Silly season - Transfersnak

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af Stoffer »

EsbenVest skrev:
25. maj 2021, 22:21
Er vi ikke enige om, at Frank skifter væk fra FCM i det her vindue? Jeg er nået dertil, hvor jeg synes, det er fint. Hans niveau har imo været et godt stykke under sidste sæson.
Det eneste, jeg er i tvivl om, er hvem der skal erstatte ham? Anderson måske? Eller en helt ny spiller?
Jo, det må han gøre. Ja, det er faktisk virkelig ærgerligt. Lidt malurt i bægeret på minderne om en spiller som - til min smag - har været blandt de tre vigtigste over de sidste 24 måneder.

Jeg tænker Madsen er afløseren internt og så får Raphael de der føl minutter vi har givet til Madsen og Isaksen. Spørgsmålet er, om man vil have nogen ind til at hæve overliggeren. Det synes jeg personligt er nødvendigt. Men jeg har så også en stærk holdning til 6erens betydning. Og jeg kunne godt tænke mig en karakter på midtbanen, som måske også har lidt erfaring fra en højere hylde.

Anderson, Cajuste (hvis han bliver), Evander (som nok ikke bliver), Torp (hvis han er med i truppen og ikke skal udlejes igen) ser jeg som gruppen af "frie 8ere", der enten spiller på siderne af vores 6er i 433 eller som den mere opbyggende spiller i pivot i 4231. Jeg kan ikke se to fra den gruppe udgøre pivot i 4231.

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af CasperA »

I BTs "Transfervinduet" podcast sagde de lige, at klubben med sikkerhed satser på at sælge følgende spillere:

Scholz
Frank
Enten Cools eller Joel
Mabil
Kaba

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af SimonH »

CasperA skrev:
26. maj 2021, 14:06
I BTs "Transfervinduet" podcast sagde de lige, at klubben med sikkerhed satser på at sælge følgende spillere:

Scholz
Frank
Enten Cools eller Joel
Mabil
Kaba
Og at Sviatchenko har en frikøbsklausul.
Samt ar vi er interesseret i Patrick Mortensen fra AGF

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af Vijen »

SimonH skrev:
26. maj 2021, 16:49
CasperA skrev:
26. maj 2021, 14:06
I BTs "Transfervinduet" podcast sagde de lige, at klubben med sikkerhed satser på at sælge følgende spillere:

Scholz
Frank
Enten Cools eller Joel
Mabil
Kaba
Og at Sviatchenko har en frikøbsklausul.
Samt ar vi er interesseret i Patrick Mortensen fra AGF
Og Gustav Wikheim meldes vi også interesseret i, sammen med FCK og BIF

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af JBT »

Også hjernedødt hvis man ikke er med i kapløbet om Kevin Diks, han dækker bredt.
Først missede man Bah…

Carstensen i sif virker dog meget spændende i min optik, medmindre at Benhams maskine kan finde en udenlandsk

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af SimonH »

JBT skrev:
26. maj 2021, 17:09
Også hjernedødt hvis man ikke er med i kapløbet om Kevin Diks, han dækker bredt.
Først missede man Bah…

Carstensen i sif virker dog meget spændende i min optik, medmindre at Benhams maskine kan finde en udenlandsk
Enig i Kevin diks.
Sælg en af Joel/Cools

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af Steffen am »

JBT skrev:
26. maj 2021, 17:09
Også hjernedødt hvis man ikke er med i kapløbet om Kevin Diks, han dækker bredt.
Først missede man Bah…

Carstensen i sif virker dog meget spændende i min optik, medmindre at Benhams maskine kan finde en udenlandsk
Oliver Olsen eller Japhet?

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af JBT »

Steffen am skrev:
26. maj 2021, 17:15
JBT skrev:
26. maj 2021, 17:09
Også hjernedødt hvis man ikke er med i kapløbet om Kevin Diks, han dækker bredt.
Først missede man Bah…

Carstensen i sif virker dog meget spændende i min optik, medmindre at Benhams maskine kan finde en udenlandsk
Oliver Olsen eller Japhet?
Måske en af dem som 2 violin til en klassespiller, men de er ikke gode nok her og nu

Joel og Cools må og skal ud

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af Matjavsen »


Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af Lund7400 »

Synes heller kkke lige Wikheim er det, vi mangler. Til gengæld vil jeg meget gerne se Diks i klubben. Den mand har både klasse og mentaliteten med sig - faktisk en drømmesigning til HB!

Håber også Kaba ryger, og at Joel, Mabil og Frank også er fortid. Vi trænger virkelig til den oprydning.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af ABT »

Ville være en fornøjelse med Wikheim tilbage! 2 x Gusse på kanterne hilser jeg velkommen. Det vil være tiltrængt med noget fart på kanterne i stedet for 40 stepovers hver kamp
/ ABT

Billede

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af Steffen am »

Lund7400 skrev:
26. maj 2021, 18:35
Synes heller kkke lige Wikheim er det, vi mangler. Til gengæld vil jeg meget gerne se Diks i klubben. Den mand har både klasse og mentaliteten med sig - faktisk en drømmesigning til HB!

Håber også Kaba ryger, og at Joel, Mabil og Frank også er fortid. Vi trænger virkelig til den oprydning.
Hvad er det for en kæmpe udskiftning og oprydning vi trænger til?

Hvis vi annulere transfervinduet, og alle superliga trupperne fortsætter som de var i foråret, ville vi være favoritter til mesterskabet.

Nogen vil blive solgt, og måske ok med lidt frisk vilje og sult, men kan ikke lige følge der er behov for en stor oprydning og vi bare skal afskrive store million kontrakter?

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af THenry »

Lidt transfertanker:

Jeg er spændt på, hvad vores CL-deltagelse kommer til at betyde for transfervinduet, herunder om det kan åbne døren til PL i dette vindue.

Jeg tror generelt på, at vi kommer til at sælge en del, og derfor også får behov for at en hente en del spillere ind. Jeg håber generelt, at vi køber ind til toppen, da talentmassen er fin, og i mine øjne har vi flere spillere (bl.a. nogle af dem der har været på udlån), der sagtens kan fylde nogle af reserverollerne ud.

Angribere
Hvis der kommer bud på Kaba fra en PL-oprykker, så kunne det sagtens ende i et salg af topscoreren. Det er vel også ved at være tid til Brumado?

Vi har investeret en masse penge i Junior, han er halvvejs igennem sin kontrakt og efterhånden blevet 22 år, og det kræver kontinuerlig spilletid, hvis vi skal realisere hans enorme potentiale.

Hvis Kaba bliver solgt, og med Vibes karrierestop, så skal vi have en ekstra angriber ind. Jeg tror ikke på Patrick Mortensen, men kan sagtens se, at vi - lidt utraditionelt - satser på en mere erfaren angriber uden videresalgspotentiale. Lidt det samme, som vi forsøgte med Vibe (og til dels Schwartz), selvom det aldrig blev den store succes.

Sistos rolle
Vores allerstørste stjerne har skuffet i denne sæson på venstre kanten, og måske skulle man overveje at smide ham ind på 10'eren oftere?

Vi skal have mere ud af Pione, end vi har fået i denne sæson og med en forventning om flere salg (Awer og måske Evander), så kan det være, at vi i højere grad skulle investere i en ny venstre kant (og rykke Sisto ind centralt). Jeg vil have det fint med at satse på Isaksen i næste sæson, da jeg tror, at han står foran sit helt store gennembrud, men han er bedst i den modsatte side, og med Awer på vej ud, så skal der formentlig hentes en ekstra kant ind.

Jeg tror ikke, at Simsir er klar til en større rolle allerede i næste sæson. Wikheim kunne være en mulighed som en plug-and play løsning, selvom jeg ikke selv er vildt begejstret for denne løsning.

Den centrale midtbane
Frank ryger helt sikkert, og jeg frygter, at midtbanen kan blive lidt for tynd rent defensivt. Cajuste og Evander kan der også komme bud på, og Anderson og Torp er mere offensive typer, så jeg mener, at vi skal have en stor profil ind til midtbanen, der kan være med til at beskytte forsvaret. Onyedika har noget af det, som vi mangler, men jeg ser ham ikke som starter på nuværende tidspunkt.

Højre back
Jeg tror mest på, at Joel bliver solgt. Jeg har hele tiden set, at Cools blev købt som hans afløser, men det er halvandet år siden nu (har været svært at sælge under corona), så jeg tror på et salg af svenskeren, hvis der kommer et fornuftigt tilbud.

Venstre back
Ailton må være færdig, og Dyhr vender retur fra Horsens, så det går lige op. Det store spørgsmål er, om vi kan holde på Paulinho. Bliver han solgt, så skal der hentes en ny starter ind. Jeg ser ikke Dyhr som værende vores primære VB i næste sæson.

Midterforsvaret
Scholz ryger helt sikkert, så jeg håber godt nok, at vi kan holde fast i Erik. Det vil gøre virkeligt ondt at miste begge to. Jeg er derudover meget i tvivl om, hvor Nicolaisen står. Kan han leve med at sidde på bænken igen, eller vil han hellere i givet fald spille et andet sted?

Reese og James må være færdige (og forhåbentlig kan vi finde en køber), og jeg forventer, at vi henter en ny midterforsvarer. Jokeren i kabalen kan være om Nico vender retur eller ej.

Reservekeeper
Jeg er rimelig sikker på, at Jesper har spillet sin sidste kamp, og med Andersen og Ottesen med kontraktudløb, så står vi med en 1. keeper (Lössl) og en 3. keeper (Valdemar Birksø), men hvem skal være den primære konkurrent til Jonas?

Jeg kan godt se Elias Olafsson indtage denne rolle, men det er bestemt også en mulighed, at han igen bliver udlejet, og at vi henter en lidt ældre reservekeeper ind til at presse Lössl.

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af Diebesten »

Ud:
Jeg håber inderligt, at vi sælger Cools, han har på ingen måde imponeret mig i hans tid i Midtjylland. Han har været lidt uheldig i forhold til dommerkendelser, men han besidder desværre ikke fcm-dna, ej heller de store tekniske færdigheder.

Frank ryger selvsagt- mon ikke han ryger til Brentford hvis de rykker i PL. Gætter på 100 millioner.

Mabil har også snart udtjent sin værnepligt. Han er lidt en humørspiller - og måske Portugisiske klubber kigger på ham grundet hans sæsoner der.

Derudover tror jeg desværre også Evander ryger- han højnede sit spil gevaldigt her i slutningen af slutspillet.


Ind:
Wikheim kunne være en perfekt bejler til start-11; en fan-favorit grundet hans fart (som er meget specielt for superligaen) og har derudover en målnæse. Han er 28 år, kender klubben, skandinav (præcis det Ankersen tidligere har nævnt som hovedkriterier i sort snak).

Yderligere bør vi, i tilfælde af at vi sælger både Frank og Evander, hente en rutineret midtbanespiller i samspil med, at Andersen integreres på den midtbane som han excellerer.

I tilfælde af, at vi får et bud på Kaba, bør vi også hente en ny angriber. Ja Brumado har vist tegn på, at han kan løbe fra landsspillere (Zanka), så er jeg ikke sikker på at han er klar.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Silly season - Transfersnak

Indlæg af tatoo »

Steffen am skrev:
26. maj 2021, 19:30
Lund7400 skrev:
26. maj 2021, 18:35
Synes heller kkke lige Wikheim er det, vi mangler. Til gengæld vil jeg meget gerne se Diks i klubben. Den mand har både klasse og mentaliteten med sig - faktisk en drømmesigning til HB!

Håber også Kaba ryger, og at Joel, Mabil og Frank også er fortid. Vi trænger virkelig til den oprydning.

Hvis vi annulere transfervinduet, og alle superliga trupperne fortsætter som de var i foråret, ville vi være favoritter til mesterskabet.
Jeg tror du bliver skuffet - hvis vi fortsætter som vi sluttede ville vi skulle kæmpe en del for top 4.

Hvis du har fulgt med i vore præstationer har vi udraderet FCK og FCN og så er det vist slut. Det vinder man ikke mesterskaber på. Selvfølgelig skal der en stor oprydning til. Årsagen til den kritik der er fra alle sider stammer jo et sted fra. Håber selv de ved hvor skoen trykker. For hvis vi fortsætter med samme udtryk efter ferien får vi det meget svært.

Besvar