal vi vinde vores to hjemmekampe, og så tror jeg faktisk at det rækker.

UlveLars her en vigtig pointe i at vi har prøvet det før, det giver os en fordel i forhold til de her "gummiben". For en spillerunde siden var Brøndby jo helt nede i sækken efter et stort nederlag i Randers, nu er de så ovenpå og fejrer sig på nærmeste AGF´ske manerer og med en overstadig Københavner-presse i front. Jeg tror de taber til FCK i næste runde, og så er de "nede" igen.
Til gengæld tror jeg, at Brøndby er 50/50 eller måske endda kneben favorit til guldet, hvis de slår FCK i Parken, også selvom vi vinder forventet over Randers (Det skal vi simpelthen gøre, med Pokalfinalen in mente).
Brøndby har FCN hjemme i sidste runde og den vinder de, hvis der er guld på spil, det er jeg ikke et sekund i tvivl om.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

For en gang skyld er det heldigvis os som spiller først, så hvis vi vinder som vi skal, så er presset på Brøndby og det er mod en modstander som formentlig vil gøre alt for at undgå at Brøndby vinder guld. Kan se FCK har fået lov at udvide deres tilskuertal, der bliver lidt over 11.000 vilde FCK fans, og de får den fordel som Brøndby havde mod os (med pres på både modstander og dommer)

En ting må man sige, det er en sindsyg spændende afgørelse af superligaen. Selvom vi herinde ville foretrække at det var som for et år siden, hvor vi kunne slappe af til sidst, så er det her uden tvivl godt for selve produktet Superligaen.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R29 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

mousebreaker skrev:
11. maj 2021, 12:31
Ravnen skrev:
11. maj 2021, 11:33
Jeg synes mange undervurderer slutspillet, ikke her i dette forum, men sådan helt generelt. Det der med at vinde alle sine kampe rub og stub, det er svært når det er de bedste hold der er samlet. Det gælder for os, det gælder for FCK og Brøndby. Der er ingen der kan vide sig sikre på sejre. Som nu FCK i Farum i går.

Der kan med andre ord ske hvad som helst i de sidste tre runder. Jeg tror ikke på at Brøndby gør rent bord, og samtidig er det også svært at forvente vi selv gør det. Som udgangspunkt skal vi vinde vores to hjemmekampe, og så tror jeg faktisk at det rækker.

UlveLars her en vigtig pointe i at vi har prøvet det før, det giver os en fordel i forhold til de her "gummiben". For en spillerunde siden var Brøndby jo helt nede i sækken efter et stort nederlag i Randers, nu er de så ovenpå og fejrer sig på nærmeste AGF´ske manerer og med en overstadig Københavner-presse i front. Jeg tror de taber til FCK i næste runde, og så er de "nede" igen.
Til gengæld tror jeg, at Brøndby er 50/50 eller måske endda kneben favorit til guldet, hvis de slår FCK i Parken, også selvom vi vinder forventet over Randers (Det skal vi simpelthen gøre, med Pokalfinalen in mente).
Brøndby har FCN hjemme i sidste runde og den vinder de, hvis der er guld på spil, det er jeg ikke et sekund i tvivl om.
Jeg er enig i, at Brøndby ikke kan få en lettere afslutning end fcn hjemme, men NETOP fordi, der er guld på spil, så bliver det ikke let.
Jeg husker hvor svært vi havde det mod Horsens i sidste kamp i ‘18, og hvordan et langt bedre og mere rutineret Brøndby-hold i samme runde var bagud og kun fik uafgjort mod AaB.
Hvis der sidder 10.000 tilskuere på Brøndby stadion i sidste runde og forventer sejr (og guld), så bliver det ikke nødvendigvis lettere for det her unge, uprøvede hold at levere, end hvis det havde været en tilfældig 8. runde kamp.
Det er vel også derfor så mange herinde meget nødigt vil stå i en situation, hvor kravet for os i sidste runde er en sejr over AGF. Den type kampe er bare ikke lette at spille.

Besvar